Geloof en gedachtes over homo's

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Chaya » 20 dec 2019 15:35

Cicero schreef:Onzin. Je lijkt Trump wel, die verdraait ook alles.

Onzin, dat Trump liegt, is feek njoez. :lol:
Cicero schreef:De drogreden die je nu weer uitbraakt is dat je een extreem voorbeeld gebruikt om alle gedrag dat ontwijkt van de norm 'niet normaal' te vinden, er lacherig over te doen, en denigrerend over anderen te spreken die een andere stijl van uiten en gedrag hebben.

Toe maar, ik zit net met een kerstbonbon in mijn mond.
Cicero schreef: Ik zeg niet dat jij specifiek dit doet, maar jij legitimeert het wel impliciet door zulke dingen te zeggen.

Uhh, wat is het nu?
Ik braak het uit en ik doe dit niet specifiek. Misschien ben ik toch te blond...
Cicero schreef:En o ja, je mag best lacherig over die Meiland of hoe heet-ie doen, of het een aparte kerel vinden, maar dat hoeft nog niet gepaard te gaan met de gedachte dat het 'niet zo hoort'.

Over Meiland heb ik niet gezegd dat het niet zo hoort, ik zei dat ik hem overdreven maniertjes vind hebben.

Waarom de één irritatie oproept (Gordon) en de ander niet (Fred van Leer) komt denk ik mede door hun gedrag.
Fred v L heeft ook maniertjes, maar dat is juist grappig. Hij vergroot dat uit en heeft zelfspot.
En daarbij vent hij dat niet uit, zoals de Meilandjes dat doen.
Maar als je zo doet beste Cicero, wordt men die maniertjes een beetje moe, Je ziet het nu ook al aan de kijkcijfers.
En verder is het zo: you love it or you hate it.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 20 dec 2019 15:54

Waarom reageer je uberhaupt nog Chaya. Ze willen je hier toch niet begrijpen :(

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 dec 2019 16:28

Chaya schreef:Er is maar één professor Smalhout.
Uit de Volkskrant:
'Mevrouw D'Ancona, op grond van mijn meer dan 32-jarige ervaring als arts en op grond van mijn kennis van de menselijke anatomie en fysiologie, kan ik u verzekeren dat de mannelijke endeldarm slechts dient voor het verwijderen van de ontlasting en niet om daar het geslachtsdeel van een andere man in te stoppen.' Waarop D'Ancona volgens Smalhout 'als door een gifslang gebeten' overeindschoot en siste dat dit het vreselijkste was dat ze ooit uit de mond van een arts had gehoord.

Grappig dat hij specificeert dat het om de mannelijke endeldarm gaat, alsof vrouwen het niet ook lekker kunnen vinden...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 20 dec 2019 16:38

Mortlach schreef:Grappig dat hij specificeert dat het om de mannelijke endeldarm gaat, alsof vrouwen het niet ook lekker kunnen vinden...

Maar die hebben dan weer geen mannelijke endeldarm…..da's anders. Jeweetzelluftogweetje :D

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 20 dec 2019 17:18

irmo schreef:Waarom reageer je uberhaupt nog Chaya. Ze willen je hier toch niet begrijpen :(

Tja, dat gebeurt wel vaker. :wink:
Mortlach schreef:Grappig dat hij specificeert dat het om de mannelijke endeldarm gaat, alsof vrouwen het niet ook lekker kunnen vinden...

Omdat de discussie destijds ging over homo's en niet over lesbische vrouwen.
irmo schreef:Maar die hebben dan weer geen mannelijke endeldarm…..da's anders.

Ik sprak eens een arts die op de SEH werkzaam was. Een collega van hem had een keer de kerstboom opgetuigd met allerlei dingen die ze hadden moeten verwijderen. Ik zei, dat is een grap zeker, een hele smakeloze.
Nee hoor.
Maar ik begrijp dat we daar niet om mogen lachen en het als normaal moeten beschouwen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 20 dec 2019 17:29

Chaya schreef:
Ik sprak eens een arts die op de SEH werkzaam was. Een collega van hem had een keer de kerstboom opgetuigd met allerlei dingen die ze hadden moeten verwijderen. Ik zei, dat is een grap zeker, een hele smakeloze.
Nee hoor.
Maar ik begrijp dat we daar niet om mogen lachen en het als normaal moeten beschouwen.

Dat hebben wij ook een keer gedaan op de operatieafdeling. Ik wist niet dat de boel zover kon oprekken en ik weet niet of ik het ook wel wil weten.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 dec 2019 00:17

Cicero schreef:Zeker, dat is wel zo consequent > zie de Roomse ethiek.

Tja gelukkig is dat niet echt mijn maatstaf. En ook daar kijkt men er tegenwoordig anders tegenaan dan vroeger. Anticonceptie is soms nog wel een ding maar natural family planning bijvoorbeel behoorlijk geaccepteerd in de RKK en NFP gaat behoorlijk over “zaad verspillen” zonder voortplanting als doel te hebben is en. En ook bij andere vormen van anticonceptie wordt de RKK langzaam wat ruimdenkender. En terecht, als je seks beperkt tot “het is er om kinderen te krijgen” doe je dit geschenk van God (aldus Franciscus) en jezelf en je partner tekort.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

DeLange
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor DeLange » 21 dec 2019 22:55

Vannacht droomde ik dat ik een homo was en met een man samen leefde. Ik durfde er naar buiten toe niet goed ermee uit te komen. Was vooral benauwd voor reacties van christenen, hoewel ik ook in mijn droom zo goed en christelijk mogelijk probeerde te leven, maar schaamde voor mijn homo zijn. Ik voelde me afgekeurd door de omgeving, dus deed me maar als hetero voor om het te verbloemen, dat ik met een man samen woonde.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

K80
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor K80 » 22 dec 2019 09:58

Fijne dromen heb jij.
Vandaag is het gisteren van morgen.

DeLange
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor DeLange » 22 dec 2019 19:20

K80 schreef:Fijne dromen heb jij.

Het gaat nu elke dag zo. Afgelopen nacht had ik ruzie met mijn vrouw en mijn familie in mijn dromen, op zijn heftigst! De duivel kan me bij dag niet steken nu, dus plaagt me nu snachts, maar deze droom over homoseksualiteit vond ik wel leerzaam eigenlijk.

K80
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor K80 » 22 dec 2019 23:12

Heb echt al de raarste dromen gehad, gelukkig zelden nachtmerries, maar over homo zijn nog nooit.

DeLange
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor DeLange » 24 dec 2019 04:50

K80 schreef:Heb echt al de raarste dromen gehad, gelukkig zelden nachtmerries, maar over homo zijn nog nooit.

Dat kan. Ik vond het dit keer leerzaam, omdat ik denk dat het echt zo gaat in de praktijk. Je kan in Nederland heel moeilijk christen zijn en een homorelatie hebben. De angsten die ik droomde, zal bij hen misschien ook dan wel spelen.
Ik heb iemand op facebook getroffen die christen en homo is en waar niet meer mee viel te praten. Hij werd zo boos, als je een mening gaf over wat God in de bijbel met die teksten bedoelde en kwam ermee dat hij 3 homoseksuele christenen die zelfmoord hebben gepleegd heeft moeten begraven.

K80
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor K80 » 24 dec 2019 09:13

Ja dat is toch erg.
Je bent gelovig en homo. Dan kom je dus in de knel als je te horen krijgt dat je nooit een relatie mag hebben. Kan me voorstellen dat je daar erg depressief van wordt.
Niet voor niets dat als sommige uit de kast komen hun geloof vaarwel zeggen. Omdat het niet te combineren is.
Verleden week nog iemand bij First Dates op tv. Reformatorisch opgevoed in Zeeland en toch uit de kast gekomen omdat hij dood ongelukkig was. Niet meer gelovig, zeer slecht contact met de rest van de familie.
Wordt je eerst depri omdat je in de kast zit, daarna omdat je familie je laat stikken omdat je iets doet wat hun niet willen.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 24 dec 2019 09:53

K80 schreef:Ja dat is toch erg.
Je bent gelovig en homo. Dan kom je dus in de knel als je te horen krijgt dat je nooit een relatie mag hebben. Kan me voorstellen dat je daar erg depressief van wordt.
Niet voor niets dat als sommige uit de kast komen hun geloof vaarwel zeggen. Omdat het niet te combineren is.
Verleden week nog iemand bij First Dates op tv. Reformatorisch opgevoed in Zeeland en toch uit de kast gekomen omdat hij dood ongelukkig was. Niet meer gelovig, zeer slecht contact met de rest van de familie.
Wordt je eerst depri omdat je in de kast zit, daarna omdat je familie je laat stikken omdat je iets doet wat hun niet willen.
Hoezo valt dat niet te combineren? Wat je gelooft heeft toch niks met je geaardheid te maken?
Meer met regels, letterlijk Bijbellezen en conservatisme zou ik zo denken.
En meer met geloof in de Bijbel dan met geloof in God. Trouwens, de Bijbel zelf is progressief. (genoeg voorbeelden, maar die zijn off topic)
En God stopt niet bij Openbaring 22 omdat mensen besloten hebben dat dat alles is wat God te zeggen heeft.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

hans0166
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor hans0166 » 24 dec 2019 11:34

Chaya schreef:....

er komt nóg een seizoen Meiland aan... net bekend geworden ... bagger verkoopt goed blijkbaar :mrgreen:

oh ja, dat mag ik niet zeggen... maar doe het toch.

Terug naar “[Religie] - Open forum”