Speedy schreef:Inderdaad, en vervolgens wordt Jezus voor de kar gespannen omdat verweten wordt dat Refoweb niet doet wat Jezus gedaan zou hebben en voila de veroordelingen vliegen weer over het scherm ......... inderdaad de naam van Jezus misbruiken om veroordelend te wijzen dat men moet lief hebben of wacht is dat nu in liefde de ander veroordelen?
Draai je nu niet een klein beetje de zaken om?
Refoweb heeft een 'antwoord' geplaatst wat alleen maar veroordelingen in zich heeft.
Vervolgens wordt de redactie gewezen op het feit dat dit niet geheel in lijn is met de manier waarop je dat als christen zou moeten doen.
Ook Jezus koos in zijn tijd op aarde hoogst zelden de bewoordingen die Refoweb koos. Is dat Jezus voor je karretje spannen?
Lijkt me niet....
Bovendien is refoweb (of ze dat nou wil of niet) iets wat voor veel mensen die zoekend zijn als informatiebron fungeert. Moet je dan dergelijke kwetsende taal uitslaan?
Natuurlijk mag je je een mening vormen over de leefstijl van de vraagsteller, maar een trap na geven is heel wat anders.
Helaas heb ik in mijn omgeving ook mensen het geloof zien verliezen. Neem van mij aan dat dat geen beslissing is die zonder slag of stoot genomen wordt.
Dat de vraagsteller in dezen toch probeert te kiezen voor een zo goed mogelijk contact met zijn familie is in hem te prijzen.
Helaas heb ik al vaak genoeg gehoord over mensen die na hun geloof kwijt te zijn geraakt (of hebben behouden, maar praktiseren binnen een ander kerkgenootschap) daarmee ook hun familie en vrienden kwijtraken.
Waarom: omdat de grondtoon van de naastenliefde alleen geldt voor het eigen clubje (en het zendingsveld waar je toch nooit komt)?