Evolutietheorie zou dan ook eigenlijk evolutiewet moeten heten, maar de reden waarom dat niet zo is, is letterlijk omdat het woord "evolutietheorie" zo enorm is ingeburgerd.
Darwin couldn't be more wrong. Zijn licht ging trouwens aan door Alfred Russel Wallace. Hij is niet persé de uitvinder, loopt eerder met de pluimen weg.
Zie het als Tesla en Marconi en Edison.
Ah, het irreducible complexity-argument. Je kunt een muizenval nemen om aan te tonen dat het niet opgaat. Als je iets weghaalt, dan wordt de cel simpeler. Dan stopt hij niet eens met werken.
Wat voor een vergelijking is dit? De cel wordt niet simpeler. Alles in een complexe cel is zodanig afhankelijk van elkaar dat het ene niet zonder het andere kan.
Oké. Als je al niet ziet waarom je eerdere stelling: "geen mutaties, toch degeneratie" niet opgaat, dan lijkt het me dat jij degene bent die zich er wat beter in mag verdiepen.
Natuurlijk probeert DNA zichzelf stabiel te houden. Daarom is het ook zo stabiel. En dat gaat heel vaak goed, maar niet altijd. Mutaties bestaan nu eenmaal. En vaak zijn die mutaties negatief of neutraal, maar niet altijd. En omdat dat opgaat, bestaat evolutie.
Degeneren = ouder worden.
De theorie zegt dat mutaties ervoor zorgden dat eencellige uitevolueerden tot complexe cellen. Jij noemt dat al een wet. Based on what?
Ik ontken het bestaan van mutaties niet. Als ik een sigaret rook veroorzaak ik ook negatieve mutaties. Als ik mezelf bestraal inclusief.
Maar de evolutie zegt dat mutaties ervoor zorgen dat de "informatie" in DNA zich uitbreidde.
Bewijs me dat eens met een wet aub.
EDIT: sorry voor de slechte zinnen, heel snel getypt en concentratieproblemen eventjes.