Berichtdoor Jesaja40 » 14 feb 2018 12:30
Een nipte meerderheid in de beide kamers hebben beslist dat ik van een potentiële donor een definitieve donor ben ge worden. Ik loop dus met de gehele massa mee, want iedereen zit nu in hetzelfde schuitje wat in het 2020 wettelijk geregeld is. Als vrije burger van Nederland ben ik ineens vanaf 2020 staatseigendom geworden voor mijn organen die mij in leven houden.
Het paradoxale daarin is dat ik de toekomstige staatseigendommen moet beschermen tegen alcoholgebruik, tabak en suiker. Daardoor draag ik niet bij aan de staatskas op de hoge accijnzen die daarop gelegd worden. Door gezond te leven ben ik een kleinere kostenpost voor de staat.
Ik doe dus mijn best om zelf zo gezond mogelijk te leven opdat mijn kostbare, goed onderhouden organen na mijn overlijden acceptabel zijn voor de staat. Voor mijzelf ben ik er nog niet uit of ik voor de meerderheid of de minderheid ga. Ik heb gelukkig nog het recht geregen om voor mijn overlijden ja of nee te zeggen. Op een legale en democratische wijze is het wetsvoorstel aangenomen. Dan moet ik mij als nette burger die wet erkennen en eerbiedigen.
Hoe zal het gaan bij een dodelijk verkeersongeluk in de toekomst? Wordt dan het verminkte lichaam verder ontleed om ontdaan te worden van de nog vitale organen? Het zal je maar overkomen: je bent donor en de Politie belt bij de directe nabestaande aan: uw man, uw vrouw, uw kind is verongelijkt en wordt op dit moment ontdaan van de organen. Ik denk dat ook dit besproken zal zijn in de beide kamers en dat, zij het met een nipte meerderheid, ook dit gruwelijke scenario onder ogen is gezien.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.