Moderator: Moderafo's
egel schreef:ik vindt de hardere muziek zoals hardrock etc. minder omdat je (ik teminste) niet het verschil kan horen in tekst tussen de christelijke zangers en de anderen
ook vind ik het moeilijk omdat je ervan een kick krijgt dan kan je volgens mij niet meer nadenken over de tekst en over de grootheid gods
terwijl je bij klassieke muziek veel meer na kunt denken van whow dit kan een mens nog maar wat zal het zometeen boven wel niet zijn of zulksoort dingen
Aragorn schreef:egel schreef:ik vindt de hardere muziek zoals hardrock etc. minder omdat je (ik teminste) niet het verschil kan horen in tekst tussen de christelijke zangers en de anderen
ook vind ik het moeilijk omdat je ervan een kick krijgt dan kan je volgens mij niet meer nadenken over de tekst en over de grootheid gods
terwijl je bij klassieke muziek veel meer na kunt denken van whow dit kan een mens nog maar wat zal het zometeen boven wel niet zijn of zulksoort dingen
![]()
![]()
...
laten we het maar houden op: alles is subjectief..![]()
k vindt de hardere muziek zoals hardrock etc. minder omdat je (ik teminste) niet het verschil kan horen in tekst tussen de christelijke zangers en de anderen
Marnix schreef:k vindt de hardere muziek zoals hardrock etc. minder omdat je (ik teminste) niet het verschil kan horen in tekst tussen de christelijke zangers en de anderen
Kwestie van smaak misschien? Ik hoor de teksten prima bij rock/hardrock/metal. Wat de kick betreft.... Je kunt rock luisteren, een kick krijgen maar dat de tekst langs je heengaat... Maar je kunt net zo goed klassiek luisteren en geen kick krijgen terwijl de tekst net zo goed langs je heen gaat. Helemaal als je als jongere in een tijd van moderne muziek opgroeit en nooit klassiek luistert en het misschien helemaal niet mooi vindt... Dan verveel je je al snel als je naar klassiek gaat luisterenAls ik een lekker lopende gitaarsolo hoor denk ik ook: Wow, wat heeft God de mens veel mogelijkheden gegeven.... Inderdaad, zoals Aragorn zegt, alles is subjectief... en die redenering van jou is prima... maar wel gebaseerd op jou persoonlijke smaak en niet op Gods woord ;)
Boekenlezer schreef:Aragorn schreef:egel schreef:ik vindt de hardere muziek zoals hardrock etc. minder omdat je (ik teminste) niet het verschil kan horen in tekst tussen de christelijke zangers en de anderen
![]()
![]()
...
Tja, zo kun je alles wel voor belachelijk verklaren.
Bovendien heb ik al gezegd dat we niet zo extreem rationeel georiënteerd moeten denken in de lijn van René Descartes alsof op die manier alles te begrijpen zou zijn in onze werkelijkheid. Alsof het rationele het enig legitieme zou zijn. Dan zou namelijk een zeer belangrijk deel van onze werkelijkheid uit beeld raken. Dan zou God iets onbelangrijks en minderwaardigs hebben gedaan door het schone te scheppen. Dan zou onze wil tot leven ook inferieur zijn.
Ik kan in die reactie van jou dan ook weinig meer zien dan een quasi-rationele minachting.
Aragorn schreef:Boekenlezer schreef:Aragorn schreef:egel schreef:ik vindt de hardere muziek zoals hardrock etc. minder omdat je (ik teminste) niet het verschil kan horen in tekst tussen de christelijke zangers en de anderen
![]()
![]()
...
Tja, zo kun je alles wel voor belachelijk verklaren.
Bovendien heb ik al gezegd dat we niet zo extreem rationeel georiënteerd moeten denken in de lijn van René Descartes alsof op die manier alles te begrijpen zou zijn in onze werkelijkheid. Alsof het rationele het enig legitieme zou zijn. Dan zou namelijk een zeer belangrijk deel van onze werkelijkheid uit beeld raken. Dan zou God iets onbelangrijks en minderwaardigs hebben gedaan door het schone te scheppen. Dan zou onze wil tot leven ook inferieur zijn.
Ik kan in die reactie van jou dan ook weinig meer zien dan een quasi-rationele minachting.
Ik vond het verschil tussen klassieke muziek en rockmuziek nergens op slaan.. alsof je bij rockmuziek niet kan denken: wow, dit kan een mens nog maar, wat zal het daarboven dan wel niet zijn?
Je hebt gelijk dat niet alles rationeel te verklaren is, maar als mensen argumenten die zij tegen bepaalde dingen aanvoeren stellen alsof die rationeel en uit de bijbel te halen zijn, voel ik me gerechtvaardigd om daar op een rationele manier op te reageren (niet dat dat nu het geval was hoor, daar niet van, maar je hebt dit al eerder aangehaald). Anders moet je gewoon zeggen: mijn gevoel/persoonlijke mening is .......
begrijp alleen niet helemaal waarom je in dit verband op de bres springt voor gevoelswaarheden...
Anders moet je gewoon zeggen: mijn gevoel/persoonlijke mening is .......
begrijp alleen niet helemaal waarom je in dit verband op de bres springt voor gevoelswaarheden...
Marnix schreef:Tja... das lekker makkelijk... Een goed excuus om elkaar als christenen lekker in de haren te vliegen.
Het gaat niet allereerst om wat jij vind maar om wat God vindt. En je kunt niet aan de hand van je eigen mening voor God gaan invullen wat Zijn mening is. (ik hou van klassiek en neit van rock... dus zal Hij dat ook wel vinden)
Daarom moet je ook met "ik vind" oppassen... Als christenen moet je verdraagzaam en liefdevol leven... een mening als: Christenen die naar hardrock luisteren dienen naast God ook Mammon passen daar niet bij.. dan beschuldig je ze van afgodendienst...
Markie schreef:Maar tegenwoordig is men ook al een kind van God als men maar gelooft.
Daar gaat men van uit tenminste.
Zie je het al voor je, oudvaders die headbangend God prijzen?
Of iets recenter, Ds.Kersten die zoiets gedaan zou hebben?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten