De mens (als beeld van God en kleine openbaring van Zijn Naam en noodzakelijk/onafwendbaar doel van de schepping) is ook geschikt om de kosmos zelf te 'veroveren' of te exploreren en te bewonen. De Geest is altijd en overal op zoek naar de vestiging van Zijn Rijk.
De Heer Jezus is Koning van de wereld, van de kosmos, en aan zijn Rijk komt geen einde.
Wat zouden ze op 'Visionair.NL...met de blik op oneindig' blij zijn met zo'n bijdrage vanuit het christelijke kamp.
Niet dat de reflectanten daar nou zo positief zijn naar christenen in het algemeen toe, maar steun voor de onbetaalbare veroveringsplannen van de kosmos, i.p.v. arme kindertjes van de hongerdood redden in Afrika, is altijd welkom.
Ja, daarmee is natuurlijk alweer een bepaalde toon gezet. De vervolgvraag is uiteraard: zou het de
Geest zijn welke altijd op zoek is naar de vestiging van Zijn Rijk, of kunnen hier doorgaans andere geesten actief zijn om de boel naar de d+*#der te willen helpen?
(sorry voor mijn bouwterminologische expressies)
Geloof ik niet in evolutie dan? Nou uiteraard niet in het vigerende evolutiegeloof, wat al te duidelijk weerlegd is. Maar dat de Heere doorgaat met Zijn schepping is natuurlijk blij verwonderlijk. En dat Hij daarvoor ook mensen te werk stelt is zo groots!! Zo lag ik bijv. gisteren voor onderzoek in het ziekenhuis, waarbij ik werd aangesproken door kennelijk een promovenda van Erasmus MC. Wat een boeiend onderzoek verrichtte zij, naar haar vragen te oordelen.
Arrogantelingen onder ons denken zo al op de grens van ontdekking van eeuwig leven te staan, door ons verworven, toch?
Maar is met de ontdekking van de computertechniek c.a. bijvoorbeeld niet ook een nieuwe wereld voor ons mensen open gegaan?
Een schepping die nog lang niet geheel is ontgonnen? Als oorlogen straks achter computers uit kunnen worden gevochten, i.p.v. met atoomkoppen, is dat m.i. al weer als een overwinning te zien op het rijk der duisternis.
Hoewel de oorlog zelf door de Heere Jezus uitgebannen zal worden, beloofde Hij middels Zijn profeten.
Terug naar de kosmos, naar de van God los zijnde mens die het heelal wil veroveren en daarover heersen: Moeten wij onze kostbare fossiele energiedragers daarvoor gaan verspillen, zoals we nu doen? We weten toch dat de Heere ons (m.i. een selectie van ons) dat gratis beloofd heeft?
Mensen welke straks bevonden zullen worden, gevormd door Gods Geest, het niveau van Bruid te behalen en 'in een punt des tijds' op zullen worden genomen en een verheerlijkt hemels opstandingslichaam zullen krijgen, gelijk aan dat van de Heer Jezus Zelf, vrij van tijd en plaats, die zijn daarmee toch vrijwel onbeperkt in hun mogelijkheden geworden?
Willen we daarheen evolueren, (hoeveel miljard jaar denken we daarvoor dan nodig te hebben?) of gaat Hij dat straks, zeer spoedig waarschijnlijk, Zelf zo formeren, zonder tijd nodig te hebben, net als bij de rest van Zijn schepping?