Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

naamloos
Generaal
Generaal

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor naamloos » 02 mar 2017 16:59

Ik vind het een tenenkrommend respectloos antwoord. Echt ''de'' manier om met andersdenkenden om te gaan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Genoeg atheïsten en agnosten die meer respect verdienen dan degene die dit antwoord geschreven heeft, bah!
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 02 mar 2017 17:05

Henkie, wil je delen waarom dit antwoord op deze manier geplaatst is?

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 02 mar 2017 17:08

Chaya schreef:Vraagsteller is dus nog niet verhard, maar ik vraag me af wat er na het lezen van dit antwoord gebeurt. :?
Die zal wel definitief afhaken, ja.
"Een libelle zweeft over het water..."

Marleen1987
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marleen1987 » 02 mar 2017 17:49

Ik heb het net zitten lezen inderdaad komt er wel heel scherp uit. Wat ben ik blij dat ik niet zon antwoord heb gehad.Vanuit mijn familie wel overigens. maar trof een kennis die altijd zei, Marleen het maakt niet uit dat je niet naar de kerk wil. Ik voel dat je ergens door ben gekwetst. Maar we hebben binnenkort een kinderdienst je hoeft niet in de kerk te komen maar probeer is mee te luisteren bij ons. En zo ben ik langzaam weer terug gekeerd.

Hoe lang duurt het eigenlijk gemiddeld dat je antwoord op je vraag krijgt?

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 02 mar 2017 17:56

Als dergelijke reacties een graadmeter zijn is het geen wonder dat hij er tegenop ziet om open kaart te spelen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

drernie
Mineur
Mineur

Berichtdoor drernie » 02 mar 2017 18:58

En alle reacties zijn verwijderd.

Prisma23
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Prisma23 » 02 mar 2017 22:22

Inderdaad een super bot en liefdeloos antwoord!

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 03 mar 2017 18:00

Ik heb het net met groeiende verbazing en afkeer zitten lezen! Je zou toch wat meer christelijke vruchten van de Geest willen zien bij zo'n vraag. De vruchten zijn bijzonder zuur op deze manier, God onterend! Vraagsteller zal definitief afhaken. Het veroordelende karakter van het antwoord spat er vanaf. Vraagsteller geeft zelf aan dat het een heel proces is geweest waarom hij/zij niet meer gelooft. Alsof mensen op een regenachtige zaterdag middag bedenken: dat geloof is niets meer voor me. Bedroevend gewoon zo'n antwoord. Juist hier had een christelijke attitude van liefde moeten gelden. Maar nee, met de botte bijl als een oudtestamentische onheilsprofeet er tegenaan gaan en vraagsteller veroordelen.

Oordeelt niet....etc etc. Maar zelf wel het hardst om respect roepen wanneer het zo uitkomt.

Kortom, plank finaal misgeslagen dus. [-X
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 03 mar 2017 20:02

Als deze reactie model staat voor de gemiddelde reactie die de vraagsteller te wachten staat snap ik zijn angst.
Wat een belachelijk zelfingenomen antwoord....

Gek eigenlijk dat de refowereld als hard te boek staat, door dit soort antwoorden versterkt dat alleen maar...

Respect voor standpunten gast altijd twee kanten op...

Het lijkt de islam wel, waar je uitgekotst wordt als je van je geloof valt...

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 03 mar 2017 20:04

Pcrtje schreef: Die zal wel definitief afhaken, ja.

En dat snap ik nog ook...

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 03 mar 2017 21:28

Pcrtje schreef:Die zal wel definitief afhaken, ja.

StillAwake schreef:En dat snap ik nog ook...

Zullen we bidden?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

mannetje1977
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mannetje1977 » 04 mar 2017 19:09

Ik post hier al een tijdje niet meer, maar ik wil toch mijn ongenoegen kenbaar maken over het antwoord dat gegeven is in de vragenrubriek.

Ik vind het antwoord STUITEND en beneden alle pijl. Het getuigt van kortzichtigheid en totaal geen inlevingsvermogen in de worsteling van de vragensteller.

Ik lees de worsteling van iemand die van een Gereformeerde Bond gemeente is opgeschoven naar een lichtere variant - vermoedelijk vanwege zijn homoseksualiteit. Het is te triest voor woorden dat de antwoordgever geen respect kan opbrengen voor de vragensteller. Hij vraagt geen respect voor zijn atheïsme, hij vraagt respect voor zijn proces van jarenlange worsteling.

Verder vind ik het laf dat het antwoord anoniem is gegeven en men zich op deze manier kan verschuilen in plaats van openlijk verantwoording te nemen voor het antwoord en daarop aangesproeken te worden. :frown: :frown:
Liefdevolle reactie op 30-jarige man (Maskers af als atheïst): https://dogmavrij.nl/2017/03/04/refoweb ... hulpvraag/

lekkerbek
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor lekkerbek » 04 mar 2017 21:04

De reactie is volgens mij niet anoniem, maar door bestuur van Refoweb gegeven. Dit gebeurt met meerdere vragen dat zij het zelf beantwoorden. Als dit idd zo is dan hebben zij zich hierop erg verkeken en hadden beter het antwoord aan een predikant over kunnen laten. Ik denk altijd maar: wat zou Jezus Zelf hebben gezegd als Hij de vraagsteller tegengekomen was? Wie zijn wij dan om zo liefdeloos te reageren?
Maak maar jaloers, dát is de weg. Laat zien door wat je schrijft de dienst van de Heere een liefdedienst is! Laat merken dat vraagsteller een doodlopend pad betreedt, maar dat er nog steeds tijd is om om te keren! Maar let dan wel op de toon.
Zo zie je maar vraagsteller dat je het niet van mensen moet verwachten! Vest op prinsen geen vertrouwen!
Maar door alle reacties zie je ook dat niet iedereen er zo over denkt. Dat er voor je gebeden wordt.
Ik zou deze vraag opnieuw door bv de heer van Dooijeweert laten beantwoorden. Maar ja, ik ben niet de baas, ben maar een gewoon forumlid.
Maar ik ben het ook niet eens met de reacties dat het nu logisch is dat vraagsteller er nu helemaal niets meer van moet weten. Wij zijn ten alle tijde voor ons zelf verantwoordelijk. Tuurlijk is het niet fijn om te lezen, maar je hebt altijd een keus. Als we bij ons sterven ten verantwoording worden geroepen kunnen we moeilijk zeggen: maar t komt door Refoweb, want die liet me zo vallen.......nee we doen alles zelf!
Maar voor zo'n antwoord zijn we ook verantwoordelijk! We moeten met onze handel en wandel vragen:
Leer mij naar Uw wil te hand'len! Als we dit biddend doen, ook op dit forum, dan gaat er nog eens wat van uit!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 mar 2017 09:17

Ik zag dit voorbijkomen op Facebook. Het valt me heel erg tegen van Refoweb, dit ben ik niet van jullie gewend! Ik heb ook weleens lompe reacties gekregen, maar dit slaat alles. Die man doet zijn uiterste best om respect te tonen aan zijn familie en gaat zelfs mee naar de kerk als hij daar is op zondag. Zelf ga ik op zondag niet naar mijn vrijgemaakte schoonouders, omdat ik die kerk wil vermijden (ze zitten daar aan de conservatieve kant van de gkv). Dus ik vind het al heel knap dat die man dat wel op kan brengen. Die hele brief zit vol liefde voor zijn familie. En dan komen jullie met zo'n bot antwoord. Dat kan echt niet hoor. Maak het alsjeblieft goed door je nederige excuses aan te bieden!

MoesTuin
Generaal
Generaal

Berichtdoor MoesTuin » 05 mar 2017 11:55

lekkerbek schreef:De reactie is volgens mij niet anoniem, maar door bestuur van Refoweb gegeven. Dit gebeurt met meerdere vragen dat zij het zelf beantwoorden. Als dit idd zo is dan hebben zij zich hierop erg verkeken en hadden beter het antwoord aan een predikant over kunnen laten. Ik denk altijd maar: wat zou Jezus Zelf hebben gezegd als Hij de vraagsteller tegengekomen was? Wie zijn wij dan om zo liefdeloos te reageren?
Maak maar jaloers, dát is de weg. Laat zien door wat je schrijft de dienst van de Heere een liefdedienst is! Laat merken dat vraagsteller een doodlopend pad betreedt, maar dat er nog steeds tijd is om om te keren! Maar let dan wel op de toon.
Zo zie je maar vraagsteller dat je het niet van mensen moet verwachten! Vest op prinsen geen vertrouwen!
Maar door alle reacties zie je ook dat niet iedereen er zo over denkt. Dat er voor je gebeden wordt.
Ik zou deze vraag opnieuw door bv de heer van Dooijeweert laten beantwoorden. Maar ja, ik ben niet de baas, ben maar een gewoon forumlid.
Maar ik ben het ook niet eens met de reacties dat het nu logisch is dat vraagsteller er nu helemaal niets meer van moet weten. Wij zijn ten alle tijde voor ons zelf verantwoordelijk. Tuurlijk is het niet fijn om te lezen, maar je hebt altijd een keus. Als we bij ons sterven ten verantwoording worden geroepen kunnen we moeilijk zeggen: maar t komt door Refoweb, want die liet me zo vallen.......nee we doen alles zelf!
Maar voor zo'n antwoord zijn we ook verantwoordelijk! We moeten met onze handel en wandel vragen:
Leer mij naar Uw wil te hand'len! Als we dit biddend doen, ook op dit forum, dan gaat er nog eens wat van uit!

Helemaal eens met Lekkerbek, ik quote het even want dit antwoord wilde ik eigenlijk net zo schrijven, Hoe zou de Heere Jezus geantwoord hebben?
Niet zo ieder geval!
dan zegt men wel eens in de reformatorische kringen.
De liefde verkild, alles wordt harder.
andersom dus net zo, weinig recht van spreken.

drernie schreef:En alle reacties zijn verwijderd.

waarom zijn de antwoorden ook nog verwijderd?
en dat NB in een vragenrubriek.
Autoritair systeem zég!

Dan verwacht ik ook hier zeer zeker een antwoord vanuit de Moderatie waarom dit zo gedaan is in deze rubriek, wat nog niet gebeurd is.
RefoWebForum hoort toch ook bij de Vragenrubriek?
Dacht dat Refoweb wat milder was, maar hier gaan we met zo'n opstelling richting het andere Refoforum
Schokkend!
Hoop dat de leiding van de Vragenrubriek dit ook in ziet en apart en opnieuw contact opneemt met de vraagsteller om één en ander recht te zetten. (even de weg van de minste willen zijn hierin, is ook een bijbels gegeven)

Laten we ook zeker bidden voor de leiding van de vragenrubriek, wat Mona aangeeft en ook voor de vraagsteller in deze situatie die niet gemakkelijk is in de wetenschap dat de Heere God een Vader voor Zijn ook voor de vraagsteller en ook de noden hierin kent en hiervan afweet en Zijn Wegen zijn wonderlijk.
Oordelen van onze kant is dus zeker niet op zijn plaats in deze situatie, maar geef het over aan Hem die de situatie ten diepste kan doorgronden.
Dat mis je ook in het antwoord.
Mag ook via PB
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Terug naar “RefoWeb”