Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Moderator: Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor StillAwake » 23 aug 2017 09:33

eph515 schreef:Waar zijn mijn berichten gebleven? En als ze zijn verwijderd, waarom? Censuur?

Je hebt je aan de forumregels gehouden neem ik aan?
Als er binnen een paar uur na je eerste aanmelding geen berichten meer te vinden zijn heb ik het vermoeden van niet...

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 23 aug 2017 09:52

eph515 schreef:Waar zijn mijn berichten gebleven? En als ze zijn verwijderd, waarom? Censuur?
Je berichten zijn zeer waarschijnlijk verwijderd omdat je in meerdere muziektopics dezelfde tekst geplaatst had. Dat heet ook wel spam en wordt niet alleen als hinderlijk ervaren, maar is ook tegen de forumregels.

EDIT: oh, en je verwijst naar externe websites (namelijk je eigen YouTubekanaal) zonder in je bericht inhoudelijk op iets in te gaan. Dat is reclamemakerij en geen nuttige toevoeging voor de lopende gesprekken in het forum. En dat is ook tegen de forumregels. Misschien is het nuttig om even bij jezelf na te gaan wat je hier precies komt doen en vervolgens de forumregels door te nemen. Als je wilt deelnemen aan de gesprekken en een positieve bijdrage wilt leveren aan het forum: leuk, welkom! Als je slechts in alle muziektopics je kinderachtige waarschuwinkjes tegen alle moderne muziek wilt plaatsen, dan kun je beter weer vertrekken.
"Een libelle zweeft over het water..."

eph515
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor eph515 » 24 aug 2017 21:21

Beste pcrtje. Ik zal de regels nog eens goed lezen dan. Ik ben nieuw op dit forum, dus schiet me niet meteen af. In het antwoord wat je geeft hoor ik in ieder geval dat jij je mening al hebt bepaald, jammer hoor, verkleinwoorden gebruiken voor je beledigingen, geen waarschuwingen, maar waarschuwinkkjes, je noemt het kinderachtig en als ik dan niet helemaal voldoe aan jouw wensen dan moet ik maar opdonderen, vrij vertaald. Ik kreeg op 1 van de topics ook antwoord van ene Marnix dat de helft van de videos op onzin beruste, dat was na minder als een half uur nadat ik de eerste post had geplaatst! Ik heb hem gezegd dat het onmogelijk is dat je uren van videomateriaal in minder dan een half kan beoordelen met de opmerking dat de helft onzin is. Dit laat me zien dat sommige mensen zo bevooroordeeld zijn, zo erg vast willen houden aan hun mening wat het bewijs ook laat zien. Geen probleem, dan is het niet voor jou bedoeld. Ik zag bij meerdere topics links naar voren komen, dus heb ik ze ook gebruikt. Zal misschien een nieuwe poging doen om nog een keer een punt te maken. Ik had trouwens bij elk topic het "reclameverhaal", zoals je noemt aangepast aan de stelling.

eph515
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor eph515 » 24 aug 2017 21:44

Ik heb onder v&a gelezen, maar kon niet direct iets vinden of je links wel of niet mag plaatsen.
Kijk ik verkeerd? Ik las wel iets over waarschuwingen, maar heb voor het verwijderen geen waarschuwingen gehad van beheerder/moderator.
Zoals gezegd, ik zal waarschijnlijk een nieuwe poging doen om het onderwerp weer aan te zwengelen.

eph515
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor eph515 » 24 aug 2017 22:01

Relevant om te noemen, ik ben niet christelijk opgevoed en ben niet opgevoed met orgelmuziek of zo, zodat anderen niet kunnen zeggen dat ik daarom "iets heb" tegen bepaalde muziekstijlen. Toen ik tot redding ben gekomen heeft het ook jaren geduurd voordat ik over mijn persoonlijke voorkeur heen kon kijken en beslissingen nam die tegen mijn vlees ingaan op het vlak van muziek. Rock en popmuziek was ooit heel belangrijk voor me. Ik luisterde nooit naar christelijke varianten en toen ik tot geloof was gekomen vond ik het maar een slap aftreksel van het "echte werk" zoals ik dat toen luisterde. Ik luisterde veel naar alternatieve rockbands, o.a. Sugar, maar ook wat bekendere bands zoals The Smiths. Het gaat er niet eens om of ik iets "lekker vind klinken". Mijn mening is dat iedereen persoonlijke verantwoording draagt voor wat hij of zij thuis aan muzikale invloed toelaat (ook al zal dit ongetwijfeld ook effect gaan hebben op anderen). In de samenkomst, tja, dat is een geheel ander punt! Daar is het mijn 100% overtuiging dat heel veel muziek absoluut niet gebruikt dient te worden. In de kerk komen we samen om God te belijden en te aanbidden, ook met muziek die dit gegeven ondersteund. Bepaalde muziekstijlen hebben de westerse maatschappij binnen (laat me zeggen) 20 jaar omgevormd van christelijk geïnspireerd naar absoluut antichristelijk. Dezelfde soorten muziek vernietigen nu ook de gemeentes van binnenuit. De video's die we hebben gemaakt laten dit nauwgezet en feitelijk zien, alleen is me nu nog niet duidelijk of ik nu een link mag plaatsen of niet.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 25 aug 2017 06:39

eph515 schreef:Relevant om te noemen, ik ben niet christelijk opgevoed en ben niet opgevoed met orgelmuziek of zo, zodat anderen niet kunnen zeggen dat ik daarom "iets heb" tegen bepaalde muziekstijlen. Toen ik tot redding ben gekomen heeft het ook jaren geduurd voordat ik over mijn persoonlijke voorkeur heen kon kijken en beslissingen nam die tegen mijn vlees ingaan op het vlak van muziek. Rock en popmuziek was ooit heel belangrijk voor me. Ik luisterde nooit naar christelijke varianten en toen ik tot geloof was gekomen vond ik het maar een slap aftreksel van het "echte werk" zoals ik dat toen luisterde. Ik luisterde veel naar alternatieve rockbands, o.a. Sugar, maar ook wat bekendere bands zoals The Smiths. Het gaat er niet eens om of ik iets "lekker vind klinken". Mijn mening is dat iedereen persoonlijke verantwoording draagt voor wat hij of zij thuis aan muzikale invloed toelaat (ook al zal dit ongetwijfeld ook effect gaan hebben op anderen). In de samenkomst, tja, dat is een geheel ander punt! Daar is het mijn 100% overtuiging dat heel veel muziek absoluut niet gebruikt dient te worden. In de kerk komen we samen om God te belijden en te aanbidden, ook met muziek die dit gegeven ondersteund. Bepaalde muziekstijlen hebben de westerse maatschappij binnen (laat me zeggen) 20 jaar omgevormd van christelijk geïnspireerd naar absoluut antichristelijk. Dezelfde soorten muziek vernietigen nu ook de gemeentes van binnenuit. De video's die we hebben gemaakt laten dit nauwgezet en feitelijk zien, alleen is me nu nog niet duidelijk of ik nu een link mag plaatsen of niet.

Ik heb qua opvoeding een vergelijkbare achtergrond, en heb me hier ook behoorlijk in verdiept.
Mij valt juist op dat de manier waarop in refokringen met het orgel (en de organist als een soort priester) wordt omgegaan niet echt passend is.
Heb dat altijd aan mijn opvoeding geweten, maar onterecht blijkbaar.

Overigens wel interessant om op te merken dat ik juist door een christelijke rockband op het spoor van het geloof ben terecht gekomen.

In je veroordeling van deze stijlen zit dus ook de veroordeling van mijn bekeringsgeschiedenis!

eph515
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor eph515 » 25 aug 2017 08:02

Beste "StillAwake", ik reageerde voornamelijk op "pcrtje". Ik was natuurlijk niet bij jouw bekering en ken jouw persoonlijke overtuiging niet.
Als jij werkelijk door de Heer Jezus geroepen bent, kan God de situatie gebruikt hebben, betekent geen goedkeuring van de kringen waarin jij je toen bevond. God kan alles laten meewerken ten goede. De duivel gebruikt zeer zeker muziek in de kerken om chaos en vernietiging te brengen, het heeft nut om dit verder te onderzoeken. Heb je de video's die ik bekend maakte bekeken? Daarin zie je het effect van specifieke muziek. Massa's christenen lopen b.v. weg met Hillsong als zogenaamde muziekbediening, maar weten ze wel waar Hillsong echt voor staat of interesseert het gewoonweg niemand. Willen we gewoon ons "eigen ding" doen, maar dat soort gedachten staan haaks op discipelschap. Muziek is niet neutraal en hetzelfde wat in de jaren '60 gebeurde met de westerse samenleving gebeurt nu ook in de kerk, grote verandering door muziek. Als we ervoor kiezen om dit te negeren, dan is geestelijke blindheid het gevolg, daar ben ik van overtuigd. Ik snap de kracht van muziek, ik heb het ook gezien in mijn eigen leven.

Ik zou zeggen "Don't shoot the messenger."

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 25 aug 2017 08:19

eph515 schreef:Beste "StillAwake", ik reageerde voornamelijk op "pcrtje". Ik was natuurlijk niet bij jouw bekering en ken jouw persoonlijke overtuiging niet.
Als jij werkelijk door de Heer Jezus geroepen bent, kan God de situatie gebruikt hebben, betekent geen goedkeuring van de kringen waarin jij je toen bevond. God kan alles laten meewerken ten goede. De duivel gebruikt zeer zeker muziek in de kerken om chaos en vernietiging te brengen, het heeft nut om dit verder te onderzoeken. Heb je de video's die ik bekend maakte bekeken? Daarin zie je het effect van specifieke muziek. Massa's christenen lopen b.v. weg met Hillsong als zogenaamde muziekbediening, maar weten ze wel waar Hillsong echt voor staat of interesseert het gewoonweg niemand. Willen we gewoon ons "eigen ding" doen, maar dat soort gedachten staan haaks op discipelschap. Muziek is niet neutraal en hetzelfde wat in de jaren '60 gebeurde met de westerse samenleving gebeurt nu ook in de kerk, grote verandering door muziek. Als we ervoor kiezen om dit te negeren, dan is geestelijke blindheid het gevolg, daar ben ik van overtuigd. Ik snap de kracht van muziek, ik heb het ook gezien in mijn eigen leven.

Ik zou zeggen "Don't shoot the messenger."

Ik heb niet de links bekeken waar hij op doelt, en zie ze ook niet staan.
Over het 'gewoon ons eigen ding' blijven doen: geldt daarin niet hetzelfde voor de af en toe afgodische reformatorische orgelcultuur?
Ik heb na mijn bekering bijzonder veel LP' s en CD's weggedaan.
Toch heb ik nog een behoorlijke verzameling christelijke rock en metal over.
Regelmatig koop ik nog dergelijke CD's.
Het bouwt mij meer dan instrumentale muziek, de radio of absolute stilte.
Veel teksten zijn me uit het hart gegrepen, en het troost mij dat ik niet de enige ben die veel schepen achter zich heeft moeten verbranden.
Als ik naar muziek moet luisteren die ik niet mooi vind zit ik me continue te ergeren, wat de boodschap ook is. Of dat tot Zijn eer is mag jijzelf bedenken.
Natuurlijkheb je een punt dat de kerkmuziek aan het veranderen is.
Maar om de levende God met inmiddels dode muziek te
Prijzen lijkt me ook niet wenselijk.
Stilstand is achteruitgang, ook in de kerk.

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 25 aug 2017 08:28

eph515 schreef:In het antwoord wat je geeft hoor ik in ieder geval dat jij je mening al hebt bepaald, jammer hoor,
Natuurlijk heb ik mijn mening al gevormd. Ik heb hier al veel langer over nagedacht dan de afgelopen week.

eph515 schreef:verkleinwoorden gebruiken voor je beledigingen, geen waarschuwingen, maar waarschuwinkkjes, je noemt het kinderachtig
Ja, ik vind het moeilijkdoenerij. Maar ik begrijp dat je het als beledigend opvat als ik op die manier praat over je zelfgemaakte video's. Dat zou ik ook niet leuk vinden.

eph515 schreef:en als ik dan niet helemaal voldoe aan jouw wensen dan moet ik maar opdonderen, vrij vertaald.
Ja, want je wordt geacht de forumregels doorgenomen te hebben wanneer je hier komt deelnemen. Overigens gaat het niet om mijn wensen maar om de algemene forumsfeer.

eph515 schreef:Ik kreeg op 1 van de topics ook antwoord van ene Marnix dat de helft van de videos op onzin beruste, dat was na minder als een half uur nadat ik de eerste post had geplaatst! Ik heb hem gezegd dat het onmogelijk is dat je uren van videomateriaal in minder dan een half kan beoordelen met de opmerking dat de helft onzin is. Dit laat me zien dat sommige mensen zo bevooroordeeld zijn, zo erg vast willen houden aan hun mening wat het bewijs ook laat zien.
Eph515, jongen, je presenteert niets nieuws. Het is van die negatieve stemmingmakerij waar er al zoveel van is. Nee, ik heb je filmpjes niet bekeken. Ja, ik denk dat ze dezelfde inhoud bevatten als al die andere filmpjes die ik daarover al gezien heb. Dat heeft trouwens niets te doen met bevooroordeeld zijn, dat heeft meer te maken met ervaring hebben.

eph515 schreef:Geen probleem, dan is het niet voor jou bedoeld. Ik zag bij meerdere topics links naar voren komen, dus heb ik ze ook gebruikt. Zal misschien een nieuwe poging doen om nog een keer een punt te maken. Ik had trouwens bij elk topic het "reclameverhaal", zoals je noemt aangepast aan de stelling.
Je reageerde op topics waar al jaren geen bericht geplaatst was! En ja, het is reclame want je poneert een stelling om vervolgens je eigen product aan te prijzen.

De forumregels staan hier.
"Een libelle zweeft over het water..."

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 aug 2017 10:17

Even tussen neus en lippen door; waarom zijn het toch vaak (altijd?) degenen die op latere leeftijd God vinden die het meest radicaal zijn? Er zijn genoeg christenen te vinden die best een mening zullen hebben over popmuziek en er zelf geen waarde in vinden, maar die gooien dan niet meteen alles op dat het een complot van de duivel zou zijn.

Wat betreft het idee dat symbolen iets zouden betekenen in deze kwestie: waarom lukt het nou niet te beseffen dat symbolen kunnen worden overgenomen en 'hergebruikt' met een nieuwe betekenis die volledig is afgesneden van de oorspronkelijke betekenis. Voorbeeldje: het hakenkruis stond tot ongeveer 1930 voor geluk, welvaart en voorspoed en werd al millenia lang gebruikt in met name Oosterse culturen. Na 1930 heeft het een toch wat andere betekenis gekregen.

Weet je wat het met name is met die complottheorieën? Het idee dat als de duivel écht overal achter zou zitten, hij zo bizar veel sporen zou achterlaten. "mwhahaha, ik ga de media corrumperen zodat mijn plannen uitkomen! Weet je wat, ik ga mijn symbolen lekker in allerlei logo's achterlaten; dat zien mensen toch nooit!"
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 aug 2017 23:43

Logisch. Wat zijn de grootste anti-rokers? De mensen die er zelf eerst erg aan verslaafd zijn geweest. En de grootste anti-drinkers? De mensen die geen nee tegen alcohol konden zeggen. En mensen die fel tegen muziek zijn zijn vaak eerst helemaal daardoor in beslag genomen. En daarna worden ze anti omdat ze de negatieve kanten vooral kennen en nooit leerden om te onderzoeken en het goede te behouden.

Eph, je mag wel een link plaatsen maar niet in 3 verschillende topics.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

eph515
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor eph515 » 26 aug 2017 11:56

Beste Marnix,

Behoudt het goede (1 Thessalonicenzen 5:21), absoluut, maar
vers 22 wordt vaak genegeerd:

"Onthoudt u van allen SCHIJN des kwaads."

Persoonlijk kijk ik vleselijk gezien ook liever met een roze bril naar de wereld, oftewel, er zijn geen samenzweringen, de duivel is niet actief aanwezig en bezig, maar dan negeer ik overduidelijke zaken die zich (o.a.) in de media afspelen. Niet een paar mensen, maar een hele industrie (en diegenen die dit aansturen) die gericht is om mensen te corrumperen. Je kop in het zand steken en denken er is niets aan de hand is een levensgevaarlijke houding voor jezelf en anderen. Wat ik probeer te zeggen is, b.v. de waarschuwingen zijn geen oproep om angstig in een hoekje te gaan zitten, maar om wakker te worden en een oproep om naar heiliging te streven "zonder welke NIEMAND de Here zal zien". Jezelf afzonderen van zonde en onthouden van alle SCHIJN van kwaad is een opdracht aan ons, dat betreft wel degelijk onze gehele levenswandel. Tegenwoordig lijkt het alsof weinigen daar echt serieus meer naar willen kijken, te druk bezig met andere dingen. Dit is zeker een wereldwijd fenomeen, maar vooral in een 24x7 entertainment land als Nederland is het een stapje erger. We negeren het liefst "dat de gehele wereld ligt in het boze", 1 joh. 5:19

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 aug 2017 12:20

eph515 schreef: Dit is zeker een wereldwijd fenomeen, maar vooral in een 24x7 entertainment land als Nederland is het een stapje erger. We negeren het liefst "dat de gehele wereld ligt in het boze", 1 joh. 5:19

Echt? overal gaat het slecht maar hier is het het ergst? Je zou denken dat Amerika hierin voorop zou lopen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

eph515
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor eph515 » 26 aug 2017 12:28

Beste Mortlach, er is inderdaad zo'n overvloed aan informatie en mensen worden figuurlijk doodgegooid met informatie, begrijp ik heel goed.
Dus is het dan maar het makkelijkste dat je alles negeert. Oh occulte symboliek in videoclips, nou ja het zal wel, we zijn te druk bezig met netflix kijken (op zich niets tegen netflix hoor), oh euthanasie wet komt, man met man huwelijk komt, geen probleem we zijn druk bezig Heer. We zijn in onze tijd zo afgeleid met van alles en nog wat en hebben zoveel tijd over, dat het niet meer belangrijk lijkt te zijn om te "bidden zonder ophouden", onze bijbel te lezen en eraan vast te houden. Als je goed kijkt hoe alles zich ontwikkeld, dan is Nederland een anti-christelijk land geworden en het wordt steeds moeilijker om vast te houden aan wat de bijbel ons leert. Dit is de schuld van de gemeente, die geen rein voorbeeld meer is, punt uit. Discipelschap betekend onszelf rein en onbevlekt te houden van de wereld in gehoorzaamheid aan Christus, de Enige Waarachtige Heer. De oplossing van velen voor alle duidelijke tekenen om ons heen en de druk op de kerk, is dan maar gewoon mee te doen met alles wat de wereld ons aanbiedt. Het mooiste voorbeeld vind ik daarvan de zogenaamde Opkomende Kerk (de Emerging Church). We leven in een land waar het christelijk geloof nagedoen weggevaagd is, maar ja, whatever.

Hoe denk je dat we in zo'n geestelijk dood klimaat gekomen zijn? (of kun je dat niet meer zien?). Grootste invloed is de media. Ik herinner me een getuigenis van een Indiase prediker, hij vertelde eeuwenlange overheersing door buitenlandse machten met al hun invloeden en India veranderde niet. Satelliet televisie kwam in India, India veranderde. Interesseert het je nog wat Jezus heeft uitgesproken over onze tijd "Doch de Zoon des mensen, als Hij komt, zal Hij ook geloof vinden op de aarde?" Lukas 18:8. De vraag aan ons zal Hij geloof vinden? Als dat je niet aanscherpt, dan gaat niets je wakker maken. De Heer heeft ons ook gewaarschuwd als we lauw zijn gaat Hij ons uitspugen.

eph515
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor eph515 » 26 aug 2017 12:34

Nederland is wel degelijk een wereldwijde voorloper om kwaadaardigheid vast te leggen in wetgeving.
Zelfs in de V.S. zijn ze wat dat betreft navolgers geworden van ons land ja. In de V.S. is het nu ook steeds erger aan het worden, maar het heeft langer geduurd als bij ons. Nederland is overwegend een atheistisch/agnostisch land, waar weinig tot geen ruimte is voor het christelijk geloof. Tenzij je de Opkomende Kerk aanhangt, dan houdt de wereld wel van je, alleen heb je dan een probleem met de God van de bijbel.

Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”