Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

irmo
Kapitein
Kapitein

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 11 okt 2016 20:44

Ik heb zowel de 2 vragen als de antwoorden met afschuw gelezen...je zal er maar naast in de kerk zitten. Vreselijk.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 11 okt 2016 21:28

Sarcasme: ach, ik zou ook niet naast jou in de kerk willen zitten, sarcasme. :( Kijk, het is makkelijk naar de ander wijzen?

Ach, het zal wel een trolvraag zijn?! (de eerste dan) ..het lijkt er voor mij wel op...maar hij slaat wel aan zo te zien..

Vaak diegene die (bijna) als eerste reageert, net als die pyromaan bij de brandweer, die (bijna) vooraan staat en meehelpt met het vuur blussen...
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 12 okt 2016 01:29

Ik twijfel ook, zeker bij de eerste vraag, of het echt is... Maar zoja, ik kan niets anders dan ervan walgen. :-&

BladeStraight
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor BladeStraight » 12 okt 2016 12:17

Ik vind het eerste voorbeeld eveneens bizar, maar bizarre dingen gebeuren helaas nogal eens. De tweede vraag vond ik ook bijzonder vreemd, het gaat om iemand die vroeger wel eens geslagen is en die nu nog de politie op zijn ouders af wil sturen. Dat kan toch alleen maar getuigen van een liefdeloos en totaal mislukt gezin?
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Prisma23
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Prisma23 » 12 okt 2016 13:36

irmo schreef:Ik twijfel ook, zeker bij de eerste vraag, of het echt is... Maar zoja, ik kan niets anders dan ervan walgen. :-&

Was ook wat het eerste bij mij opkwam bij de eerste vraag, is vast een trol.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 14 okt 2016 09:32

N.a.v. deze vraag en antwoord:
Onderstaande link geeft een messiaans-Joodse uitleg over kol 2:12:
http://kifa.kz/eng/bible/stern/stern_kolossianam_02.php.

Daar wordt o.a. geschreven:
This is the only passage in the New Testament where circumcision is identified with immersion (that is, with baptism; see Mt 3:1N). Sha'ul makes this identification because, as explained above, he is thinking in terms of Jewish initiation requirements and intends to reassure Gentile believers that they are fully initiated members of God's people. But the comparison is with Gentile proselytization into Judaism, not with b 'rit-milah for the sons of Jewish parents. It is not that immersion has now replaced circumcision, that Messianic Jews should baptize their baby sons instead of having a b rit-milah for them. Rather, it is that, spiritually, all three of the Gentile proselyte initiation requirements — circumcision, immersion, and sacrifice — are fulfilled when one trusts in and is united with Yeshua.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 14 okt 2016 09:38

Een evangelicale christen die denkt dat hij/zij ook joods is of een echte?

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 14 okt 2016 12:42

Yoshi schreef:Een evangelicale christen die denkt dat hij/zij ook joods is of een echte?

Een, zoals dat genoemd wordt, messiasbelijdende Jood.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 14 okt 2016 12:44

dalethvav schreef:Een, zoals dat genoemd wordt, messiasbelijdende Jood.

Daarmee is de vraag niet beantwoord. Jij weet namelijk ook dat de grootste groep messiasbelijdende joden helemaal geen joden zijn maar evangelicale christenen die dwepen met het jodendom.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 14 okt 2016 14:05

dalethvav schreef:Een, zoals dat genoemd wordt, messiasbelijdende Jood.

Yoshi schreef:Daarmee is de vraag niet beantwoord. Jij weet namelijk ook dat de grootste groep messiasbelijdende joden helemaal geen joden zijn maar evangelicale christenen die dwepen met het jodendom.

Deze David Stern is Jood van geboorte, en belijdt Jezus als Messias.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 14 okt 2016 14:06

Dank voor het duidelijke antwoord.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 14 okt 2016 14:40

Yoshi schreef:Dank voor het duidelijke antwoord.

O.k., dank je! Maar doet dat verder wat af of toe aan de inhoud van het geciteerde?

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 14 okt 2016 16:52

Nu kan het in de backlog, anders was het het ronde archief ingegaan.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 17 okt 2016 22:54

Paulus schafte de besnijdenis af, daar bestaat geen misverstand over (Gal 5,2) en in die tijd waren ook genoeg joden het daar totaal niet mee eens. Dat verandert niks aan de leer van Paulus die overigens nog meer joods was dan zij allemaal bij elkaar. Degenen die al besneden waren hoefden zich geen voorhuid aan te laten trekken (1 Kor 7,18) - een operatie die destijds al werd uitgevoerd, zie 1 Mak 1,15 - en degenen die niet besneden waren moesten zo blijven.

Galaten 6
[12] De lieden die zo graag in menselijk opzicht een goed figuur willen slaan, trachten u alleen maar de besnijdenis op te dringen om niet vervolgd te worden vanwege het kruis van Christus. [13] Want die besnedenen onderhouden zelf niet eens de wet, maar willen wel dat u zich laat besnijden, om daarop trots te kunnen zijn.

Messiasbelijdende joden proberen op slinkse wijze christenen voor het jodendom te interesseren, maar zijn een contradictio in terminis want elke jood belijdt een messias.

De ware joden zijn de christenen uit alle volken die belijden dat Jezus de Christus is en niemand anders.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 17 okt 2016 23:02

Yoshi schreef:Nu kan het in de backlog, anders was het het ronde archief ingegaan.

Het is veel geschreeuw en weinig wol, waar het op neerkomt is dat de besnijdenis aan ons wordt opgedrongen wat een synoniem is voor het jodendom.

Terug naar “RefoWeb”