Wanhopig in mijn huwelijk

* Vriendschap * Verliefdheid * Verkering * Liefde *
(Off Topic wordt verwijderd)

Moderators: Memmem, Sterretje, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Wanhopig in mijn huwelijk

Berichtdoor Mortlach » 27 feb 2020 18:27

Chaya schreef:Ze waren nog steeds bij elkaar, hadden inmiddels 2 kinderen en nog steeds bevechtten ze regelmatig.

Maar of ze gelukkig zijn? En welk voorbeeld geven ze de kinderen, die vinden vaak ruzie straks ook compleet normaal.
Als je toch leugens nodig hebt om "de Waarheid" te verkondigen, dan moet je je eens e.e.a. gaan afvragen.

K80
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor K80 » 27 feb 2020 18:29

Mortlach schreef:Maar of ze gelukkig zijn? En welk voorbeeld geven ze de kinderen, die vinden vaak ruzie straks ook compleet normaal.

Is inderdaad niet het goede voorbeeld.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 28 feb 2020 11:25

K80 schreef:Is inderdaad niet het goede voorbeeld.

Mortlach schreef:Maar of ze gelukkig zijn? En welk voorbeeld geven ze de kinderen, die vinden vaak ruzie straks ook compleet normaal.

Tja dat weet ik niet. Sommige mensen hebben dat kennelijk nodig, om continu hun plekje te bevechten.
Het hoeft niet hoor, het kan ook zijn dat kinderen dan later denken "maar zo wil ik het niet!"
Kinderen van rokende en overmatig drinkende ouders, haten vaak het roken of het drinken, omdat ze de gevolgen ervan zien.
Er zijn ook ouders die ogenschijnlijk dan wel een stabiel huwelijk hebben, maar inside is het zwijgen en negeren, kleineren, domineren.
Je weet soms niet.
Er is veel loos achter de voordeuren.
Ik zou U niet zoeken, als U mij niet allang gevonden had ~ Augustinus

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 feb 2020 18:46

Chaya schreef:Tja dat weet ik niet. Sommige mensen hebben dat kennelijk nodig, om continu hun plekje te bevechten.

Dat lijkt mij dan weer dodelijk vermoeiend.

Het hoeft niet hoor, het kan ook zijn dat kinderen dan later denken "maar zo wil ik het niet!"
Kinderen van rokende en overmatig drinkende ouders, haten vaak het roken of het drinken, omdat ze de gevolgen ervan zien.

Ja, dat kan natuurlijk ook. Maar daar dacht ik toen ik het schreef niet aan. Ik dacht aan kinderen die bij vrienden/vriendinnen langskomen en achteraf opmerken dat het zo vreemd was dat er geen ruzie werd gemaakt.

Er zijn ook ouders die ogenschijnlijk dan wel een stabiel huwelijk hebben, maar inside is het zwijgen en negeren, kleineren, domineren.
Je weet soms niet.
Er is veel loos achter de voordeuren.

Ook in die gevallen zou ik het een gebrekkig huwelijk noemen.
Als je toch leugens nodig hebt om "de Waarheid" te verkondigen, dan moet je je eens e.e.a. gaan afvragen.

Terug naar “Relaties”