Hieronder een aantal reacties van verschillende mensen op de posters van de bond tegen het vloeken
Ik vind de posters heel goed. Het zet de mensen hopenlijk toch tot nadenken over hun taalgebruik aan. Het is al heel moeilijk er persoonlijk iets van te zeggen; op deze manier doen de posters dat voor je in het openbaar. Mensen moeten goed nadenken over wat ze zeggen en wat ze over zich heen halen als ze vloeken nl. de Toorn (KWAADHEID) van God!
- Irene Prins
De pooster zijn hartstikke goed, maar ik heb meegemaakt dat er hard om gelachen werd, en heel hard voor de pooster gvd werd gezegd. De poosters zijn leuk en grappig gemaakt.
- Anoniem
Eerlijk waar, met alle respect maar ik denk dat jullie campagne zijn doel totaal voorbij schiet. Jullie proberen een doelgroep te bereiken die niet te bereiken is door de (met alle respect) sullige poosters en domme vervangingen van vloeken (kip zonder kop bijvoorbeeld). Het zal misschien een versterkend effect hebben op die, die het al met de campagne eens zijn maar niet die waarop jullie doelen. Ik vloek ook vaak en niet eens zo zeer dat ik, wat ik zeg, ook daadwerkelijk meen, maar meer om mij te uiten. Is het niet de bedoeling die achter de vloek schuilt waar het om gaat in plaats van de door de mensen gegeven betekenis van de woorden?? Met dit idee achter mijn vloeken heeft jullie inspanningen weinig invloed op mij (en vele anderen).
- Johan Noordegraaf
ik vind dat wel, ja. Veel mensen hebben zoiets van: jaja, zal wel, als ze zo'n poster zien. Ze denken niet meteen: hé, wat interessant, daar zou ik me ook eens mee bezig moeten houden!
- Karin vd Ploeg
Uitstekende eye-openers! De algehele verhuftering komt niet uit de lucht vallen. Confrontatie met confrontatie kan mogelijk inzicht 'wakker schudden'...
Ga zo door!
- Rob Adank
Dit zijn maar een aantal reacties, wil je er meer lezen kijk dan op:
http://www.bondtegenvloeken.nl/discussi ... p?pollID=6
Oordeel nu zelf of je het de moeite waard vind of niet om die posters op te hangen.