Zitten we in de laatste dagen?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor mohamed » 28 sep 2019 15:20

coby6 schreef:Ja precies. De grote verdrukking is de time of trouble for Jacob, waaruit hij gered wordt . Israel dat niet doet wat het moet doen. Dat gaat niet over de kerk.

een gedeeltelijke verharding is over Israël gekomen, totdat de volheid der heidenen binnengaat, 26en aldus zal gans Israël behouden worden, gelijk geschreven staat:
De Verlosser zal uit Sion komen,
Hij zal goddeloosheden van Jakob afwenden.
27En dit is mijn verbond met hen,
wanneer Ik hun zonden wegneem.

En dat betrek ik op Christus en niet op de toekomst, of zeg ik nou iets geks? :mrgreen:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 sep 2019 15:33

Dat een dag voor God is als duizend jaar doet voor een mens evenveel ter zake als dat hij niet sterft en over water kan lopen. Voor God is er geen laatste dag, dus houd a.u.b. op te doen alsof mensen in de zogenaamde eindtijd God zijn. Ze gaan weliswaar op Gods stoel zitten, maar het enige wat ze doen is zich onsterfelijk belachelijk maken.

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 28 sep 2019 15:42

mohamed schreef:En dat betrek ik op Christus en niet op de toekomst, of zeg ik nou iets geks? :mrgreen:

Er is toch nog steeds een gedeeltelijke verharding en de volheid der heidenen is nog niet binnen gekomen.

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 28 sep 2019 15:49

mohamed schreef:Los van de theologische discussie is het erg onaannemelijk dat we in de laatste dagen zouden zitten. Denk eens aan de velen die je voorgingen en zich vergisten maar het ook zeker wisten. Waarin verschillen zij van jullie?

De afval was nog niet gekomen en de mens der wetteloosheid had zich niet geopenbaard. In de tijd van Paulus dachten ze het al. Die heeft zich nu ook niet geopenbaard nog, maar afval zie je behoorlijk. Let op de vijgeboom. De laatste decennia zijn veel Joden tot Jezus gekomen. En de andere bomen. Bekering van moslims lijkt me. Ze zijn terug gebracht naar hun land. Destijds was er niet eens een staat Israel. Er waren geen plannen voor de derde tempel. Nu wel. Ze willen vrede in het Midden Oosten, samenwerking tussen religies, zodat zij de tempel kunnen bouwen en dan komt die duivel lief doen en zeggen dat ze dat mogen doen en denken ze eerst dat het de lang verwachte messias is.

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 28 sep 2019 15:54

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 28 sep 2019 15:59

Belegering en bevrijding van Jeruzalem
1Godsspraak, het woord des Heren, over Israël.
Aldus luidt het woord van de Here, die de hemel uitspant en de aarde grondvest, en de geest des mensen in diens binnenste formeert. 2Zie, Ik maak Jeruzalem tot een schaal der bedwelming voor alle volken in het rond; ja ook tegen Juda zal het gaan bij de belegering van Jeruzalem. 3Te dien dage zal Ik Jeruzalem maken tot een steen, die alle natiën moeten heffen; allen die hem heffen, zullen zich deerlijk verwonden. En alle volkeren der aarde zullen zich daarheen verzamelen.
4Te dien dage, luidt het woord des Heren, zal Ik alle paarden treffen met verbijstering, en hun berijders met krankzinnigheid; over het huis Juda zal Ik mijn ogen openhouden, doch alle paarden der natiën zal Ik treffen met blindheid. 5Dan zullen de stamhoofden van Juda bij zichzelf zeggen: Een sterke macht zijn mij de inwoners van Jeruzalem door de Here der heerscharen, hun God. 6Te dien dage zal Ik de stamhoofden van Juda maken als een vuurbekken tussen het hout, en als een vuurfakkel tussen de garven; dan zullen zij rechts en links alle natiën in het rond verteren; en Jeruzalem zal blijven voortbestaan op zijn eigen plaats, te Jeruzalem. 7Ook zal de Here de tenten van Juda allereerst verlossen, opdat de trots van het huis van David en van de inwoners van Jeruzalem zich niet verheffe tegen Juda. 8Te dien dage zal de Here de inwoners van Jeruzalem beschutten, en wie onder hen struikelt, zal te dien dage zijn als David, en het huis van David als God, als de Engel des Heren voor hun aangezicht. 9Te dien dage zal Ik zoeken te verdelgen alle volken die tegen Jeruzalem oprukken.
Rouwklacht over de doorstokene
10Ik zal over het huis van David en over de inwoners van Jeruzalem uitgieten de Geest der genade en der gebeden; zij zullen hem aanschouwen, die zij doorstoken hebben, en over hem een rouwklacht aanheffen als de rouwklacht over een enig kind, ja, zij zullen over hem bitter leed dragen als het leed om een eerstgeborene. 11Te dien dage zal in Jeruzalem de rouwklacht groot zijn, zoals de rouwklacht van Hadadrimmon in het dal van Megiddo; 12het land zal een rouwklacht aanheffen, alle geslachten afzonderlijk; het geslacht van het huis van David afzonderlijk en hun vrouwen afzonderlijk, het geslacht van het huis van Natan afzonderlijk en hun vrouwen afzonderlijk, 13het geslacht van het huis van Levi afzonderlijk en hun vrouwen afzonderlijk, het geslacht van Simi afzonderlijk en hun vrouwen afzonderlijk; 14alle overige geslachten, alle geslachten afzonderlijk en hun vrouwen afzonderlijk.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 sep 2019 16:15

