Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.
(Off topic en niet-serieuze posts worden verwijderd)

Moderators: Memmem, Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 24 mar 2020 16:32

elbert schreef:Het is dom inderdaad, maar hij is niet de enige die er zo over denkt. Zie bijv. deze column op BNR radio: https://www.bnr.nl/podcast/kees-de-kort ... nige-prijs
De druk wereldwijd om weer uit lockdown te gaan, zal de komende weken/maanden alleen maar toenemen. Er zal ook goed nagedacht moeten worden over het hoe en wanneer, want niemand weet precies wat verstandig is.
In Singapore gaan ze trouwens gewoon door met werken en hebben ze het virus relatief onder controle.
Helaas pakken we in de westerse wereld het virus op een andere manier aan en hebben we het zeker nog niet onder controle, vooral omdat we niet genoeg testen.

Tja dat er meer domme mensen zijn maakt een uitspraak nog niet minder dom. Wat ik wel vreemd vind is dat ik het idee krijg dat je de Nederlandse overheid niet scherp genoeg is in het nemen van maatregelen terwijl je hier het tegenovergestelde ook wel weer lijkt te snappen.

Singapore en ook Hongkong hebben wel wat voorsprong vanwege ervaring met eerdere virussen en het feit dat het volk daar wat beter naar de overheid luistert (plus een aantal wel goede maatregelen, het in een heel vroeg stadium herkennen van het probleem etc)

Waarom er niet zoveel getest wordt is je volgens mij wel bekend toch? Dat is niet omdat men daar gewoon niet zoveel zin in heeft of het niet zoveel prioriteit geven.
I think that if God forgives us we must forgive ourselves. Otherwise, it is almost like setting up ourselves as a higher tribunal than Him.
C.S. Lewis

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 24 mar 2020 17:21

Mortlach schreef:Hetzelfde middel schijnt in aquariumtabletten te zitten voor je vissen. De eerste persoon in Amerika is al overleden omdat hij dacht dat het wel veilig zou zijn - Trump zei het immers. Blijkt dat het verschil tussen 'werkzaam' en dodelijk ongeveer 40 µg per kilo lichaamsgewicht is. Hij dood, zijn vrouw in de ICU. En ze hadden niet eens klachten, ze deden het 'preventief'.
Zelf aan het prutsen gaan met medicijnen is natuurlijk altijd fout. Het moet altijd onder doktersvoorschrift en begeleiding.
Marnix schreef:Tja dat er meer domme mensen zijn maakt een uitspraak nog niet minder dom. Wat ik wel vreemd vind is dat ik het idee krijg dat je de Nederlandse overheid niet scherp genoeg is in het nemen van maatregelen terwijl je hier het tegenovergestelde ook wel weer lijkt te snappen.
Ik observeer slechts.
Ik ben voor strenge maatregelen op dit moment en vind het te vroeg om die nu te laten varen. Dat geldt zeker voor NL en ook de VS, waar men nog maar aan het begin staat.
Maar het is niet verkeerd om over de toekomst na te denken. Want het is echt een probleem als we over een half jaar nog met deze maatregelen zitten. De economische schade zou dan enorm zijn en ook dat kost mensenlevens. We hebben dus een exit strategie nodig met zorgvuldige afwegingen en daar heb ik nu ook niet het antwoord op. Veel politici ook niet denk ik, al sorteert Trump wel erg vroeg voor. Er moet over nagedacht worden en dat snap ik.
Marnix schreef:Waarom er niet zoveel getest wordt is je volgens mij wel bekend toch? Dat is niet omdat men daar gewoon niet zoveel zin in heeft of het niet zoveel prioriteit geven.
Ik ben niet zo onder de indruk van het RIVM en hun advies om spaarzaam te zijn met testen. Daarin ben ik niet de enige. Wereldwijd wordt aangedrongen om zoveel te testen als mogelijk, omdat alleen op deze manier we voldoende inzicht hebben in de verspreiding van het virus en er zo ook gerichter maatregelen genomen kunnen worden.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 mar 2020 18:39

Natuurlijk. Maar het is niet dat men niet wil testen maar dat de middelen (en de mensendie kunnen testen) schaars zijn. (Oa door afhankelijkheid van China, dat het al hectisch is bij huisartsen en ziekenhuizen enz) en de mensen ook wel. Behalve in het ziekenhuis in Groningen natuurlijk maar dat is logisch.
I think that if God forgives us we must forgive ourselves. Otherwise, it is almost like setting up ourselves as a higher tribunal than Him.
C.S. Lewis

Terug naar “Actualiteit & Politiek”