Refoweb's Dr.Love Clinic: vragen,oplossingen,verhaaltjes enz

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 26 mar 2004 15:07

Johan81 schreef:Ja een pracht foto gewoon :!: :lol:
Col? zullen we ook zo'n mooie van ons plaatsen :?: :?: :mrgreen:

JA, Johan mag hoor :lol: :P :mrgreen:

columbus schreef:<------------------------ IS DIE NIET MOOI GENOEG DAN???? :lol:
(of bedoel je die foto met die fles?? nee die komt hier niet op de site! anders vlieg je eruit!!!!! :mrgreen: :wink: als je het maar uit je hoofd laat Johan!ik heb niet voor niets dat mondkapje voor)

Lieve collega,

Ik meen me te herrinneren dat Ass. Dr. Johan 81 mijn assistent is, door mij aangenomen :mrgreen: . Dus als er iemand is die hem kan ontslaan dan ben ik dat 8) Maar dat is nog lang niet aan de orde hoor :lol: .
Ik ben zeer tevreden over mijn liefdevolle ass. Dr. :lol:
Ga zo door!!!!

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 26 mar 2004 15:08

Dr. Rosekapje,

ik zou graag een aanvulling/antwoord willen geven op uw vorige post.

Het is niet leuk om verhalen heel veel keer te vertellen. Als je nu veel te veel op Refoweb rondhangt, dan loop je het risico dat je verhalen al een paar keer verteld heb en dat je vervolgens dus geen "zin" meer hebt om het aan je vriend/vriendin te vertellen. Terwijl die het misschien ook wel leuk vindt om te horen wat je beleefd heb.

Een beetje refowebben kan geen kwaad, maar teveel serieuze praat over dingen die je bezig houden kan verstorend werken ten opzichte van de communicatie binnen je relatie.

mvg,
TK

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 26 mar 2004 15:34

Christa schreef:Lieve Dr. Rosekapje,
Heeft u evenals Dr.Columbus goede ideeën om je vriend te verrassen. :wink: Ik zie mijzelf nou nog niet direct een bos bloemen aan mijn vriend geven. :oops: :oops: :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen: Zijn er nog leuke, originele ideeën? De meeste mensen komen namelijk aan met 'aftershave', nou, dat vind ik niet origineel meer. :x Snapt u mij? Zou u misschien hier antwoord op kunnen geven?:!: Misschien leeft het ook wel meer onder de andere dames van Refoweb. :D
Groeten Christa :wink: :lol: :D :mrgreen: :wink:

Lieve Christa,

Ik denk dat jou vraag onder veel dames van refoweb leeft, maar vlak ook niet uit, hoeveel mannen met die vraag bezig zijn.
He?! Heren :mrgreen:
Dus ik begrijp je ook volkomen :shock: :lol: 8)

Dr. Rosekapje houdt ook niet zo van afgezaagde cadeau's :roll: . Alhoewel ze laatst zelf ook voor een verjaardag after shave, nee het was een eau de toilette gehaald had :oops: . Maar ach ja, die was toch voor mijn broer :mrgreen: .
Of ik tips heb? Ja, dat dacht ik toch :roll:
Dr. Rosekapje, kijkt altijd naar de persoon zelf... Ja, dus als de vriend jarig is, dan wordt hij even :roll: geanalyseerd :shock: en dan gaat ik op jacht. Op jacht naar een cadeau wel te verstaan. Je kijkt gewoon naar wat hij leuk vind om te doen. Wat zijn zijn hobby's voetballen, een nieuw paar kniekousen :shock: is nooit weg. Vissen, een leuke dobber, met een foto van jou of een bakje maden :shock: , Nee, dat is vies :? .
Je hebt vast ook wel dingen waneer je het ziet in de winkel, dat je ineens aan je vriend moet denken... Dat had ik laatst. :mrgreen: ... Zoiets kan ook altijd.
Misschien heeft hij het er weleens over, wat hou graag zou willen doen, bv een dagje ergens naar toe, maak een soort van tegoedbon en neem je vriend een dag uit.
Of houdt hij van bepaalde muziek? Een cd, waar hij het al zolang over heeft, of dat ene boek wat hij eigenlijk te duur vind, maar het graag wil lezen of hebben, maar in de bieb is hij nooit.
Een foto van jezelf, mooi ingelijst, alhoewel dat misschien ook wel redelijk afgezaagd is :roll: .
Ik weet niet of je een beetje creatief bent, of van schrijven houdt? Schrijf anders een gedicht voor hem. Of maak eens een leuke collage van de dingen die jullie leuk vinden om samen te doen, of een soort van relatieverhaal van jullie (en nee, niet alleen plaatjes van zoenende mensen plakken :mrgreen: :wink: ).

Toch denk ik dat je zelf het beste weet wat je kan kopen. Dat is moeilijk in te schatten door een ander. Jij weet wat hij leuk en interessant vind. Ik heb nog wel meer ideeën, maar ja, je moet ook wat voor jezelf houden he?! :mrgreen:

Ik weet niet of het mogelijk is, dat zou je met zijn ouders moeten regelen. Maar wat dacht je van hem een ontbijtje op bed brengen???

Wat ik nog wel wil zeggen is dat je het ook echt niet te gek moet maken. Het moet wel leuk blijven. En ook niet constant elkaar overladen met cadeautjes. Dat is ook nergens voor nodig. Geef liever eens een extra knuffel ofzo, dat is minstens net zo fijn. Ik denk ook dat we de woorden van Dr. Bloempie in ons achterhoofd moeten houden.

Christa, succes met het uitzoeken van iets! Misschien dat je ons kunt laten weten wat je uiteindelijk gehaald hebt?

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje

PS. 1 Rode roos (mogen er ook meer zijn hoor :mrgreen: ) is trouwens ook leuk, met een lief kaartje eraan. Want bloemen hoeven niet afgezaafgd te zijn, soms is het gewoon ook wel leuk om te krijgen zelfde geld voor geurtjes....
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 26 mar 2004 15:41

columbus schreef:hoi Christa,

Ik heb even wat zelfonderzoek gedaan, ik ben geen dame maar ik heb wel een tip!

Ga eens karten met je vriend. Maar eerst moet je zelf een paar weken karten want dan kan je hem eruit rijden! :lol:
Zeker weten dat ie het nooit meer vergeet en dan leer je gelijk een andere kant van hem kennen, de smoesjes kant.
ja, maar mn kart deed het niet goed!
of, ik snap er niets van, vorige keer was ik zeker 10 seconden sneller!
en, ik liet jou maar winnen, want als ik met mn vrienden gaat win ik ook al altijd.. :roll:
leuk! moet je eens doen Christa :wink:

Ja, Dr. Columbus, inderdaad een erg leuke en goede tip :shock: :roll:
Dr. Rosekapje heeft hier een zeer goede? en zeker erg spannende :shock: ervaring mee....
Ik kan je dan ook verzekeren dat oefenen echt niet nodig hoeft te zijn 8)
Want ik reed meteen alles en iedereen eruit.... Het was een zeer liefdevolle :roll: , enerverende en een zachte en onzekere kant van jongens ontdekkende avond....
Misschien (als er belangstellenden zijn) post ik mijn ervaring nog wel eens :) :roll:

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje

PS.... onthoud 1 ding, dat karten net zoals zo veel dingen.... op eigen risico is :? :mrgreen:

Femke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Femke » 26 mar 2004 15:47

Aragorn schreef:Heej femke!

Je gaf zelf toch ook al aan niet zo verliefd meer te zijn, of praatte je eigenlijk voor je vriend? In ieder geval mooi balen, ik heb net hetzelfde meegemaakt.. en volgens mij heel refoweb zo onderhand.. (zou er een bepaald verband liggen tussen veel refowebben en op de klippen lopende relaties? :roll: taak voor de doctoren om dat eens grondig te onderzoeken lijkt mij :!: :mrgreen: )

Ja, je hebt gelijk, ik was ook niet helemaal hoteldebotel meer, maar toch voelde ik nog echt wel wat. Ik denk trouwens niet dat er enig verband ligt tussen refowebben en op de klippen lopende relaties... per slot van reden ben je er met beide dingen nog altijd zelf bij... (maar ach, ben geen Dr. natuurlijk :mrgreen: )
Maar, jij ook sterkte, balen is dat.
Oh, nee, ik praatte trouwens zeker niet voor mijn vriend, daar hou ik niet zo van... We zijn beiden mondig genoeg om voor onszelf te praten :mrgreen: :wink:

Maar nu schijnt het zo te zijn, dat hij me weer terug wilt. Hij was gisteren aan de deur, maar ik was niet thuis. Maar dat hoeft van mij echt niet hoor. Straks wordt ik elke twee maanden gedumpt :x .
Wat moet ik doen????

groetjes Femke
De mooiste dingen in het leven zijn niet tastbaar.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 26 mar 2004 15:58

TheKeimpe schreef:Dr. Rosekapje,

ik zou graag een aanvulling/antwoord willen geven op uw vorige post.

Het is niet leuk om verhalen heel veel keer te vertellen. Als je nu veel te veel op Refoweb rondhangt, dan loop je het risico dat je verhalen al een paar keer verteld heb en dat je vervolgens dus geen "zin" meer hebt om het aan je vriend/vriendin te vertellen. Terwijl die het misschien ook wel leuk vindt om te horen wat je beleefd heb.

Een beetje refowebben kan geen kwaad, maar teveel serieuze praat over dingen die je bezig houden kan verstorend werken ten opzichte van de communicatie binnen je relatie.

mvg,
TK

Lieve The Keimpe,

Bedankt voor je aanvulling, je hebt gelijk hoor, maar ik heb ook niet gezegd dat er geen enkel risico inzit, maar dat is in alles zo.
je zegt teveel serieuze praat... ja, dat is inderdaad niet altijd even goed, maar daar heb je het weer, dat is met alles waar te voorstaat.

Wat me wel opvalt is dat je jezelf een beetje tegenspreekt, eerst zeg je dat je niet wilt praten over dingen die je bezighouden en ik denk echt dat je daarvoor moet waken, want het is wel belangrijk dat je juist met elkaar erover praat. Het is goed om te weten, wat die ander bezig houdt. Ook is dat soms best lastig want de 1 praat er sneller en makkelijker over als een ander. Daarna zeg je dat teveel praten over serieuze dingen ook niet goed zijn voor de communicatie in de relatie is. Mijn vraag aan jou is dan ook of je bang bent dat zij vind dat je teveel serieuze praat (om met jouw woorden te spreken) hebt en dat je daardoor misschien juist minder (en misschien ook wle heel weinig) met haar daarover praat??

Forummen, kan volgens mij, nogmaals weinig kwaad. Tuurlijk wel in zekere mate... Niet te he?! :mrgreen:
(even buitenom, maar ik leer echt van sommige mensen op het forum, helpt me wel om dingen anders te zien of een duidelijkere mening te vormen).

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 26 mar 2004 15:59

Geachte Dr. Bloempie, Dr.Columbus en Dr. Rosekapje!!!

Heel hartelijk bedankt voor de overweldigende reacties! :!: Ze waren gewoon verbluffend. Ik wist gewoon niet wat ik zag, zoveel reacties!!!!

Maar die reacties zaten ook boordevol goede ideeën! :D Dat was echt super!!! Jullie echt super bedankt.

Ik kan nu voorlopig weer vooruit. Ik ben erachter gekomen dat teveel cadeautjes nu ook weer niet goed zijn. Ook heb ik gemerkt dat waarschijnlijk wel op prijs gesteld zal worden als ik iets van mezelf zal laten zien.