coby6 schreef:De afval was nog niet gekomen en de mens der wetteloosheid had zich niet geopenbaard. In de tijd van Paulus dachten ze het al. Die heeft zich nu ook niet geopenbaard nog, maar afval zie je behoorlijk. Let op de vijgeboom. De laatste decennia zijn veel Joden tot Jezus gekomen. En de andere bomen. Bekering van moslims lijkt me. Ze zijn terug gebracht naar hun land. Destijds was er niet eens een staat Israel. Er waren geen plannen voor de derde tempel. Nu wel. Ze willen vrede in het Midden Oosten, samenwerking tussen religies, zodat zij de tempel kunnen bouwen en dan komt die duivel lief doen en zeggen dat ze dat mogen doen en denken ze eerst dat het de lang verwachte messias is.

De staat Israël heeft een seculiere oorsprong, daarom is het ook een staat. Maar goed, dat wil je toch niet aannemen dus ik wens je een prettige opname. Stuur je me een kaartje?

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 28 sep 2019 16:25

mohamed schreef:De staat Israël heeft een seculiere oorsprong, daarom is het ook een staat. Maar goed, dat wil je toch niet aannemen dus ik wens je een prettige opname. Stuur je me een kaartje?

Nou en? Er zaten bozo's achter om de staat op te richten. Dus? God ging het niet even doen. Hij laat zelfs de antichrist toe om ze de tempel de laten herbouwen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 sep 2019 16:37

coby6 schreef:Nou en? Er zaten bozo's achter om de staat op te richten. Dus? God ging het niet even doen. Hij laat zelfs de antichrist toe om ze de tempel de laten herbouwen.

Voor zover mij bekend zijn het orthodoxe joden die de tempel willen herbouwen! Laat Callista het maar niet horen! :lol:

Grapje hoor!

Als jij zeker weet dat we in de laatste dagen leven, dan is dat zo! Helemaal prima! d:)b

Ik zal dan snel aan mijn laatste krat Jupiler beginnen, want de tijd om alcoholist te worden is er toch niet meer! :0~

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 28 sep 2019 16:51

Nog een reden, 1000 jaar is als een dag:

1Komt, laat ons wederkeren tot de Here! Want Hij heeft verscheurd, en zal ons helen; Hij heeft geslagen, en zal ons verbinden. 2Hij zal ons na twee dagen doen herleven, ten derden dage zal Hij ons oprichten, en wij zullen leven voor zijn aangezicht. 3Ja, wij willen de Here kennen, ernaar jagen Hem te kennen. Zo zeker als de dageraad is zijn opgang. Dan komt Hij tot ons als de regen, als de late regen, die het land besproeit.

He dat zag ik net in Zacharia 10 van die late regen.

1Vraagt van de Here regen ten tijde van de late regen. De Here maakt de bliksemschichten; een stortregen zal Hij hun geven, voor iedereen gewas op het veld. 2Want de terafim spreken ijdelheid, de waarzeggers schouwen leugen, bedrieglijke dromen spreken zij, nietswaardige troost bieden zij. Daarom trekken zij voort als een kudde die in nood is, omdat zij geen herder heeft.
Zegepraal en terugkeer
3Tegen de herders is mijn toorn ontbrand, en aan de bokken zal Ik bezoeking doen; maar de Here der heerscharen bezoekt zijn kudde, het huis van Juda, en maakt hen als zijn prachtig ros in de strijd. 4Uit hen komt de hoeksteen, uit hen de tentpin, uit hen de strijdboog, uit hen komen alle machthebbers tezamen voort, 5en zij zijn als helden, die door het slijk der straten treden in de strijd; ja, zij strijden, omdat de Here met hen is, maar die op paarden rijden, komen beschaamd te staan.
6Zo zal Ik het huis van Juda sterken en het huis van Jozef verlossen; ja, Ik zal hen terugbrengen, omdat Ik Mij over hen ontferm, en zij zullen worden, alsof Ik hen niet verworpen had. Want Ik ben de Here, hun God, en Ik zal hen verhoren. 7Dan zullen zij zijn als een held van Efraïm, en hun hart zal zich verheugen als van wijn; ook zullen hun zonen het aanschouwen en zich verheugen, hun hart zal jubelen in de Here. 8Ik zal hen tot Mij fluiten en hen vergaderen, want Ik bevrijd hen, en zij zullen even talrijk worden als zij waren. 9Wel zaai Ik hen onder de volken, maar in verre streken zullen zij aan Mij denken; zo zullen zij leven met hun kinderen, en terugkeren. 10Ja, Ik zal hen terugbrengen uit het land Egypte, en hen uit Assur vergaderen; Ik zal hen brengen naar het land Gilead en de Libanon; doch dit zal voor hen niet toereikend zijn. 11Dan zal men in benauwdheid door de zee trekken, en in de zee de golven slaan; en alle diepten van de Nijl zullen uitdrogen. Zo zal de trots van Assur neerstorten, en de scepter van Egypte zal verdwijnen. 12Ik zal hen sterken in de Here, en in zijn naam zullen zij wandelen, luidt het woord des Heren.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 sep 2019 17:18

coby6 schreef:Nog een reden, 1000 jaar is als een dag:

1Komt, laat ons wederkeren tot de Here! Want Hij heeft verscheurd, en zal ons helen; Hij heeft geslagen, en zal ons verbinden. 2Hij zal ons na twee dagen doen herleven, ten derden dage zal Hij ons oprichten, en wij zullen leven voor zijn aangezicht. 3Ja, wij willen de Here kennen, ernaar jagen Hem te kennen. Zo zeker als de dageraad is zijn opgang. Dan komt Hij tot ons als de regen, als de late regen, die het land besproeit.

Leuk gevonden, maar dan moet je beginnen te tellen vanaf het moment dat de profetie is uitgesproken, sowieso 750 voor Christus. En dan is de conclusie onvermijdelijk dat we ons niet in de eindtijd bevinden. De theologische discussie of die voor ons of achter ons ligt, laat ik dan gemakshalve even in het midden.

coby6 schreef:1Vraagt van de Here regen ten tijde van de late regen. De Here maakt de bliksemschichten; een stortregen zal Hij hun geven, voor iedereen gewas op het veld. 2Want de terafim spreken ijdelheid, de waarzeggers schouwen leugen, bedrieglijke dromen spreken zij, nietswaardige troost bieden zij. Daarom trekken zij voort als een kudde die in nood is, omdat zij geen herder heeft.
Zegepraal en terugkeer
3Tegen de herders is mijn toorn ontbrand, en aan de bokken zal Ik bezoeking doen; maar de Here der heerscharen bezoekt zijn kudde, het huis van Juda, en maakt hen als zijn prachtig ros in de strijd. 4Uit hen komt de hoeksteen, uit hen de tentpin, uit hen de strijdboog, uit hen komen alle machthebbers tezamen voort, 5en zij zijn als helden, die door het slijk der straten treden in de strijd; ja, zij strijden, omdat de Here met hen is, maar die op paarden rijden, komen beschaamd te staan.
6Zo zal Ik het huis van Juda sterken en het huis van Jozef verlossen; ja, Ik zal hen terugbrengen, omdat Ik Mij over hen ontferm, en zij zullen worden, alsof Ik hen niet verworpen had. Want Ik ben de Here, hun God, en Ik zal hen verhoren. 7Dan zullen zij zijn als een held van Efraïm, en hun hart zal zich verheugen als van wijn; ook zullen hun zonen het aanschouwen en zich verheugen, hun hart zal jubelen in de Here. 8Ik zal hen tot Mij fluiten en hen vergaderen, want Ik bevrijd hen, en zij zullen even talrijk worden als zij waren. 9Wel zaai Ik hen onder de volken, maar in verre streken zullen zij aan Mij denken; zo zullen zij leven met hun kinderen, en terugkeren. 10Ja, Ik zal hen terugbrengen uit het land Egypte, en hen uit Assur vergaderen; Ik zal hen brengen naar het land Gilead en de Libanon; doch dit zal voor hen niet toereikend zijn. 11Dan zal men in benauwdheid door de zee trekken, en in de zee de golven slaan; en alle diepten van de Nijl zullen uitdrogen. Zo zal de trots van Assur neerstorten, en de scepter van Egypte zal verdwijnen. 12Ik zal hen sterken in de Here, en in zijn naam zullen zij wandelen, luidt het woord des Heren.

