Zitten we in de laatste dagen?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Veendam
Majoor
Majoor

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor Veendam » 26 sep 2019 13:54

coby6 schreef:Zouden er rivieren zijn die we over moeten steken, Hij geeft de kracht die we nodig hebben.
Volgens mij gaat het ook over de hemel, niet alleen dat Jezus terug komt.

2Wanneer gij door het water trekt, ben Ik met u; gaat gij door rivieren, zij zullen u niet wegspoelen; als gij door het vuur gaat, zult gij niet verteren en zal de vlam u niet verbranden.

Het " volgens mij gaat het ook over de hemel " komt doordat je denkt aan de opname en dan altijd in de hemel zijn maar zo is het dus niet.
Als je al uit gaat van de opname en daarna de 7 jaar en dan Jezus weer naar de aarde dan moet je ook eerlijk zijn en tot de conclusie komen (als je deze volgorde aanhangt in ieder geval) dat je dan MET Hem zult terugkeren naar de aarde. Dan ben je dus maximaal 7 jaar in de hemel als je het zo bekijkt.

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 26 sep 2019 13:56

Veendam schreef:Het " volgens mij gaat het ook over de hemel " komt doordat je denkt aan de opname en dan altijd in de hemel zijn maar zo is het dus niet.
Als je al uit gaat van de opname en daarna de 7 jaar en dan Jezus weer naar de aarde dan moet je ook eerlijk zijn en tot de conclusie komen (als je deze volgorde aanhangt in ieder geval) dat je dan MET Hem zult terugkeren naar de aarde. Dan ben je dus maximaal 7 jaar in de hemel als je het zo bekijkt.

Ja en een Joodse bruiloft duurde 7 dagen en dan eerst kwam de bruidegom de bruid halen op een voor haar onbekend moment.

Veendam
Majoor
Majoor

Berichtdoor Veendam » 26 sep 2019 15:12

coby6 schreef:Ja en een Joodse bruiloft duurde 7 dagen en dan eerst kwam de bruidegom de bruid halen op een voor haar onbekend moment.

En dan loop je tegen iets aan waar dan gelijk weer verdeeldheid over ontstaat doordat ze niet weten wat God bedoelde te zeggen.
Is dan de Gemeente de Bruid, dan is dus Israel NIET de bruid.
Dan gaan velen roepen van dat is vervangingstheologie maar is dat dan wel zo ?

Heeft Israel afgedaan of niet ?
En wat is dan de betekenis van het feit dat ALLES wat het volk Israel heeft gedaan en meegemaakt voor ONS is tot lering (en verder niets).
En als de Bruidegom de bruid komt halen wie zijn dan de bruidsmeisjes ? Is Heel Israel dan de bruidsmeisjes ?
En mag een deel van Israel dan niet binnen komen in het huis waar de bruiloft gehouden wordt ?
En als dat zo is gaat dan gans Israel behouden worden of is Israel als volk nu gewoon een verzameling van mensen die geen andere specifieke beloften hebben dan de andere volken (op de landsbelofte na dan wel in ieder geval) en dat de mensen uit Israel gewoon ook IN CHRISTUS (lichaam) moeten worden opgenomen omdat er in Zijn Lichaam geen sprake meer is van Griek of Jood of heiden ?

DeLange
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor DeLange » 26 sep 2019 15:55

Veendam schreef:Jazeker komt Jezus nog terug :D :D :D
Er zijn ook mensen die zeggen dat Jezus al lang teruggekomen is maar dat slaat echt helemaal nergens op.
Het enigste verschil zit er in mensen die zeggen de opname komt en we nu nog in de ellende zitten TOTDAT Hij komt en dan mag de rest in de bagger verder leven eerst en anderen, zoals ikzelf, zeggen dat er geen opname komt en dat grote delen van openbaringen al zijn vervuld met de vernietiging van de tempel in het jaar 70 AD maar dat we gewoon bezig moeten zijn met doen wat God zegt OMDAT Hij komt.

Oké, dat is denk ik gewoon de algemeen christelijke lijn, dat ik ook aardig volg. :D Alleen het beeld van de opname zie je zoals ik begrijp de opname van mensen in Jezus, heeft dat met het geestelijke gehalte te maken van wat er met de kinderen van God gebeurd, als Jezus komt? Dat we allen één in Hem worden?
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Veendam
Majoor
Majoor

Berichtdoor Veendam » 26 sep 2019 17:28

DeLange schreef:Oké, dat is denk ik gewoon de algemeen christelijke lijn, dat ik ook aardig volg. :D Alleen het beeld van de opname zie je zoals ik begrijp de opname van mensen in Jezus, heeft dat met het geestelijke gehalte te maken van wat er met de kinderen van God gebeurd, als Jezus komt? Dat we allen één in Hem worden?

Nee ik zie het niet zoals jij verondersteld hierboven.
Dat mensen IN Christus geplaatst worden is dat ze een nieuwe schepping zijn geworden en daarmee zijn ze van uit het duister overgezet IN Christus en dat is precies waarover het gaat als er in de Bijbel staat dat er slechts 1 doop is en dat is dan het IN CHRISTUS geplaatst worden dus dat is een doop zonder water die geschied door de Heilige Geest.

Als je de Efeze brief goed leest dan zie je daar (Ef. 2 13:18) dat door het Offer van Jezus de gelovige 1 geworden is met andere gelovigen doordat hij IN HEM is opgenomen dus omdat hij nu in het Lichaam inbegrepen is van Christus is hij 1. Het 1 worden is dus inderdaad IN Hem, maar niet voor de toekomst maar al voor het NU.

En even persoonlijk: Jouw "geestelijke gehalte" heeft helemaal niks te maken met het gehalte van het Lichaam van Christus en het Lichaam van Christus is niet afhankelijk van jouw gehalte om VOL te worden, want zoals Jezus jou helemaal vol wil maken met Hem, zo wil Jezus Zelf als Lichaam helemaal vol worden van mensen uit alle volken der aarde door Zich Zelf met hen te vullen.
De andere berichten had ik nog geen reactie op gegeven maar dat komt nog, nu even tijdgebrek.

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 26 sep 2019 19:00

Veendam schreef:En dan loop je tegen iets aan waar dan gelijk weer verdeeldheid over ontstaat doordat ze niet weten wat God bedoelde te zeggen.
Is dan de Gemeente de Bruid, dan is dus Israel NIET de bruid.
Dan gaan velen roepen van dat is vervangingstheologie maar is dat dan wel zo ?

Heeft Israel afgedaan of niet ?
En wat is dan de betekenis van het feit dat ALLES wat het volk Israel heeft gedaan en meegemaakt voor ONS is tot lering (en verder niets).
En als de Bruidegom de bruid komt halen wie zijn dan de bruidsmeisjes ? Is Heel Israel dan de bruidsmeisjes ?
En mag een deel van Israel dan niet binnen komen in het huis waar de bruiloft gehouden wordt ?
En als dat zo is gaat dan gans Israel behouden worden of is Israel als volk nu gewoon een verzameling van mensen die geen andere specifieke beloften hebben dan de andere volken (op de landsbelofte na dan wel in ieder geval) en dat de mensen uit Israel gewoon ook IN CHRISTUS (lichaam) moeten worden opgenomen omdat er in Zijn Lichaam geen sprake meer is van Griek of Jood of heiden ?

Nou kijk ja daar zit ik dus ook mee. Da's leuk voor vanuit heidens oogpunt. Wij lekker feest vieren en zij een grote verdrukking. Michael Brown gelooft dan ook posttrib, omdat ie dat aso vindt om Israel in de steek te laten. Maar die worden beschermd. En ik probeer gewoon erachter te komen wat de Bijbel nou zegt. Volgens mij is Israel en de kerk de bruid, want aan het eind wordt gans Israel behouden en dat kan niet op de kerk slaan, want ze zijn enerzijds geliefden om der vaderen wil en anderzijds vijanden nu van het evangelie. Dus dan waarom het feest beginnen als de andere helft nog moet komen en het land wordt ten huwelijk genomen slaat niet op Nederland.
Die 10 maagden slaat op christenen, niet dat deel van Israel dat Hem nog niet heeft aangenomen.
Maar zet je de bruiloft na de 7 jaar, dan is er geen tijd meer voor. Dan moet je het feest op aarde houden, want Jezus komt hierheen.

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 26 sep 2019 19:17

Ach het staat gewoon in de Bijbel. Bruiloft is voor iedereen, nadat Babylon is gevallen in Openbaringen 19 en de ac wordt gedood. Waarom zegt die pretrib dat dan van dat 7 jarig huwelijk?

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 26 sep 2019 19:35

https://kehilanews.allisrael.com/why-pr ... -possible/

Het zal wel. Een jaar voor de wraak zegt deze.
Het is allemaal zo moeilijk te volgen.

Veendam
Majoor
Majoor

Berichtdoor Veendam » 26 sep 2019 21:04

coby6 schreef:https://kehilanews.allisrael.com/why-pre-trib-rapture-of-yeshuas-bride-is-not-possible/

Het zal wel. Een jaar voor de wraak zegt deze.
Het is allemaal zo moeilijk te volgen.

Als je kijkt naar Jesaja dan lees je de profetie die Jezus half voorlas in de synagoge en daar staat het aangename jaar des Heren, en daarna gaat de profetie verder met een dag der wrake. En als je dan gewoon leest wat er staat dan staat er dat God de mensen die veracht werden in hun recht zou herstellen en de anderen ter schande zou zetten, daar komt het eigenlijk op neer. Er staat niet van dan zal God wel even een derde deel van de wereldbevolking dood laten gaan door oordelen. Dag der wrake van onze God, om alle treurenden te troosten, hoofdsieraad in plaats van as, vreugdeolie in plaats van rouw, lofgewaad in plats van een kwijnende geest.

Veendam
Majoor
Majoor

Berichtdoor Veendam » 26 sep 2019 21:12

coby6 schreef:Nou kijk ja daar zit ik dus ook mee. Da's leuk voor vanuit heidens oogpunt. Wij lekker feest vieren en zij een grote verdrukking. Michael Brown gelooft dan ook posttrib, omdat ie dat aso vindt om Israel in de steek te laten. Maar die worden beschermd. En ik probeer gewoon erachter te komen wat de Bijbel nou zegt. Volgens mij is Israel en de kerk de bruid, want aan het eind wordt gans Israel behouden en dat kan niet op de kerk slaan, want ze zijn enerzijds geliefden om der vaderen wil en anderzijds vijanden nu van het evangelie. Dus dan waarom het feest beginnen als de andere helft nog moet komen en het land wordt ten huwelijk genomen slaat niet op Nederland.
Die 10 maagden slaat op christenen, niet dat deel van Israel dat Hem nog niet heeft aangenomen.
Maar zet je de bruiloft na de 7 jaar, dan is er geen tijd meer voor. Dan moet je het feest op aarde houden, want Jezus komt hierheen.

Wanneer je uitgaat van de opname en je zegt dat de gelijkenis van de 10 maagden slaat op de christenen dan kom je dus tot de conclusie dat een deel van de christenen wel opgenomen gaat worden en de rest van de christenen dus niet, omdat 5 wel binnen mochten bij het feest en de andere 5 niet.
Maar ja of je nu pretrib of posttrib of midtrib aan gaat hangen het is allemaal trib en opname, maar ik zeg de tribulation is al geweest in de periode van 70 AD en toen is gelukkig de tempel ook helemaal weggevaagd, anders waren ze nu nog steeds dieren aan het offeren daar en hielden ze nog steeds massaal vast aan alle geboden en wilden ze nog steeds aan de christenen uit de heidenen ook nog de besnijdenis opleggen en eigenlijk is de kerk daar nog steeds niet helemaal vrij van geworden omdat men nog steeds de doop van kinderen ziet als een gewijzigde vorm van de joodse besnijdenis en alles gebaseerd is op het verbond met Abraham.
Juist de wet en de wetten van de Joden is de bedekking welke nog over het volk is en ook over een groot deel van het kerkvolk, maar wanneer ze de wetten aan de kant leggen en Jezus prediken en het nieuwe verbond en het oude helemaal aan de kant zetten dan valt ineens de bedekking weg en zien en zien ze alleen maar op Jezus in het nieuwe verbond, want het oude moest geheel verdwijnen om Jezus meer tot Zijn Glorie te laten komen.

Veendam
Majoor
Majoor

Berichtdoor Veendam » 26 sep 2019 21:19

coby6 schreef:Ach het staat gewoon in de Bijbel. Bruiloft is voor iedereen, nadat Babylon is gevallen in Openbaringen 19 en de ac wordt gedood. Waarom zegt die pretrib dat dan van dat 7 jarig huwelijk?

Israel is geestelijk Egypte en Babylon geworden, een volk dat overspelig is door haar afgoderij.
Dan zie je dat Sion de Gemeente is van Christus.

Pretrib zegt dat het 7 jaar feest is, want dan is er na de opname 7 jaar feest en dan kunnen de anderen op aarde ondertijd in de rommel achterblijven en als je feest aan het vieren bent dan verleg je de aandacht dus van de oordelen en de mensen die de oordelen treffen.
Als je heel eerlijk bent dan zouden de christenen die de pretrib aanhangen het meest aktief moeten zijn in het verspreiden van het Evangelie, maar het is net alsof die denken van ik ga wel feest vieren dan laat de rest maar verrekken op aarde. Als wij maar uit de ellende zijn is dan het motto dat veel uitgeroepen wordt in de kerken.

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 26 sep 2019 22:12

Veendam schreef:Als je kijkt naar Jesaja dan lees je de profetie die Jezus half voorlas in de synagoge en daar staat het aangename jaar des Heren, en daarna gaat de profetie verder met een dag der wrake. En als je dan gewoon leest wat er staat dan staat er dat God de mensen die veracht werden in hun recht zou herstellen en de anderen ter schande zou zetten, daar komt het eigenlijk op neer. Er staat niet van dan zal God wel even een derde deel van de wereldbevolking dood laten gaan door oordelen. Dag der wrake van onze God, om alle treurenden te troosten, hoofdsieraad in plaats van as, vreugdeolie in plaats van rouw, lofgewaad in plats van een kwijnende geest.

Dat staat wel elders in het O.T. en openbaringen. Beetje vreemd als Jeruzalem wel wordt verwoest, maar iedereen die dan Israel wil vernietigen: och jongens zand erover.

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 26 sep 2019 22:15

Veendam schreef:Israel is geestelijk Egypte en Babylon geworden, een volk dat overspelig is door haar afgoderij.
Dan zie je dat Sion de Gemeente is van Christus.

Pretrib zegt dat het 7 jaar feest is, want dan is er na de opname 7 jaar feest en dan kunnen de anderen op aarde ondertijd in de rommel achterblijven en als je feest aan het vieren bent dan verleg je de aandacht dus van de oordelen en de mensen die de oordelen treffen.
Als je heel eerlijk bent dan zouden de christenen die de pretrib aanhangen het meest aktief moeten zijn in het verspreiden van het Evangelie, maar het is net alsof die denken van ik ga wel feest vieren dan laat de rest maar verrekken op aarde. Als wij maar uit de ellende zijn is dan het motto dat veel uitgeroepen wordt in de kerken.

Nee juist niet. Pretrib komt juist uit de evangelisatiehoek. Schiet op bekeer je nu en allemaal de straat op, want anders moeten ze door de grote verdrukking. Tenminste zo was het in de jaren 80, 90. Nou is het vaak slapie doen en wanneer haalt Jezus mij lekker weg en zoeken jullie het maar uit. Tenminste, dat jaar dat ik in een waardeloos rothuwelijk zat en ook die instelling had van nou haal mij maar lekker weg, kom morgen graag, zag ik ook veel van die egoistische lui op die rapture sites hangen.

Israel is niet Babylon. Een jongen op Talk Jesus wist er veel van. Dat is een stad in Saoedi Arabie.

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 26 sep 2019 22:22

Veendam schreef:Wanneer je uitgaat van de opname en je zegt dat de gelijkenis van de 10 maagden slaat op de christenen dan kom je dus tot de conclusie dat een deel van de christenen wel opgenomen gaat worden en de rest van de christenen dus niet, omdat 5 wel binnen mochten bij het feest en de andere 5 niet.
Maar ja of je nu pretrib of posttrib of midtrib aan gaat hangen het is allemaal trib en opname, maar ik zeg de tribulation is al geweest in de periode van 70 AD en toen is gelukkig de tempel ook helemaal weggevaagd, anders waren ze nu nog steeds dieren aan het offeren daar en hielden ze nog steeds massaal vast aan alle geboden en wilden ze nog steeds aan de christenen uit de heidenen ook nog de besnijdenis opleggen en eigenlijk is de kerk daar nog steeds niet helemaal vrij van geworden omdat men nog steeds de doop van kinderen ziet als een gewijzigde vorm van de joodse besnijdenis en alles gebaseerd is op het verbond met Abraham.
Juist de wet en de wetten van de Joden is de bedekking welke nog over het volk is en ook over een groot deel van het kerkvolk, maar wanneer ze de wetten aan de kant leggen en Jezus prediken en het nieuwe verbond en het oude helemaal aan de kant zetten dan valt ineens de bedekking weg en zien en zien ze alleen maar op Jezus in het nieuwe verbond, want het oude moest geheel verdwijnen om Jezus meer tot Zijn Glorie te laten komen.

Dat is preterisme. Al het oordeel voor Israel en wij lekker de zegeningen. Dan heeft God Israel verworpen en klopt Romeinen 11 niet en dan slaat het antwoord van Jezus nergens op. Wanneer herstelt U het koningschap voor Israel? Calvijn zei dat Hij zei: nooit natuurlijk dommerds.
En nou maken ze er geestelijk Israel van. Lekker zeg voor Abraham. Het is niet voor jouw nageslacht, ja een enkeling, maar lekker voor de heidenen. Joden mochten alle straffen en oordeel maar bij de heidenen is het allemaal genade ineens en totaal geen oordeel.

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 26 sep 2019 22:57

5 wel en 5 niet: dat is de afval die eerst moet komen. In het Engels stond er: our lamps have gone out. Wel horen, maar niet doen.

Gans Israel zal behouden worden:

https://www.google.com/amp/s/www.onefor ... -be-saved/

The analysis of Romans 11:28 makes it clear that the dual status of “all Israel” is well interpreted using the view that “all Israel” is the ethnic state of Israel. This is because the interpretation in this view sufficiently envisages a situation whereby the two clauses of Romans 11:28 can be said to be simultaneously true in the present state concerning the “all Israel.” In the same scenario, the unbelieving Israelite nation is perceived on the one hand as the enemy of God, while on the other, still very much beloved. At the end of it all, God has not and will not abandon His chosen nation, Israel.

Terug naar “[Religie] - Open forum”