Boeken over personen uit de bijbel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wilke
Verkenner
Verkenner

Boeken over personen uit de bijbel

Berichtdoor wilke » 25 nov 2002 20:43

Ik heb net het boek over Lydia, de vrouw die vrede vond uit van Thom Lemmons.
Ik vind het geen goede voorstelling van hoe Lydia geweest zou zijn.
Francine Rivers schrijft ook over 5 vrouwen uit de bijbel, die vind ik veel dichter bij de bijbelverhalen
graag reacties!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 26 nov 2002 14:56

Ik vraag me altijd af waarom mensen fantaseren over personen in de Bijbel, verzin liever een fictief persoon...

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 26 nov 2002 15:56

ik heb ook een boek over koningin Esther gelezen pas, en van die schrijver heb je ook nog over Saul en nog iemand gloof ik...

ik vond het wel interessant om te lezen, heel veel dingen zijn toch in de bijbel trug te vinden als je goed leest.
Heel veel namen en dingen had ik in de bijbel overheen gelezen, maar doordat je in zo'n boek veel uitgebreider leest, kwam ik achter een heleboel dingen!

Tk, waarom mag je niet over bijbelse figuren fantaseren? het is wat anders als ze hele rare, onbijbelse dingen gaan zeggen. maar ik vraag me ook heel vaak af hoe die mensen geleefd zouden hebben, hoe het zou zijn om in de tijd van de Heere Jezus te hebben geleefd!
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 26 nov 2002 15:59

Vogges mij worden die boeken bijbelse romans genoemd. Ik vind ze meestal erg mooi. Doordat je delen van het verhaal al weet, wordt het extra spannend hoe het bijelkaar gaat komen, het bijbel verhaal, en het boekverhaal.

Ik heb er al heel veel gelezen, weet niet meer welke!!!

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 26 nov 2002 20:14

Ik lees het boek Onesimus, van Patricia st John :D
Voor engels :D
Dus, dat.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 27 nov 2002 14:07

JK,

ik zeg niet dat het niet mag, ik vraag me af waarom je precies die personen neemt die in de Bijbel voorkomen. Je schetst hiermee een beeld rond een persoon wat misschien helemaal niet de kern van de het leven van die persoon is.
Als je dan volgende keer het Bijbelgedeelte leest wat over die persoon gaat krijg je vanzelf het beeld van het boek in je hoofd, en daarmee is de kans groot dat je aan de kern van het Bijbelgedeelte voorbij gaat.

wilke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wilke » 28 nov 2002 19:18

Ik las net de voorgaande reactie en dat is ook een beetje mijn probleem bij het boek over Lydia. Lydia wordt nog al eens aangehaald in preken en volgens mij leefde ze heel dicht bij de Heere en dat vind ik in dat boek niet terug.
Er zijn ook heel mooie boeken over bijbelse personen of uit bijbelse tijden. Ik heb ook het boek de Tempelbouwers van Westerink.
Die gaat over de terugkeer uit Babel naar Jeruzalem, die lijkt mij wel heel realistisch en bijbelgetrouw.

Juliah
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 28 nov 2002 21:00

Ontsluierd van Francine Rivers, echt heel mooi.
Over Tamar die met Er moet trouwen enzo.
Moest ik voor Ned lezen.
~Get out and do what we were meant to do~

Berichtdoor avatar » 28 nov 2002 21:23

misschien niet echt een persoon uit de bijbel, maar speelt zich wel in die tijd af:

Ben Hur. Prachtig boek + een prachtige film!!!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 02 dec 2002 17:56

Ik heb tot nu toe 5 boeken van Thom gelezen en vond het een goed verhaal en een verduidelijking van heel veel dingen.
verder Francine Rivers.. ook hier wordt veel duidelijk.. alleen zeker in je achterhoofd houden dat het geromantiseerd is!
Time flies when you have none!

Terug naar “Archief”