Aanbod van genade

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 mar 2004 21:10

5 seconden?

Hm, dat heb ik niet gezien. Ik zag het staan en heb het daarna gewoon gequote. Kga niet eerst 5 minuten wachten of het misschien nog gewijzigd word oid..

Magoed, sorry.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 29 mar 2004 22:30

gerrit de 2e schreef:
hijwel schreef:Saul Saul wat vervolgt gij mij? zoefffff en weg was paulus.

Beste Hijwel, lees onderstaande even:

Hand. 26
En als wij allen ter aarde nedergevallen waren, hoorde ik een stem, tot mij sprekende, en zeggende in de Hebreeuwse taal: Saul, Saul, wat vervolgt gij Mij? Het is u hard, tegen de prikkels de verzenen te slaan.
15 En ik zeide: Wie zijt Gij, Heere? En Hij zeide: Ik ben Jezus, Dien gij vervolgt.
16 Maar richt u op, en sta op uw voeten; want hiertoe ben Ik u verschenen, om u te stellen tot een dienaar en getuige der dingen, beide die gij gezien hebt en in welke Ik u nog zal verschijnen;
17 Verlossende u van dit volk, en van de heidenen, tot dewelke Ik u nu zende;
18 Om hun ogen te openen, en hen te bekeren van de duisternis tot het licht, en van de macht des satans tot God; opdat zij vergeving der zonden ontvangen, en een erfdeel onder de geheiligden, door het geloof in Mij.

Mooi gedeelte he!

Paulus wordt stil gezet door God, hij d8 dat hij het zo goed deed alemaal. Maar hij vervolgde Jezus, hij verlogende Hem. Maar zelfs voor iemand die zoveel volgenlingen van Christus heeft vermoord is vergeving.

ik weet niet precies waar je mij op wil wijzen, maar ik ben benieuwt (kan ik mischien nog wat leren)
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 29 mar 2004 22:40

gerrit de 2e schreef:
hijwel schreef:
caprice schreef:Nee?
Waardoor komt het dan dat God Zich verbergt? Doet Hij het fout? Zijn wij dan gewilliger dan God?

God verbergt zich nooit!!! klink mischien hart, maar het is wel zo. Jij en ik kunnen ons alleen verbergen.

Echt niet?

Kla 3:10 Daleth. Hij is mij een loerende beer, een leeuw in verborgen plaatsen.
Eze 39:29 En Ik zal Mijn aangezicht voor hen niet meer verbergen, wanneer Ik Mijn Geest over het huis Israels zal hebben uitgegoten, spreekt de Heere HEERE.
Mic 3:4 Alsdan zullen zij roepen tot den HEERE, doch Hij zal hen niet verhoren; maar zal Zijn aangezicht te dier tijd voor hen verbergen, gelijk als zij hun handelingen kwaad gemaakt hebben.

Als jij bid tot God, en jij geeft je over in vertouwen aan Hem dan antwoord hij altijd. Als je tot Hem komt moet je geloven dat hij je antwoord. lees jacobus 1 eens. Als iemand van mij wijsheid begeert dat van mij vragen, niet twijvelende. Dan zal hij het geven (uit mij hoofd dus mischien klopt het niet helemaal)

Weet je God wil zo graag dat je jezelf laat zien, God w8 al zolang op je (net als de Vader op zijn zoon wachte). God w8 op jou, tot dat je eindelijk je over gaat geven aan God. God w8 op jou hart, hij is de eigenaar van jou hart, en Hij wil jou hart vullen met zijn Liefde.
God is zo duidelijk! Bid en u zal gegeven worden, zoekt en u zal vinden. Klopt en u zal open gedaan worden. het is Jou en Mijn schuld als je niks hoort van God.

Het is mijn stomme schuld, als ik mijn oren dicht stop voor God en luister naar mijn eigen gevoeletje. Afleren moet ik dat!

zou je de bijbelteksten even uit willen leggen (als je daar tijd voor wilt nemen hoor) want ze zijn natuurlijk zo uit een tekstverband geplukt en weet niet direct wat jij en God daarmee wil zeggen. (en anders wil ik er morgen nog wel naar kijken en er overna denken) Ben een beetje moe :wink:

gerrit de 2e
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor gerrit de 2e » 29 mar 2004 22:52

hijwel schreef:
gerrit de 2e schreef:
hijwel schreef:Saul Saul wat vervolgt gij mij? zoefffff en weg was paulus.

Beste Hijwel, lees onderstaande even:

Hand. 26
En als wij allen ter aarde nedergevallen waren, hoorde ik een stem, tot mij sprekende, en zeggende in de Hebreeuwse taal: Saul, Saul, wat vervolgt gij Mij? Het is u hard, tegen de prikkels de verzenen te slaan.
15 En ik zeide: Wie zijt Gij, Heere? En Hij zeide: Ik ben Jezus, Dien gij vervolgt.
16 Maar richt u op, en sta op uw voeten; want hiertoe ben Ik u verschenen, om u te stellen tot een dienaar en getuige der dingen, beide die gij gezien hebt en in welke Ik u nog zal verschijnen;
17 Verlossende u van dit volk, en van de heidenen, tot dewelke Ik u nu zende;
18 Om hun ogen te openen, en hen te bekeren van de duisternis tot het licht, en van de macht des satans tot God; opdat zij vergeving der zonden ontvangen, en een erfdeel onder de geheiligden, door het geloof in Mij.

Mooi gedeelte he!

Paulus wordt stil gezet door God, hij d8 dat hij het zo goed deed alemaal. Maar hij vervolgde Jezus, hij verlogende Hem. Maar zelfs voor iemand die zoveel volgenlingen van Christus heeft vermoord is vergeving.

ik weet niet precies waar je mij op wil wijzen, maar ik ben benieuwt (kan ik mischien nog wat leren)

Sorry, begreep betreffende qoute verkeerd, ja bedoelde waarschijnlijk dat paulus niet gelijk wegzoefde...

gerrit de 2e
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor gerrit de 2e » 29 mar 2004 22:56

hijwel schreef:
gerrit de 2e schreef:
hijwel schreef:
caprice schreef:Nee?
Waardoor komt het dan dat God Zich verbergt? Doet Hij het fout? Zijn wij dan gewilliger dan God?

God verbergt zich nooit!!! klink mischien hart, maar het is wel zo. Jij en ik kunnen ons alleen verbergen.

Echt niet?

Kla 3:10 Daleth. Hij is mij een loerende beer, een leeuw in verborgen plaatsen.
Eze 39:29 En Ik zal Mijn aangezicht voor hen niet meer verbergen, wanneer Ik Mijn Geest over het huis Israels zal hebben uitgegoten, spreekt de Heere HEERE.
Mic 3:4 Alsdan zullen zij roepen tot den HEERE, doch Hij zal hen niet verhoren; maar zal Zijn aangezicht te dier tijd voor hen verbergen, gelijk als zij hun handelingen kwaad gemaakt hebben.

Als jij bid tot God, en jij geeft je over in vertouwen aan Hem dan antwoord hij altijd. Als je tot Hem komt moet je geloven dat hij je antwoord. lees jacobus 1 eens. Als iemand van mij wijsheid begeert dat van mij vragen, niet twijvelende. Dan zal hij het geven (uit mij hoofd dus mischien klopt het niet helemaal)

Weet je God wil zo graag dat je jezelf laat zien, God w8 al zolang op je (net als de Vader op zijn zoon wachte). God w8 op jou, tot dat je eindelijk je over gaat geven aan God. God w8 op jou hart, hij is de eigenaar van jou hart, en Hij wil jou hart vullen met zijn Liefde.
God is zo duidelijk! Bid en u zal gegeven worden, zoekt en u zal vinden. Klopt en u zal open gedaan worden. het is Jou en Mijn schuld als je niks hoort van God.

Het is mijn stomme schuld, als ik mijn oren dicht stop voor God en luister naar mijn eigen gevoeletje. Afleren moet ik dat!

zou je de bijbelteksten even uit willen leggen (als je daar tijd voor wilt nemen hoor) want ze zijn natuurlijk zo uit een tekstverband geplukt en weet niet direct wat jij en God daarmee wil zeggen. (en anders wil ik er morgen nog wel naar kijken en er overna denken) Ben een beetje moe :wink:

Ik maak uit je tekst op dat God er direct altijd voor je is. Dat is mooi. Ik tob er vaak mee dat ik God kwijt ben, door m'n eigen schuld. Een oude mens die er altijd weer tusen staat en/of onbeleden zonden.
Teksten spreken voor zich denk ik. Gaat mij erom dat God zich soms verborgen houd of kan houden. (o.a. beproeving)

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 29 mar 2004 22:59

gerrit de 2e schreef:Sorry, begreep betreffende qoute verkeerd, ja bedoelde waarschijnlijk dat paulus niet gelijk wegzoefde...

helemaal juist :wink:

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 29 mar 2004 23:02

MIsschien is dit een aanvulling:

Er staat dat God zich laat vinden door degene die Hem zoeken, maar dat hoeft niet nu en direct te zijn denk ik, in die zin mag hij ons beproeven op geloof. Dan lijkt het misschien of hij zich verbergt, maar ik denk dat Hij ons dan kan beproeven, of dat het kan liggen omdat wij in de verkeerde richting zoeken etc...

maar één dieng weet ik absoluut zeker, zoek en je zult vinden!
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 29 mar 2004 23:07

gerrit de 2e schreef:Ik maak uit je tekst op dat God er direct altijd voor je is. Dat is mooi. Ik tob er vaak mee dat ik God kwijt ben, door m'n eigen schuld. Een oude mens die er altijd weer tusen staat en/of onbeleden zonden.
Teksten spreken voor zich denk ik. Gaat mij erom dat God zich soms verborgen houd of kan houden. (o.a. beproeving)

jha oke, ben het opzich wel met je eens. Maar op het moment dat ik God nodig heb is Hij er altijd. Als ik zijn wijsheid nodig heb, krijg ik dat ook.
God zegt zelf: dat hij mij alles zal geven wat ik nodig zal hebben.

Ik weet dat God op zijn tijd antwoord, maar dat wil nog niet zeggen dat hij zich verborgen houd. God is er wel. ff een voorbeeldje van uit mij eigen leven:

ik sta voor belangrijke keuzes in mijn leven (studie). Ik heb aan God gevraagd om wijsheid, ik heb gevraagd dat ik de juiste keuzes mag maken. God gaf mij niet gelijk antwoord, maar God geeft wel antwoorden. En daarop mag je rusten, God geeft antwoorden op Zijn tijd.
Zodra ik voor die keuze sta, dan zal God mij antwoord geven omdat hij zelf beloofd dat hij mij die wijsheid zal geven als ik daar om vraag in vertrouwen.

God houd zich dus nooit verborgen! Hij is er altijd! Maar God is een God die een eigen wil heeft, een wijze wil. En daar mag je op vertouwen, als je daar op vertrouwt mag je weten dat Hij zich nooit verboren houd, en er altijd is en op de juiste momenten antwoord zal gevan op jou vragen.

(als God niet antwoord wil het nog niet zeggen dat hij zich verboren houd)

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 30 mar 2004 09:46

Vin schreef:
Het Weermannetje schreef:Het komt mij een beetje over als een aannemen van Jezus.

JA EN?

Ongelovige! Oh wat vroom. Not. Jammer hoor.

Wat was die moordenaar aan t kruis toch eigenlijk een slap EO-mannetje vind je niet. Bah. Blech. Die negeert zomaar alle koele tegenwerpingen en mag prompt de hemel in, bastard. :roll:

Ja, en doet hij dat uit zichzelf? Waarom deed die andere moordenaar het dan niet?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 mar 2004 09:58

Omdat die de andere keus maakte. En niet omdat de een een knopje had waardoor als God daarop drukt hij kon zeggen: Ik geloof in U en de ander een knopje waarmee hij kon zeggen: Ik hou niet van u.

Waarom geloof ik wel en mijn buurman niet? Is dat omdat God mij zo heeft geprogrammeerd?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 30 mar 2004 10:36

Nee, komt door de uitverkiezing.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 mar 2004 10:55

Dus we zijn als mensen allemaal robots die alleen ja of nee kunnen zeggen maar niet kunnen kiezen.

Nogmaals, als we zo zijn, waarom was er dan een zondeval.... dan had God ons toch al gelijk kunnen maken als mesnen die niet zouden kunnen kiezen?

Een stuk bijbeltekst die heel duidelijk onze keuzemogelijkheid aangeeft:

11 Want deze geboden zijn niet te zwaar om te worden nageleefd. 12 Deze wetten zijn niet hoog in de hemel zodat u ze niet kunt zien of horen en er niemand is die ze bij u kan brengen. 13 Ze zijn ook niet aan de overkant van de zee, zo ver weg dat niemand u hun boodschap kan overbrengen. 14 Nee, zij zijn vlakbij (in uw hart en op uw lippen) zodat u ze kunt gehoorzamen. 15 Luister, vandaag heb ik u de keus gegeven tussen leven en dood, geluk en ellende. 16 Ik heb u vandaag opgedragen de HERE, uw God, lief te hebben, Zijn paden te volgen en Zijn wetten na te leven. Dan zult u leven en een groot volk worden. De HERE, uw God, zal u en het land dat u in bezit gaat nemen, dan zegenen. 17 Maar als uw hart zich afwendt en u niet wilt luisteren (als u afdwaalt tot aanbidding van andere goden) 18 dan verklaar ik u hier vandaag dat u zeker zult worden vernietigd; u zult geen lang en goed leven hebben in het land aan de overkant van de Jordaan. 19 Hemel en aarde zijn mijn getuigen dat ik u vandaag de keus heb gegeven tussen leven en dood, zegen en vloek. Kies dan toch het leven, zodat u en uw kinderen mogen leven! 20 Kies voor het liefhebben en gehoorzamen van de HERE, uw God. Houd u aan Hem vast, want dat is uw leven. (Deuternomium 30)

30 Ik kies ervoor de waarheid te volgen. Daarom denk ik voortdurend aan Uw leefregels.

173 Laat Uw hand mij te hulp komen, want ik kies ervoor Uw geboden na te volgen. (Psalm 119)

Die David... wat een rebels mannetje... Hij zegt dat ie zelf kiest... maar dat kan hij toch helemaal niet?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 30 mar 2004 11:07

Welke Bijbelvertaling? :mrgreen:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 mar 2004 11:19

Het Boek... Maar je mag beide teksten wel even in een andere vertaling opzoeken en kijken hoe het er daar staat hoor. Kom je op het zelfde uit, alleen dan wat minder makkelijk leesbaar/begrijpbaar ;)

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 30 mar 2004 11:26

Staan er echt wel anders hoor! :wink: (Ik heb het nog niet opgezocht, maar weet het vrijwel zeker)

Terug naar “Archief”