Jehova

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal

Re: Jehova

Berichtdoor Chaya » 19 okt 2016 16:08

Bruno schreef:144 000 dagen zijn één baktun op de maya kalender.

Wat gebeurt er dan met die uitverkorenen volgens de bijbel?

Wat een armzalig evangelie. Slechts 144.000 uitverkorenen?
Ik ben even de archiefkelder in gedoken.
In 2005 werd er een heel topic aan gewijd
forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=13800
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Bruno

Berichtdoor Bruno » 19 okt 2016 16:11

Arco schreef:U = jij

Nee, want het is beter dat je het zelf leest en bestudeerd, dan dat ik het uitleg met de mogelijkheid dat ik het ook mis heb. Daarmee heb ik jou niet geholpen.

Openbaringen 14:3 En zij zongen als een nieuw gezang voor den troon, en voor de vier dieren, en de ouderlingen; en niemand kon dat gezang leren, dan de honderd vier en veertig duizend, die van de aarde gekocht waren.

Die van de aarde gekocht waren. Dat kan toch zijn om naar de hemel te gaan?

Bruno

Berichtdoor Bruno » 19 okt 2016 16:13

Chaya schreef:Wat een armzalig evangelie. Slechts 144.000 uitverkorenen?
Ik ben even de archiefkelder in gedoken.
In 2005 werd er een heel topic aan gewijd
forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=13800

Voor de hemel, op aarde zullen alle goede Christenen een wederopstanding voor het eeuwige leven krijgen.
De 144 000 zouden volgens Jehova naar de hemel gaan, de rest blijft hier.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 19 okt 2016 16:18

Bruno schreef:Voor de hemel, op aarde zullen alle goede Christenen een wederopstanding voor het eeuwige leven krijgen.
De 144 000 zouden volgens Jehova naar de hemel gaan, de rest blijft hier.

Getallen zijn in de Bijbel altijd een symbool.
Sommige getallen (3, 7 bijv.) komen heel vaak terug.
De 144.000 die met het Lam op de berg Sion worden geplaatst, komen uit alle stammen Israëls.
Volgens het oude verbondsvolk zullen uit elke stam 12.000 verzegeld worden. 12.000 x 12.000 = 144.000.
Het boek Openbaring heeft uitleg nodig.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Bruno

Berichtdoor Bruno » 19 okt 2016 16:22

Ik interpreteer dat ze afgekocht worden van de aarde, afgekocht om naar de hemel te gaan is best een mogelijke optie.
JG hebben dan toch niet zozeer "gelogen" ?

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 19 okt 2016 16:32

Bruno schreef:Ik interpreteer dat ze afgekocht worden van de aarde, afgekocht om naar de hemel te gaan is best een mogelijke optie.
JG hebben dan toch niet zozeer "gelogen" ?

Sorry, ik volg je even niet. Je zegt: ik interpreteer, en vervolgens vraag je of de JG hebben gelogen.
De JG is in feite een leugenleer.

Bruno

Berichtdoor Bruno » 19 okt 2016 16:37

Ik heb ze op nog geen leugen kunnen betrappen.

144 000 worden wel degelijk gekocht en leren engelenzang die niemand op aarde kan leren, lees het daar zelf staan.

Ik heb het gewoon van bijbel online gecopy paste.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 19 okt 2016 16:43

Bruno schreef:Ik heb ze op nog geen leugen kunnen betrappen.

Je hebt inmiddels zoveel aangereikt gekregen en nog doorzie je de leugens niet.
Heb je de links wel gelezen?
Lees dit maar eens:
ONTSNAPT

Een paar korte citaten hieruit:
„Toen Nico Klein de deur open deed stond hij voor het eerst in zijn leven oog in oog met een Jehova''s Getuige. Het was een gladgekamde ongeveer dertigjarige man in een keurig blauw kostuum en met een zwaarglimmende aktentas in de hand." Zo begint het verhaal en zo begint de donkere periode in het leven van Nico Klein.

Eveneens komt de onbarmhartigheid en liefdeloosheid van de sekte aan het licht. Jehova''s gaan met een „plastic"-glimlach langs de deuren. Echter voor zwakken en zieken is binnen de organisatie geen plaats. Zij kunnen immers nooit het verplichte aantal Wachttorens aan de man brengen? Zij brengen geen geld in het laatje en dat is nu iets waar de hoge heren in Amerika zo op gesteld zijn.

Lees het hele artikel Bruno. Het gaat om je zieleheil!

Bruno

Berichtdoor Bruno » 19 okt 2016 16:50

Ik had een vraag gesteld over een link die niemand beantwoorde.
Hoe kunnen ze de anti christ zijn door Jezus' koninkrijk te prediken?

Ik zie eerder leugens over JG verspreid worden.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 19 okt 2016 16:57

Leestip; http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/ ... ekte.dhtml Dit gaat ook op voor het WTG.

Weet waar je aan begint en kom later niet met het verwijt dat men je niet gewaarschuwd heeft. Maar zo te zien heb je je keus al gemaakt. Succes daarmee, heel veel sterkte voor je familie/gezin en dierbaren.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 19 okt 2016 17:07

Bruno schreef:Hoe kunnen ze de anti christ zijn door Jezus' koninkrijk te prediken?

Omdat ze dat NIET prediken! De Bijbel waarschuwt voor valse profeten, in Deuteronomium
Wanneer een profeet, of dromen-dromer, in het midden van u zal opstaan, en u geven een teken of wonder;
En dat teken of dat wonder komt, dat hij tot u gesproken had, zeggende: Laat ons andere goden, die gij niet gekend hebt, navolgen en hen dienen;
Gij zult naar de woorden van dien profeet, of naar dien dromen-dromer niet horen; want de Heere, uw God, verzoekt ulieden, om te weten, of gij den Heere, uw God, liefhebt met uw ganse hart en met uw ganse ziel.
Den Heere, uw God, zult gij navolgen, en Hem vrezen, en Zijn geboden zult gij houden, en Zijn stem gehoorzaam zijn, en Hem dienen, en Hem aanhangen.
En diezelve profeet, of dromen-dromer, zal gedood worden; want hij heeft tot een afval gesproken tegen den Heere, uw God, Die ulieden uit Egypteland heeft uitgevoerd, en u uit het diensthuis verlost; om u af te drijven van den weg, dien u de Heere, uw God, geboden heeft, om daarin te wandelen. Zo zult gij het boze uit het midden van u wegdoen.

Wie precies de antichrist is, kunnen we (nog) niet zeker weten.
Het zal een persoon (of organisatie zijn) die woorden spreekt tegen God en de strijd tegen de ware gelovigen gaat voeren.
De draak, waarover gesproken wordt in Openbaring.

Bruno

Berichtdoor Bruno » 19 okt 2016 17:13

Iedereen weet intussen wel wie de anti christ was en het beest is al reeds bij naam genoemd in dit topic.

Het zullen geen Jehova getuigen zijn.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 19 okt 2016 17:19

Bruno schreef:Iedereen weet intussen wel wie de anti christ was en het beest is al reeds bij naam genoemd in dit topic.
Het zullen geen Jehova getuigen zijn.

Je bent al door hen geïndoctrineerd. Alles wat wij nu aanvoeren, schuif je (ongelezen) terzijde.
Je vroeg:
Hoe voelen jullie je tegenover de doctrine van Jehova? (niet de individuele mensen, maar de organisatie)
Daar hebben verschillende forummers op geantwoord, met argumenten EN bewijzen, maar je stop je oren ervoor dicht of noemt het leugens.
Prima, jouw keuze!
Je bent gewaarschuwd.
Het ga je goed verder.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 19 okt 2016 17:20

antoon schreef:
Klopt, drie eenheid is een menselijke toevoeging, het gaat in tegen lijn die de bijbel geeft.

Jezus is geen onderdeel van een vermeende drie eenheid. hij is de zoon in wie Jehovah het oordeel heeft gegeven

Je beweert heel wat! Het druist ook tegen de Bijbel in wat je zegt, zoals ik het lees!
Is dit niet ter sprake gekomen pas met Wim of zo, die nieuwe man die hier verschillende topics over aan maakte?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Bruno

Berichtdoor Bruno » 19 okt 2016 17:20

Oh ik wist al vroeg wie de anti christ is hoor.

En JG prediken WEL de terugkomst van Jezus als heerser van dit koninkrijk op aarde zoals in de hemel.

Terug naar “[Religie] - Open forum”