Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:Tja dat zit dan bij jou... Zo te zien heeft Equilibrist juist wel dat van de wereld (de slechte teksten) losgelaten... en luistert nu naar muziek met betere tekstenMuziek is neutraal, of muziek goed is of niet hangt niet van de muziek maar van de teksten af. Orgelmuziek is net zo goed een stijl van de wereld als dat rockmuziek dat is... alleen is nieuwer... en daarom veroordeel je het... Nogmaals, gelukkig denkt God niet zo als jij en is Hij van alle tijden....
Waarom veroordeel je wat nu modern is terwijl wat 200 jaar geleden modern was opeens wel goed zou zijn? Waarom geven mensen een invulling aan hoe God is op basis van hun persoonlijke smaak en tradities?
Waarom (en dit moet ik helaas voor de zoveelste keer zeggen) staan er in psalm 150 allemaal instrumenten die in die tijd modern waren? Dat kun je rustig emt de pop-muziek van nu vergelijken.
Waarom zou God wel van orgel houden... maar niet van een electrische gitaar? Omdat jij er niet van houdt.... dus zal God er ook vast niet van houden? Stop toch es met God te willen aanpassen aan jezelf.
Poolrev schreef:De post van Equilibrist komt op mij over zo van, ik wil christen worden, maar ja, die hard-rock en metal muziek vind ik ook wel wat. Het komt op mij over alsof de muziek belangrijker was dan het christen-zijn. Vandaar mijn reactie.
Aragorn schreef:Poolrev schreef:De post van Equilibrist komt op mij over zo van, ik wil christen worden, maar ja, die hard-rock en metal muziek vind ik ook wel wat. Het komt op mij over alsof de muziek belangrijker was dan het christen-zijn. Vandaar mijn reactie.
Dan ligt dat toch aan jou, want wij hebben dat allemaal niet zo opgevat...
Ik denk dat eq bedoelde: fijn dat er ook christelijke hardrock is, want nu kan ik God ook eren met de muziek waar ik het meest van hou..
Poolrev schreef:De post van Equilibrist komt op mij over zo van, ik wil christen worden, maar ja, die hard-rock en metal muziek vind ik ook wel wat. Het komt op mij over alsof de muziek belangrijker was dan het christen-zijn. Vandaar mijn reactie.
Marnix schreef:Orgelmuziek is net zo goed een stijl van de wereld als dat rockmuziek dat is... alleen is nieuwer... en daarom veroordeel je het... Nogmaals, gelukkig denkt God niet zo als jij en is Hij van alle tijden....
Marnix schreef:Waarom (en dit moet ik helaas voor de zoveelste keer zeggen) staan er in psalm 150 allemaal instrumenten die in die tijd modern waren? Dat kun je rustig met de pop-muziek van nu vergelijken.
Markie schreef:Boekenlezer schreef:Markie schreef:Ik ben niet uiterst rechts.Sterker nog boekenlezer, ik kom niet eens in de kerk en ben óók nergens lid. Dus die mening rammelt aan alle kanten
Of is het dan zo dat alle kerken in je omgeving je te licht bevonden zijn, en dat je daarom nergens heen gaat? Zelfs de GGiN te licht?
Of is het meer kerkelijke onverschilligheid, en geen zin in godsdienstigheid? (Ja, ik ben best wel nieuwsgierig, zoals je merkt.)
Haha, nee dat is het niet.Nieuwsgierig zijn mag ook wel.
Ik ben wel altijd naar een kerk gegaan ja, maar het is niet zo dat er geen kerk zwaar genoeg is ofzo, anders zou ik ook niet naar een cafe gaan ofzo![]()
Onverschilligheid is het ook niet ws.Hou het er maar op dat ik een beetje op zoek ben naar een bepaalde richting, maar nog niet weet wát.
Je zal me iig niet op eo jongerendagen zien.Zover ben ik al gevorderd op deze zoektocht.
Er zit ongetwijfeld een relatieve kant aan muzieksoorten. Maar het is natuurlijk wel zo dat pop-muziek nogal flink opzwepend kan zijn en mensen helemaal gek kan maken. Gospel-hardrock kan dat ook zijn. Hier hebben we dus iets, waarvan ik even opmerk: neem dit ook even mee in je argumentatie. Misschien valt de beoordeling dan nog net even anders uit...?
Orgelmuziek die mensen helemaal opzweept en gek maakt... lijkt me toch tamelijk lastig.
En of de psalmen van David dergelijke effecten hadden of beoogden...??
Ik betwijfel dat dus toch een beetje.
Dat zou misschien op kunnen gaan zo lang je het over normale beschaafde pop-muziek hebt. Maar dan heb ik het dus niet over ouderwets of modern, dan gaat het over de aard van de muziek zelf. Want de kwestie ouderwets of modern is inderdaad niet echt steekhoudend.
Ik zeg helemaal niet dat ik niet van een electrische gitaar hou en wel van een orgel. Ik zeg ook helemaal niet dat ik 'klassieke' muziek zondermeer goed keur. Daar zit ook een hoop rotzooi tussen. Ik zou echt niet weten waar jij dat vandaan haalt..
De post van Equilibrist komt op mij over zo van, ik wil christen worden, maar ja, die hard-rock en metal muziek vind ik ook wel wat. Het komt op mij over alsof de muziek belangrijker was dan het christen-zijn. Vandaar mijn reactie.
Marnix schreef:Ik betwijfel dat dus toch een beetje.
Dat zou misschien op kunnen gaan zo lang je het over normale beschaafde pop-muziek hebt. Maar dan heb ik het dus niet over ouderwets of modern, dan gaat het over de aard van de muziek zelf. Want de kwestie ouderwets of modern is inderdaad niet echt steekhoudend.
Volgens mij zit het wel of niet beschaafd zijn van muziek hem niet in de muziek zelf (dat is een kwestie van smaak) maar in de teksten. In dat geval zie ik gospel-rock over het algemeen als beschaafd
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten