Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 22 sep 2016 17:43

Ja.... zo zit dat in onze regering.

Wilders (PVV) kan de ‘pleur op’-uitspraak van premier Rutte als enige waarderen. Hij wil echter wel van de premier weten hoe hij ervoor gaat zorgen dat Nederlandse Turken het land gaan verlaten.

‘Hoe zorgt u dat ze oppleuren?’

http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binne ... n____.html

Niet dus, wel zeggen pleur op maar geen mogelijkheid om op te rotten.

elburger
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elburger » 22 sep 2016 18:08

Hoe je het ook went of keert, de PVV zal nerver nooit in het de 2e kamer komen. Al halen ze 50 zetels. Ben op op sommige punten met hem eens, maar op andere weer niet. Maar Geert houdt de boel wel scherp.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 22 sep 2016 18:52

Hoe je het ook wendt of keert de PVV is al jaren onderdeel van de 2e kamer. Al halen ze 1 zetel, dan nog zullen ze onderdeel van de 2e kamer zijn. :)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 22 sep 2016 19:13

elburger bedoeld 'in de regering' i.p.v. de tweede kamer.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 26 sep 2016 09:54

benefietdiner schreef:Wilders (PVV) kan de ‘pleur op’-uitspraak van premier Rutte als enige waarderen. Hij wil echter wel van de premier weten hoe hij ervoor gaat zorgen dat Nederlandse Turken het land gaan verlaten.

‘Hoe zorgt u dat ze oppleuren?’

Niet dus, wel zeggen pleur op maar geen mogelijkheid om op te rotten.
Wilders weet het zelf ook niet echt: https://www.youtube.com/watch?v=NuvCgVnnWVY

Wilders wil de vrijheid van godsdienst afschaffen voor moslims.
Hij zegt: "dit is de enige methode om de vrijheid van ons land te behouden".
Nu heeft hij zelf jaren lang in Israel gewoond, een land dat toch aardig wat problemen heeft met de Arabische wereld. Maar daar zijn ze echt niet zo gek om de vrijheid van godsdienst in te perken voor moslims. Ze pakken moslimextremisme op een heel andere manier aan dan door hun eigen vrijheden en principes aan te tasten. Ze redden het toch best aardig op die manier, dus de uitspraak "de enige manier om onze vrijheid te behouden" is onjuist. Hij heeft dus niet gelijk.
Wilders zou eens bij zijn vrienden in Israel te rade moeten gaan.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

BladeStraight
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor BladeStraight » 26 sep 2016 11:57

Ik zou nu ook niet meteen Israël tot een voorbeeld willen nemen, Elbert...
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 26 sep 2016 15:36

elbert schreef:Wilders weet het zelf ook niet echt: https://www.youtube.com/watch?v=NuvCgVnnWVY

Ik ben het volstrekt niet met Wilders eens. Kan echter niet ontkennen dat hij de enige is die ook daadwerkelijke concrete ideeën heeft, De rest blijft hangen in thee drinken, buurtwerkers en een wijkagent. Dat is dus al decennia gedaan en heeft keihard gefaald.
Wilders wil de vrijheid van godsdienst afschaffen voor moslims.
Nu heeft hij zelf jaren lang in Israel gewoond, een land dat toch aardig wat problemen heeft met de Arabische wereld. Maar daar zijn ze echt niet zo gek om de vrijheid van godsdienst in te perken voor moslims. Ze pakken moslimextremisme op een heel andere manier aan dan door hun eigen vrijheden en principes aan te tasten. Ze redden het toch best aardig op die manier, dus de uitspraak "de enige manier om onze vrijheid te behouden" is onjuist. Hij heeft dus niet gelijk.
Wilders zou eens bij zijn vrienden in Israel te rade moeten gaan.

Want in Israël gaat het zo fijn? Daar zien we juist hetgeen wat Wilders wil voorkomen.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 26 sep 2016 18:41

elbert schreef:Wilders wil de vrijheid van godsdienst afschaffen voor moslims.

Nee Wilders wil de vrijheid van godsdienst niet afschaffen. Wilders heeft dat ook nooit gezegd de vrijheid van godsdienst te willen afschaffen. Inderdaad wel voor de islam omdat de islam veel meer (alleen maar) een politieke ideologie is als godsdienst. Dat hoor je Wilders wel zeggen. De totalitaire leer van geweld en onderdrukking, samen met de sharia, bewijst dat. Het is volstrekt duidelijk dat de islam veel meer een ideologie dan religie is. Voor een moslim is het onmogelijk om de dienst aan god los te zien van politieke consequenties. Mohammed was profeet én generaal. Mohammed was de laatste 10 jaar van zijn leven permanent in oorlog. Zijn opvolgers hebben deze staat van oorlog verdergezet (Kalifaat). Er staan dus in de Koran heel wat regels i.v.m. het voeren van oorlog en deze maken integraal deel uit van het islamitisch recht. De ideologie van de Jihad, oorlogvoeren om de moslims te verdedigen en de islam te verspreiden, is heel goed ontwikkeld en is een deel van het islamitisch recht. Geen enkele godsdienst heeft zo’n goed uitgewerkte oorlogsdoctrine als de Islam.
Maar...... inderdaad zal het een lastige worden om de islam aan te pakken.

BladeStraight
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor BladeStraight » 26 sep 2016 20:42

Het probleem van Wilders is dat hij seculier liberalisme tot een onwrikbare staatsideologie bombardeert, en iedereen die zich daar niet naar voegt moet worden ingeperkt.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 27 sep 2016 09:23

Yoshi schreef:Want in Israël gaat het zo fijn? Daar zien we juist hetgeen wat Wilders wil voorkomen.
Als we Israel binnen de groene lijn bekijken (dus even de zgn. Westbank buiten beschouwing laten), gaat het inderdaad redelijk fijn in Israel. Vergeet niet dat zo'n 16% van de Israelische bevolking moslim is, meer dan in Nederland. Die moslims zorgen over het algemeen niet voor grote problemen, in tegenstelling tot de Palestijnen in Gaza en de Westbank. Ze kunnen dus gewoon naar de moskee en ze hebben een koran thuis liggen. Als het aan Wilders zou liggen, zou hij de moskeeen afbreken en met de politie huiszoekingen willen doen om de moslims hun koran af te pakken. En dan denkt hij dat daarmee de problemen opgelost zijn? Ik denk dat het dan eerder erger dan beter wordt.
benefietdiner schreef:Nee Wilders wil de vrijheid van godsdienst niet afschaffen. Wilders heeft dat ook nooit gezegd de vrijheid van godsdienst te willen afschaffen. Inderdaad wel voor de islam
Nee en ja dus, wat erop neerkomt dat de PVV de vrijheid van godsdienst weldegelijk aan banden wil leggen. Zo'n principe moet je gewoon niet willen, punt. Want nu zijn het de moslims die van de PVV niet naar de moskee mogen, morgen mag jij niet meer naar de kerk van de seculiere meerderheid in dit land.

Het is waar dat een minderheid van de moslims daadwerkelijk jihad wil voeren. Dat is een probleem en dat moet aangepakt worden. Maar dat probleem los je niet op door de vrijheid van godsdienst aan te tasten, maar door het overtreden van de wet door dit soort jihadisten aan te pakken.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 27 sep 2016 15:43

Het gaat helemaal niet fijn in Israël, er is een gigantisch militair apparaat nodig om de orde te handhaven. Israël spendeert 7% van het BBP aan militaire uitgaven. Nederland 1,4%. Er komen regelmatig aanslagen voor. Er is geen vrij reizen mogelijk tussen Israël en haar buurlanden.

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 27 sep 2016 16:30

Yoshi schreef:Het gaat helemaal niet fijn in Israël, er is een gigantisch militair apparaat nodig om de orde te handhaven. Israël spendeert 7% van het BBP aan militaire uitgaven. Nederland 1,4%. Er komen regelmatig aanslagen voor. Er is geen vrij reizen mogelijk tussen Israël en haar buurlanden.

Niet fijn in Israël?

Als je terroristen aan je grenzen heb, zoals Hamas en Hezbollah, dan is het niet vreemd dat je een militair apparaat nodig heb. Helaas is het ook zo dat er veel Arabieren zijn, die ondanks een goede kans op een voorspoedig leven, aanslagen plegen. Messen, auto's en stenen. Dit jaar nog in Jeruzalem een bomaanslag, en vorig jaar in Tel-Aviv. De steekpartijen, zoals op een meisje slapend in haar eigen bed in Kirjat-Arba, zijn er ook. Deze laatst in Jeruzalem (let op: schokkend).

Maar, Israël is vrij voorspoedig in het handhaven van de veiligheid. Tegen die steekpartijen is weinig te doen. Maar tegen raketaanvallen (op burgerdoelen!!!) is 'iron dome' ontwikkeld. Dat werkt nu ook goed tegen aanvallen vanuit Syrië.

Ondanks al deze aanvallen, aanslagen, etc. is het veiliger in Israël dan tien jaar geleden.

Enne, reizen naar Jordanië kan gewoon. En Egypte ook. Alleen dan de gewone procedure van paspoortcontrole, visa, etc. Naar Syrië reizen vanuit Israël, dat gaat niet. En Libanon is ook vrij lastig.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 27 sep 2016 17:47

elbert schreef: Als het aan Wilders zou liggen, zou hij de moskeeen afbreken en met de politie huiszoekingen willen doen om de moslims hun koran af te pakken. En dan denkt hij dat daarmee de problemen opgelost zijn? Ik denk dat het dan eerder erger dan beter wordt.

Nee en ja dus, wat erop neerkomt dat de PVV de vrijheid van godsdienst weldegelijk aan banden wil leggen. Zo'n principe moet je gewoon niet willen, punt. Want nu zijn het de moslims die van de PVV niet naar de moskee mogen, morgen mag jij niet meer naar de kerk van de seculiere meerderheid in dit land.
Laat ik het anders formuleren.
Wilders wil de vrijheid van godsdienst laten zoals het is en niet aan banden leggen.
De islam is een godsdienst die veel meer is dan alleen godsdienst, het een totalitaire ideologie. Het is een godsdienst plus politiek. De politiek is veel belangrijker dan de godsdienst namelijk een kalief en daarom valt de islam niet onder de noemer godsdienst. Een kalief, dat wil zeggen een opvolger van de islamitische profeet Mohammed. Met de benaming kalifaat (opvolger schap) eist een staat zodoende rechtstreeks de politieke erfenis van Mohammed op.
Wilders noemt daarom ook de moskeeën haat paleizen. Moskeeën vallen daarom ook niet onder gods- of gebedshuizen en nog minder onder godsdienst.
Daarom moskeeën sluiten en de koran verbieden.

WAT IS DE ISLAM ???
Godsdienst of ideologie ???
http://www.exmoslim.org/godsdienst%20of ... logie.html
Laatst gewijzigd door benefietdiner op 27 sep 2016 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 27 sep 2016 17:50

Ik kan ook een filmpje plaatsen van een pretpark in IS land. Dat maakt het niet fijn daar. Naar Nederlandse maatstaven is het simpelweg niet fijn wonen in Israël en spendeert het gigantische bedragen aan beveiliging en komen er meer mensen om door terreur.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 27 sep 2016 21:19

benefietdiner schreef:De islam is een godsdienst die veel meer is dan alleen godsdienst, het een totalitaire ideologie. Het is een godsdienst plus politiek.
Het is een totalitaire ideologie voor jihadisten inderdaad. Die moeten dan ook aangepakt worden. De meeste moslims zijn daarin een stuk gematigder. Wat Wilders tot stand gaat brengen als hij het voor het zeggen heeft, is om die meerderheid van de moslims ook nog eens te radicaliseren. Ik dank je feestelijk voor zo'n oplossing. Je kunt beter die minderheid die voor problemen kan zorgen, aanpakken, dan alle moslims.
Je kunt dit op een slimme manier aanpakken, of op een domme manier. De slimme manier is zoals men dat bijvoorbeeld in het Israël doet, dus zonder dwaze maatregelen als het sluiten van moskeeën en het afpakken van korans. De domme manier is die van Wilders.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”