@tlantis schreef:Vrouwe Justitia schreef:Hm... Nu ja, ik heb zelf wel contact met God, ik weet alleen, dat de God van de bijbel niet altijd thuis geeft (ik ben daar gelukkig ook niet op blijven wachten).
Het feit dat God niet altijd direct antwoord geeft wil niet zeggen dat Hij wel eens niet thuis geeft. Voor het berouw van een zondaar staat God altijd klaar. Hij wil altijd, op ieder moment, overal, jou vergeven.
Dat is dus niet zo. Nu ja, misschien wel, maar dan op zijn tijd. Dat kan soms een heel leven duren, na de dood wilde Hij dan juist antwoord gaan geven, maar Hij was te laat, zo iets? Nee, dat kan niet, God is volmaakt, en dus nooit te laat. Maar het is zo, dat niet elke zoeker vindt. Dus God houdt sommigen wel degelijk op een afstand.
@tlantis schreef:Vrouwe Justitia schreef:En dat het iemand kapot kan maken, altijd schuld bij zichzelf te vinden (ok, vinden), te geloven dat alleen God hem kan verlossen, zijn hoop op God te vestigen, en nooit bij Hem toegelaten te worden.
Een zondaar met berouw wordt altijd toegelaten... das iets anders als dat God altijd maar direct je kruis van je rug haalt... en dat je kruis dragen een vreselijke klus is... meteen mee eens
Hm, maar als God je dus aanneemt, vergeeft Hij je door Jezus. Misschien niet meteen, maar je mag dan wel aannemen dat het kruis afgenomen wordt, en dat Hij je Zijn eigen last oplegt. En, als Hij je aanneemt, mag je daar toch ook wat van merken, zoiets kan niet verborgen blijven.
@tlantis schreef:Vrouwe Justitia schreef:Dat gebeurt.
Zou je een voorbeeld kunnen geven?
Jawel, maar ik denk niet dat je daar wat aan hebt (of je moet weten over wie ik het heb, als ik het over 'die en die' heb). Houdt het er maar op, dat ik het in mijn omgeving meer dan eens tegen gekomen ben. Of, niet tegengekomen, maar er in meegeleefd heb.
@tlantis schreef:Vrouwe Justitia schreef:Ik denk niet dat een God grillen kan hebben?
Wat bedoel je daar precies mee... God is altijd de zelfde... of snap ik de opmerking (incl. vraagteken) niet?
Nu, met grillen bedoel ik, dat het God opeens zou goeddunken geen antwoord te geven. Gewoon, omdat Hij daar geen zin in heeft. Of omdat Hij een mensenleven wil wachten.
Dat kan toch niet, een God is volmaakt? Dan moet het dus iets anders betekenen.
If you want world peace, fight for justice.