Mortlach schreef:Ja, dat vind ik dus echt heel erg raar. Dat er abortus wordt uitgevoerd is niet zo erg, zo lang het maar niet in de buurt is?
Dat heb je mij niet horen zeggen. Ik vind het alleen vreemd dat er nu allemaal extreme gevallen opgevoerd worden, die uiteindelijk theoretisch met een overtocht naar Liverpool waren "opgelost". Dat dat niet gebeurde heeft er deels mee te maken dat de moeders van deze kinderen bewust kozen om deze overtocht niet te maken. Bewust kozen geen abortus uit te laten voeren. Waarom zouden ze dat in een veranderd regime wel doen?
Mortlach schreef:Maar goed, in het geval van fatale afwijkingen deden Ierse vrouwen dat inderdaad al (of ze bestelden illegaal abortuspillen over het internet, lekker veilig uit China) - als ze de reis konden betalen;
Zo heel duur is de reis niet, zeker niet in vergelijking met het opvoeden van een kind
Mortlach schreef: als ze vrij konden krijgen van hun werk;
voor wat ik begrepen heb waren er weekend-arrangementen opgezet
Mortlach schreef: als de partner het er mee eens was
Lijkt me, onder welke wetgeving dan ook, een belangrijke factor. Het is ook ZIJN kind wat verwacht word.
Mortlach schreef: als ze het niet erg vonden om hun kind in Liverpool achter te laten;
Daar heb je een punt, maar ook in Nederland mag je een geaborteerde vrucht niet meenemen. Erg sterk is dat argument dus niet
Mortlach schreef: als ze fysiek in staat waren de reis te maken; als ze de taal daar machtig waren (Ierse gebarentaal is bijvoorbeeld heel anders dan Engelse);
Hiermee kom je wel echt bij een heel kleine groep uit, doven hebben denk ik sowieso een doventolk nodig
Mortlach schreef: als ze uberhaupt op de mogelijkheid waren gewezen; er zijn wel meer redenen te bedenken.
Er is zoveel over geschreven dat ik me niet voor kan stellen dat iemand die in Ierland gaat googelen deze optie niet ontdekt.
Mortlach schreef:Nou, in het geval van Savita was de zwangerschap reeds zo ver gevorderd dat uitwijken naar Liverpool geen optie meer was, dus jouw opmerking is veel te kort door de bocht.
Savita was 17 weken zwanger, lijkt me niet dat de zwangerschap een beperking gaf.
Haar gezondheid wellicht, maar daar kan ik niet over oordelen.