Dat gaat ook over Christus, want in hem is iedereen gelijk.

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 28 sep 2019 17:22

mohamed schreef:Leuk gevonden, maar dan moet je beginnen te tellen vanaf het moment dat de profetie is uitgesproken, sowieso 750 voor Christus. En dan is de conclusie onvermijdelijk dat we ons niet in de eindtijd bevinden. De theologische discussie of die voor ons of achter ons ligt, laat ik dan gemakshalve even in het midden.

Dat gaat ook over Christus, want in hem is iedereen gelijk.

Waarom? Het merendeel verwierp Hem toen Hij kwam.
Christus was verworpen en verstrooid over de landen? De gelovigen? Iedereen gelijk, maar wij mochten gewoon altijd lekker hier wonen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 sep 2019 18:46

coby6 schreef:Waarom? Het merendeel verwierp Hem toen Hij kwam.
Christus was verworpen en verstrooid over de landen? De gelovigen? Iedereen gelijk, maar wij mochten gewoon altijd lekker hier wonen.

Wat betekenen de woorden 'het is volbracht' dan nog als je de bal bij het joodse volk legt dat hem verwierp?

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 28 sep 2019 20:52

mohamed schreef:Wat betekenen de woorden 'het is volbracht' dan nog als je de bal bij het joodse volk legt dat hem verwierp?

Zijn deel is volbracht. Nou moet je Hem aannemen en je bekeren. Hun zonden zijn toch niet ineens hoep weggedaan als ze Hem niet accepteren. Dat vind ik zo raar van die 70 weken uitleg. Daniel: Oh Heer vergeef ons, Israel. Wij hebben gezondigd. Wanneer komt het weer goed met Israel? En dan zeggen ze: toen Jezus stierf en opstond. Ja. Toen is het helemaal niet goed gekomen met Israel. En als het dan ineens over een geestelijk Israel gaat met merendeels heidenen, beetje raar antwoord dan. Daar vroeg Daniel niet naar.

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 28 sep 2019 21:06

Daniel 9

De openbaring aangaande de zeventig weken
1In het eerste jaar van Darius, de zoon van Ahasveros, uit het geslacht der Meden, die koning geworden was over het koninkrijk der Chaldeeën – 2in het eerste jaar van zijn koningschap lette ik, Daniël, in de boeken op het getal van de jaren, waarover het woord des Heren tot de profeet Jeremia gekomen was, dat Hij over de puinhopen van Jeruzalem zeventig jaar zou doen verlopen. 3En ik richtte mijn aangezicht tot de Here God om te bidden en te smeken, in vasten en in zak en as. 4En ik bad tot de Here, mijn God, en deed schuldbelijdenis en zeide: Ach Here, Gij grote en geduchte God, die vasthoudt aan het verbond en de goedertierenheid jegens hen die U liefhebben en uw geboden bewaren; 5wij hebben gezondigd en misdreven, wij hebben goddeloos gehandeld en zijn wederspannig geweest; wij zijn afgeweken van uw geboden en van uw verordeningen, 6en wij hebben niet geluisterd naar uw knechten, de profeten, die in uw naam gesproken hebben tot onze koningen, onze vorsten en onze vaderen, en tot het ganse volk des lands. 7Bij U, Here, is de gerechtigheid, maar bij ons een beschaamd gelaat, gelijk heden ten dage, bij de mannen van Juda, de inwoners van Jeruzalem en bij geheel Israël, bij hen die dichtbij en die veraf wonen in al de landen waarheen Gij hen hebt verstoten om de ontrouw die zij jegens U hebben gepleegd. 8Here, bij ons is een beschaamd gelaat, bij onze koningen, onze vorsten en onze vaderen, want wij hebben tegen U gezondigd. 9Bij de Here, onze God, is barmhartigheid en vergeving, hoewel wij tegen Hem wederspannig zijn geweest, 10niet geluisterd hebben naar de stem van de Here, onze God, en niet gewandeld hebben naar de wetten die Hij ons gegeven heeft door de dienst van zijn knechten, de profeten. 11Ja, geheel Israël heeft uw wet overtreden en is afgeweken door niet te luisteren naar uw stem. Daarom is over ons uitgestort de met een eed bekrachtigde vloek, welke geschreven staat in de wet van Mozes, de knecht Gods, want wij hebben tegen Hem gezondigd. 12En Hij heeft de woorden bevestigd, die Hij gesproken had over ons en over onze regeerders, die ons bestuurden, door zulk een groot onheil over ons te brengen, als er nergens geweest is onder de ganse hemel, behalve in Jeruzalem. 13Zoals geschreven staat in de wet van Mozes, is al dit onheil over ons gekomen, en wij hebben de Here, onze God, niet vermurwd door ons te bekeren van onze ongerechtigheden en acht te slaan op uw waarheid. 14Daarom was de Here wakker om het onheil over ons te brengen; want de Here, onze God, is rechtvaardig in al de werken die Hij doet, maar wij hebben niet geluisterd naar zijn stem. 15Nu dan, Here, onze God, die uw volk uit het land Egypte hebt geleid met een sterke hand en U een naam hebt gemaakt, gelijk heden ten dage, – wij hebben gezondigd, wij hebben goddeloos gehandeld. 16Here, mogen naar al uw gerechtigheid uw toorn en uw grimmigheid zich toch afwenden van uw stad Jeruzalem, uw heilige berg; want om onze zonden en om de ongerechtigheden onzer vaderen zijn Jeruzalem en uw volk tot een smaad geworden voor allen om ons heen. 17Nu dan, hoor, o onze God, naar het gebed van uw knecht en naar zijn smeking en doe uw aangezicht lichten over uw verwoest heiligdom, – om des Heren wil. 18Neig, mijn God, uw oor en hoor; open uw ogen en zie onze verwoestingen en de stad waarover uw naam is uitgeroepen; want niet op grond van onze gerechtigheden storten wij onze smeekbeden voor U uit, maar op grond van uw grote barmhartigheden. 19O Here, hoor! o Here, vergeef! O Here, merk op! Treed handelend op; toef niet om uwszelfswil, mijn God, want uw naam is uitgeroepen over uw stad en over uw volk.
20Terwijl ik nog sprak en bad en mijn zonde en de zonde van mijn volk Israël beleed, en mijn smeking over de heilige berg mijns Gods uitstortte voor de Here, mijn God, – 21terwijl ik nog sprak in het gebed, kwam de man Gabriël, die ik tevoren gezien had in het gezicht, in ijlende vlucht tot vlak bij mij op de tijd van het avondoffer. 22En hij begon mij te onderrichten en sprak met mij en zeide: Daniël, nu ben ik uitgegaan om u een klaar inzicht te geven. 23Bij het begin van uw smeekbede is er een woord uitgegaan, en ik ben gekomen om het u mede te delen, want gij zijt zeer bemind. Let dus op het woord en sla acht op het gezicht.
24Zeventig weken zijn bepaald over uw volk en uw heilige stad, om de overtreding te voleindigen, de zonde af te sluiten, de ongerechtigheid te verzoenen, en om eeuwige gerechtigheid te brengen, gezicht en profeet te bezegelen en iets allerheiligst te zalven.

Hij zit hier geen voorbede te doen voor de hele wereld. Hij bidt voor Israel en Jeruzalem.
En dan is het antwoord zeker: over 70 jaarweken komt de Messias en het merendeel verwerpt Hem en Jeruzalem wordt verwoest en dat is dat.

Terug naar “[Religie] - Open forum”