Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor rotterdam » 25 sep 2016 11:56

Yoshi schreef:1. Dat doet er niet toe.
2. Het is inhoudelijk overstijgend en praktisch gericht.

Maar je kan natuurlijk helemaal los gaan op tips en technieken om de werksfeer nog verder te verpesten maar wel je eigen gelijk te halen. Dan kent het verhaal enkel verliezers. Dan heiligt het doel de middelen.

Totaal uit de hand gelopen zendingsdrang.
Het gaat hier over gesprekken tussen christenen onderling.
Triest als je meent dat je zelfs op het werk nog je eigen groepje moet promoten.
Ik ben mede-eigenaar van een bedrijf in Oeganda, wij hebben, pak weg, 15 verschillende christelijke kerkgenootschappen op de werkvloer en ook nog een paar moslims.
Wij hebben gesprekken over geloof en politiek (contractueel) verboden.
Ook tijdens de lunch en diner. We het doet vliegt de laan uit.
Tijdens de lunch ben je op het terrein van de werkgever.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 25 sep 2016 13:25

Maar ja, dit advies zal de vraagsteller dus waarschijnlijk nooit krijgen omdat het gecensureerd wordt in het vragenonderdeel. En als iemand dezelfde vraag heeft en googled dan komt hij/zij ook eerst uit in het vragengedeelte.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 25 sep 2016 14:38

Yoshi schreef:1. Dat doet er niet toe.
2. Het is inhoudelijk overstijgend en praktisch gericht.

Maar je kan natuurlijk helemaal los gaan op tips en technieken om de werksfeer nog verder te verpesten maar wel je eigen gelijk te halen. Dan kent het verhaal enkel verliezers. Dan heiligt het doel de middelen.
1. Jawel, dat doet er wel toe. Buiten werktijd mag je best met elkaar over dergelijke dingen praten.
Als je vrijdag na werktijd in de kroeg de werkweek afsluit, of je komt elkaar tegen op een christelijk evenement ofzo.
Dan is er niks op tegen om, als je dat allebei wilt, met elkaar van gedachten te wisselen over het geloof.
2. Jouw antwoord is zo overstijgend dat de werkelijke vraag niet aan de orde komt.
Die moet maar genegeerd worden omdat jij aanneemt dat de gesprekken op het werk gebeuren. " Het is volstrekt niet professioneel om op je werk gevoelige niet werk gerelateerde onderwerpen als religie en politiek aan te snijden. Laat staan erover te twisten met je collega's".

En verder neem je aan dat de werksfeer verpest wordt, iets met projectie?
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 25 sep 2016 16:25

naamloos schreef:En verder neem je aan dat de werksfeer verpest wordt, iets met projectie?

Iets met ervaring van zo'n beetje alle grote en professionele bedrijven.
Maar goed, probeer het eens uit op je werk, ga eens de conquistador uithangen en eens kijken hoe leuk je punten scoort bij je functioneringsgesprek.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 25 sep 2016 21:26

Yoshi schreef:Iets met ervaring van zo'n beetje alle grote en professionele bedrijven.
Maar goed, probeer het eens uit op je werk, ga eens de conquistador uithangen en eens kijken hoe leuk je punten scoort bij je functioneringsgesprek.
Het blijft lastig hè om goed te lezen. Ik zeg nergens op je werk, noem juist nadrukkelijk andere gelegenheden.
En uit de vraag blijkt niet dat de gesprekken tijdens het werk plaatsvinden, dat is een klakkeloze aanname van jou.
Het zou kunnen, mij lijkt het echter veel logischer dat diepgaande gesprekken over geloofszaken buiten werktijd gevoerd worden aangezien het werk omschreven wordt als heftig en professioneel: Sinds een aantal weken heb ik een nieuwe baan als raadsonderzoeker. Ik heb fantastisch mooi, maar zeker heftig werk. De mensen op de werkvloer zijn gedreven, enthousiast en beschikken over veel kennis. Het is behoorlijk professioneel en ik merk dat ik werk met hoog opgeleide mensen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 sep 2016 08:55

Vanaf het moment dat je de parkeerplaats op rijdt tot het moment dat je 's avonds weer naar huis gaat, ben je 'aan het werk'; dus ook tijdens je pauzes en lunches.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 26 sep 2016 11:38

Dat hangt er vanaf of je de pauze doorbetaald krijgt of niet, en op welke plaats je je tijdens de pauze bevind.
Een niet doorbetaalde pauze die je lekker buiten in het zonnetje doorbrengt met je collega's is geen werktijd.
Maar goed, dat boeit verder ook helemaal niet. Ook buiten de lunchpauze blijven er genoeg opties over.

Als er op het werk (en wettelijk) geen regels bestaan over het bespreken van onderwerpen als politiek en geloof ben je vrij om zelf te bepalen waar je over praat. Of het handig is dat is punt twee.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 26 sep 2016 15:51

naamloos schreef:Dat hangt er vanaf of je de pauze doorbetaald krijgt of niet, en op welke plaats je je tijdens de pauze bevind.
Een niet doorbetaalde pauze die je lekker buiten in het zonnetje doorbrengt met je collega's is geen werktijd.
Maar goed, dat boeit verder ook helemaal niet. Ook buiten de lunchpauze blijven er genoeg opties over.

