Lieve Christa,
Ik denk dat jou vraag onder veel dames van refoweb leeft, maar vlak ook niet uit, hoeveel mannen met die vraag bezig zijn.
He?! Heren
Dus ik begrijp je ook volkomen
Dr. Rosekapje houdt ook niet zo van afgezaagde cadeau's

. Alhoewel ze laatst zelf ook voor een verjaardag after shave, nee het was een eau de toilette gehaald had

. Maar ach ja, die was toch voor mijn broer

.
Of ik tips heb? Ja, dat dacht ik toch
Dr. Rosekapje, kijkt altijd naar de persoon zelf... Ja, dus als de vriend jarig is, dan wordt hij even

geanalyseerd

en dan gaat ik op jacht. Op jacht naar een cadeau wel te verstaan. Je kijkt gewoon naar wat hij leuk vind om te doen. Wat zijn zijn hobby's voetballen, een nieuw paar kniekousen

is nooit weg. Vissen, een leuke dobber, met een foto van jou of een bakje maden

, Nee, dat is vies

.
Je hebt vast ook wel dingen waneer je het ziet in de winkel, dat je ineens aan je vriend moet denken... Dat had ik laatst.

... Zoiets kan ook altijd.
Misschien heeft hij het er weleens over, wat hou graag zou willen doen, bv een dagje ergens naar toe, maak een soort van tegoedbon en neem je vriend een dag uit.
Of houdt hij van bepaalde muziek? Een cd, waar hij het al zolang over heeft, of dat ene boek wat hij eigenlijk te duur vind, maar het graag wil lezen of hebben, maar in de bieb is hij nooit.
Een foto van jezelf, mooi ingelijst, alhoewel dat misschien ook wel redelijk afgezaagd is

.
Ik weet niet of je een beetje creatief bent, of van schrijven houdt? Schrijf anders een gedicht voor hem. Of maak eens een leuke collage van de dingen die jullie leuk vinden om samen te doen, of een soort van relatieverhaal van jullie (en nee, niet alleen plaatjes van zoenende mensen plakken

).
Toch denk ik dat je zelf het beste weet wat je kan kopen. Dat is moeilijk in te schatten door een ander.
Jij weet wat
hij leuk en interessant vind. Ik heb nog wel meer ideeën, maar ja, je moet ook wat voor jezelf houden he?!
Ik weet niet of het mogelijk is, dat zou je met zijn ouders moeten regelen. Maar wat dacht je van hem een ontbijtje op bed brengen???
Wat ik nog wel wil zeggen is dat je het ook echt niet te gek moet maken. Het moet wel leuk blijven. En ook niet constant elkaar overladen met cadeautjes. Dat is ook nergens voor nodig. Geef liever eens een extra knuffel ofzo, dat is minstens net zo fijn. Ik denk ook dat we de woorden van Dr. Bloempie in ons achterhoofd moeten houden.
Christa, succes met het uitzoeken van iets! Misschien dat je ons kunt laten weten wat je uiteindelijk gehaald hebt?
Liefdevolle groet,
Dr. Rosekapje
PS. 1 Rode roos (mogen er ook meer zijn hoor

) is trouwens ook leuk, met een lief kaartje eraan. Want bloemen hoeven niet afgezaafgd te zijn, soms is het gewoon ook wel leuk om te krijgen zelfde geld voor geurtjes....
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)