Jehova

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

bernard 3
Sergeant
Sergeant

Re: Jehova

Berichtdoor bernard 3 » 19 okt 2016 10:17

Bij de aanvang van deze topic was je vraag
Hoe voelen jullie je tegenover de doctrine van Jehova? (niet de individuele mensen, maar de organisatie)
Mijn vraag is; naar wat ben je eigenlijk op zoek!!?
Naar en organisatie of naar het volgen van Christus.

Als je een volgeling van Christus wil zijn dan zal je uw karakter moeten onderwerpen aan zijn voorschriften en handleidingen (geboden) . En dit zal een dagelijkse toewijding aan Hem vereisen met als consequentie dat je bepaalde zaken ( gewoontes, vriendschappen, lidmaatschappen) zal verlaten en vervangen door andere.
Dit alles weldegelijk op basis van liefde tot God maar toch vereist het volharding en inspanning.

Ben je echter op zoek naar een voor u geschikt instituut of organisatie (elk met hun eigen doctrines) dan is er keuze te over.
Er zijn er vele, zowel grote als kleine en allen hebben goede tot zeer goede kenmerken.Ook beweren allen goed, menslievend en God-dienstig te zijn.
Allen hebben goed gevormde theologen die beweren Gods Woord goed te hebben bestudeerd . Eigenaardig of opvallend is echter wel dat niettegenstaande allen beweren goed hebben te gestudeerd in de Bijbel er nergens iemand in een bepaalde Bijbelschool tot dezelfde bevindingen komt als deze die gangbaar zijn in een andere Bijbelschool doch tegengesteld aan deze van de eigen school!!! (Zou het bekomen van een diploma dan misschien toch belangrijker zijn dan het ontdekken van bepaalde waarheden)

Net als bij de Farizeeën en Sadduceeën ten tijde van christus is elk overtuigd van zijn eigen gelijk (doctrine). MAAR beide hadden, net zoals de meeste organisaties op vandaag, het gezamenlijk kenmerk dat hun doctrines fundamenteel afweken van hetgeen Christus leerde.
Want Hij leert dat zijn eigenhandig geschreven geboden onveranderlijk zijn en zijn volgelingen gekenmerkt zijn door het feit dat ze Hemzelf aanvaarden en ZIJN geboden ( zie exodus 20) onveranderlijk bewaken en bewaren. En ze zodoende ook aanvaarden en onderwijzen.

Net zoals regen, sneeuw en stormwind elk hun eigenheid en soms hun schoonheid bezitten maar fundamenteel verschillen van hetgeen mooi weer is . Zo ook hebben vele organisaties hun eigenheid en hun schone kanten maar verschillen fundamenteel in hun doctrines van hetgeen het vereist is om een organisatie of instituut van volgelingen van Christus te zijn. Want de meesten aanvaarden niet meer AL hetgeen Christus zelf als onveranderlijk heeft betiteld. ( Matt 5:17-20, Exodus 20: 1-17)

Bruno , aan u dus de keuze .
Staat de organisatie voor u centraal dan is er keuze te over en je zal er wel één vinden die beantwoord aan uw verwachtingen.
Staat daarentegen voor u Christus centraal, dan zal je ZIJN voorwaarden en ZIJN geboden onvoorwaardelijk moeten aanvaarden. En gewillig moeten zijn om uw karakter door Hem te laten vormen (veranderen) en de praktische gevolgen ervan volhardend te ondergaan .

Bruno

Berichtdoor Bruno » 19 okt 2016 11:30

Wel ik zoek Jezus, maar denk dat een instelling mij daar wel bij kan helpen.
Zit ik in een instelling, is dat voor mij een extra zetje; Ik kan raad vragen. Motivatie opdoen.
Ik weet niet waarom, maar ik voel me heel goed bij die man die op bezoek is geweest. Ik ontvang hem volgende week terug.

Ik heb op de site van JG gelezen en ze zijn niet homofoob. Ze haten geen homo's, maar zullen er ook geen huwelijken.
Dat kan ik vanuit religieus standpunt dan weer perfect begrijpen.

Een beetje religieuze begeleiding kan geen kwaad in mijn leven. Die man die ik ontvangen heb weet ook meer van de bijbel dan ik. Ik blijf me openstellen tot ik er akelige gevoelens bij krijg. Maar tot heden toe word ik alleen maar meer gecharmeerd.
Omdat zij in de Heilige Geest een "Force" zien, vind ik herkenning met mezelf.. Ik geloof sterk in The Force/Heilige Geest.
Het kan synchronisch op me afkomen en zo is dat ook gebeurd met deze JG aan mijn deur.

Vraagt en gij zult ontvangen. Maar als ik dan ontvang, mag ik ook niet weigeren. Anders gaat de ervaring aan mijn neus voorbij.

antoon

Berichtdoor antoon » 19 okt 2016 11:59

Bruno , aan u dus de keuze .
Staat de organisatie voor u centraal dan is er keuze te over en je zal er wel één vinden die beantwoord aan uw verwachtingen.
Staat daarentegen voor u Christus centraal, dan zal je ZIJN voorwaarden en ZIJN geboden onvoorwaardelijk moeten aanvaarden. En gewillig moeten zijn om uw karakter door Hem te laten vormen (veranderen) en de praktische gevolgen ervan volhardend te ondergaan .

Warrige filosofie en geen enkele duidelijke verwijzing naar een volgens u verkeerde theologie of leerstelling.
JG beantwoord perfect aan de leer van Jezus dit in tegenstelling tot kerken die menselijke toevoegingen maken, maar geef eens een argument, daar hebben we wat aan.
Laatst gewijzigd door antoon op 19 okt 2016 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.

antoon

Berichtdoor antoon » 19 okt 2016 12:06

Bruno ik begrijp dat je je op getallen verlaat, begrijpelijk maar bekijk het eens zo, in Jezus tijd waren de christenen ook een zeer kleine minderheid
een paar miljard van Moslims is geen argument voor een juiste leer, Jezus zei ook dat het onkruid zou overwoekeren, dat gaat tevens op voor kerken die een valse voorstelling van zaken geven.
Je mag zelf je eigen keuze maken, maar bedenk dat alleen ware christenen die de bijbel van kaft tot kaft geloven aanvaardbaar ziin

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 19 okt 2016 12:30

antoon schreef:Je mag zelf je eigen keuze maken, maar bedenk dat alleen ware christenen die de bijbel van kaft tot kaft geloven aanvaardbaar ziin
Welke bijbel? Met of zonder de apocriefen? En welke vertaling?

Je bent een ware christen als je Christus oprecht volgt, een kaft tot kaft geloof maakt je geen oprecht christen hoor!
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Bruno

Berichtdoor Bruno » 19 okt 2016 12:38

antoon schreef:Bruno ik begrijp dat je je op getallen verlaat, begrijpelijk maar bekijk het eens zo, in Jezus tijd waren de christenen ook een zeer kleine minderheid
een paar miljard van Moslims is geen argument voor een juiste leer, Jezus zei ook dat het onkruid zou overwoekeren, dat gaat tevens op voor kerken die een valse voorstelling van zaken geven.
Je mag zelf je eigen keuze maken, maar bedenk dat alleen ware christenen die de bijbel van kaft tot kaft geloven aanvaardbaar ziin

Dank je voor je bijdrage antoon.
Neen het aantal zou geen argument mogen zijn. Tenslotte worden er maar 144000 opgenomen in het hemels rijk en zullen de overige Christenen het eeuwige leven op aarde herwinnen.
Doch vind ik dat nog moeilijk volledig te aanvaarden. Ik sta nog maar in de beginschoenen. Ik had vroeger een spirituele band met Christus. Maar wil dichterbij Hem en God komen deze maal.

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 19 okt 2016 14:52

Bruno schreef:Tenslotte worden er maar 144000 opgenomen in het hemels rijk en zullen de overige Christenen het eeuwige leven op aarde herwinnen.

En ik hoorde het aantal van hen die verzegeld waren: honderdvierenveertigduizend waren er verzegeld uit alle stammen van de Israëlieten. - Openb. 7:4

En ik zag, en zie, het Lam stond op de berg Sion, en bij Hem honderdvierenveertigduizend mensen met op hun voorhoofd de Naam van Zijn Vader geschreven. - Openb. 14:1

En zij zongen als een nieuw lied vóór de troon, vóór de vier dieren en de ouderlingen. En niemand kon dat lied leren behalve de honderdvierenveertigduizend, die van de aarde gekocht waren. - Openb. 14:3

Ik lees helemaal niets over die 144.000 die opgenomen zouden worden in het hemelse rijk.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Niagara
Mineur
Mineur

Berichtdoor Niagara » 19 okt 2016 14:58

Bruno schreef:Wel ik zoek Jezus, maar denk dat een instelling mij daar wel bij kan helpen.
Zit ik in een instelling, is dat voor mij een extra zetje; Ik kan raad vragen. Motivatie opdoen.
Ik weet niet waarom, maar ik voel me heel goed bij die man die op bezoek is geweest. Ik ontvang hem volgende week terug.

Ik heb op de site van JG gelezen en ze zijn niet homofoob. Ze haten geen homo's, maar zullen er ook geen huwelijken.
Dat kan ik vanuit religieus standpunt dan weer perfect begrijpen.

Een beetje religieuze begeleiding kan geen kwaad in mijn leven. Die man die ik ontvangen heb weet ook meer van de bijbel dan ik. Ik blijf me openstellen tot ik er akelige gevoelens bij krijg. Maar tot heden toe word ik alleen maar meer gecharmeerd.
Omdat zij in de Heilige Geest een "Force" zien, vind ik herkenning met mezelf.. Ik geloof sterk in The Force/Heilige Geest.
Het kan synchronisch op me afkomen en zo is dat ook gebeurd met deze JG aan mijn deur.

Vraagt en gij zult ontvangen. Maar als ik dan ontvang, mag ik ook niet weigeren. Anders gaat de ervaring aan mijn neus voorbij.

Wat denk ik belangrijk is als je in Jezus gelooft, is niet je eigen paadje willen gaan, maar juist de weg die God met je wil gaan. Zoek dus Gods wil met jouw leven. Daarbij zul je je eigen ideeën ondergeschikt moeten vinden aan die van God. Geloof is niet iets wat je consumeert, het is juist je leven geven.
Dat je om je hierin te helpen een gemeente zoekt is geheel bijbels. Wel is het belangrijk te onderzoeken of de waarden van die gemeente niet alleen met jouw ideeën kloppen, maar ook met de bijbel. Anders leiden zij je immers niet naar de Waarheid, maar naar hun eigen waarheid. Jezus zegt: Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Zoek dus bovenal Hem. En daarbij een gemeente die jouw helpt Hem te leren kennen, waar je je gaven kunt benutten en je God samen kunt prijzen. Vergeet vooral niet je bijbel te lezen, want daardoor spreekt God ook, alleen naar mensen (gelovig of niet) luisteren is niet voldoende.

Mag ik vragen waarom het homo-standpunt zo belangrijk voor je is?
Afbeelding

Bruno

Berichtdoor Bruno » 19 okt 2016 15:07

Arco schreef:En ik hoorde het aantal van hen die verzegeld waren: honderdvierenveertigduizend waren er verzegeld uit alle stammen van de Israëlieten. - Openb. 7:4

En ik zag, en zie, het Lam stond op de berg Sion, en bij Hem honderdvierenveertigduizend mensen met op hun voorhoofd de Naam van Zijn Vader geschreven. - Openb. 14:1

En zij zongen als een nieuw lied vóór de troon, vóór de vier dieren en de ouderlingen. En niemand kon dat lied leren behalve de honderdvierenveertigduizend, die van de aarde gekocht waren. - Openb. 14:3

Ik lees helemaal niets over die 144.000 die opgenomen zouden worden in het hemelse rijk.

Volgens Jehova Getuigen worden ze opgenomen in de hemel bij de Vader.
Jezus zal heersen over de mensen op aarde.

Maar het kan zijn dat ik dat verkeerd opgevat heb, we hadden nog maar één gesprek.

Bruno

Berichtdoor Bruno » 19 okt 2016 15:11

Niagara schreef:Wat denk ik belangrijk is als je in Jezus gelooft, is niet je eigen paadje willen gaan, maar juist de weg die God met je wil gaan. Zoek dus Gods wil met jouw leven. Daarbij zul je je eigen ideeën ondergeschikt moeten vinden aan die van God. Geloof is niet iets wat je consumeert, het is juist je leven geven.
Dat je om je hierin te helpen een gemeente zoekt is geheel bijbels. Wel is het belangrijk te onderzoeken of de waarden van die gemeente niet alleen met jouw ideeën kloppen, maar ook met de bijbel. Anders leiden zij je immers niet naar de Waarheid, maar naar hun eigen waarheid. Jezus zegt: Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Zoek dus bovenal Hem. En daarbij een gemeente die jouw helpt Hem te leren kennen, waar je je gaven kunt benutten en je God samen kunt prijzen. Vergeet vooral niet je bijbel te lezen, want daardoor spreekt God ook, alleen naar mensen (gelovig of niet) luisteren is niet voldoende.

Mag ik vragen waarom het homo-standpunt zo belangrijk voor je is?

Waarom ik dat belangrijk vind? Omdat een cultuur wordt gemeten hoe zij met anderen omgaan.
Ik heb het niet voor homofobe en vrouwonvriendelijke religies.

Ik wil zeker niet mijn eigen paadje gaan. Ik wil DE weg nemen. Maar toen ik DE weg vroeg kwam er een JG. Daarom geef ik Jehova mijn volle toewijding zolang mijn hart daar open voor staat. Ik betrouw dat God ook via mijn gevoelens spreekt. Vanaf het akelig wordt neem ik afstand. Bij twijfel ga ik niet meteen dichtklappen.

Ons gesprek was raar, hij opende iets in mij en ik heb sedert dien interesse in Jehova. Normaal stuur ik deze mensen lopen.

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 19 okt 2016 15:15

Arco schreef:En ik hoorde het aantal van hen die verzegeld waren: honderdvierenveertigduizend waren er verzegeld uit alle stammen van de Israëlieten. - Openb. 7:4

Bruno schreef:Volgens Jehova Getuigen worden ze opgenomen in de hemel bij de Vader.
Jezus zal heersen over de mensen op aarde.

Maar het kan zijn dat ik dat verkeerd opgevat heb, we hadden nog maar één gesprek.

Dat heb ik ook eens horen zeggen. Alleen, dat staat zo dus niet in de Bijbel.

Ja, Jezus Christus komt terug op aarde. Zijn voeten zullen staat op de Olijfberg (Zach. 14). Hij gaat regeren. Maar dat er 144.000 in de hemel worden opgenomen, dat staat zo niet in de Bijbel.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Bruno

Berichtdoor Bruno » 19 okt 2016 15:20

144 000 dagen zijn één baktun op de maya kalender.

Wat gebeurt er dan met die uitverkorenen volgens de bijbel?

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 19 okt 2016 15:49

Bruno schreef:144 000 dagen zijn één baktun op de maya kalender.

Wat gebeurt er dan met die uitverkorenen volgens de bijbel?

Dat van die maya kalender, dat zou kunnen, maar dat heeft niets van doen met de Bijbel.

En wat er met die 144.000 volgens de Bijbel gebeurd. Wat is er beter om het zelf te lezen. Openbaring 7 en 14 kom ik ze tegen.

Bruno

Berichtdoor Bruno » 19 okt 2016 15:59

U wilt het niet interpreteren voor mij? :)

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 19 okt 2016 16:05

Bruno schreef:U wilt het niet interpreteren voor mij? :)

U = jij

Nee, want het is beter dat je het zelf leest en bestudeerd, dan dat ik het uitleg met de mogelijkheid dat ik het ook mis heb. Daarmee heb ik jou niet geholpen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”