Jehova

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Bruno

Re: Jehova

Berichtdoor Bruno » 18 okt 2016 15:15

Chaya schreef:Sorry Bruno, maar dan haak ik af. God is geen man, noch een vrouw.
En daar gaan we geen feministisch meningsverschil over uitvechten.

Ik stelde de vraag maar, ik beweerde niets ;) Maar als God geen van beide is, waarom noemen ze Hem dan een Hij? We zeggen toch ook "moeder" aarde? Waarom geen moeder God?

Nee Bruno, je verwart nu twee verschillende dingen.
Het ware Bijbelse geloof is een zeker weten.
Hebr. 11
Het geloof nu is een vaste grond der dingen, die men hoopt, en een bewijs der zaken, die men niet ziet.

En wat jij bedoelt is: ik geloof dat het morgen gaat regenen, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Daar ben ik nog niet. Ik ben niet iemand die dingen zeker weet, maar alles in twijfel trekt.

Blinde vlekken is een understatement.
Het ligt wel even iets anders, maar dan raken we off topic.

Blinde vlekken/zondes/tekortkomingen/beperkingen/... Het geheel. Jezus zag hoe verloren de mensheid was. Hij toonde ons de weg.
U mag ten allen tijden off topic gaan in mijn topics. Dat geldt voor iedereen. Ik vind kruisdiscussies niet storend, maar begrijp dat andere dat storend vinden.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 18 okt 2016 15:41

Bruno schreef:Ik stelde de vraag maar, ik beweerde niets ;) Maar als God geen van beide is, waarom noemen ze Hem dan een Hij? We zeggen toch ook "moeder" aarde? Waarom geen moeder God?

Die kun je beter zo niet midden in een topic stellen, de kans bestaat dat het geheel off topic raakt. Want dit is een "zwaar" onderwerp dat zomaar niet afgedaan kan worden.
We kunnen en mogen de aarde niet vergelijken met de Schepper ervan.
Bruno schreef:Jezus zag hoe verloren de mensheid was. Hij toonde ons de weg.

God de Vader zag dit!
Hij zond Zijn zoon naar de aarde. Maar Jezus werd ook niet altijd begrepen hoor.
Bruno schreef:U mag ten allen tijden off topic gaan in mijn topics. Dat geldt voor iedereen. Ik vind kruisdiscussies niet storend, maar begrijp dat andere dat storend vinden.

Nee, officieel mag het niet van de mods. Je mag wel een zijstapje maken, maar de gehele discussie mag niet vervolgens een tijdlang over iets geheel anders gaan.
Dan krijg je dit off topique-smile bordje te zien.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Bruno

Berichtdoor Bruno » 18 okt 2016 15:51

Om dan terug on topic te komen ...

Waaruit blijkt precies dat de gemeenschap van Jehova de anti christen zijn?
Zij geloven toch in Jezus?

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 18 okt 2016 15:57

Bruno schreef:Om dan terug on topic te komen ...

Waaruit blijkt precies dat de gemeenschap van Jehova de anti christen zijn?
Zij geloven toch in Jezus?

De duivel gelooft ook!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Bruno

Berichtdoor Bruno » 18 okt 2016 15:59

Door Jezus' Woord en goed nieuws te verspreiden?

En indien JG de waarheid verdraaiden, hoe doen ze dat dan expliciet?

antoon

Berichtdoor antoon » 18 okt 2016 16:30

Welke waarheid wordt door JG verdraait, een knappe insteek, want dan beweer je heel wat en heb je veel te verantwoorden

Ikzelf hoop een deze dagen erop terug tekomen, er valt weer heel wat recht tezetten hier

Bruno

Berichtdoor Bruno » 18 okt 2016 16:41

antoon schreef:Welke waarheid wordt door JG verdraait, een knappe insteek, want dan beweer je heel wat en heb je veel te verantwoorden

Ikzelf hoop een deze dagen erop terug tekomen, er valt weer heel wat recht tezetten hier

Ik kreeg een link waarin men de JG als anti christen afstempelt. Ik vraag mij af: op basis van wat?
Ze lijken mij helemaal geen anti christen te zijn.
Wat voor een anti christelijke organisatie predikt dat Jezus zal terugkomen om over de aarde te heersen? :-k

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 18 okt 2016 18:40

Teus schreef:Dat begrijp ik maar wat de kerk de eeuwen zegt maakt me niet zoveel uit, mij gaat het er om wat God Zelf daarvan zegt. Overtuig mij maar, a.d.h. van Gods Woord dat de drie-eenheid een feit is.

Teus schreef:Tweedracht? het ging toch over Jehova getuigen waar we het niet mee eens kunnen zijn?

Chaya schreef:Ja, daarom, waarom ontken je dan de drie-eenheid?

Heb ik niet ontkent maar ook niet erkent. Kun jij me overtuigen?
Teus schreef:Weet je Chaya, ik zou het sympathieker vinden dat wanneer je met iemand meepraat, zoals in een ander topic, en daarop een vraag krijgt wat je er zelf van vindt, dat die je ook beantwoordt, al is het maar dat je zegt dat je het antwoordt schuldig wil blijven.

Chaya schreef:Ik kan even niet bedenken waar ik jou geen inhoudelijke reactie heb gegeven. :-k

Het gebeurd met regelmaat en veelal als het iets wezenlijks is. Meest recent is in het topic "vreemdeling"
Teus schreef:Mag ik dan duidelijk proberen maken dat het in mijn visie wellicht niet terecht is om deze mensen om bepaalde redenen te mijden?

Chaya schreef:Dat mag jij vinden. Ik heb het ook een tijd gevonden. Totdat toch echt is gebleken dat het beter is om niet met deze mensen in nader contact te treden. Ik blaf hen niet af, ik groet hen netjes, wens hen een goede dag, maar doe wel daarna de deur dicht.
Bij mij in de straat doet intussen vrijwel niemand meer open. Volgens mij waarschuwen ze elkaar via de buurtapp.

Het gaat niet om het mijden zelf, je begrijpt me niet goed, maar om de reden waarom je ze mijdt.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Niagara
Mineur
Mineur

Berichtdoor Niagara » 18 okt 2016 21:21

Mijn ervaring is dat Jehova's getuigen een eigen bijbelverteling hebben, waarin bijvoorbeeld hun idee dat Jezus geen God is gesteund wordt waar dat in andere bijbelvertalingen niet het geval is. Hierdoor zijn discussies haast niet aan te gaan, want als ik zeg: ik lees dit en dit in de bijbel, dan halen zij hun eigen bijbel erbij en daar staat het anders.
Dat God deze mensen op je pad stuurt doet hij vast niet voor niets. Misschien juist zodat je op onderzoek uitgaat en het goede behoudt. Dus ik zou zeggen: nu God je laat merken dat Hij je niet vergeet, ga op zoek!
Afbeelding

Bruno

Berichtdoor Bruno » 19 okt 2016 01:58

Niagara schreef:Mijn ervaring is dat Jehova's getuigen een eigen bijbelverteling hebben, waarin bijvoorbeeld hun idee dat Jezus geen God is gesteund wordt waar dat in andere bijbelvertalingen niet het geval is. Hierdoor zijn discussies haast niet aan te gaan, want als ik zeg: ik lees dit en dit in de bijbel, dan halen zij hun eigen bijbel erbij en daar staat het anders.
Dat God deze mensen op je pad stuurt doet hij vast niet voor niets. Misschien juist zodat je op onderzoek uitgaat en het goede behoudt. Dus ik zou zeggen: nu God je laat merken dat Hij je niet vergeet, ga op zoek!

Ik ben altijd heel wantrouwig geweest tegenover JG. Heel wantrouwig. Toen men vroeger aan mijn deur kwam stuurde ik hen meteen weg.
Maar deze keer had ik er om gebeden. ik kon dit aanbod niet weigeren. Ik had er meteen een goed gevoel bij.
Ik sta open voor de ervaring. Mensen hadden mij er allerlei over gezegd, maar dat bleken dan vooroordelen te zijn.
Mijn intentie is niet in discussie met hen te gaan, maar te leren. Wat kan ik er uit halen? Ik ga sowieso op zoek. Deze kans laat ik niet liggen.

Het voelde sterk aan dat deze man door de God gestuurd was.

Bruno

Berichtdoor Bruno » 19 okt 2016 03:03

Even mijn research samenvatten:

JG geloven niet in de drie eenheid. Zij denken dat de heilige geest een krachtmiddel van Jehova is. Geen persoon.
Ik volg dat, want ik geloof sterk in The Force.

JG geloven dat Jezus de zoon van Jehova is, maar Hij is geen onderdeel van de drie eenheid. Ik kan me vergissen, maar Jezus wordt volgens JG als dezelfde persoon aanschouwd als de aartsengel Michaël.
Daar ben ik neutraal in.

JG geloven niet in leven na dood via een hiernamaals, ook niet in een God die straft door de hel. JG geloven in een wederopstanding. Ze geloven niet in een ziel, het lichaam is stoffelijk.
Daar ben ik sceptisch in.

Er zijn echter 144000 mensen die een hemelse wederopstand krijgen. De rest van de (goedgekeurde) mensen krijgt een aardse wederopstanding.
Daar ben ik ook vrij sceptisch in.

JG geloven dat de eindtijd reeds bezig is en begon in 1914.
Ik geloof sterk dat er al enkele zegels open zijn.

JG groeten geen vlaggen en stemmen niet.
Count me in!

JG verstoten leden en verstoten is verstoten.
Hmmm is dat wat Jezus zou doen? :s

JG hebben in het verleden valse profetieën voorspelt.
Ja, maar elke gemeenschap kent toch leden die zoiets doen?

Mijn besluit: Ruim niet voldoende om al meteen over de sloot gehaald te zijn. Ik herken me in veel. Maar sommige dingen voelen als akelig aan. Ik heb intussen op hun website dat ze niet tegen homo's zijn, alleen tegen het homohuwelijk vanuit religieuze principes. Dat is enigszins te begrijpen omdat de bijbel dat predikt. Nergens staat in de bijbel homo's te haten of uit te sluiten.

antoon

Berichtdoor antoon » 19 okt 2016 05:30

JG geloven niet in de drie eenheid. Zij denken dat de heilige geest een krachtmiddel van Jehova is. Geen persoon.
Ik volg dat, want ik geloof sterk in The Force.

Klopt, drie eenheid is een menselijke toevoeging, het gaat in tegen lijn die de bijbel geeft.

Geloven dat Jezus de zoon van Jehova is, maar Hij is geen onderdeel van de drie eenheid. Ik kan me vergissen, maar Jezus wordt volgens JG als dezelfde persoon aanschouwd als de aartsengel Michaël.
Daar ben ik neutraal in.

Jezus is geen onderdeel van een vermeende drie eenheid. hij is de zoon in wie Jehovah het oordeel heeft gegeven

JG geloven niet in leven na dood via een hiernamaals, ook niet in een God die straft door de hel. JG geloven in een wederopstanding. Ze geloven niet in een ziel, het lichaam is stoffelijk.
Daar ben ik sceptisch in.

Een god van liefde gaat geen schepsels pijnigen, hij heeft de aarde gereed gemaakt voor gehoorzame mensen om er eeuwig te wonen in volmaakte gezondheid en in harmonie met de natuur, dat was al zo met Adam, binnen korte tijd na de grote verdrukking gaat Jehovah dat herinvoeren
wordt vervolgd

Bruno

Berichtdoor Bruno » 19 okt 2016 07:39

Dag Antoon, bedankt voor je antwoord.

Maar God werkt nu wel op een hele rare manier he? De wereld islamiseert en er zijn maar 8 miljoen JG.
Echter zijn er 2 miljard moslims en Europa verandert demografisch. Weldra Amerika ook.

De theorie is mooi, maar wat toont de praktijk ons?

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 19 okt 2016 09:10

Bruno schreef:Dag Antoon, bedankt voor je antwoord.

Maar God werkt nu wel op een hele rare manier he? De wereld islamiseert en er zijn maar 8 miljoen JG.
Echter zijn er 2 miljard moslims en Europa verandert demografisch. Weldra Amerika ook.

De theorie is mooi, maar wat toont de praktijk ons?

Nee God werkt niet op en rare manier.
Hoe God werk vind je niet bij de JG (hoewel ik mij in sommige leerstellingen van de JV kan vinden maar in sommige totaal niet). De antichrist is voor mij 100% de islam. Wil je weten hoe? Lees dan de volgende link. http://inbijbelsperspectief.weebly.com/ ... islam.html

Niagara
Mineur
Mineur

Berichtdoor Niagara » 19 okt 2016 10:03

Het aanwijzen van deze of gene persoon of organisatie als de antichrist brengt naar mijn idee geen positieve gevolgen mee, ik dacht dat verketteren iets was waar we na de middeleeuwen wel zo ongeveer overheen waren gegroeid.
Afbeelding

Terug naar “[Religie] - Open forum”