Profetie van de wederkomst

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

JohannesopPatmos2016
Verkenner
Verkenner

Re: Profetie van de wederkomst

Berichtdoor JohannesopPatmos2016 » 08 okt 2016 15:59

Beste Erenuao,

Als de anti-christ zich in de (derde-) Tempel zal neerzetten, dan ben je te laat met het einde van de 2300 avonden en morgens! Als we het hebben over Bijbelse dagen dan is 1 jaar voor een dag! Dus wat betekent dan de 2300 avonden en morgens, en welk Jeruzalem is onze ware staad, die in de Staat Jeruzalem of die van het Hemels Jeruzalem. Jezus is immers daar en niet (meer) op aarde. Lezen we:@@Een van deze belangrijke profetische tijdperken wordt vernoemd in Daniël 8:14 „Twee duizend driehonderd avonden en morgens; dan zal het heiligdom in rechte staat hersteld worden."

Om erachter te komen waar deze tijdsbepaling op slaat passen we het principe toe van de Sola Scriptura; de Bijbel verklaart zichzelf. We stellen dan vast dat dat één dag in een symbolische profetie gelijkstaat met één jaar in werkelijkheid. (Numeri 14:34; Ezechiël 4:6).

Zo weten we dat de 2300 profetische dagen in werkelijkheid jaren zijn en reiken tot ver na de Oud Testamentische tijd. De tekst doelt dan ook niet op het heilgdom uit de oudtestamentische bedeling.

De grootste moeilijkheid is echter het vinden van het beginpunt van de 2300 jaar.

In hoofdstuk 8 van Daniël kan men geen aanwijzing vinden voor het beginpunt van de „2300 avonden en morgens". Hoewel de engel Gabriël de opdracht had gekregen om Daniël het gezicht te doen verstaan, had hij maar een gedeeltelijke uitleg gegeven. Toen de profeet hoorde welke verschrikkelijke vervolgingen over de gemeente zouden komen, was hij aan het eind van zijn krachten. Hij kon de uitleg niet meer verwerken en de engel liet hem enige tijd met rust. Daniël zegt zelf: „En ik, Daniël, was uitgeput en was enige dagen ziek". „En ik was verbijsterd over het gezicht, maar niemand merkte het."

Toch had God zijn boodschapper de opdracht gegeven: „Doe deze het gezicht verstaan". Die opdracht moest worden uitgevoerd. Daar­om ging de engel na enige tijd weer naar Daniël en zei: „Daniël, nu ben ik uitgegaan om u een klaar inzicht te geven". „Let dus op het woord en sla acht op het gezicht" (Daniël 8:27,16; 9:22,23,25-27).

Eén belangrijk punt in het gezicht was nog niet verklaard, namelijk de periode van „de 2300 avonden en morgens". Daarom ging de engel bij de hervatting van zijn uitleg dieper op dit onderwerp in:

„Zeventig weken zijn bestemd (afgesneden Hebreeuws) over uw volk en over uw heilige stad... Weet dan en versta: van de uitgang van het woord, om te doen wederkeren, en om Jeruzalem te bouwen tot op de Messias, de Vorst, zijn zeven weken en tweeënzestig weken; de straten en de grachten zullen wederom gebouwd worden, doch in benauwdheid der tijden. En na die tweeënzestig weken zal de Messias uitgeroeid worden... En Hij zal velen het verbond versterken een week; en in de helft der welk zal hij slachtoffer en spijsoffer doen ophouden." Daniel 9:24

De engel was naar Daniël gestuurd met de duidelijke opdracht hem het punt uit te leggen dat hij in het gezicht van het achtste hoofdstuk niet had begrepen: „twee duizend driehonderd avonden en morgens; dan zal het heiligdom in rechte staat hersteld worden". Nadat de engel had gezegd „Let dus op het woord en sla acht op het gezicht", begon hij onmiddellijk aan zijn uitleg: „Zeventig weken zijn bepaald over uw volk en uw heilige stad"Daniel 9:24. Het woord dat vertaald is door 'bepaald' betekent letterlijk 'afgesneden'. Zeventig weken of 490 jaar zijn volgens de engel afgesneden voor het Joodse volk.

Maar waarvan zijn ze afgesneden? Daar er in hoofdstuk 8 alleen sprake is van één periode, moeten de zeventig weken daarvan afgesneden zijn. De zeventig weken zijn dus een stuk van de 2300 avonden en morgens en de twee periodes hebben hetzelfde beginpunt. De engel zei dat de zeventig weken begonnen op het ogenblik dat het bevel uitging om Jeruzalem te herstellen en te herbouwen. Als men die datum kon vaststellen, had men meteen ook het begin van de 2300 avonden en morgens.

Dit decreet kunnen we in het zevende hoofdstuk van Ezra, vers 12-26, vinden. De volledige tekst werd door Artaxerxes (Artachsasta), koning van Perzië, afgekondigd in 457 v. Chr. Maar in Ezra 6:14 lezen wij dat de bouw voltooid werd „volgens het bevel van Kores, Darius en Artachsasta, koning van Perzië". Deze drie koningen brachten door hun afkondiging, bevestiging en aanvulling het bevel tot de volmaaktheid die nodig was om het begin van de profetie van de twee duizend driehonderd avonden en morgens aan te duiden. Als men 457 v. Chr. als uitgangspunt voor de berekening aanneemt, kan men vaststellen dat elk detail in verband met de zeventig weken in vervulling is gegaan.

„Vanaf het ogenblik, dat het woord uitging om Jeruzalem te herstellen en te herbouwen tot op een gezalfde, een vorst, zijn zeven weken; en twee en zestig weken lang zal het hersteld en herbouwd blijven" Daniel 9:25 ; in totaal negen en zestig weken of 483 jaar. Het decreet van Artaxerxes werd van kracht in de herfst van 457 v, Chr.

Vanaf deze datum gerekend reiken de 483 jaar tot de herfst van 27 na Chr.

Op dat ogenblik ging deze profetie in vervulling. Het woord Messias betekent 'de Gezalfde'. In de herfst van 27 na Chr, werd Jezus door Johannes gedoopt en werd Hij door de Heilige Geest gezalfd. De apostel Petrus zegt dat „God Hem met de Heilige Geest en met kracht heeft gezalfd" (Handelingen 10:38).

Christus verklaarde zelf: „De geest des Heren is op Mij, daarom, dat Hij Mij gezalfd heeft, om aan armen het evangelie te brengen" (Lucas 4:18). Na zijn doop ging Jezus naar Galilea „om het evangelie Gods te prediken, [en Hij zeide]: De tijd is vervuld" verwijzende naar de profetie van Daniel.(Marais l; 14,15).

„En hij zal het verbond voor velen zwaar maken, een week lang" Daniel 9:27 . Dat is dan de zeventigste week, de laatste zeven jaar van de periode die voor de Joden „bepaald" was. In deze periode tussen 27 en 34 na Chr. richtte Jezus Zich eerst zelf en daarna door zijn discipelen in het bijzonder tot de Joden met de evangelieboodschap.

Toen de apostelen vertrokken om het goede nieuws van het Koninkrijk te verspreiden, zei Jezus: „Wijkt niet af op een weg naar heidenen, gaat geen stad van Samaritanen binnen; begeeft u liever tot de verloren schapen van het huis Israëls" (Matteüs 10:5,6).

„In de helft van de week zal Hij slachtoffer en spijsoffer doen ophouden" Daniel 9:27. In 31 na Chr., drie en een halfjaar na zijn doop, werd Christus gekruisigd. Met het grote offer van Golgotha kwam er ook een einde aan de offers die vierduizend jaar lang hadden gewezen op het Lam van God. Het beeld werd door zijn tegenbeeld vervangen en daardoor kwam er ook een einde aan „slachtoffer en spijsoffer" van de ceremoniële wetgeving.

De zeventig profetische weken of 490 letterlijke jaren die vooral voor het Joodse volk waren „bepaald", eindigden dus in 34 na Chr. In dat jaar bezegelde het volk zijn verwerping van het evangelie door het optreden van het Sanhedrin, waardoor Stefanus werd gestenigd en de volgelingen van Christus werden vervolgd. Toen werd de reddingsboodschap niet meer alleen aan het uitverkoren volk, maar aan de hele wereld gebracht.

De discipelen moesten vanwege de vervolgingen in Jeruzalem, de stad verlaten. „Zij dan die verstrooid werden, trokken het land door, het evangelie verkondigende". „En Filippus daalde af naar de stad van Samaria en predikte hun de Christus."

Petrus werd door de Heilige Geest geleid (toen hij „het goede nieuws" aan de hoofdman uit Caesaréa, de godvrezende Comelius, bracht. En de vurige Paulus, die bekeerd werd, moest het goede nieuws „ver weg, naar de heidenen" brengen. (Handelingen 8:4,5; 22:21).

De profetieën zijn tot in de kleinste bijzonderheden uitgekomen. Het leed dan ook niet de minste twijfel dat de zeventig weken in 457 v, Chr. begonnen en in 34 na Chr. eindigden. Het is dan niet moeilijk te bepalen wanneer „de tweeduizend driehonderd avonden en morgens" eindigden. De zeventig weken of 490 dagen waren afgesneden van het grotere stuk van de 2300 dagen. Er bleven dus nog 1810 dagen over. Als men bij 34 na Chr. 1810 jaar optelt, komt men in 1844. Volgens de engel zou bij het verstrijken van deze periode „het heiligdom in rechte staat hersteld worden".
Het einde van de 2300 avonden en morgens of de 2300 jaar is het begin van de reiniging van het heiligdom. De reiniging van het heiligdom in het Oud Testament vond plaats door de jaarlijkse dienst van de hogepriester in het heilige der heiligen. Deze dienst was een beeld van de dienst van de ware Hogepriester Jezus Christus die het heilige der heiligen is binnengegaan in 1844, volgens de profetie, om daar de laatste fase van het verzoeningswerk te beginnen.
Dit tijdstip, het einde van de 2300 dagen en morgens, 1844 valt samen met het begin van het onderzoekend oordeel dat aangekondigd wordt in Daniel 7:10 en in de drie-engelenboodschap van Openbaring 14:7.

In 1840 ging een andere profetie in vervulling. In 1838 had Josiah Litch, een werk gepubliceerd waarin hij zijn interpretatie van Openbaring 9 gaf en de val van het Ottomaanse rijk voorzegde. Volgens zijn berekeningen zou deze macht „in de loop van de maand augustus 1840" ten val worden ge­bracht. Enkele dagen vóór de vervulling schreef hij: „Als wij ervan uitgaan dat de eerste periode van 150 jaar precies is uitgekomen vóór Deacozes met toestemming van de Turken de troon besteeg en dat de 391 jaar en 15 dagen begonnen aan het einde van de eerste periode, dan moeten deze eindigen op 11 augustus 1840. Op die dag zal de Ottomaanse macht in Constantinopel ten val komen. Ik geloof dat dit inderdaad het geval zal blijken te zijn" (Josiah Litch, in Signs of the Times, and Expositor of Prophecy, 1 aug. 1840). De uitkomst van deze profetie die we vinden in openbaring 19 bewijst nog eens de juistheid van het dag-jaar principe voor de profetische tijdsbepalingen.Afbeelding
De profetie van de 2300 avonden en morgens eindigde dus voor de Joden in 1948 en voor de Messianse christenen in 1844. In dat jaar is Jezus dus naar het heilige der Heilige gegaan! 1844 is dus het jaar dat het begin van het Einde in vervulling is gegaan! Het oordeel vind dus nu plaats en de Verschijning van Jezus kunnen we dus ook spoedig verwachten. er is nog iets anders! We zien dat één van de grote tekenen van de Eindtijd is, dat landen en continenten zich verenigen (globalisering) deze zaken zijn ogenschijnlijk politieke doelen, maar in feite zijn zij het werk van Rome! Recent heb ik ontdekt dat de Oecumene een van de hoofddoelen is van de Machtstaat Rome. Het boek dat in mijn afbeelding wordt geduid, legt precies uit wanneer dat streven (struglle) is begonnen. Paus Johannes Paulus II noemt zich in dat boek de Grote Ontwerper van het Nieuwe Europa! Paus Franciscus wil begin 2017 de immigratie van de volkeren zelf ter hand nemen! Dat komt vber een met dat wat Jezus doet, namelijk Zijn volk verzamelen uit: all taal, stam, natie en volk! Het streven naar Oecumene is dus exact hetzelfde als dat wat Jezus doet, met dit verschil dat de wereld zichzelf wil verenigen en verlossen van de problemen en Jezus de mens UIT deze wereld wil verlossen en redden. Zie ook de oproep van Openbaring 18:4. Een van de grooste wapens die Rome gebruikt is de Bijbelvertalingen naar hun hand zetten, de moderne Bijbels zijn dan ook niet meer het Evangelie van Christus, maar het Evangelie van de Oecumene! Het voert hier nu té ver om daar dieper om in te gaan! Allemaal zijn we het lijdend voorwerp en allemaal volgen we het Beest na, waar het ook gaat, op de één of andere manier, zelfs bij het ondersteunen van vluchtelingen, eveneens slachtoffers van de Machtstaat Rome! Groet

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 08 okt 2016 19:05

Goed verhaal.

Ok Yoshi, kom er maar in..... :mrgreen:

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 08 okt 2016 19:30

pindas83 schreef:Goed verhaal.

Ok Yoshi, kom er maar in..... :mrgreen:

Want? Ik kan en wil geen aandacht schenken aan alles en iedereen wat maar zomaar hele lappen tekst plagieert van vage sites en uit obscure boekjes.

Laat ze maar fijn op die wederkomst wachten tot ze een ons wegen. Het is al honderden keren voorspeld en het is al honderden keren niet uitgekomen. Laat ze maar lekker oordelen over van alles en nog wat, dan ga ik in de tussentijd vrolijk verder met mijn leven en maak ik er wat van met Gods hulp. Het is vooral heel jammer voor hunzelf dat ze zo gevangen zitten in angstbeelden.

ereunao

Berichtdoor ereunao » 08 okt 2016 21:44

JohannesopPatmos2016
Bedankt voor je uitvoerige reactie. Het is een zeer doorwrochte studie. Ik heb echter wel enkele bezwaren:
Een dag staat in de schrift lang niet altijd voor een jaar,dat moet uit de context blijken.In Ex.19:11 zijn 3 dagen gewoon 3 dagen en in Lev. 23 zijn 7 volle weken van Pasen tot pinksteren gewoon 49 dagen.En Jona was toch zeker wel een profetisch type, maar was geen 3jr in de buik van de vis! Zie Matt. 12 :40.
1. Maar mijn grootste bezwaar is dat hier geen rekening gehouden wordt met het interval in de profetie. Johannes de Doper begon zijn prediking met: ‘Bekeert u want het koninkrijk de hemelen is nabij gekomen’. Iedere Jood wist wat daarmee bedoeld werd, het aan David beloofde koninkrijk. Daarom begint Matt. zijn evangelie met de 3x14 geslachten, 14 is n.l het getal van David. En als Israël zijn Koning toen aangenomen had zou dat rijk toen ook doorgebroken zijn. Nu moet het wachten tot Hij wederkomt Luk.13:35 en vooral Luk.19:11,12. Wij leven dus in een interval in de profetie waarin de Heere zijn Gemeente vergadert. Pas in de Openbaring als deze Gemeente ’vol’ is pakt Hij de afgebroken draad met Israël weer op zie Openb.10:7 en 11:15.Dan gaat de profetische klok weer lopen en sluit de aan het einde van de 69e jaarweek van Dan.9 afgebroken lijn weer aan op de 70e. Die 2300 avond en morgens vallen dus m.i. binnen de in Openb. 11 genoemde 42 mnd. Of1260 dagen. Dat is die in Dan.9 genoemde helft der week, tijd,tijden en een halve Dan.12:7. De profetie is primair op Israël gericht Maar de kerk die zichzelf i.p.v Israël ziet laat de profetie doorlopen in de kerkgeschiedenis. Dus vervalt ook de hele berekening van die 2300 jaren. Trouwens het gaat hier om morgen- en avondoffers die dagelijks en niet jaarlijks gebracht werden. Dat zijn dus 2300:2=1150 dagen.
Als wij dus uitgaan van het jaar 445-446 v.Chr Komen wij voor die 483 jr uit bij 37-38 n.Chr.(Dus 12 jr later toen Neh. verlof van de koning Arthahsasta kreeg om Jeruzalem te herbouwen).
Het verschil van 7 jr zit waarschijnlijk in het feit dat een profetisch jaar maar 360 dagen heeft. Hier zou veelmeer over te zeggen zijn, maar ik wil het voor ditmaal hierbij laten.
Ter verduidelijking van e.e.a hier nog een schematisch overzicht:

http://watkrijgenwe.nu/maranathakerk.nu ... komst.html

mvrgr: ereunao

mohamed

Berichtdoor mohamed » 08 okt 2016 22:24

elburger schreef:Als je de Bijbel "kent - want niemand kent hem helemaal, dan weet je dat er een wederkomst zal zijn.
En mi.i. zitten wij nu al in de weeën.
Een tijd weet niemand.
Maar zij die Openbaringen lezen en kennen zien de tekenen des tijds.
Ik zou zeggen: Wees gereed om uw Schepper te ontmoeten.
Want niemand kan mij garanderen dat ik hier morgen nog onder de levenden ben.
Ik leef bij Gods gratie, net als ieder mens.
En ik heb medelijden met de mensen die het eind der tijden moeten meemaken.
Want dat zal zeer onprettig zijn.

Waarom leert het jodendom dan dat de Christus alles in één keer zal herstellen?

JohannesopPatmos2016
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor JohannesopPatmos2016 » 09 okt 2016 12:10

Beste Ereunao,

Dank voor uw reactie! ik heb uw tekst uitgedraaid en doorgelezen. We moeten duidelijk verschil maken met daar waar Daniël op wijst en dat, wat de meeste Christenen doen, op een aards Israël wijzen. In de relatie met de 2300 avonden en morgens, wijst Daniël op het herstel van een heiligdom in het hemels Jeruzalem. Daar waar Jezus nu is dienende in een Heiligdom dat niet van of door mensenhanden is gemaakt, dat moeten we ons heel goed realiseren anders gaan we helemaal mis! ! Het is dus ook niet verwonderlijk dat er twee chronologieën zijn van de profetie; Die van de Joden naar de Tempelbouw en die naar de Messias. Maar ven dan over de 2300 avonden en morgens, 1 dag is een profetisch jaar! En dat is wat anders! Een jaar voor een dag dus! Ik heb een studie geformuleerd waarin dit duidelijk omschreven staat. En inderdaad Jona was 3 dagen in de 'walvis' en dus lag ook Jezus 3x24 uur in Zijn garf! Niet dus vanaf Vrijdag aar "midden in de week" dus op woensdag, vlak voor de Grote Sabbat de donderdag er na, toen het feest der ongezuurde broden begon! Jezus stond dus ook niet "op de eerste dag der week" op uit Zijn graaf maar "laat op de wekelijkse Sabbat, precies zoals Hij ook vlak voor die grote Sabbat tussen zonsondergang en volledige duisternis, in het graf werd gelegd! Wie rekent naar de huidige tijdrekening (door Haar die tijden en wetten heeft veranderd) komt dus inderdaad op een verkeerde berekening uit! Er is dus verschil tussen gewone dagen en profetische dagen. De Bijbel vermeldt wel op meer plaatsen het onderscheidenlijke, maar wellicht later meer daarover! Eerst onderzoeken hoe ik an de 2300 avonden en morgens ben gekomen met onderbouwende beschrijving:@@Alle kentekenen die de Bijbel geeft: omtrent de kleine hoorn van Daniël 7, hebben we in de vervulling teruggevonden in de geschiedenis van het pauselijk systeem.
Het signalement is volledig. Ook de tijdsduur van de heerschappij van deze macht wordt door de profetie aangegeven. Dit zullen we in deze les bestuderen, zodat we onze verklaring nog duidelijker bevestigd zien. Bovendien Daniël en Jezus wijzen niet op een aards Israël als Staat of specifiek volk, maar op een Geestelijk Israël uit alle volk, taal, stam en natie! Het is zeer gevaarlijk om "als christenen voor Israël" te toetsen, omdat het helemaal niet om aardse dingen maar hemelse zaken gaat! In de Derde Tempel zal de valse Christus plaats nemen. Immers na (1e-) opstanding gaan de Verlosten de Here tegemoet in de Lucht waarna ze altijd bij Hem zullen zijn. Dus in het hemels Jeruzalem en een Hemels Kanaän. helemaal profetisch en Bijbels te verklaren! Alhoewel de Bijbel van vandaag is een Oecumenische Bijbel en geen Bijbel gericht op één Evangelie!
1. Kijken we nog eens naar Daniël 7 : 25 Ereunano, en nu -het laatste gedeelte: „en zij zullen in zijn hand worden overgegeven tot een tijd, tijden en een gedeelte eens tijds". Voorop gezet dient te worden, dat we hier te doen hebben met profetische tijd, d.w.z. niet met letterlijke jaren. De Bijbel geeft ons nl. een sleutel waardoor we de profetische tijd berekenen kunnen, Jezus laat ons niet in het ongewisse omdat op Daniël gelijk Openbaringen aansluit, dat door Jezus is geciteerd aan Johannes op Patmos
Ezechiël 4 : 6: „Ik heb u gegeven elke dag voor een jaar". Numeri 14 : 34: „Naar het getal der dagen... veertig dagen, elke dag voor elk jaar".De Israëlieten hadden veertig dagen lang het land der belofte bespied en wegens hun ongeloof moesten ze nu veertig jaar in de woestijn verblijven.Lukas 13: 32. Ook Jezus maakte gebruik van deze profetische maatstaf toen Hij zesde: „Zie, Ik werp duivelen uit en maak
gezond, heden en morgen en ten derde dage word Ik voleindigd."
Het is bekend, dat de werkzaamheid van Jezus als Messias hier op aarde drie en een half jaar duurde.We zien dus aan deze voorbeelden, hoe de profetische tijd moet worden berekend, een dag in de profetie is in de vervulling een jaar. Deze sleutel, toegepast op het profetische woord wat tijd aangeeft, ontsluit menige verborgenheid.
2. Daniël 7 : 25 laatste deel nu spreekt van tijd, tijden en een gedeelte eens tijds.Volgens vele bijbeluitleggers, moeten we onder „tijd" een jaar verstaan. „Tijden" zijn dan minstens „twee jaren" en „een gedeelte eens tijds" is volgens Daniël 12: 7 een half jaar. Hier wordt dus een tijdvak genoemd van drie en een half jaar, d.w.z. drie en halve profetische jaren.Dit tijdvak wordt zevenmaal in de Bijbelse profetie genoemd: Daniël 7 : 25: „Tijd, tijden en een gedeelte eens tijds". Daniel 12: 7: „Drie en een halve tijd".Openbaring 12: 14:„Drie en een halve tijd".Openbaring 13: 5:„Twee en veertig maanden" (is ook drieen een half jaar).
„Twee en veertig maanden".Openbaring 11:2:Openbaring 12:6:„Twaalf honderd en zestig dagen". Openbaring 11 :3:„Twaalf honderd en zestig dagen".De Bijbel rekent met maanden van 30 dagen. Drie en een half jaar telt 42 maanden en 42 maanden van 30 dagen vormen twaalf honderd en zestig dagen. En daar dit profetisch is, hebben we hier dus een tijdvak van 1260 jaren in werkelijkheid.
is onze verklaring juist, dan moet er in de geschiedenis van het Pausdom dus een tijdvak aan te wijzen fijn van 1260 jaren van bijzondere werkzaamheid en macht.3. De vervulling.Toen in het jaar 533 n. Chr. de bisschop van Rome door een decreet van de Romeinse keizer Justitianus, boven alle andere bisschoppen verheven werd, was dit het begin van de machtsontplooiing van de latere pausen. Maar eerst nadat in 538 n. Chr. de laatste van de drie horens was uitgerukt, was de weg vrij voor de ontvouwing van de pauselijke macht. Met de benoeming. van Paus Vigillius (538-555) bereikte het Pausdom grote invloed en macht over de overige wereld en de kerk.Het beginpunt van de pauselijke heerschappij ligt dus in de jaren 533-538 n. Chr. Rekenen we nu vanaf die datums 1260 jaren verder dan komen we tot de jaren 1793-1798 n. Chr. Wat gebeurde er die tijd met het Pausdom? De algemene geschiedenis geeft hierop het antwoord. In 1793 was de grote Franse revolutie, waarin alle godsdienst, ook de Roomse, verboden werd. Vijf jaar later, dus in het jaar 1798, werd op last van Napoleon Paus Plus de VI gevangen genomen en deze paus stierf na een jaar gevangenschap in Valancien in Frankrijk. Dit was het einde van de heerschappij van het Pausdom. Deze gebeurtenis wordt beschouwd als de dodelijke wonde die deze macht werd toegebracht. De wereld dacht dat dit het einde zou betekenen van de pauselijke macht. De profetie had zich dus vervuld, er brak een andere tijd aan.
4. Verdere gegevens tot herkenning van de antichristelijke macht.
Niet alleen in het boek Daniël, maar ook in de Openbaring, het laatste boek van de Bijbel, wordt ons deze macht beschreven. Het is een bekend feit, dat belde boeken elkaar aanvullen. Openbaring 13: 1-5. In deze verzen wordt dezelfde macht beschreven die in Daniël 7 de kleine hoorn genoemd wordt. Johannes op Patmos schildert deze macht in zijn gezicht als „het beest dat uit de zee opkomt". De ziener van Patmos ziet hier de karaktereigenschappen van de vier wereldrijken uit Darliël 7 samengevat in één macht: „het beest dat uit de zee opkomt".
Hier zijn ook weer de tien horens, dus het Romeinse rijk.
Openbaring 13 2: Het beest ontvangt grote macht.
Openbaring 13: 5: Het spreekt grote godslasterlijke dingen. Gedurende twee en veertig maanden. Openbaring 13: 3: Het ontvangt een dodelijke wonde (1798).Openbaring 13: 3: De gehele aarde verwonderde zich achter het beest, omdat de wonde weer genas.
De profetie in de Openbaring gaat dus iets verder en spreekt van de genezing van de dodelijke wonde. Ook hier weer wijst de geschiedenis ons de weg. Het Pausdom herstelde zich van deze wonde. Een volledig herstel van haar soevereiniteit verkreeg het In het jaar 1929, toen de Italiaanse dictator Mussolini de erkenning van de kerkelijke staat ondertekende, op 11 februari 1929. Reeds op 7 februari van dat jaar schreven de dagbladen: „De wereld staat voor het feit der volkomen verzoening tussen de Heilige Stoel en de Italiaanse staat, een gebeurtenis van wereldhistorische betekenis. Een open wonde aan het lichaam der wereldkerk, die alle katholieken tegelijkertijd als hun eigen wonde gevoelen, is genezen en vergroeid..."
De Tijd van februari 1929 schreef: „De Paus is vrij l Met verbazing zullen degenen die buiten de kerk staan, zich. weer moeten gewennen aan het feit, dat het opperhoofd der Katholieke kerk aller duidelijkst een plaats zal innemen onder de soevereine machten der wereld". Sindsdien neemt de Paus van Rome een belangrijk aandeel aan het wereldgebeuren en wanneer de Stem van Rome spreekt luistert de gehele wereld. Openbaring 13: 3: ...„en de gehele wereld verwonderde zich achter het beest".

5. Openbaring 13: 8: „En allen die op aarde wonen zullen het aanbidden, welker namen niet geschreven zijn in het boek des levens van het Lam dat geslacht is van de grondlegging der wereld". Dat wil. zeggen dat de gehele wereld hulde brengen zal aan de Paus van Rome. Reeds nu kunnen we zien hoe groot de betekenis van de Paus is, zowel in de politieke als godsdienstige wereld. Alle draden der wereldpolitiek lopen over Rome in onze tijd. Bijna alle landen hebben hun gezanten of vertegenwoordigers bij het Vaticaan, terwijl het Vaticaan in de, gehele wereld vertegenwoordigd wordt door zijn afgezanten. Bijna alle vorsten, prinsen en hooggeplaatste regeringspersoon nen maken hun opwachting bij het Vaticaan. . Hoezeer er heden macht uitgaat van het Vaticaan, blijkt wel het duidelijkst uit de beide encyclieken van Paus' Johannes XXIII, „Maker et Magistra't, d.i. »Moeder en leraresse" en „Pacem in Terris", d.i. „Vrede op aarde". Deze beide herderlijke brieven door de Paus uitgegeven, zijn een oproep aan de gehele wereld en geven blijk van de autoriteit van het Pausdom op politiek, sociaal, economisch en godsdienstig' terrein. In de aanhef van Pacem in Terris luidt het o.a. „Aan de klerus en de christelijke gelovigen op de ganse aardbodem en aan alle mensen die van goede wil zijn". Deze beide encyclieken hebben zulk een diepe indruk op de wereld gemaakt dat ze in de hoogste kringen en zelfs in de beraadslagingen in de U.N.O. hun invloed doen gelden. Zo kan men werkelijk zeggen „de gehele aarde verwonderde zich en brengt deze macht hulde".
Doch niet alle mensen, zo zegt de Bijbel, want wier namen geschreven zijn in het boek des levens des Lams dat geslacht is van de grondlegging der wereld die zullen daarop een uitzondering maken. Openbaring 13 : 8 @@ 1e Schema= chronologie van Joodse- en Messiaanse profetie GroetAfbeelding 2e Schema= profetie berekening van het begin van de 2300 avonden en morgens met de 490 afgesneden jaren voor het volk Israël (een laatste kans dus en verprutst)Afbeelding Deze schema's heb ik enkele jaren gelden gekregen van een Rabbi die de Messias heeft aangenomen naar het geestelijke aspect van een hemels Jeruzalem en een hemels Kanaän! Groet

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 09 okt 2016 12:27

En wederom plagiaat; http://www.agp-internet.com/study/studi ... hoorn.html

Lekker zo'n knip en plak geloof en gesprek.

JohannesopPatmos2016
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor JohannesopPatmos2016 » 09 okt 2016 15:14

Dag Yoshi,

Ik heb sinds begin jaren 2000 al deze informatie die jij als "plagiaat" betiteld, opgeslagen in mijn PC! Ook alle afbeeldingen staan al sinds eind jaren '90 in mijn PC en heb ze niet allemaal van Internet, maar ook uit mijn Bijbelstudies gedigitaliseerd! Vanaf mijn doop vanaf 22 mei 1982 heb ik stelselmatig belanrijke Bijbelstudies zelf uitgewerkt en ( vanaf begin jaren '90) gedigitaliseerd! Allemaal vrij en allemaal gewoon te gebruiken.. Recent is door de makers van deze sites e.e.a. bijgewerkt! Maar AL DEZE INFORMATIE is VRIJ te downloaden. Voordat je iets beweerd Yoshi moet je e.e.a. eerst een goed onderzoeken.

En bovendien heeft deze informatie niets te maken met veronderstelde plagiaat, maar weet ook jij dat het hier om zeer goede en zeer interessante Informatie gaat! Natuurlijk, waarom zou ik informatie over Bijbelse zaken die ik niet alleen ondersteun maar ook in het verleden al zelf door Bijbelstudie heb begrepen en verstaan ook niet delen! Ik heb zelfs in de tijd dat ik Bijbelstudie gaf en voorbereidde (Sabbatschoolles) deze informatie ook gebruikt! En ik weet dat predikanten uit diverse kerken (denominaties) deze site ook gebruiken om bepaalde preken of studies te ondersteunen gebruiken! Dus waar zit je nu mee! Het gaat er omdat we een goede betrouwbare basis beginnen toe te passen om een bepaald inzicht (verder) te kunnen uitwerken! En dus op dit punt een mooi begin! Als ik soms zie hoe hopeloos bepaalde inzichten verwarring veroorzaken dan ben ik blij dat de Heer ook via deze weg mogelijkheden biedt om andere verhalen en feiten openbaart, dan wat op de zondag in de kerk wordt gezegd! Maak daar dankbaar gebruik, van! Ik zie toch dat ook Er is nog genoeg ruimte over om e.e.a. nog eens apart toe te lichten! Het gaat er om of we wat écht leren in plaats van eigen verzinsels de basis van onze Redding en Verlossing te laten zijn! Dus leer van deze bijdragen en loop niet altijd te zeuren over "plagiaat". Weet je wat plagiaat is? Dat de moderne Bijbel niets meer met Christus te maken heeft maar met de Oecumene waar menigeen in de toekomst over zal struikelen, denk ik Moet jij eens kijken aan het einde van een boek, hoeveel plagiaat professoren, en Bijbelgeleerden plegen om hun ideeën en verklaringen te onderbouwen!

Zoals ik al zei ik heb veel informatie van mijn Rabbi gekregen vooral de schema's. Wist je dat via de kadasterinformatie ook heel veel ober ons persoonlijk te vinden is op Internet? Allemaal plagiaat door de Overheid! Tja het Internet legt alles bloot! In principe zijn het dus aan Bijbelstudie ontleende stukken tekst! Niets mis mee en nog gratis ook! Ik heb sommige mensen van de makers van deze sites zelf nog gekend, toen ik in Nederland woonde. Ongeveer een jar gelden heb ik één van de grondleggers van "agp" gebeld (Jack Riley) om e.e.a. nog eens te verfdiepen n.a.v. vragen van enkele moderatoren van een andere Geloofs forum. Heel normaal dus! Zeker tegenwoordig als Internet en andere sociale Media de standaard worden van het Openbaar Onderwijs, vooral in Nederland. Je kunt nog altijd aan mij vragen "Geloof je wat daar staat"? En dan zien we wel verder! Weerleg het dat brengt de discussie op gang! Want nu ik een basis heb gelegd voor verdere discussie over Profetie en Wederkomst, kan ik vanuit mijn eigen ervaringen mijn visie verder toelichten. En delen met anderen. Jammer dat sommigen zo voorbarig zijn met het "oordelen" van wat de Heer ons aan mogelijkheden, ook door de moderne wijze van Evangeliseren brengt. Mijn Rabbi heeft me in ieder geval gezegd, dat ik onbegrensd eventuele informatie uit zijn dossiers of documenten mag gebruiken om te Evangeliseren of de Bijbel op eigen wijze mag uitleven en verkondigen. Hij zegt duidelijk dat Gods Woord vrij is omdat Geloof in Christus ons vrij heeft gemaakt! De autoriteit van Gods Woord ligt Bij de Hemelse Vader en is geen bezit van mensen!.

Erenuao heeft mij gelinkt aan een andere Internetsite en dus indirect plagiaat toegepast! En nu so what! Er is daar niets mis mee! Alleen maar interessant en leerzaam! Ik ga toch ook niet klagen dat hij mij op Bijbelse gronden iets wil laten zien, wat ons verder kan opbouwen in ons persoonlijke geloof! Hij heeft helemaal gelijk! De enige manier om te reageren op mijn bijdragen tot nu toe is, als jij weet hebt van deze "agp" sites, geef dan je mening er over of draag bij aan een constructieve opbouw in plaats van afbraak! Als je het niet eens bent met deze visie dan hoor ik dat graag, dan weet ik gelijk ook waarom je het er niet mee eens kunt zijn, prima verklaar je dan nader, dat maakt alles nog beter en tot een 'vruchtbaar' discussieplan over dit onderwerp! Maar in ieder geval door je verwijzingen, BEDANKT voor je GRATIS RECLAME! Velen zullen de ogen opengaan en de oren ook vanzelf!
Groet en een fijne zondag nog!
Laatst gewijzigd door JohannesopPatmos2016 op 09 okt 2016 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 09 okt 2016 16:09

Je hebt gewoon een bronvermelding te geven als je iets plaatst wat je niet zelf hebt geschreven. Ook al heb je het lang geleden eens op je eigen PC gezet. Wen er maar aan en elke keer dat je het niet doet en ik zie dat het niet door jezelf geschreven is zal ik je daarop aanspreken.

Voor de rest kan ik je adviseren (een tip dus) zo nu en dan een enter in te drukken om alinea's te maken. Zo is je bijdrage nu een groot blok wat de leesbaarheid ernstig bemoeilijkt. Hierdoor heb ik dus slechts de eerste paar regels gelezen.

JohannesopPatmos2016
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor JohannesopPatmos2016 » 09 okt 2016 16:36

Dag Yoshi,
Ik hoop dat mijn bijdrage over de profetie en de wederkomst duidelijk zijn! Het is nu tijd om ze verder uit te werken samen met de forumleden op grond van onze kennis en inzicht! Vanaf nu gebruik ik louter en alleen mijn eigen ervaringen en breng alleen die aan de orde, op dit punt! En zal ze op grond van mijn eigen dossiers toelichten t.a.v. mijn persoonlijke visie op deze zaken. Zal inderdaad wat ruimte creëren tussen de teksten, je hebt daar zeker een punt! Voor mij persoonlijk maakt het allemaal niet zo veel uit! Al komen de mensen met lappen tekst zo groot als 100 A4 vellen vol, dan nog ben ik bereid om ze te analyseren en rustig te lezen? Ik heb wel Bijbelstudie gegeven aan mensen die bijna noch lezen noch schrijven konden! Het gaat mij in de eerste plaats om de mens en dan (pas) de letter! ( (Jesaja8:20)
Groet en dank!

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 09 okt 2016 17:41

Het gaat mij in de eerste plaats om de mens en dan (pas) de letter!
Juist, en daarom moet je het de mensen zo moeilijk mogelijk maken door ondoordringbare tekstbrouwsels neer te plempen. Logisch.

Verder is al de onzin die je post met een verwijzing naar Calvijn van tafel te vegen.

Ook raar dat je zegt: ik heb het van een Rabbi dus is het waar. Hier komt een bepaalde bijgelovigheid opsteken waardoor een deel van het christendom geplaagd wordt: een overdreven verering voor alles wat Jood en Israël is.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 okt 2016 19:45

Als de tekstopmaak ondoordringbaar is, is de inhoud vaak ook niet de moeite waard, moet ik uit ervaring zeggen. Mensen die bij het communiceren niet aan de ontvanger denken, zijn vooral in hun eigen hoofd bezig en zijn over het algemeen enkel op zoek naar klapvee.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 09 okt 2016 19:54

JohannesopPatmos2016 schreef:Dag Yoshi,
Ik hoop dat mijn bijdrage over de profetie en de wederkomst duidelijk zijn!

Dag JohannesopPatmos2016,

Ik lees ze slechts scannend. Het onderwerp vind ik niet zo bijster interessant ook. Ik ben een wat meer praktisch gelovige.
Het is nu tijd om ze verder uit te werken samen met de forumleden op grond van onze kennis en inzicht!

Ik wens jou en de andere participanten er heel veel plezier mee. Wat ik graag zou willen zien is dat je er een verhaal van maakt van je eigen geloof. Dat wil zeggen er geen andere religies zoals het rooms-katholicisme erbij te betrekken. Het is immers jouw geloof toch en niet jouw anti-geloof wat parasiteert op een ander geloof. Kan je je geloof niet invullen zonder negatief over andere geloven te zijn dan kan je je afvragen of het wel van Christus afkomstig is, of het wel op eigen benen kan staan en of het dan niet op drijfzand gebouwd is.

JohannesopPatmos2016
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor JohannesopPatmos2016 » 10 okt 2016 07:58

Beste Yoshi,

Het gaat niet om "Geloof" maar de Profetie en de wederkomst gaat over een strijd! Een strijd tussen twee Machten. En in de wereld is dat een politieke-religieuze strijd! De Machtstaat Rome ( en dus niet de gelovige Kerk binnen haar) is een politieke- kerk. Een politiek-religieuze Staatskerk van het grote Babylon. Er is op aarde maar één Pontifix Maximus, maar je moet het persoonlijke geloof scheiden van het systeem! Het systeem is anti-christelijk evenals de Islam dat is! Daarom leert Jezus ons ook dat er twee Israëls zijn! Twee type Christenen. En het is de HG die openbaart aan het hart! Hoe we de zaken ook bewust verkeerd aan de mensen voorhouden (zoals de meeste kerken doen door de Oecumene). Ik neem dus del vanuit de Geschriften en zeker daar zal soms gewezen moeten worden op historische feiten die helaas "kerkelijke" zaken zijn maar niets met Jesus te maken hebben, zoals deze foto en bewijs der dingen! Afbeelding. Als we op de stoel van Jezus gaan zitten en menen wat goed en niet goed is voor elk zelfdenkend mensen, in wie het geloof vrij maakt, dan is het einde zoek! Maar ik begrijp het wel, laten we ons dus beperken tot wat de Heilige Schrift zegt en de HG ons doen ingeven wat juist en wat vals is! Groeten een fijne dag!

ereunao

Berichtdoor ereunao » 10 okt 2016 10:32

JohannesopPatmos2016 »
Dit is pure inlegkunde, botte fantasie want:
1e Als de 70e jaarweek aansloot op de 69e had Israël 7 jr na de dood van de Messias volledig hersteld en verzoend moeten zijn i.p.v de verwoesting van stad en tempel en de wereldwijde verstrooiing in het jr 70. De bekering en het definitieve herstel van Israël ligt dus nog steeds in de toekomst en is altijd verbonden aan de wederkomst van de Koning. Zie o.a. Luk.13:35;Hand.3:19-21; Rom.11:26. Maar dan moet je wel voor Israël Israël leren lezen en er niet de Kerk voor invullen! En het gaat in Dan.8 over de geitenbok die het Grieks-Macedonische rijk voorstelt. Die kleine hoorn is Antiochus IV Epiphanes die de tempel ontheiligde door er een altaar van Zeus in te zetten en een varken liet offeren op het brandofferaltaar. Maar dat duurde geen 2300 jaren, want 3 jr later heeft Judas de Makkabeeër de tempel gereinigd en opnieuw ingewijd . Maar omdat hij een type van de a-christ was verwijst Matt.24:15 de totale eindvervulling naar de toekomst. En in Openb 11 gaat het dan ook duidelijk om 3 ½ jr en niet om 1260. Want dan zouden die 2 getuigen ook 3 ½ jaar op de straten van Jeruzalem liggen ! Dit alles heeft dus niets met het pausdom te maken.

2e Dit is verv-theologie alsof God in de kerkgeschiedenis vervult wat Hij aan Israël beloofd heeft. Maar er is geen enkel bewijs in de Schrift dat het binnen-historische messiaanse rijk (waar nog getrouwd wordt en kinderen geboren worden en de mensen nog oud worden en sterfelijk zijn), ( Jer.33:10,11; Zach.8:4,5; Jes 65:20 ) , overgeheveld moet worden naar het transcendente, hemelse Kanaän en Jeruzalem waar dit ondenkbaar is. ( Luk. 20:34-36 )

3e Jeruzalem wordt in het N.T. wel 140x genoemd en altijd in de gewone, geografische betekenis die het nu nog heeft en anders staat er een bemerking bij z.a. ‘dat boven’ is of ‘het nieuwe’ Jeruzalem.(zie vooral Ezech.37;25-28 en Mich.7:18-20). Johannes zag in het N.Jeruzalem geen tempel (Openb.21:22) terwijl de tempel in het messiaanse rijk door Ezech tot in de kleinste details beschreven wordt ( Ezech 40-44 ) Nu stem ik graag toe dat het aardse ook hier profetisch boven zichzelf uit wijst naar het hemelse, maar het gaat er beslist niet in op!

4e Gods verbond met Abraham is geheel gericht op de zegeningen voor Israël en de volken in het messiaanse rijk en is nooit op de Kerk overgegaan, daar is geen enkel bewijs voor in de Schrift. De discipelen wisten heus wel waar ze het over hadden toen zij die vraag stelden Hand.1:6. En ook Jakobus verwijst naar Amos 9 als hij spreekt over de oprichting van de vervallen hut van David .Hand.15. En wij lezen in Jer.33 dat God zijn verbond met Davids huis en met Levi ( Ps.89,2Sam.7 Mal.2) met eden bevestigt. En de paus is een figuur uit de kerkgeschiedenis dat helemaal buiten het blikveld van de profeten lag. Want de profetie is altijd primair op Israël gericht; komst en wederkomst van de Messias worden in het profetisch perspectief in één blik samengevat en sluiten naadloos op elkaar aan, zie Zach.9:9 voor Zijn komst en vers 10 voor Zijn wederkomst. Het dal dat er tussen lag werd door hen niet gezien. De Gemeente van Chr.was voor hen nog een verborgenheid Ef.3:5.
De profetische klok is dan ook stilgevallen toen Israël zijn Messias verwierp en in het jaar 70 als natie ophield te bestaan en loopt dus niet door in de kerkgeschiedenis. Weer genoeg voor ditmaal. groet ereunao

Terug naar “[Religie] - Open forum”