Dat doet er allemaal idd niet toe, want het gaat om het resultaat; een verstoorde werkrelatie.
Als er op het werk (en wettelijk) geen regels bestaan over het bespreken van onderwerpen als politiek en geloof ben je vrij om zelf te bepalen waar je over praat. Of het handig is dat is punt twee.

Juist ja. Daarnaast vind ik het gewoon moreel verwerpelijk maar dat is een ander vraagstuk.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 26 sep 2016 16:39

Yoshi schreef:Dat doet er allemaal idd niet toe, want het gaat om het resultaat; een verstoorde werkrelatie.
Alweer, er staat nergens in de vraag dat de werkrelatie verstoord is. Eveneens een onbewezen vooraanname vanuit je "rijke ervaring van zo'n beetje alle (!) grote en professionele bedrijven."
Wel, er zijn meer meer ervaringen dan de jouwe alleen. Meestal hoor je alleen iets als het fout gaat, wat dan verder niets zegt over de keren dat het gewoon goed gaat.

Ik kan het gemist hebben hoor, maar ik heb ook nergens gelezen dat jouw reactie verwijderd is vanwege dat de "tere refozieltjes er niet tegen bestand zouden zijn". Dus waarom gooi je het daar dan op? (met voorbijzien je eigen off topic en vooraannames)

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 26 sep 2016 17:01

naamloos schreef:Alweer, er staat nergens in de vraag dat de werkrelatie verstoord is. Eveneens een onbewezen vooraanname vanuit je "rijke ervaring van zo'n beetje alle (!) grote en professionele bedrijven."
Wel, er zijn meer meer ervaringen dan de jouwe alleen.

Dat blijk al uit mijn reactie. Ik heb het namelijk niet eens over mijn eigen ervaringen maar die van grote en professionele bedrijven.
Meestal hoor je alleen iets als het fout gaat, wat dan verder niets zegt over de keren dat het gewoon goed gaat.

Ja, en?
Ik kan het gemist hebben hoor, maar ik heb ook nergens gelezen dat jouw reactie verwijderd is vanwege dat de "tere refozieltjes er niet tegen bestand zouden zijn". Dus waarom gooi je het daar dan op? (met voorbijzien je eigen off topic en vooraannames)

Mortlach had er in ieder geval geen enkele moeite mee om te begrijpen dat mijn antwoord verwijderd was uit de vragen rubriek.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 26 sep 2016 17:56

Yoshi schreef:Dat blijk al uit mijn reactie. Ik heb het namelijk niet eens over mijn eigen ervaringen maar die van grote en professionele bedrijven.
Ohhhhh, ik had het over jouw projectie, en ik meende dat je me wilde wijsmaken dat je ervaring had van zo'n beetje alle grote en professionele bedrijven. Ook weer opgelost.
Yoshi schreef:Ja, en?
Dat blijkt al uit mijn reactie. De keren dat het goed gaat daar hoor en merkt 'men' niets van, dus heeft dat ook geen nadelige effecten op het werk. Dat in tegenstelling tot de keren dat het fout gaat.
Yoshi schreef:Mortlach had er in ieder geval geen enkele moeite mee om te begrijpen dat mijn antwoord verwijderd was uit de vragen rubriek.
Ja, en?

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 26 sep 2016 17:59

En het is gewoon ontzettend grappig dat iemand die roeptoetert "Het blijft lastig hè om goed te lezen" er zelf niet zo bijster goed in is.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 26 sep 2016 18:23

Yoshi schreef:En het is gewoon ontzettend grappig dat iemand die roeptoetert "Het blijft lastig hè om goed te lezen" er zelf niet zo bijster goed in is.
Ja lollig hé? Gelukkig heb ik niet gezegd dat ik het nooit lastig vind, dat scheelt misschien nog!
(overigens is jouw opmerking voor tweeërlei uitleg vatbaar, dat kun je van de mijne -iig in dit topic- niet zeggen)
Maar het was weer gezellig met je =; (niet anders verwacht voor iemand die zo "gevoelig" is voor sfeer) :D
Laatst gewijzigd door naamloos op 26 sep 2016 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 26 sep 2016 18:25

naamloos schreef:Ja lollig hé? Gelukkig heb ik niet gezegd dat ik het nooit lastig vind, dat scheelt misschien nog!

Dan moet je zulke dingen ook niet roepen. Althans, dat denk ik dan.
(overigens is jouw opmerking voor tweeërlei uitleg vatbaar, dat kun je van de mijne -iig in dit topic- niet zeggen)

Goed zo. =D>
Laatst gewijzigd door Yoshi op 26 sep 2016 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 26 sep 2016 18:32

Yoshi schreef:Sommige dingen hoeven niet uitgesproken te worden, die liggen er zo dik bovenop.
Och, je blaast regelmatig hoog van de toren. Ik dacht gewoon dat dit weer zo'n moment was, dat krijg je dan hé ...
Toedeltjes!

Terug naar “RefoWeb”