Beroepingswerk binnen Refoland (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spreeuw
Generaal
Generaal

Re: Beroepingswerk binnen Refoland (deel 3)

Berichtdoor Spreeuw » 24 jun 2016 07:37

Hersteld Hervormde Kerk:

Beroepen: te Aalst i.c.m. Kerkwijk e.o., P. den Ouden te Katwijk aan Zee (wijkgemeente Adullam).

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 24 jun 2016 07:59

plebs schreef:Christelijke Gereformeerde Kerken

Benoemd als hoofddocent aan de TUA
Ds. M.C. Mulder te
Ds. D.J. Steensma te Veenwouden
Mulder is geen predikant. Hij is dr.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 24 jun 2016 09:00

plebs schreef:Christelijke Gereformeerde Kerken

Benoemd als hoofddocent aan de TUA
Ds. M.C. Mulder te
Ds. D.J. Steensma te Veenwouden

Race406 schreef:Mulder is geen predikant. Hij is dr.

Dr. M.C. Mulder was van 1988 tot 1995 als predikant verbonden aan de CGK te Doesburg, Doetinchem en Nijmegen en van 1995 tot 2005 aan de CGK te Goes. Hij is nooit als predikant afgezet, dus mag je inderdaad nog ds. voor zijn naam zetten. In zo'n situatie geldt: eens een predikant, altijd een predikant.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 24 jun 2016 09:27

Zover ik weet is hij wel afgezet. Dominees.nl meldt dat in ieder geval ook. Anders had hij weer beroepen kunnen worden. Hetgeen niet gebeurd is.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 24 jun 2016 09:33

Race406 schreef:Zover ik weet is hij wel afgezet. Dominees.nl meldt dat in ieder geval ook. Anders had hij weer beroepen kunnen worden. Hetgeen niet gebeurd is.

Wanneer (op welke datum) is hij afgezet? En als een predikant beroepbaar is, wil dat nog niet zeggen dat hij per definitie een beroep ontvangt.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 24 jun 2016 10:23

December 2005

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 24 jun 2016 15:37

Race406 schreef:December 2005

Ik weet niet precies wat u onder "afzetten" verstaat. Als dat echt het geval was, had het voor de hand gelegen dat hij het kerkverband CGK verlaten zou hebben. Als ik zijn CV lees (zie: http://www.tua.nl/index.php?paginaID=114), kom ik alleen tot de conclusie dat hij in 2006 andere taken kreeg.

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 24 jun 2016 15:39

Protestantse Kerk in Nederland:

Voornemen om te beroepen: te Nieuwland i.c.m. Oosterwijk (herv.), prop. A. van der Stoep te Nieuw-Lekkerland. Ingangsdatum beroep: 27 juni.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 24 jun 2016 16:13

Spreeuw schreef:Ik weet niet precies wat u onder "afzetten" verstaat. Als dat echt het geval was, had het voor de hand gelegen dat hij het kerkverband CGK verlaten zou hebben. Als ik zijn CV lees (zie: http://www.tua.nl/index.php?paginaID=114), kom ik alleen tot de conclusie dat hij in 2006 andere taken kreeg.
Wat er gebeurd is, is in goed overleg afgesloten. Hij kon geen predikant meer zijn maar kreeg inderdaad meer andere taken erbij. Zo zo je maar, iemand kan ook nadat er zaken zijn voorgevallen gewoon blijven functioneren binnen zijn kerkverband. Dit is een mooi voorbeeld van vergeving over en weer waarna men weer in vrede met elkaar verder kan!

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 24 jun 2016 17:09

Gereformeerde Gemeenten in Nederland:

Beroepen: te Bruinisse, kand. O.M. van der Tang te Barneveld.

Voordracht om te beroepen: te Schelluinen (herv.), prop. H.E. Veldhuijzen te Putten. Stemmingsdatum: 27 juni.

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 25 jun 2016 09:17

Gereformeerde Gemeenten in Nederland:

Aangenomen: naar Alblasserdam, kand. O.M. van der Tang te Barneveld, die bedankte voor Aalburg, De Beek-Uddel, Bruinisse, Dordrecht, Ederveen, Elspeet, Elst Utr., Geldermalsen, Gouda-Gerbrandyweg, Gouda-Stationsplein, 's-Gravendeel, Groot-Ammers, Hedel, Hendrik-Ido-Ambacht, IJsselmuiden, Katwijk ZH, Krimpen aan den IJssel, Kruiningen, Leerdam, Middelburg, Nieuwaal, Nieuwerkerk Zld., Nieuwerkerk aan den IJssel, Ochten, Otterville (Canada), Oud-Vossemeer, Rijssen, Scherpenzeel Gld., Sint Annaland, Terneuzen, Urk, Utrecht-De Bilt, Veenendaal, Vlaardingen, Vriezenveen en Waardenburg.

Bedankt: voor Krimpen aan den IJssel (herv. wijkgem. van bijzondere aard, wijk Noord), M. Maas te Veenendaal (herv., wijk 1: Noord).

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 27 jun 2016 06:58

Christelijke Gereformeerde Kerken:

Beroepen: te 's-Gravenzande, A.G.M. Weststrate te Biezelinge.

Gereformeerde Gemeenten:

Bedankt: voor Barneveld-Zuid, G. Hoogerland te Stolwijk.

Gereformeerde Kerken Vrijgemaakt:

Aangenomen: naar Den Helder, H. Bos te Winschoten.
Voordracht om te beroepen (als de kerkenraad van Wezep besluit de betreffende predikant aan de gemeente voor te dragen): te Wezep (Noorderlicht), J.B. de Rijke te Krimpen aan den IJssel (Immanuëlkerk). Stemmingsdatum: 29 juni.

Hersteld Hervormde Kerk:

Beroepen: te Kruiningen, kand. J.R. van Vugt te Lienden.

Nederlands Gereformeerde Kerken:

Beroepen: te Bunschoten-Spakenburg (Westerkerk), J. Winter te Wezep (De Morgenster).
Aangenomen: naar Amersfoort-Zuid, E.A.W. Mouissie te Bunschoten-Spakenburg (Westerkerk).
Aangenomen: naar Arnhem (CGK/NGK, Kruiskerk), D.H.T. Postuma te Lisse (CGK/GKV/NGK, SWG) (ds. Postuma is lid van de NGK).

Beroepen: te De Krim (prot.) (deeltijd), G. Rohaan te Gramsbergen (prot., wijk Centrum-Zuid), die dit beroep heeft aangenomen en ook in deeltijd aan Bergentheim (herv. i.c.m. geref.) verbonden zal worden.
Beroepen: te Nieuwland i.c.m. Oosterwijk (herv.), prop. A. van der Stoep te Nieuw-Lekkerland.
Voordracht om te beroepen: te Everdingen (herv.), prop. E. van der Poel te Sliedrecht. Stemmingsdatum: 12 juli. Bij een positieve uitslag in de stemmingsvergadering zal het beroep omstreeks 20 augustus uitgebracht worden.
Voordracht om te beroepen: te Schoonrewoerd (herv.), prop. E. van der Poel te Sliedrecht. Stemmingsdatum: 4 juli.
Beroepbaar gesteld: prop. E. van Bolhuis-Szabó te Hendrik-Ido-Ambacht; prop. L.J. Hoogerwerf te Bodegraven; prop. E. van der Poel te Sliedrecht.

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 01 jul 2016 08:31

Hersteld Hervormde Kerk:

Beroepen: te Ederveen (deeltijd), kand. P.D. van den Boogaard te Tholen.

Beroepen: te Amsterdam (Stichting Missionaire Activiteiten Amsterdam, tot predikant ter begeleiding en inbedding van aan de Protestantse Kerk Amsterdam gelieerde christelijke leefgemeenschappen) (deeltijd), R.P. Israël te Amsterdam (prot., als predikant verbonden aan Communiteit Spe Gaudentes van Stichting Oudezijds 100) (deeltijd), die dit beroep heeft aangenomen.
Beroepen: te Krimpen aan den IJssel (herv., wijkgemeente De Rank) (voor 80%), M.D. van der Giessen te Amersfoort (prot., wijkgemeente Nieuwe Kerk).

Jbkb

Berichtdoor Jbkb » 01 jul 2016 18:05

Is het al eens eerder voorgekomen dat een GerGem kandidaat er zo lang over doet alvorens een beroep aan te nemen (Kand. Al Chalabi)?

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 01 jul 2016 18:38

Wat wil je ook met zoveel beroepen ineens.... :shock:

Terug naar “Archief”