Moderator: Moderafo's
Het Weermannetje schreef:Denk jij, hijwel, dat als God je op gaat zoeken, dat je dan niet hard wegloopt? Een mens wil echt niet naar Gods eer leven hoor. En als jij denkt dat als je alleen als je hierover nadenkt, dat je dan al van God gevonden bent, och wat ben je dan toch arm, hijwel.
Het Weermannetje schreef:Zo passief bedoel ik het niet. En ik twijfel ook niet bij Joris, maar het is wel zo dat een mens God op een gegeven moment nodig krijgt, maar uit zichzelf wil hij het dan echt niet.
Het Weermannetje schreef:Een ander woord voor oprecht is toch gewoon eerlijk? Waarom krijg jij er een aversie tegen?
Het Weermannetje schreef:Denk jij, hijwel, dat als God je op gaat zoeken, dat je dan niet hard wegloopt? Een mens wil echt niet naar Gods eer leven hoor. En als jij denkt dat als je alleen als je hierover nadenkt, dat je dan al van God gevonden bent, och wat ben je dan toch arm, hijwel.
Sabra schreef:Laatst had ik een gesprek met iemand, en die durfde te beweren dat Jezus alleen naar deze aarde is gekomen voor de uitverkorenen.
Wie onderschrijft dit en waarom, en wat zijn de zogenaamde bijbelse argumenten voor deze dwaalleer?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten