eph515 schreef:Beste "StillAwake", ik reageerde voornamelijk op "pcrtje". Ik was natuurlijk niet bij jouw bekering en ken jouw persoonlijke overtuiging niet.
Als jij werkelijk door de Heer Jezus geroepen bent, kan God de situatie gebruikt hebben, betekent geen goedkeuring van de kringen waarin jij je toen bevond. God kan alles laten meewerken ten goede. De duivel gebruikt zeer zeker muziek in de kerken om chaos en vernietiging te brengen, het heeft nut om dit verder te onderzoeken. Heb je de video's die ik bekend maakte bekeken? Daarin zie je het effect van specifieke muziek. Massa's christenen lopen b.v. weg met Hillsong als zogenaamde muziekbediening, maar weten ze wel waar Hillsong echt voor staat of interesseert het gewoonweg niemand. Willen we gewoon ons "eigen ding" doen, maar dat soort gedachten staan haaks op discipelschap. Muziek is niet neutraal en hetzelfde wat in de jaren '60 gebeurde met de westerse samenleving gebeurt nu ook in de kerk, grote verandering door muziek. Als we ervoor kiezen om dit te negeren, dan is geestelijke blindheid het gevolg, daar ben ik van overtuigd. Ik snap de kracht van muziek, ik heb het ook gezien in mijn eigen leven.
Ik zou zeggen "Don't shoot the messenger."
Ik heb niet de links bekeken waar hij op doelt, en zie ze ook niet staan.
Over het 'gewoon ons eigen ding' blijven doen: geldt daarin niet hetzelfde voor de af en toe afgodische reformatorische orgelcultuur?
Ik heb na mijn bekering bijzonder veel LP' s en CD's weggedaan.
Toch heb ik nog een behoorlijke verzameling christelijke rock en metal over.
Regelmatig koop ik nog dergelijke CD's.
Het bouwt mij meer dan instrumentale muziek, de radio of absolute stilte.
Veel teksten zijn me uit het hart gegrepen, en het troost mij dat ik niet de enige ben die veel schepen achter zich heeft moeten verbranden.
Als ik naar muziek moet luisteren die ik niet mooi vind zit ik me continue te ergeren, wat de boodschap ook is. Of dat tot Zijn eer is mag jijzelf bedenken.
Natuurlijkheb je een punt dat de kerkmuziek aan het veranderen is.
Maar om de levende God met inmiddels dode muziek te
Prijzen lijkt me ook niet wenselijk.
Stilstand is achteruitgang, ook in de kerk.