Btw: Houd je maar even gedeisd, want ik ben niet met jou in gesprek.
Het begint knap irritant te worden altijd dat zelfde riedeltje.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Mortlach schreef:Nee hoor, dat kun je gewoon meten. Hardstikke interresant, die meetmethoden. En dan kun je wel zeggen dat je moet geloven dat die methoden kloppen, maar dat is zeggen dat ik 'geloof' dat ik 1.85cm ben omdat ik moet geloven dat de lineaal een centimeter ook echt als centimeter aangeeft.
Bambi schreef:Net als toen mijn konijn weken geleden ineens ziek werd. Hij was slap en zijn oren waren al koud en hij wilde niet meer eten en drinken en dus wetenschappelijk gezien, dood aan het gaan was. Want een konijn eet en drinkt de hele dag door en als hij 24 uur niet eet en drinkt, gaat hij dood, wetenschappelijk bewezen, want dan vallen de darmen stil en is het klaar. Maar toch gaf God me het gevoel dat hij bleef leven, geloof versus wetenschap. En ook mijn eigen wetenschappelijke bevindingen van het vorige konijn, wat in diezelfde periode, ook door de rui, dood was gegaan.
Ik ging dus van alles proberen, hoewel God me het gevoel bleef geven, hem gewoon lekker met rust te laten. Hij nam af en toe een paar hapjes, maar dat werd steeds minder en drinken kon ik na 2 dagen helemaal wel vergeten. Daar zat ik dan. Bewijzen te over, dat hij juist achteruit bleef gaan en de boodschap van God, dat hij zou blijven leven. Nog meer wetenschap versus geloof.
En helaas wetenschap, maar een week later was hij weer als vanouds. En at en dronk weer, alsof er niks gebeurd was.
En zo waar is voor mij ook de schepping. En ook daar zijn bewijzen genoeg van die die woorden van de schepping ondersteunen, maar ook in de natuur van nu. Een eitje dat vis werd en daarna pootjes kreeg en aan land ging?
We hoeven maar naar de ontwikkeling van een kikker te kijken, dat daar geen miljarden jaren voor nodig zijn. Je zou de schepping van de kikker bijna als knipoog van God kunnen zien, tegenover de evolutie theorie.
Johan100 schreef:Aldus een gamesvertaler![]()
Btw: Houd je maar even gedeisd, want ik ben niet met jou in gesprek.
Het begint knap irritant te worden altijd dat zelfde riedeltje.
Bambi schreef:En dat is nu net het punt. Stel je voor dat er geleerden waren geweest, die een nieuw systeem hadden opgezet, dat die cm niet 10 mm is, maar 1 miljoen mm
En als je dat dan niet had willen geloven, maar vast had gehouden aan zo'n oud boek, waar in stond dat die cm 10 mm was, dan was je dus anti wetenschap geweest enzo
Johan100 schreef: (...) Er zijn al veel opgravingen geweest waarbij de vondsten het Bijbelse verhaal bevestigen (...)
Johan100 schreef: (...) Welke feiten heb je het dan over? Dat een archeologische vondst 3 miljoen jaar oud zou zijn? Of 3 miljard? Laten we eerlijk zijn, daar komt geloof bij kijken. Je gelooft het of niet. Niemand kan zeggen dat iets zo oud is geloof ik. Dan probeer ik het liever in de Bijbelse gegevens te passen. Als er een plausibele theorie is die beter past bij het Bijbelse verhaal, dan kies ik daar voor.
Johan100 schreef:(...) Wat bedoel je eigenlijk met 'Eerlijk zijn in wat hij gelooft (niet aanpassen aan het cynisme van de wereld)'?
Bambi schreef:Wel grappig dan, dat het ontstaan van aardolie ook miljoenen jaren duurde uit planktonresten, maar dat de geleerden dan eigenlijk zelf laten zien, dat het eigenlijk dan weer niet zo klopt
https://www.scientias.nl/wetenschap-maa ... nuut-olie/
Bambi schreef:Wel grappig dan, dat het ontstaan van aardolie ook miljoenen jaren duurde uit planktonresten, maar dat de geleerden dan eigenlijk zelf laten zien, dat het eigenlijk dan weer niet zo klopt
https://www.scientias.nl/wetenschap-maa ... nuut-olie/
gravo schreef:De vraag is of er ook archeologische vondsten zijn die de evolutie of de oerknal tegenspreken, of er ook vondsten zijn die het bestaan van God aantonen, of van de Heilige Geest, of van de Schepping (6000 jaar geleden). (...)
gravo
Mortlach schreef:Dat is wel heel kort door de bocht. In de natuur worden algen namelijk niet heel vaak verhit tot 500 graden. Begrijp me niet verkeerd, het is een hardstikke leuke ontdekking die hopelijk veel nut gaat opleveren voor de wereldbevolking, maar het ontkracht op geen enkele wijze de manier waarop aardolie onder natuurlijke omstandigheden ontstaat.
Handelingen 4: 24 En als dezen dat hoorden, hieven zij eendrachtelijk hun stem op tot God, en zeiden: Heere! Gij zijt de God, Die gemaakt hebt den hemel, en de aarde, en de zee, en alle dingen, die in dezelve zijn.
