Hoe geef je liefde?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 28 mar 2004 11:35

ik denk door te zijn wie je bent!
Ook ik voel me op dit gebied vaak falen, dus het is en blijft denk de balans tussen geven en nemen!

Wat soms nog moeilijker is, is liefde ontvangen!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 mar 2004 14:15

Liefde is niet op jezelf gericht. Als je knuffelt, doe je dat vaak ook omdat je het gewoon zelf lekker vindt. Echte liefde is volgens mij opoffering: je doet iets waar je zelf nix aan hebt, maar waarvan je weet dat de ander het waardeert. Bijvoorbeeld wat bloempie19 hierboven zegt: je toont interesse in wat een ander leuk vindt, terwijl je dat voor jezelf nooit gedaan zou hebben. Verder houdt het in dat je bij elkaar terecht kan als er iets is, als iets je dwarszit. Je helpt elkaar om de weg te vinden die God je wijst en je bemoedigt elkaar als het leven tegenzit. Mijn vriend mag me altijd bellen als er wat is, ik wil er gewoon voor hem zijn.

nou dat was weer een heel blaatverhaal van Lalage, ben niet zo goed in monologen ;)

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 28 mar 2004 14:16

essieee schreef:Wat soms nog moeilijker is, is liefde ontvangen!

liefde op de juiste manier geven is soms moeilijk maar op de goeie manier (kunnen) ontvangen ook :roll:
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 mar 2004 14:19

Ik geef liefde door kusjes te geven en iemand stevig beet te pakken, zo zit ik nu te typen met een hele lieve hond op mijn schoot en die geef ik liefde door hem af en toe lekker te aaien en te knuffelen en te zeggen dat ik hem lief en mooi vind en dat hij braaf is.

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 28 mar 2004 14:22

Lalage schreef:Liefde is niet op jezelf gericht. Als je knuffelt, doe je dat vaak ook omdat je het gewoon zelf lekker vindt. Echte liefde is volgens mij opoffering: je doet iets waar je zelf nix aan hebt, maar waarvan je weet dat de ander het waardeert. Bijvoorbeeld wat bloempie19 hierboven zegt: je toont interesse in wat een ander leuk vindt, terwijl je dat voor jezelf nooit gedaan zou hebben. Verder houdt het in dat je bij elkaar terecht kan als er iets is, als iets je dwarszit. Je helpt elkaar om de weg te vinden die God je wijst en je bemoedigt elkaar als het leven tegenzit. Mijn vriend mag me altijd bellen als er wat is, ik wil er gewoon voor hem zijn.

nou dat was weer een heel blaatverhaal van Lalage, ben niet zo goed in monologen ;)

wat ook vaak gebeurt is dat je geeft wat jezelf graag wilt ontvangen. (terwijl de ander liever iets anders ontvangt)
Daar kan je ook problemen mee krijgen (klint mischien vergezocht)
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 mar 2004 21:59

janneman83 schreef:wat ook vaak gebeurt is dat je geeft wat jezelf graag wilt ontvangen. (terwijl de ander liever iets anders ontvangt)

Ja dat "gevaar" is er inderdaad. Je kunt dat ten goede keren door er gebruik van te maken. Als jouw vriend bv de hele tijd een kus geeft op je neus (terwijl jij daar misschien een hekel aan heeft) dan wildie dat misschien zelf wel heel graag :) en zo kan je weer beter ontdekken wat de ander graag wilt.

Verder is het ook wat essie zei: helemaal jezelf zijn. Dan geef je een heleboel.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 mar 2004 23:56

Lalage schreef:
janneman83 schreef:wat ook vaak gebeurt is dat je geeft wat jezelf graag wilt ontvangen. (terwijl de ander liever iets anders ontvangt)

Ja dat "gevaar" is er inderdaad. Je kunt dat ten goede keren door er gebruik van te maken. Als jouw vriend bv de hele tijd een kus geeft op je neus (terwijl jij daar misschien een hekel aan heeft) dan wildie dat misschien zelf wel heel graag :) en zo kan je weer beter ontdekken wat de ander graag wilt.

Verder is het ook wat essie zei: helemaal jezelf zijn. Dan geef je een heleboel.

Dat is denk ik wel waar ja. Dat de ander doet wat hij/zij eigenlijk graag wil dat jij zou gaan doen.

Ik denk trouwens niet dat knuffelen bijvoorbeeld altijd op jezelf gericht is. Enerzijds wil je zelf ook wel warmte enzo, maar anderzijds vind je de ander ook zo 'lief' dat je niets liever wil dan haar teddybeer zijn ( :mrgreen: ) zegmaar..

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 29 mar 2004 16:02

Liefde geven... Ik weet het nog steeds niet. Ik probeer het vaak, maar meestal mislukt het. Ook liefde krijgen voelt niet altijd goed, ook omdat ik compleet wanhopig ben en liefde wil krijgen van mensen die het me niet kunnen geven.

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 29 mar 2004 16:07

Liefde geven....door te zijn hoe je werkelijk bent. Je niet verschuilen achter een masker. Iemand door woorden proberen te laten voelen dat je heel veel van hem of haar houdt. Maar ook door zomaar ff een kusje te geven. Dat doet een mens echt goed als je dat van je vriend of vriendin krijgt!

jo
Verkenner
Verkenner

liefde

Berichtdoor jo » 03 apr 2004 22:41

ik denk dat liefde geven, ook is, houden van zijn/haar eigenaardigheden.
Niet dat je dat perse altijd leuk moet vinden, maar het voelt toch vertrouwd, het hoort bij hem/haar :roll:

Aragorn

Re: liefde

Berichtdoor Aragorn » 03 apr 2004 22:51

jo schreef:ik denk dat liefde geven, ook is, houden van zijn/haar eigenaardigheden.
Niet dat je dat perse altijd leuk moet vinden, maar het voelt toch vertrouwd, het hoort bij hem/haar :roll:

*eens*

dat is echt zo waar!

Dingen die helemaal niet leuk zijn ofzo, eerder raar of niet leuk, mis je toch.. omdat ze zo erg bij diegene horen..

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 04 apr 2004 12:27

Het geven van liefde lukt me zelden. Dat zien we nu wel weer. Ik vraag me af of ik moet blijven proberen. Liefde krijgen, dat wel, maar niet altijd van hen van wie ik het nodig heb... (nog steeds :S)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 apr 2004 23:08

Hoezo lukt dat niet dan? Is je relatie uitgegaan omdat je er niet in slaagde liefde te geven?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Hoe geef je liefde?

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 apr 2004 09:09

janneman83 schreef:Hoe geef je, je liefde aan je partner? Hoe ervaar jij de liefde van je partner?

Om bij me zelf te beginnen geef en ervaar ik liefde vooral door aanraking (lichamelijk contact) zoals een arm om me heen of een hand geven en zo op zen tijd een knuffel. Ik geef mijn liefde ook wel via cadeau's enz maar ervaar het persoonlijk toch het meest door aanraking en geef het ook het meest op die manier aan haar.

ik ervaar het zo: hij is gewoon lief voor me, hij knuffelt mij, hij slaat een arm om me heen, hij is er voor me als ik hem nodig heb, hij heeft alles voor me over... we zijn er gewoon voor mekaar!!

jo
Verkenner
Verkenner

Re: liefde

Berichtdoor jo » 06 apr 2004 13:03

Aragorn schreef:
jo schreef:ik denk dat liefde geven, ook is, houden van zijn/haar eigenaardigheden.

*eens*

dat is echt zo waar!

Dingen die helemaal niet leuk zijn ofzo, eerder raar of niet leuk, mis je toch.. omdat ze zo erg bij diegene horen..

ja toch?! :P :roll:

Terug naar “Archief”