Zitten we in de laatste dagen?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

DeLange
Kapitein
Kapitein

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 24 sep 2019 15:54

coby6 schreef:Het gaat denk ik om dat ze wedergeboren worden. Sion had nauwelijks barensweeen en baarde haar kinderen. Ezechiel 37. Ging zo'n man dat op Nederland betrekken. Dit jaar wordt heel Nederland gered! Ja hoor. Maar ja, kan wel ook in de grote verdrukking. Hele gebieden zullen zich in 1 klap bekeren. Die tekst slaat m.i. wel op Israel, alleen heb ik nooit gesnapt dat ze 'm gebruikten voor het stichten van die staat, alhoewel dat wel een wonder was, maar dan denk ik eerder aan andere profetieen daarover.

Hele gebieden bekeren zich? Dat zal niet gebeuren, want de weg tot het leven is smal en de weg naar de ondergang breed en velen volgen die. Het is nooit de meerderheid dat Jezus gaat volgen, al lijkt dat aan de buitenkant wel zo. Je hebt in de "christelijke streken" altijd onkruid tussen de tarwe.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 24 sep 2019 16:15

DeLange schreef:Wereldopwekking?

Ik zie het zo, de gelovige joden zullen de schellen van hun ogen vallen en dat roepen, waarna ze Jezus zien komen op de wolken en Hem aannemen, terwijl ook wij mee gaan, naar het Nieuw Jeruzalem.

Atheïsten moeten zich daarvoor nog bekeren.

De moeilijkste wel ja denk ik, maar er zijn er sowieso 144000 die aan wereldevangelisatie doen en de laatste decennia worden er als steeds meer christen of Messiaans, hoe ze het noemen willen.

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 24 sep 2019 16:19

DeLange schreef:Hele gebieden bekeren zich? Dat zal niet gebeuren, want de weg tot het leven is smal en de weg naar de ondergang breed en velen volgen die. Het is nooit de meerderheid dat Jezus gaat volgen, al lijkt dat aan de buitenkant wel zo. Je hebt in de "christelijke streken" altijd onkruid tussen de tarwe.

Er komt een schare die niemand kan tellen. Dat is niet iedereen, maar toch wel een hoop. Er komt ook eerst de afval. Ken Peters zag hele gebieden in 1 keer komen en de christenen deden wonderen als in de tijd van Jezus. Dat zagen die Chinese weeskinderen ook die de hemel hebben gezien. Hoe krijg je anders een niet te tellen schare? Wie zijn dezen? Die komen uit de grote verdrukking.

HeiligBoontje

Berichtdoor HeiligBoontje » 24 sep 2019 16:51

DeLange schreef:Heel eenvoudig. Ik ga af op mijn intuïtie. Het lijkt me stug dat je het uit jouw duim zuigt, dus kan ik het gerust aannemen. Wanneer iets niet helemaal goed voelt, dan ga ik verder zoeken. Ik wil dat soms nog wel eens doen namelijk.

*doet wederom van stoel vallen*

Ik hoop werkelijk dat jouw goedgelovigheid jou niet op een dag vreselijk opbreekt. Hou je taai man/vrouw!

HeiligBoontje

Berichtdoor HeiligBoontje » 24 sep 2019 16:59

coby6 schreef:Het staat allemaal al in het O.T. dat ze terug zouden gaan. In die oorlogen gebeurden wonderen. Het feit dat ze uberhaupt nog bestaan is een wonder.

https://m.youtube.com/watch?v=JCTOogYPK_U

Kun je me even helpen? Waar staat in het O.T. dat Israel in 1 dag (wat overigens niet in een dag is gebeurd, ging je even volledig aan voorbij in je eerdere reply) opgericht zou worden?

De YouTube-video heb ik na het zien van de titel afgekapt; ik ben bekend met de 6-daagse oorlog en kan je absoluut aanraden om er eens een boek op na te slaan (of een documentaire op z'n minst); verbazend hoe het is gelopen, máár, verklaarbaar. Volledig, 100% verklaarbaar waarom het is gelopen zoals het is gelopen. Wat is er precies voor jou wonderlijk aan vraag ik mij af?

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 24 sep 2019 17:18

HeiligBoontje schreef:Kun je me even helpen? Waar staat in het O.T. dat Israel in 1 dag (wat overigens niet in een dag is gebeurd, ging je even volledig aan voorbij in je eerdere reply) opgericht zou worden?

De YouTube-video heb ik na het zien van de titel afgekapt; ik ben bekend met de 6-daagse oorlog en kan je absoluut aanraden om er eens een boek op na te slaan (of een documentaire op z'n minst); verbazend hoe het is gelopen, máár, verklaarbaar. Volledig, 100% verklaarbaar waarom het is gelopen zoals het is gelopen. Wat is er precies voor jou wonderlijk aan vraag ik mij af?

Die engelen die ze zagen en die hand die uit de hemel kwam, maar zo ver was je niet gekomen.
Niet opgericht, geboren.

666 vreemd genoeg

Jesaja 66

6Er klinkt gedruis uit de stad! Het klinkt uit de tempel! De stem van de Here, die vergelding brengt over zijn vijanden!
7Voordat zij smarten kreeg, heeft zij gebaard; voordat de weeën haar overvielen, heeft zij een zoon ter wereld gebracht. 8Wie heeft zo iets gehoord, wie heeft iets dergelijks gezien? Wordt een land op één dag voortgebracht of een volk op eenmaal geboren? Maar Sion heeft nauwelijks barensweeën gekregen, of zij baarde haar kinderen. 9Zou Ik ontsluiten en niet doen baren? zegt de Here. Of ben Ik een, die doet baren en toesluit? zegt uw God.
10Verheugt u met Jeruzalem en juicht over haar, gij allen die haar liefhebt.

Oooh nou zie ik waar ze het vandaan hebben. Is me nooit opgevallen. Ik dacht volk geboren, wedergeboren.

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 24 sep 2019 17:30

coby6 schreef:De moeilijkste wel ja denk ik, maar er zijn er sowieso 144000 die aan wereldevangelisatie doen en de laatste decennia worden er al steeds meer christen of Messiaans, hoe ze het noemen willen.

Ik weet het eigenlijk niet. Ik snap er geen hout van. Als die ac na 3,5 jaar in de tempel gaat zitten om te laten zien dat hij een god is, moeten ze hem natuurlijk acuut allemaal niet meer.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 sep 2019 18:26

DeLange schreef:Omdat ze hun Messias zoeken?

Weet je, dat vind ik altijd zo'n onsympathiek trekje dat een bepaald slag Christenen soms etaleren: dat ze Joden eigenlijk alleen beschouwen als pseudo-christenen of christenen in wording en de gehele geschiedenis en cultuur alleen beschouwen binnen het kader van het eigen geloof.

Voor sommige Joden is het christendom niet meer dan een afvallige sekte en die verder nauwelijks relevant is voor hun eigen geloofsbeleving. Waarom zouden die Joden 'hun Messias' zoeken? Hun eigen tradities doen het al 4000 jaar prima.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

DeLange
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor DeLange » 24 sep 2019 18:37

coby6 schreef:De moeilijkste wel ja denk ik, maar er zijn er sowieso 144000 die aan wereldevangelisatie doen en de laatste decennia worden er als steeds meer christen of Messiaans, hoe ze het noemen willen.

Oké, van deze theorie had ik nog niet gehoord. :D

DeLange
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor DeLange » 24 sep 2019 18:40

Mortlach schreef:Weet je, dat vind ik altijd zo'n onsympathiek trekje dat een bepaald slag Christenen soms etaleren: dat ze Joden eigenlijk alleen beschouwen als pseudo-christenen of christenen in wording en de gehele geschiedenis en cultuur alleen beschouwen binnen het kader van het eigen geloof.

Voor sommige Joden is het christendom niet meer dan een afvallige sekte en die verder nauwelijks relevant is voor hun eigen geloofsbeleving. Waarom zouden die Joden 'hun Messias' zoeken? Hun eigen tradities doen het al 4000 jaar prima.

Tja, geloof hè. De moslims willen ons ook bekeren :D En wij hen, dat levert wel eens leuke gesprekken op. :lol:

HeiligBoontje

Berichtdoor HeiligBoontje » 24 sep 2019 18:45

coby6 schreef:Die engelen die ze zagen en die hand die uit de hemel kwam, maar zo ver was je niet gekomen.
Niet opgericht, geboren.

666 vreemd genoeg

Jesaja 66

6Er klinkt gedruis uit de stad! Het klinkt uit de tempel! De stem van de Here, die vergelding brengt over zijn vijanden!
7Voordat zij smarten kreeg, heeft zij gebaard; voordat de weeën haar overvielen, heeft zij een zoon ter wereld gebracht. 8Wie heeft zo iets gehoord, wie heeft iets dergelijks gezien? Wordt een land op één dag voortgebracht of een volk op eenmaal geboren? Maar Sion heeft nauwelijks barensweeën gekregen, of zij baarde haar kinderen. 9Zou Ik ontsluiten en niet doen baren? zegt de Here. Of ben Ik een, die doet baren en toesluit? zegt uw God.
10Verheugt u met Jeruzalem en juicht over haar, gij allen die haar liefhebt.

