Is het misschien een idee dat er een nieuw subforum komt waar alleen Heintje en Vreemdeling kunnen komen zodat ze al hun energie kunnen besteden met tot in den treure elkaar te overtuigen van hun denkwijzen?

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Marnix schreef::-)
Is het misschien een idee dat er een nieuw subforum komt waar alleen Heintje en Vreemdeling kunnen komen zodat ze al hun energie kunnen besteden met tot in den treure elkaar te overtuigen van hun denkwijzen?
JeeWee schreef:Dat hoeven jij en ik toch niet meer te bepalen?
Jezus gaf de hoofdzaken zelf aan: "
U zult de Heere, uw God, liefhebben met heel uw hart, met heel uw ziel en met heel uw verstand.
Dit is het eerste en het grote gebod.
En het tweede, hieraan gelijk, is: U zult uw naaste liefhebben als uzelf.
Aan deze twee geboden hangt heel de Wet, en de Profeten.
Ben je dat echt, of is het makkelijk te typen: "Ik ben kritisch".Prima om kritisch te blijven. Dat ben ik ook.
Ook hier geldt: De moslim en hindoe voelen beiden iets anders. Moet ik alle 3 de gevoelens serieus nemen? Of kan je beter kritisch blijven?Maar ik voel haarfijn aan als er iets is wat tussen God en mij in staat.
Want dat belemmert mijn zicht op Hem.
Heintje:
Tja...ik leef niet in de opperste geluksstemming dat ik tot die 4 promille behoor die behouden blijft. Jij natuurlijk wel.
R'dam:
Rolkolder heintje - ik heb zoiets nooit beweerd.
Dus hoe kom je erbij om mij zoiets te laten zeggen.
heintje schreef:Tja...ik leef niet in de opperste geluksstemming dat ik tot die 4 promille behoor die behouden blijft. Jij natuurlijk wel.
Ik dacht toch dat je liet doorschemeren dat je gelukkiger wordt van geloof. En dan m.n. in Jezus. Dat dat eigenlijk wel essentieel voor geluk is.
JeeWee schreef:Er zijn wel christelijke kerken, maar die staan mijlenver af met hun leer en leven als wat hier als 'de waarheid' wordt gepredikt...
Vandaar ook mijn topicvraag...
rotterdam schreef:
Ja dat klopt....rustiger dus gelukkiger (van geloof in God) maar dat is wellicht
persoonlijk, alhoewel ik zie het wel vaak terug bij andere mensen.
Marnix schreef::-)
Chaya schreef:Waarom zou RW een platforum moeten bieden aan godloochenaars?
Daar zijn al fora voor. Is zeker te saai.
Speedy schreef:Blijkbaar en vervolgens ctr-C - ctr-V hier dezelfde teksten of aangepaste teksten dumpen.
mona schreef:Het zal niet lang meer duren of de 'vliegende spaghetti monster kerk" doet hier ook zijn goddeloze duit in het zakje.
En blijkbaar zijn hier ook mensen die zich toch aangesproken voelen, of het leuk vinden deel te nemen aan een zinloze, zuigende discussie.
Als hier niemand inhoudelijk op deze vermoeiende gasten in zou gaan, zou het snel klaar zijn.
Nu houd men zelf dit podium in stand.
heintje schreef:De meeste teksten kan ik rechtstreeks uit mijn hart halen.
Ik bedoel uiteraard mijn hersenen, want mijn hart is, zoals ook jij ongetwijfeld weet, een spier. En ik weet inmiddels zoveel van geloofs"logica", drogredeneringen en godsdienstpsychologie dat ik internet niet meer nodig heb. De gelovige heeft steeds minder geheimen voor Heintje.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten