Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 26 jun 2016 11:06

rotterdam schreef:
Dat "snel" gaat nooit lukken. Toen IJsland erbij kwam hebben ze alleen over de visquota 3 jaar onderhandeld.
Ik denk dat het hele verhaal niet doorgaat.

IJsland is geen EU lid, was wel kandidaat lid maar is dat inmiddels ook niet meer heb ik begrepen.

Snel is relatief natuurlijk maar wat mij betreft moet het binnen een jaar geregeld zijn. De EU heeft er helemaal niets aan om een dood paard mee te blijven slepen.

hans0166 schreef:en de kans is nog altijd aanwezig dat het parlement de uitslag naast zich neerlegt ...

Die theoretische kans is er idd. Zeer onwaarschijnlijk.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 26 jun 2016 14:28

Yoshi schreef:IJsland is geen EU lid, was wel kandidaat lid maar is dat inmiddels ook niet meer heb ik begrepen.

klopt - herstel "toen IJsland lid wilde worden hebben ze alleen over de visquota drie jaar onderhandeld".

Snel is relatief natuurlijk maar wat mij betreft moet het binnen een jaar geregeld zijn. De EU heeft er helemaal niets aan om een dood paard mee te blijven slepen.

Gaat nooit lukken binnen 1 jaar.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 26 jun 2016 15:12

We zullen zien hoe het gaat lopen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 jun 2016 11:20

Normaal gesproken geen posts over EK's en voetbal, maar dit was toch wel een opmerkelijk nieuwtje:

IJsland schakelt Engeland uit met een 2-1 overwinning. IJsland, met een bevolking van ongeveer 350.000 mensen en een 'bondscoach' die deeltijd-tandarts is, schakelt een team uit dat 11de in de wereld is, met een bondscoach die 4,6 miljoen pond verdient en dat na 4 minuten met 1-0 voorstond.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 28 jun 2016 11:23

Ik heb er met veel plezier naar gekeken. Het is de IJslanders gegund en ze hebben er hard voor gevochten.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 28 jun 2016 11:29

Een ander nieuwtje;

Paus vindt dat homo's excuses verdienen van christenen en kerk

http://www.nu.nl/buitenland/4283945/pau ... -kerk.html

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 28 jun 2016 13:19

Yoshi schreef:Een ander nieuwtje;

Paus vindt dat homo's excuses verdienen van christenen en kerk

http://www.nu.nl/buitenland/4283945/pau ... -kerk.html

Beter laat dan nooit :D

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 29 jun 2016 09:33

Yoshi schreef:De mogelijkheid is dus aanwezig dat het VK er zo snel mogelijk uitgekieperd word.
Het VK kan er gewoonweg niet uitgekieperd worden. Het VK kan er alleen zelf uitstappen als het een artikel 50 procedure opstart binnen de EU. Dan komen er onderhandelingen met de EU over hoe de Brexit eruit gaat zien. Als er dan na 2 jaar nog geen akkoord is, staat het VK buiten de EU zonder verdrag. Vandaar dat het VK nog niet echt haast heeft met het opstarten van een artikel 50 procedure. Eerst moet er een nieuw kabinet komen, dat een plan van aanpak opstelt om de Brexit in ordelijke banen te leiden.
Overigens moet je er niet gek van opkijken als het VK het buiten de EU helemaal zo gek nog niet zal doen. Noorwegen en Zwitserland zijn ook landen die buiten de EU staan en dat zijn toch niet echt 3e wereldlanden. Het VK heeft net als die landen een fundamenteel sterke economie en dat zal zo blijven. De EU met al zijn stroperige regels is niet bepaald een noodzakelijke voorwaarde voor economisch succes.

Voor sommige eindtijdprofeten is de Brexit natuurlijk wel een gebeurtenis van de eerste orde :mrgreen: :
Afbeelding
http://babylonbee.com/news/dispensation ... exit-vote/
(satire)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 30 jun 2016 14:14

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 30 jun 2016 14:25

Ja, best wel eng!

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 30 jun 2016 15:31

Een stuk klassenjustitie; http://frontpage.fok.nl/nieuws/740589/1 ... mmink.html
Gelukkig weten wij dat ook Demmink zijn loon uiteindelijk niet zal ontlopen.

hans0166
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor hans0166 » 30 jun 2016 17:21

Yoshi schreef:Een stuk klassenjustitie

zet de brandstapels maar klaar... of toch maar even een paar echte bewijzen voor we het aansteken?
We horen alleen maar het opjutten, er is geen enkel sluitend bewijs geleverd, dus er kán niets anders besloten worden dan te staken.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 30 jun 2016 17:30

Was het maar zo'n feest dat bijltjesdag was aangebroken. :lol:

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 01 jul 2016 15:31

Sanitaire apartheid: Utrecht is de eerste gemeente die er op het stadhuis een einde aan maakt. De stad krijgt genderneutrale toiletten. Volgens wethouder Paulus Jansen (SP) is dat ook gewoon een praktisch besluit.
lees ik op Trouw.

Wat een onzinnigheid. Ik ken vrijwel niemand die thuis een aparte wc heeft voor mannen en vrouwen.
En hoe moet je je zo'n neutrale dan voorstellen?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 jul 2016 15:50

Chaya schreef:Sanitaire apartheid: Utrecht is de eerste gemeente die er op het stadhuis een einde aan maakt. De stad krijgt genderneutrale toiletten. Volgens wethouder Paulus Jansen (SP) is dat ook gewoon een praktisch besluit.
lees ik op Trouw.

Wat een onzinnigheid. Ik ken vrijwel niemand die thuis een aparte wc heeft voor mannen en vrouwen.
En hoe moet je je zo'n neutrale dan voorstellen?

Het is natuurlijk nogal reactionair op de ellende in de VS waar momenteel allerlei 'Bathroom bills' tot wet zijn verheven waardoor er een soort heksenjacht optreedt tegen transseksuelen en anderen die zich niet thuisvoelen in de binaire genderverdeling van OF man OF Vrouw. Allemaal volledig onuitvoerbare, ongrondwettelijke en onnodige wetgeving, trouwens.

Ik neem aan dat de urinoirs verdwijnen en er gewoon meer stallen komen en je voortaan niet meer hoeft te letten op het bordje.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Actualiteit & Politiek”