Oooh nou zie ik waar ze het vandaan hebben. Is me nooit opgevallen. Ik dacht volk geboren, wedergeboren.

Maar waar staat nou dat Israel in 1 dag (her)opgericht zou worden? Ik zie het écht niet staan. Er staat wel dat "EEN land" op "1 dag" voortgebracht wordt, maar dat is een vraag, geen statement of voorspelling. Staat zelfs een vraagteken achter. Help me hier even want ik voel me met de seconde dommer worden; waar staat 't?

DeLange
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor DeLange » 24 sep 2019 19:02

HeiligBoontje schreef:*doet wederom van stoel vallen*

Ik hoop werkelijk dat jouw goedgelovigheid jou niet op een dag vreselijk opbreekt. Hou je taai man/vrouw!

Een wedervraag: word je nou niet moe van alles uit te pluizen? Als drukke vader ben ik vaak blij dat ik ff niks mot :lol:

DeLange
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor DeLange » 24 sep 2019 19:04

coby6 schreef:Er komt een schare die niemand kan tellen. Dat is niet iedereen, maar toch wel een hoop. Er komt ook eerst de afval. Ken Peters zag hele gebieden in 1 keer komen en de christenen deden wonderen als in de tijd van Jezus. Dat zagen die Chinese weeskinderen ook die de hemel hebben gezien. Hoe krijg je anders een niet te tellen schare? Wie zijn dezen? Die komen uit de grote verdrukking.

Hele gebieden betekend toch iedereen in dat gebied?

HeiligBoontje

Berichtdoor HeiligBoontje » 24 sep 2019 19:19

DeLange schreef:Een wedervraag: word je nou niet moe van alles uit te pluizen? Als drukke vader ben ik vaak blij dat ik ff niks mot :lol:

Soms wel; maar ik wil onderwerpen, gedachtegangen, keuzes, etc. graag begrijpen. Hoe meer iets (argument/motivatie) afwijkt van wat ik beschouw als "normaal" of "logisch" hoe interessanter het is om de "waarom" achter iets of iemand te begrijpen. Het is een bepaalde mindset denk ik; niet neerleggen bij het eerste het beste antwoord maar eerst willen snappen -waarom- dát antwoord hét antwoord is. En dat is niet eens zozeer omdat mensen kunnen liegen. Het komt aanzienlijk vaker voor dat we ongemerkt onjuiste informatie oppikken (óf omdat we het verkeerd begrepen, onjuist interpreteren, uberhaupt interpreteren, het niet goed hoorden), of dat nu door onszelf komt (niet goed gehoord hebben) of door een ander (verkeerd uitgelegd). Kan ik overigens nog aan toevoegen dat we inmiddels in het "informatietijdperk" leven en begrippen als "populisme" en "fake news" simpelweg bijna eisen dat iedereen kritisch met informatie omgaat; ongeacht de betrouwbaarheid van een bron (ook de betrouwbaarste, eerlijkste, hardst werkende journalisten maken wel eens een foutje).

Kortom: reden genoeg, wat mij betreft, om op een kritische wijze met (nieuwe) informatie om te gaan :wink:

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 24 sep 2019 19:39

HeiligBoontje schreef:Maar waar staat nou dat Israel in 1 dag (her)opgericht zou worden? Ik zie het écht niet staan. Er staat wel dat "EEN land" op "1 dag" voortgebracht wordt, maar dat is een vraag, geen statement of voorspelling. Staat zelfs een vraagteken achter. Help me hier even want ik voel me met de seconde dommer worden; waar staat 't?

Nou ik kan er niet echt direct de staat Israel uit halen die in 1 dag ontstaat, maar er staat dat een volk op 1 dag wordt geboren en het gaat over Sion en Jeruzalem. Een volk op 1 dag geboren worden is denk ik: ze worden allemaal wedergeboren in 1 dag als ze Jezus zien.
Het is een vraag, zo van dat kan toch niet en dan krijg je het antwoord: Sion had nauwelijks barensweeen of ze baarde haar kinderen.
Laatst gewijzigd door coby6 op 24 sep 2019 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “[Religie] - Open forum”