Moderators: Memmem, Moderafo's

JeeWee schreef:De SGP ligt weer eens onder vuur omdat zij een einde maken aan gebedsoproepen die moskeeën doen. Door de oproepen toe te staan werkt de overheid 'islamisering van de publieke ruimte' in de hand, zo staat in het verkiezingsprogramma dat de partij over twee weken presenteert. ,,Dat is kwalijk", vindt lijsttrekker Kees van der Staaij.
Sommige moskeeën roepen alleen op tot het vrijdaggebed, anderen hebben elke dag of meermaals per dag een oproep, waarbij de grootheid van Allah wordt omgeroepen. De oproep 'Allahu akbar' wordt volgens de SGP nu echter ook geassocieerd met terrorisme en daardoor als intimiderend gezien.

Mortlach schreef:
Wie geeft me een voorbeeld van een stroming die na een verbod NIET juist verder radicaliseert? Denk je echt dat die vierde generatie na zo'n verbod de biezen pakt?
Johan100 schreef:Als er mensen ondanks een minaret-oproep-verbod toch verder radicaliseren zegt dat meer over hen dan over dat verbod.
Maar we kunnen beter pappen en nathouden, want anders radicaliseert men misschien wel, nietwaar?
Mortlach schreef:
Mijn punt is net dat het het verbod zélf is dat de verdere radicalisatie in gang zet. Verbod = radicalisatie, geen verbod = geen radicalisatie.
Een niet insignificant deel van de Nederlands is moslim en die gaan echt niet weg als je hen het leven zuur gaat maken met allerlei verboden. Aan de ene kant eisen we integratie (het liefst zelfs assimilatie) met onze cultuur, en aan de andere kant doen we er alles aan om maar te laten merken dat we hun oorspronkelijke cultuur en gewoonten verachten. En dan vragen we ons af waarom er zo veel wrijving is...
Aan de ene kant eisen we integratie (het liefst zelfs assimilatie) met onze cultuur, en aan de andere kant doen we er alles aan om maar te laten merken dat we hun oorspronkelijke cultuur en gewoonten verachten.
JeeWee schreef:De SGP ligt weer eens onder vuur omdat zij een einde maken aan gebedsoproepen die moskeeën doen. Door de oproepen toe te staan werkt de overheid 'islamisering van de publieke ruimte' in de hand, zo staat in het verkiezingsprogramma dat de partij over twee weken presenteert. ,,Dat is kwalijk", vindt lijsttrekker Kees van der Staaij.
rotterdam schreef:Ik ben bang dat dit voorstel van Kees zal werken als een boemerang - maw andere partijen zullen het aangrijpen om de kerkklokken ter discussie te stellen.
rotterdam schreef:Ik ben bang dat dit voorstel van Kees zal werken als een boemerang - maw andere partijen zullen het aangrijpen om de kerkklokken ter discussie te stellen.
hans0166 schreef:en terecht... er kán voor de wet geen verschil zijn tussen religies. Gelui(d) in de publieke ruimte wordt gezien als hetzelfde, geen onderscheid voor wat het geluid veroorzaakt.
En uit ervaring.... een mooie kerkklok is niet storend, maar zo'n nieuwe gereformeerde kerk die een paar bellen ophangt met zo'n schel geklingel is een drama. Ik heb er eentje op zo'n 30 meter bijna in m'n achtertuin staan. Iedere zondag een half uur dat ding aan... vreselijk.
En uit ervaring.... een mooie kerkklok is niet storend, maar zo'n nieuwe gereformeerde kerk die een paar bellen ophangt met zo'n schel geklingel is een drama. Ik heb er eentje op zo'n 30 meter bijna in m'n achtertuin staan. Iedere zondag een half uur dat ding aan... vreselijk.
Johan100 schreef:Dat begreep ik ook, want daar ga ik toch op in?
Ik vraag me af of die stelling klopt. De geschiedenis/het verleden heeft volgens mij juist uitgewezen dat dat niet zo is. M.a.w. geen verbod geeft geen garantie op geen radicalisatie.
Er zijn heel veel moskeeën in Nederland gekomen en toch radicaliseert men. Een multiculturele samenleving waar moslims deel van uit maken geeft nagenoeg overal wrijving.
Maar dat is eigenlijk mijn punt niet. Mijn punt is dat Nederland geen islamitisch land is.
Ik zie het niet als ''het leven van moslims zuur maken en cultuur en gewoonten verachten''.
Integendeel, ze krijgen soms zelfs voorrang als ik de verhalen moet geloven.
Nog een verhaaltje: islamitische vluchtelingen; ''ze weten of denken dat hier alles kan en mag'' en toch maken ze het leven soms zuur, zo niet onmogelijk van mede gevluchte asielzoekers (christenen dan) in asielzoekerscentra ook hier in Nederland en die hier dachten veilig te zijn.
Nee, want integratie en ''hun eigen cultuur behouden'' gaan ook juist niet samen. Dus ik zie het niet als een tegenstelling.
(En ik zie het ook niet als verachten).
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Baidu [Spider], Google Adsense [Bot] en 7 gasten