Ik wens jullie nog de zegen en vrede van onze Heer Jezus Christus toe en ben hier nu gewoon weg

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Behalve als God het hart al verandert heeft, dan is onze zin en wil verandert en willen we wat Hij wil; en kunnen we zijn/onze wil doen!JimBeta schreef:Als u enkel uw eigen zin doet dan bent u in het vlees. Want het vlees is egoistisch. Als u enkel u eigen zin doet, dan kan u God niet behagen.
Dat kan zeker voorkomen, gewoon doen zou ik zeggen.JimBeta schreef:Nochtans vraagt Paulus ons ons om dingen tegen onze zin te doen.
Ik weet er niks van of jij wel of geen liefde hebt. Daar heb ik geen uitspraak over gedaan.JimBeta schreef:Maar weet je, tis goed. Ge hebt genoeg duidelijk gemaakt dat ik geen liefde heb en wat nog allemaal. Ik ga jullie dan ook gewoon laten want wat is me dat hier.
Ik wens jullie nog de zegen en vrede van onze Heer Jezus Christus toe en ben hier nu gewoon weg
JimBeta schreef:Vele denken alleen aan God. Het interesseert hun klaarblijkelijk niet hoe het met de mens zit. Maar als u enkel kijkt naar wat God wilt, en geen begrip hebt voor Zijn schepsel, dan kan u God niet liefhebben. Ik heb hier een stuk over geschreven en zal het hier delen:
Chaya schreef:Dan is dit stukje, dat ik van de SDOK eerder dit jaar ontving, wel van toepassing
Heb jij wel eens problemen met je buren?(...)christen-zijn?
gravo schreef:Chaya plaatste een stukje dat naar ik begrijp niet van de hand van Chaya zelf was, maar van "SDOK". De context van dit stukje ontbreekt echter geheel. Wie is de schrijver? Speelt het zich af in Nederland of in het buitenland? In een westers of moslim-land? Geen idee.
gravo schreef:Ik snap dat de context niet gegeven wordt. Niemand moet dit kunnen navragen, want dan blijkt de keizer wellicht geen kleren aan te hebben.
Chaya schreef:Dan is dit stukje, dat ik van de SDOK eerder dit jaar ontving, wel van toepassing
Heb jij wel eens problemen met je buren?
Ik ben net verhuisd. We ontdekten al snel dat onze buren moslim waren. Maar ik had geen problemen verwacht. We maakten netjes kennis met hen en de eerste tijd ging het goed. Totdat de buren merkten dat we elke zondag op hetzelfde tijdstip het huis verlieten...
De buurman belde op een middag bij me aan en viel meteen met de deur in huis. “Jullie gaan niet naar de kerk toch?” Ik knikte en vol blijdschap vertelde ik waarom. Misschien kon ik zo wat van Gods liefde laten zien.
Vanaf dat moment veranderde de sfeer meteen. Als we onze buren ontmoetten, vervloekten ze ons op luide toon. Opeen gegeven moment hielden we het niet meer uit. We verhuisden. Maar het stopte niet. De tienerzoon van het gezin wierp regelmatig een bal in onze tuin. Hij wilde duidelijk schade toebrengen of zelfs onze jonge zoon verwonden.
Opeen dag kwam liep ik in de supermarkt bij ons in het dorp. Opeens zag ik mijn buurman lopen. Ik probeerde nog snel een ander gangpad in te schieten, maar hij had me al gezien. Hij siste in mijn gezicht dat hij me kon vermoorden en dat niemand dat iets kon schelen.
Ik kon vier dingen doen:
1.Dedoodsbedreiging negeren. (Geloof me, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.)
2.De buurman een dreun in zijn gezicht geven.(Eerlijk gezegd trok dit idee me in eerste instantie wel.)
3.Aangifte doen bij de politie.
4.Opnieuw verhuizen.
Wat zou jij doen?
Ik dacht na en besloot geen van bovenstaande dingen te doen. In plaats daarvan stuurde ik een brief naar de burgemeester. Daarin schreef ik dat ik geen wraak zou nemen als de buurman me iets aan zou doen. In plaats daarvan zou ik hem vergeven.
Niet alleen de burgemeester maar mijn hele dorp was diep geraakt door mijn brief.Ook mijn buurman hoorde ervan. Mijn brief verzachtte zijn hart! De buurman vroeg me zelfs om vergeving! Ons hele dorp heeft veel respect voor ons gekregen.
Nu bid ik nog dat de buurman God leert kennen en Jezus gaat volgen. Bidden jullie mee dat de Heilige Geest werkt in het hart van mijn voormalige buurman?
Hoe reageren jouw buren op je christen-zijn?
Heb jij wel eens problemen met je buren?
Ik ben net verhuisd. We ontdekten al snel dat onze buren moslim waren. Maar ik had geen problemen verwacht. We maakten netjes kennis met hen en de eerste tijd ging het goed. Totdat de buren merkten dat we elke zondag op hetzelfde tijdstip het huis verlieten...
De buurman belde op een middag bij me aan en viel meteen met de deur in huis. “Jullie gaan niet naar de kerk toch?” Ik knikte en vol blijdschap vertelde ik waarom. Misschien kon ik zo wat van Gods liefde laten zien.
Vanaf dat moment veranderde de sfeer meteen. Als we onze buren ontmoetten, vervloekten ze ons op luide toon. Opeen gegeven moment hielden we het niet meer uit. We verhuisden. Maar het stopte niet. De tienerzoon van het gezin wierp regelmatig een bal in onze tuin. Hij wilde duidelijk schade toebrengen of zelfs onze jonge zoon verwonden.
Opeen dag kwam liep ik in de supermarkt bij ons in het dorp. Opeens zag ik mijn buurman lopen. Ik probeerde nog snel een ander gangpad in te schieten, maar hij had me al gezien. Hij siste in mijn gezicht dat hij me kon vermoorden en dat niemand dat iets kon schelen.
Ik kon vier dingen doen:
1.Dedoodsbedreiging negeren. (Geloof me, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.)
2.De buurman een dreun in zijn gezicht geven.(Eerlijk gezegd trok dit idee me in eerste instantie wel.)
3.Aangifte doen bij de politie.
4.Opnieuw verhuizen.
Wat zou jij doen?
Ik dacht na en besloot geen van bovenstaande dingen te doen. In plaats daarvan stuurde ik een brief naar de burgemeester. Daarin schreef ik dat ik geen wraak zou nemen als de buurman me iets aan zou doen. In plaats daarvan zou ik hem vergeven.
Niet alleen de burgemeester maar mijn hele dorp was diep geraakt door mijn brief.Ook mijn buurman hoorde ervan. Mijn brief verzachtte zijn hart! De buurman vroeg me zelfs om vergeving! Ons hele dorp heeft veel respect voor ons gekregen.
Nu bid ik nog dat de buurman God leert kennen en Jezus gaat volgen. Bidden jullie mee dat de Heilige Geest werkt in het hart van mijn voormalige buurman?
Hoe reageren jouw buren op je christen-zijn?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten