Scheppingsverhaal

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Scheppingsverhaal

Berichtdoor Johan100 » 23 jun 2016 19:45

pindas83 schreef: Je kan hierbij denken aan een kangoeroe die een konijn verwekt of een hagedis een salamander. Dit zijn slechts enkele voorbeelden om ze alle 10.000.000 te noemen zou wat teveel tijd vergen!

Geen dank!

Kangoeroe een konijn? Ow, dat wist ik niet :wink:
Zo leer je hier nog wat. En een aap een kip toch?
Laatst gewijzigd door Johan100 op 23 jun 2016 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 23 jun 2016 19:47

Wat fijn dat jullie dit draadje ook alweer om zeep helpen met dat geleuter.
:-x
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 23 jun 2016 19:48

Ja jammer inderdaad, maar meer valt hier niet te verwachten.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 23 jun 2016 19:55

Johan100 schreef:Kangoeroe een konijn? Ow, dat wist ik niet :wink:
Zo leer je hier nog wat.

Veel mensen zijn hier inderdaad niet van op de hoogte en ik ben blij dat ik wat kan bijdragen op het gebied van DNA analyse en kangoeroes op een wat hoger niveau :-({|=
In de link blijkt dat kangoeroes onafscheidelijk zijn van konijnen. Dat kan alleen als ze over een gemeenschappelijk DNA beschikken, maar dat lijkt me logisch! :wink:
http://m.metronieuws.nl/koffiepauze/201 ... cheidelijk

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 23 jun 2016 19:57

Cathy schreef:Wat fijn dat jullie dit draadje ook alweer om zeep helpen met dat geleuter.
:-x

8-[

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 23 jun 2016 20:01

Johan100 schreef:Uh, 'verkeerd' geobserveerd (opzettelijk) Rotterdam kan prima voor zichzelf opkomen trouwens, mispunt dus.
Jouw 'observaties' neem ik niet bepaald serieus :lol:

Ja, ook nog kwade intenties toeschrijven aan een droge observatie. Jezus zal trots op je zijn... Wat je allemaal wel en niet serieus neemt is aan jezelf. Om dan terug te komen op de vragen van Rotterdam; schijnbaar neem je bepaalde dingen wel serieus maar kan/wil je dat niet onderbouwen. Spijtig want daar is een forum nou juist voor bedoeld.

heintje
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor heintje » 23 jun 2016 20:04

Johan100 schreef:Het waren 6 dagen van 24 uur. Hij sprak en het was er.
En waar je het vandaan haalt weet ik niet, maar dat hebben ze echt niet in Amerika verzonnen, dat komt gewoon uit de bijbel.

En het is pertinent onwaar. Mocht iemand dit dus verkondigen is het dus uit emotionele overweging, niet rationeel. Want hoe je deze gedachte in deze tijd kunt volharden is me een raadsel.
maar goed, eerlijk is eerlijk. We hebben het over het scheppings-verhaal. en hoewel het literaire waarde heeft, kun je er verder weinig mee. Het is van de vele scheppingsverhalen/mythen.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 23 jun 2016 20:10

pindas83 schreef:[

Veel mensen zijn hier inderdaad niet van op de hoogte en ik ben blij dat ik wat kan bijdragen op het gebied van DNA analyse en kangoeroes op een wat hoger niveau :-({|=
In de link blijkt dat kangoeroes onafscheidelijk zijn van konijnen. Dat kan alleen als ze over een gemeenschappelijk DNA beschikken, maar dat lijkt me logisch! :wink:
http://m.metronieuws.nl/koffiepauze/201 ... cheidelijk

Ja inderdaad, nu je het zegt :wink: Enig!

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 23 jun 2016 20:10

Dag Petertje! =;

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 23 jun 2016 20:12

heintje schreef:
En het is pertinent onwaar. Mocht iemand dit dus verkondigen is het dus uit emotionele overweging, niet rationeel. Want hoe je deze gedachte in deze tijd kunt volharden is me een raadsel.
maar goed, eerlijk is eerlijk. We hebben het over het scheppings-verhaal. en hoewel het literaire waarde heeft, kun je er verder weinig mee. Het is van de vele scheppingsverhalen/mythen.

Pertinent nog wel?
Oh je komt hier niet om te leren, maar om je eigen visie te verkondigen!?
De tijd zal het leren.

heintje
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor heintje » 23 jun 2016 20:55

De aarde is vrij pertinent inderdaad ongeveer 4,5 miljard jaar oud en de soorten zijn geevolueerd (en doen dat nog steeds) Dat is nl. waar de gehele biologie op gefundeerd is. Als jij gelijk hebt met "de tijd zal het leren" dan betekent dat dus dat
1. De genetica er volledig naast zit (met de christen Francis Collins aan de top)
2. De paleontologie aan de lopende band, alleen maar fouten maakt
3. Biogeografie niet bestaat
4. morforlogie, biochemie, populatiebiologie slechts loze kreten zijn
5. Kosmologie een hobby voor kleuters is
6. radioactiviteits dateringen niet bestaan
7. Geologie stierenpoep praat

Nogmaals. Scheppingsverhalen vertellen ons veel over de schrijvers en hoe er destijds gedacht werd. Maar ga het nou niet als handboek voor natuurkunde o.i.d. gebruiken.

En: "De tijd zal het leren" zegt Mohamed ook. Ik leer liever nu.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 23 jun 2016 21:05

:-$ [-X

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 23 jun 2016 21:18

Kom, hier geen discussie over de historische en wetenschappelijke betrouwbaarheid van het scheppingsverhaal en wat daarna gebeurd is. Het gaat in dit topic om de vraag of en hoe christelijke jongeren in het jongeaardecreationisme geloven.
"Een libelle zweeft over het water..."

Harmonica2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Harmonica2 » 23 jun 2016 21:47

Ik ben volgens jouw definitie net geen jongere meer (26), maar ik heb weleens veel rondvraag gedaan in (jeugdige) christelijke kringen wat ze geloofden.

Eigenlijk komt het erop neer dat het overgrote gedeelte het gewoon niet weet/geen interesse heeft. Anderen opperen het YEC maar als je even doorvraagt merk je dat ze daar vaak heel onzeker over zijn of gewoon erkennen dat ze dat eigenlijk nooit hebben onderzocht. Ik ben maar heel weinig echt overtuigde YEC als Kirdneh of Johan100 tegengekomen, die zie ik vooral op fora en in youtube filmpjes.

Er heerst vooral een soort angstige sfeer in kerkelijke kringen om dingen te onderzoeken, of je er echt in te verdiepen. Ik heb al heel vaak gehoord dat je sommige dingen niet hoeft te weten of dat je uiteindelijk toch niet kunt weten hoe het zit. Ook een reden waarom ik me niet meer zo vaak in dat soort kringen begeef. Al moet ik wel zeggen dat er langzaam een soort omslagpunt lijkt te komen, ik zag laatst bijvoorbeeld een debat tussen Emanuel Rutten en Herman Phillipse en het viel me alleszins mee hoe scherp de vragen van de kerkelijke jeugd (Emanuel had een thuiswedstrijd :mrgreen: ) waren.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 24 jun 2016 06:25

pindas83 schreef:Je kan hierbij denken aan een kangoeroe die een konijn verwekt

Geen dank!

Kangoeroes komen oorspronkelijk uit Australië en Nieuw-Guinea.
Het konijn in 1859 door de Engelsen uitgezet in Australië voor de jacht.

Nu nog graag een voorbeeld dat wel "hout snijdt".

@Johan100 schreef:
Uh, 'verkeerd' geobserveerd (opzettelijk) Rotterdam kan prima voor zichzelf opkomen trouwens, mispunt dus.

Waar blijft je antwoord ?

Terug naar “[Religie] - Open forum”