Arco schreef:Dat is nu juist niet zo. Want weet je wel wat zondaar betekend? Zonden doen is doel missen. Een zondaar is iemand die volledig het Doel mist. Laat nu Christus het Doel zijn. Als jij je bekeert naar Christus, dan raak jij het Doel. Ja, je raakt soms uit koers, je zondigt nog wel. Maar je bent op de Weg.
Lees nu eens goed wat ik zeg. Ik zei eerder dat er verschil is tussen het zondigen van een onbekeerde en een bekeerde mens.
Je zegt het zelf ook,
je zondigt nog wel, het staat er - schijnbaar terloops - tussendoor.
Het gaat om de zelfkennis.
Augustinus zei: ‘Ik ben tot U geschapen. En dat begeer ik,
U te kennen en mijzelf te kennen, anders geen’.
Arco schreef:Wat voor hoop is dit? Een vaste hoop, of een misschien? Richt je niet op je zonden, maar op het Doel: Christus.
De bijbelse hoop Arco.
Gods volk krijgt hier een voorsmaak, hoe het zalig hemelleven straks zal zijn. Maar de Heere laat zijn kinderen op de leerschool der genade zien hoe verdorven wij van nature zijn (inderdaad, doelmissers) en dat de zaligheid ZONDER ZONDEN, bij Hem ligt.
Toen die zieke zijn ogen voorgoed sloot, mocht hij Thuiskomen, verlost van zijn zonden, bekleed met het witte kleed der gerechtigheid.
Arco schreef:De viering dat Christus Zijn bloed gegeven heeft om jouw zonden, jouw onreinheid weg te nemen. Hij zegt tegen jou: lever die schuldbrief in, Ik geef jou Leven. Tegelijkertijd is het Avondmaal een voorspiegeling van het bruiloftsfeest. Want dan gaan we samen met Hem wijn drinken, Hij zei immers: "Ik zeg u dat Ik van nu aan van de vrucht van de wijnstok niet zal drinken tot op de dag wanneer Ik die met u nieuw zal drinken in het Koninkrijk van Mijn Vader."
Je kunt alleen deelnemen hieraan wanneer je die schuldbrief gekregen hebt.
naamloos schreef:Gelovigen zijn heiligen die nog zonden doen.
Dat zeg ik toch ook?
Teus schreef:Sorry hoor, maar door je visie ben je ook hierop het zicht kwijt.
Teus schreef:Ik hoor niet dat hij het zat is God zoveel verdriet te doen,
Ik houd ermee op Teus, je leest niet wat er werkelijk staat, maar velt je oordeel, in dit geval over de zieke.
Iedereen die het anders ziet als jij, is het zicht kwijt, is van het pad af, bedroeft de Heilige Geest, enz.
Teus schreef:Chaya, je leven wordt zoveel beter als je probeert te zien wie je bent in Christus.
Waarom zou mijn leven beter moeten worden?
Waar het bij jou mank gaat is dat je streeft naar een volmaakt leven, maar dat kan niet op de aarde.
Als de zondaar sterft, komt hij Thuis, en is hij volmaakt en zondigt niet meer, eerder niet.
Zoals Paulus zegt:
‘Opdat het sterfelijke van het leven verslonden worde’.