StillAwake schreef:Omdat er mensen zijn die soberheid prediken maar er zelf niet naar leven moet alles maar zo duur mogelijk?
We kunnen er breed over discussiëren en dat doen we, maar pas op om dingen in de mond te leggen van een predikant, die hij misschien nooit gezegd heeft! Ik ken de dominee die in deze kerk staat helemaal niet. Alleen van naam en jij w.s. ook.
Misschien preekt hij wel soberheid en leeft hij ook zo, dat weet ik niet.
Ik ken wel zulke predikanten. Ze rijden in een tweedehands bescheiden autootje, wonen in een gemiddelde eensgezinswoning en gaan ipv op vakantie soms met een reis van een organisatie mee die opkomt voor vervolgde christenen.
Als we bepaalde kerkverbanden nemen, zoals de GG, zie je wel dat het veelal vrij luxe kerkgebouwen zijn. Niet allemaal even mooi!
Ze besteden veel zorg en geld aan het orgel en eerlijk is eerlijk, er staan vaak hele comfortabele banken in die kerken.
Ik woonde laatst een doopdienst bij en zag dat de dominee aan kwam fietsen, op een hele simpele fiets. En hij woonde echt niet op 50 mtr van de kerk, hoorde ik later en het regende ook nog.
Daartegenover staat dat een dominee ergens werd beroepen waarna de pastorie flink verbouwd moest worden, omdat alle kinderen toch wel recht hadden op een eigen kamer.
StillAwake schreef:Feyenoord krijgt wellicht een nieuw stadion voor een werkelijk idioot bedrag, en daar ageer ik ook tegen,
Omdat daar teveel mensen zich tegenaan bemoeien. De echte feijenoordert wil het houden zoals het nu is.
StillAwake schreef:Het feit dat de gemeenteraad en de bouwcommissie en de kerkenraad leden delen wekt de schijn van belangenverstrengeling in de hand.
Dat verdient idd geen schoonheidsprijs. Maar dat gaat al snel he, met zo'n kleine gemeenschap waar het merendeel SGPers zijn.
Ik denk dat in Yerseke geen tussenpartij is, ofwel het zijn GGers, ofwel het zijn heidenen. En die zijn natuurlijk allemaal teuge.
Wat zou er gebeuren als er plannen ingediend worden voor een grote moskee?
Het is een retorische vraag natuurlijk, want hoeveel moslims wonen daar nou.