Is het niet door middel van een foto, dan wel door zelf een lief gedicht te schrijven. Ik begrijp het volkomen. Binnenkort zal ik een beslissing moeten nemen wat ik voor iets zal moeten kopen. :cry: Geeft niet, kom ik ook wel weer overheen. :|

Zodra ik het cadeau in huis heb zal ik er u van op de hoogte stellen, Dr. Rosekapje! :wink: Misschien een goede tip voor jou straks! :wink:

Ik moet trouwens Dr.Bloempie helemaal gelijk geven, wanneer ze zegt dat je het leuker vindt om geknuffeld te worden, dan een cadeautje te krijgen. Jazeker! Wel tien keer liever!!!! Kun je wel mee bezig blijven.!!! :oops: :oops: :oops: :P :lol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

In elk geval vriendelijk bedankt voor jullie welgemeende postings/reacties.

Groetjes,
Christa

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 26 mar 2004 16:05

Femke schreef:Maar nu schijnt het zo te zijn, dat hij me weer terug wilt. Hij was gisteren aan de deur, maar ik was niet thuis. Maar dat hoeft van mij echt niet hoor. Straks wordt ik elke twee maanden gedumpt :x .
Wat moet ik doen????

groetjes Femke

Lieve Femke,

Even een korte reactie. Je moet niet op de feiten vooruit gaan lopen... Daar heb je niks aan. Want je weet niet wat hij wou.
En stel dat en jij wilt niet meer, blijf gewoon eerlijk! Maar misschien verdient hij ook nog best wel een tweede kans, net zoals jij.
Dat zijn dingen waar ik niet over kan oordelen. Dat weten jullie zelf het beste.

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 26 mar 2004 16:20

Christa schreef:Geachte Dr. Bloempie, Dr.Columbus en Dr. Rosekapje!!!

Heel hartelijk bedankt voor de overweldigende reacties! :!: Ze waren gewoon verbluffend. Ik wist gewoon niet wat ik zag, zoveel reacties!!!!

:shock: :idea: :shock:

Maar die reacties zaten ook boordevol goede ideeën! :D Dat was echt super!!! Jullie echt super bedankt.

Niks te danken hoor, daar zijn we voor! :wink:

Ik kan nu voorlopig weer vooruit. Ik ben erachter gekomen dat teveel cadeautjes nu ook weer niet goed zijn. Ook heb ik gemerkt dat waarschijnlijk wel op prijs gesteld zal worden als ik iets van mezelf zal laten zien.

Ja klopt, hoelang moet je vooruit?? Een jaartje?? :mrgreen: :wink:

Is het niet door middel van een foto, dan wel door zelf een lief gedicht te schrijven. Ik begrijp het volkomen. Binnenkort zal ik een beslissing moeten nemen wat ik voor iets zal moeten kopen. :cry: Geeft niet, kom ik ook wel weer overheen. :|

Nazorg is ook geen enkel punt :mrgreen: :wink:

Zodra ik het cadeau in huis heb zal ik er u van op de hoogte stellen, Dr. Rosekapje! :wink: Misschien een goede tip voor jou straks! :wink:

Ja, is prima, leuk :lol: Maar wanneer is straks dan? :mrgreen: :wink: Maar, zoals ik al zei, is was nog niet uitgetyp*&^* uitgetipt....

Ik moet trouwens Dr.Bloempie helemaal gelijk geven, wanneer ze zegt dat je het leuker vindt om geknuffeld te worden, dan een cadeautje te krijgen. Jazeker! Wel tien keer liever!!!! Kun je wel mee bezig blijven.!!! :oops: :oops: :oops: :P :lol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ja, ik ook :lol: :oops: :lol: 8) Alhoewel, Nu even niet :mrgreen: :wink:

In elk geval vriendelijk bedankt voor jullie welgemeende postings/reacties.

Groetjes,
Christa

Christa, we zijn blij dat je er wat aan hebt!!! :lol:

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 mar 2004 17:09

Femke schreef:
Aragorn schreef:Heej femke!

Je gaf zelf toch ook al aan niet zo verliefd meer te zijn, of praatte je eigenlijk voor je vriend? In ieder geval mooi balen, ik heb net hetzelfde meegemaakt.. en volgens mij heel refoweb zo onderhand.. (zou er een bepaald verband liggen tussen veel refowebben en op de klippen lopende relaties? :roll: taak voor de doctoren om dat eens grondig te onderzoeken lijkt mij :!: :mrgreen: )

Ja, je hebt gelijk, ik was ook niet helemaal hoteldebotel meer, maar toch voelde ik nog echt wel wat. Ik denk trouwens niet dat er enig verband ligt tussen refowebben en op de klippen lopende relaties... per slot van reden ben je er met beide dingen nog altijd zelf bij... (maar ach, ben geen Dr. natuurlijk :mrgreen: )
Maar, jij ook sterkte, balen is dat.
Oh, nee, ik praatte trouwens zeker niet voor mijn vriend, daar hou ik niet zo van... We zijn beiden mondig genoeg om voor onszelf te praten :mrgreen: :wink:

Maar nu schijnt het zo te zijn, dat hij me weer terug wilt. Hij was gisteren aan de deur, maar ik was niet thuis. Maar dat hoeft van mij echt niet hoor. Straks wordt ik elke twee maanden gedumpt :x .
Wat moet ik doen????

groetjes Femke

Kzou hem eerst nog even goed in angst laten zitten... voor wat hoort wat! :roll: :mrgreen:

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 26 mar 2004 18:03

gaat lekker de laaste tijd met al de relaties zeg.. maarja ik heb ook wel weer gehoort in me omgeving dat er ook wel weer een nieuwe relatie is ontstaan
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 mar 2004 18:09

Da's dan 1 tegen 10 ofzo.. :)

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 26 mar 2004 18:20

zo iets.. maar dat is de vriendin van me ex die verkering kreeg. (zal wel aan de jaargetij liggen he :P jacht seisoen :wink: :lol: :lol: )
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 mar 2004 18:32

Ja, idd.. nouja, da's dan iig beter dan dat het je eigen vriendin was.. :roll: :lol:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 26 mar 2004 18:44

lieve mannen??, Jongens??? Kerels? :mrgreen: (kzal het in het midden laten :roll: )

Wat een negativiteit hier.... Liefde is mooi, alhoewel het ook behoorlijk pijnlijk kan zijn :roll: . Maar dat hoef ik jullie niet te vertellen.

Ik wil jullie graag uitnodigen voor een sessie bij mij, kunnen we eens gezellig praten. Over de mooie aspecten van het liefdesleven, maar ook zeker over de mindere.

Tja en wat dat jachtseizoen betreft, ja, 21 maart is het weer geweest he?! dussss....
Ik wil jullie wijzen op een eerder verschenen boekje van mij, jagen, hoe en wat daar staan veel tips in, ja, ook voor jullie, misschien dat jullie zoeits hebben, van dit jachtseizoen sla ik maar over. Maar ik kna je verzekeren dat het boekje volgend jaar ook nog wel in je boekenkast staat :mrgreen:

Maar ook goed nieuws :?: voor degenen warvan pas geleden de relatie verbroken is of waar het liefdesverdriet hoog tij viert. Heb ik ook een boek ontwikkeld, het boekje is eigenlijk meer een soort werkboek :shock: . Voor alle liefhebbers van/ voor :roll: het boekje wil ik even melden dat er ook de mogelijkheid is om het (werk)boek in groepsverband te behandelen, dus er ontstaat meteen een soort van praatgroep, warvan ik de gesprekslei(ij :?: :wink: )der ben.

Hoe om te gaan, met jou naast een ander te zien staan
Is het eerste hoofdstuk wat we gaan behandelen...

Interesse, laat het ons even weten.

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje

PS. Binnenkort meer over de volgende hoofdstukken en het is evt. ook mogelijk om de gesprekken via webcam of ondertiteling te volgen :roll: :mrgreen:

Terug naar “Archief”