Chaya schreef:Ik bepaal dat niet, dat zegt Gods Woord! En daar moeten wij ons aan houden.
Ik kan niet in de Bijbel vinden dat zonden belijden moeilijk is. Juist niet, Jezus zegt "kom zoals je bent”. Het is wat anders als je je zonden niet los kan laten maar daar hebben we het niet over.
Chaya schreef: Berouw gaat altijd voor belijden van schuld, anders is het niet oprecht.
Dat is ook zo van mens naar mens.
Als je naar iemand toe gaat om vergeving te vragen en je meent er bij voorbaat al recht op te hebben zonder dat je spijt hebt betuigd, klopt dat helemaal niet.
Ik heb nergens gezegd dat belijden bij God zonder berouw oprecht is. Ook heb ik nergens gezegd dat ik recht op vergeving heb bij mensen en helemaal niet bij God. Weet je wat ik wel mag? Ik mag staan op Zijn belofte. Vader heeft me vaak gezegd “Dat heb Ik je toch beloofd?” Hij wil dat we op Zijn belofte staan, weet je waarom? Omdat het een uiting van vertrouwen is en vertrouwen is geloven, Hij kan niet laten het uit te betalen met vreugde. Heb je dat wel eens gehad Chaya?
Chaya, kennelijk weet je niet het verschil tussen het belijden voor God en het belijden voor mensen.
Wat ik StillAwake ook schreef: Als je bij God je zonden erkent, op een zeg maar eigen manier, dan heeft dat minder waarde.
Wanneer je het doet vanuit je hart, door de Heilige Geest dan val je in aanbidding dan kun je alleen maar roemen in Jezus en dat God getrouw is omdat Hij er niet meer naar omziet. Dan kun je alleen maar groot spreken over Hem en vult Hij je met Zijn Liefde.
Dan breng je je zonden bij Hem maar je bent zomaar een half uur met Hem aan het praten.
Chaya schreef:Dat lees je dan helemaal verkeerd.
God heeft ons berouw als zodanig niet nodig, daar gaat het helemaal niet om.
Dat schreef ik ook en dat vond je niet correct!
Maar leven wij oprecht voor Zijn aangezicht? Nee en dat kan ook niet.
Wij moeten elke dag vergeving vragen voor de zonden die we die dag gedaan hebben. En dat zijn er meer dan je denkt!
Een vraagje: Heb je er pijn van of hoort het belijden bij je dagelijkse beslommeringen.
Het is in GEDACHTEN, WOORDEN en WERKEN!
Het gaat zo vaak onbewust. Zonder dat je daar zelf erg in hebt. Zondigen doe je niet expres, maar de zonde zit in je. We ZIJN zondaar. En dat verandert ook na ontvangen genade niet!
Mag ik het even nuanceren? Je spreekt over wij maar voor iemand die Jezus lief heeft ligt het anders.
Nagenoeg altijd ben je er van bewust. Het gaat heel heel soms onbewust maar toch komt het aan het licht want de Heilige Geest spreekt in het hart. Een oprecht gelovige doet wel eens zonden maar is GEEN zondaar, Hij of Zij is geheiligd in Jezus Christus. God kan geen relatie hebben met een zondaar. Wist je dat van uit Jezus de relatie met Zijn kinderen gelijk is aan de relatie met Zijn Vader? Onbegrijpelijk toch !!! Als je dat mag beseffen door de kracht van de Heilige Geest dan kun je alleen maar roemen in Hem. Dan durf je nooit meer te zeggen dat ze nietige en zondige mensen zijn. Ze zijn verhoogd in Jezus Christus, Hij woont in Hen. Denk je dat Jezus intrek wil nemen in een zondig mens?