Johan100 schreef:Zo moet je niet redeneren! Vind ik. De oerknal is natuurlijk helemaal niet bewezen.
Darwin ontdekte dat er tussen diersoorten variatie is. Maar niet dat dit binnen de grenzen van de grondsoort is.
Pcrtje schreef:Maar met het woord "Woord" in Johannes 1 wordt niet de Bijbel of het Oude Testament bedoeld. Het Woord, in het Grieks de logos, dat wil zeggen, de rede of de wijsheid, is in het Griekse denken een abstracte 'grond' voor alles. Johannes 1 verwijst terug naar het Oude Testament, naar Spreuken, waarin je kunt terugvinden dat de wijsheid de eerstgeborene van God is waardoorheen Hij alles geschapen heeft. (Zie Spreuken 8:22-36.) De Johannesevangelieschrijver identificeert Jezus met deze wijsheid Gods.
Pcrtje schreef:Maar waarom zou dat van de pilaren wel beeldspraak mogen zijn, maar het scheppingsverhaal niet? Het komt jou goed uit dat dat beeldspraak mag zijn en het scheppingsverhaal niet.
Bambi schreef:Ik weet het, boven de 100 graden wordt het zelfs aardgas. Maar ik wil er mee aantonen, dat je door bepaalde omstandigheden, al niet meer zeker bent van de zo stevige tijdsberekenings methode
Veel aardolie is onder zee ontstaan, waar het erg koud is in de diepte. Maar ook veel aardolie is onder landoppervlak ontstaan, zeker in de VS en in het Midden Oosten en niet onder zee.
En veel olie kwam zelfs uit zichzelf naar boven borrelen
En als dat 320 miljoen jaar geleden gevormd moet zijn, terwijl die zondvloed pas zo'n 5000 jaar geleden was, dan zit je toch met een probleem, waar dan al die plakton onder land vandaan kwam.
Ik ben toch blij, dat ik net zo simpel ben als de discipelen na de eerste pinsterdag
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, zou ik dan denken?
Maar goed, de mens moet eenmaal bewijzen dat hij het beter weet dan God enzo, knap zonde van je leven en hersens en je staat als geleerde ook knap voor paal, als je zegt tegen God:" U zegt wel dat U alles in 6 dagen gemaakt hebt, maar de tijdsberekenings methode die wij uitgevonden hebben, zegt dat dat in miljarden jaren ontstaan is. En U zegt dat U het gemaakt hebt, maar ook dat klopt niet, we hebben zelf verzonnen doordat alles wat U zegt gemaakt te hebben en dus dezelfde DNA structuren enzo heeft, uit elkaar is ontstaan. En ook zegt U dat de Bijbel door U is geïnspireerd enzo, maar ook daar hebben we al weer bewijzen van gevonden dat dat door mensen is opgeschreven en ook veel daarvan niet klopt. Dus zullen we het over Jezus hebben, die voor ons aan het kruis gehangen heeft en dat wij dan naar de hemel mogen, die U niet gemaakt hebt, maar uit zichzelf is ontstaan?"
Mortlach schreef:Tenzij je die omstandigheden gewoon kunt uitsluiten in de natuur. Het is wel geestig, trouwens, dat je je op een laboratorium beroept. Moet ik eens doen; geheid dat er minstens drie mensen roepen 'Ja maar da's in het lab, dat telt dus niet'
Omdat zo'n beetje elk stukje van de aarde ooit wel een keer zee is geweest. De hoogste bergtoppen bevatten fossiel koraal omdat het ooit zeebodem was. Met de zondvloed moet je dus geloven dat tijdens de grootste catastrofe denkbaar, er snel koraal bovenop de bergtop is gaan groeien, dat vervolgens op mysterieuze wijze fossiliseerde zonder te zijn bedekt. (en in het geval van Dolomiet (een steensoort vernoemd naar de Dolomieten) er zelfs lava bergop is gestroomd om tussen dat fossiele koraal te stollen).
Wat zou er gebeuren als een vulkaan onder water komt te staan? Weet het niet, heb er mijn hersens en google nog niet voor gebruikt
5 minuten later heb ik mijn hersens er een beetje voor gebruikt en denk dat als zo'n vulkaan die werkend is, die zijn er, die altijd lava eruit gooien en er komt een vloed, dan wordt die lava met een kracht terug naar boven teruggeduwd, bergop
Je kunt trouwens ook kijken naar hoeveel plankton je nodig hebt voor een bepaalde maat aan olie. (een Brent-vat van 159 liter of zo). En dan kijk je naar de productie en kun je uitrekenen hoe dik de laag algen geweest moet zijn. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat die laag behoorlijk significant is om in 5000 jaar te passen).
Als je ziet dat je maar een dun laagje nodig hebt, omdat die olie allemaal naar een bepaald gedeelte stroomt, valt dat dus wel mee.
Misschien ook leuk om in een laboratorium te onderzoeken![]()
Ik ook, en ook blij dat je niet voor Shell werkt
Ben het een keer roerend met je eens, ben ook zeer blij dat ik niet voor hen werk![]()
Ook best vervelend als dan blijkt dat de Hindoes het uiteindelijk bij het rechte eind hadden.
Dat zal niet gebeuren![]()
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Forties en 17 gasten