Moderator: Moderafo's
jij denk ik... tenminste dat klinkt in die vraag door. Ik besta inderdaad niet, wel mijn lichaam.... je geest (of whatever) is ergens anders en is gestraft door De Albeslisser .... maar goed ...Het Weermannetje schreef:Wie zegt dat jij bestaat? Echt bestaat?
Dat geldt dan alleen voor platoons georienteerde filosofen... maar dat wil zeker niet zeggen dat iedereen die ervanuit gaat dat deze werkelijkheid alles is geen filosoof is/kan zijn!Raido schreef:echt is een woord voor iets wat je zelf hebt besloten of iemand anders voor jou heeft besloten. Als echte filosoof (a la Plato) hoor je te geloven dat de aarde niet de realiteit is, maar een afspiegeling van het geen echt is. Een soort van karikatuur.
Aragorn schreef:Laat ik ook eens een poging doen:
Filosofie is het op grond van de rede proberen wijsheid en kennis van de werkelijkheid te vergaren. Filosoferen doe je als je het niet meer over individuele gevallen hebt (zoals: deze man), maar dat abstaheert naar de mannelijkheid in zijn geheel en daar algemene uitspraken over probeert te doen.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 54 gasten