antoon schreef:Hier verschil ik een klein beetje van mening, ik blijf geloven in de goede wil van mensen, Heintje waarvan ik denk dat hij basis ervaring opgedaan heeft bij FT. (niet dat dat echt zoden aan de dijk zet) maar hij zit dan met een stuk naturalistische kennis en in veel mindere mate kennis van de bijbel en zeker daar waar echt raakvlakken zijn met de wetenschap.
Hebben velen van ons dat ook niet gehad, ik kan het heel goed mishebben maar misschien is hij zoekende naar de echte waarheid
Ja, misschien ben ik wel op zoek naar DE echte waarheid.
Zie je niet dat de arrogantie weer van je opmerking afdruipt? Wie ben jij om mij te vertellen dat ik DE waarheid bij jouw God moet zoeken? met evenveel arrogantie adviseert de moslim mij DE waarheid in de koran te zoeken en de hindoe zal me de veda's ten zeerste aanbevelen.
Wat is nou die echte waarheid? Als jij het weet, vertel het eens, want niemand weet dit.
Kennis van de bijbel heb ik inderdaad niet. Maar ik vraag me af of de doorsnee christen deze kennis wel heeft? Kennis hoe de bijbel ontstaan en veranderd/aangepast/vertaald is, welke fouten er in staan, de incongruenties en gruwelijkheden. Kijkt de doorsnee christen niet door een roze bril? En hoeveel orthodox christenen hebben kennis van wetenschap? Doorgaans worden ze op scholen gedaan waar een wat gecensureerde kijk op wetenschap (m.n. biologie!) heerst. Ik weet niet of het tegenwoordig nog gebeurd dat de hoofdstukken over de ET eruit gescheurd worden door de leiding...
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan