Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

mona
Majoor
Majoor

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor mona » 20 jun 2016 11:28

MoesTuin schreef:.......en dan is daar de Regenboog aan de hemel, daar is God, het teken van Zijn Trouw!

Inderdaad, Gods is trouw. Zijn liefde is groter dan wij ooit beseffen en doorgronden kunnen.
Zo lief heeft God de wereld gehad!
De regenboog stond in Orlando als teken aan de hemel dat God nog roept en wacht om genadig te zijn, want Zijn trouw groot.
In de dagen van Noach werd Noach voor gek versleten toen hij de ark ging bouwen en opriep om je te bekeren.
De dagen van Noach waren vervuld van zonde en eigenliefde, net als in onze dagen.
Die oproep tot bekering geldt vandaag de dag nog. Ga in de Ark nu het nog kan.
God deed Zijn oproep op de herdenking in Orlando. Niet door onweer of stormen, maar Hij liet Zijn boog in de wolken komen.
Genade, Hij wil niet dat er ook maar iemand verloren gaat!
Inderdaad, Zijn teken van trouw.

MoesTuin schreef:en dan verstommen wel de discussies (als het goed is) want God is daar!

Wij hoeven niet te oordelen, dat deed de Heere Jezus ook niet. Het oordeel liet Hij aan Zijn Vader over, welke situatie Hij ook tegenkwam.
Alles gaf Hij in de handen van Zijn Vader
Dat moeten wij ook doen.
Maar nooit keurde hij zonde goed, of bedekte het met de mantel der liefde.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 20 jun 2016 12:38

Een regenboog is allereerst een natuurverschijnsel, laten we dat niet vergeten.

Het is bijzonder dat de regenboog aan de hemel stond tijdens de herdenking, en velen zullen er een teken in zien.
Sommigen zoals mona uitlegt, ik denk dat ook veel mensen het zien als een teken vóór vrede en gerechtigheid.

mona schreef:Maar nooit keurde hij zonde goed, of bedekte het met de mantel der liefde.

Sommige mensen spreken uit ervaring. Anderen spreken uit ervaring niet. (met dank aan Omdenken)

MoesTuin
Generaal
Generaal

Berichtdoor MoesTuin » 21 jun 2016 08:31

mona schreef:Inderdaad, Gods is trouw. Zijn liefde is groter dan wij ooit beseffen en doorgronden kunnen.
Zo lief heeft God de wereld gehad!
De regenboog stond in Orlando als teken aan de hemel dat God nog roept en wacht om genadig te zijn, want Zijn trouw groot.
In de dagen van Noach werd Noach voor gek versleten toen hij de ark ging bouwen en opriep om je te bekeren.
De dagen van Noach waren vervuld van zonde en eigenliefde, net als in onze dagen.
Die oproep tot bekering geldt vandaag de dag nog. Ga in de Ark nu het nog kan.
God deed Zijn oproep op de herdenking in Orlando. Niet door onweer of stormen, maar Hij liet Zijn boog in de wolken komen.
Genade, Hij wil niet dat er ook maar iemand verloren gaat!
Inderdaad, Zijn teken van trouw.

Afbeelding
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Bambi

Berichtdoor Bambi » 22 jun 2016 00:22

Leerling van "de Driestar" naar het ziekenhuis, na vechtpartij.

http://www.omroepwest.nl/nieuws/3179457 ... e-in-Gouda

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 22 jun 2016 09:02

Gelezen op RD.nl

Veel kerken worstelen met de vraag hoe mensen weer naar de kerk te krijgen. In Duitsland heeft de Evangelische Kerk in Berlijn besloten 220 kerken van gratis wifi te voorzien.

De verwachting is dat vooral jongeren daardoor vaker een kerk binnenlopen om gebruik te maken van het gratis draadloze netwerk. De Berlijnse bisschop Dröge lanceerde dinsdag de eerste zogeheten „Godspot” –in plaats van hotspot– in de Französischer Dom aan de Gendarmenmarkt in de Duitse hoofdstad.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 jun 2016 07:48

Het Verenigd Koninkrijk stemt voor de 'Brexit' en verlaat de Europese Unie*. De waarde van het Britse pond keldert met 9% t.o.v. de dollar (normaal gesproken is een verandering van 1% al iets om je zorgen over te maken) en de Schotten denken alweer hardop na over een referendum om uit de VK te stappen.

*over een jaar of 2 als de onderhandelingen zijn afgerond

http://www.nu.nl/brexit

Ik weet eigenlijk niet zeker of ze wel binnen het Schengenverdrag kunnen blijven nu, of hebben we straks weer allemaal paspoorten nodig voor een dagje Londen? Ook de Ieren met familie in Noord-Ierland wordt het een stuk lastiger gemaakt.

Afbeelding

Geel is blijven, blauw is gaan.
Bron:Twitter
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 24 jun 2016 07:58

Ook in noord-Ierland gaan er nu stemmen op voor aansluiting bij Ierland ivm EU.

De EU moet hervormen om een domino effect te voorkomen. Op zich kan dit de EU juist beter en sterker maken n

hans0166
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor hans0166 » 24 jun 2016 10:41

Mortlach schreef:
Ik weet eigenlijk niet zeker of ze wel binnen het Schengenverdrag kunnen blijven nu, of hebben we straks weer allemaal paspoorten nodig voor een dagje Londen? Ook de Ieren met familie in Noord-Ierland wordt het een stuk lastiger gemaakt.

zoals alles wat nu "rampzalig " in de media komt... dikke duim, grote fantasie en de enige conclusie is... we wéten het gewoon niet.
Wat ik vooral lees is stemmingmakerij.

Banken staan weer vooraan om te klagen, maar zullen de grootste winsten weer binnen graaien, want immers als het fout gaat moet de burger weer betalen...
Beurzen gaan naar beneden... nadat ze afgelopen weken weer genoeg lege lucht erin geblazen hebben....
Politici maken zich GROTE zorgen.... maar vooral om hun eigen baantjes.

De Britten zullen klappen krijgen, maar er sterker uitkomen.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 24 jun 2016 15:39

Boris Johnson, de misschien wel toekomstige premier van Groot-Brittannie (of Engeland, als het daar ook uit elkaar valt), is niet altijd vriendelijk tegen Europa, ook niet bij een partijtje voetbal tegen Duitsland: https://www.youtube.com/watch?v=iWIUp19bBoA :mrgreen:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 jun 2016 19:14

Oei, daar moet je toch niet aan denken.

Nou ja, als de Schotten en Noord-Ieren de VK verlaten, dan hoop ik dat de EU ze met open armen ontvangt. En hé, wie weet komt er wel een Ierse hereniging!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Harmonica2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Harmonica2 » 24 jun 2016 20:18

Ik kan het niet zo goed plaatsen dat The Sun pro Brexit is. Murdoch begeeft zich over het algemeen in kringen die behoorlijk pro centrale besluitvorming (meer Amerikaanse invloed) zijn. Bovendien heeft hij vaak vooral economische in plaats van ideologische motieven om met The Sun een bepaald standpunt in te nemen. Snap niet zo goed hoe dit gunstig voor hem is...

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 25 jun 2016 19:02

Kijk, dat is nou jammer:
Lieke van Lexmond trouwt haar Bas
Ik vond/vind haar namelijk een nogal mooie vrouw. :(

Ach, dat is natuurlijk een beetje gekheid. Je weet immers dat zoiets ver van je af staat. Ik heb haar nog nooit in het echt ontmoet.
Ze zal er ook wel andere seksuele opvattingen op na houden dan ik, schat ik zo in.
Maar als ik een afbeelding van haar zag, vond ik haar best wel mooi.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 25 jun 2016 19:16

Mortlach schreef:Oei, daar moet je toch niet aan denken.

Nou ja, als de Schotten en Noord-Ieren de VK verlaten, dan hoop ik dat de EU ze met open armen ontvangt. En hé, wie weet komt er wel een Ierse hereniging!

Het schijnt nogal een probleempje te worden voor het succesvolle vredesproces; https://www.theguardian.com/commentisfr ... ationalism

Kortom dit kan wel eens verstrekkende gevolgen hebben voor de Engelsen waar ze niet aan gedacht hebben dan wel niet hebben willen horen.
Een leider van het Brexit kamp wil nu ook eerst rustig gaan afwachten. Een leider van de EU heeft al aangegeven dat niet te zien zitten en zo snel mogelijk van het verenigd koninkrijk af te willen. Die wil juist laten zien wat het betekend als je uit de EU stapt en dat dat serieuze consequenties heeft.

De mogelijkheid is dus aanwezig dat het VK er zo snel mogelijk uitgekieperd word. Zij geen kansen hebben gezien om nieuwe handelsakkoorden te sluiten met de EU en andere landen en ook nog eens interne problemen krijgen met Noord-Ierland en Schotland. Dan heb je een serieus probleem als land zijnde.

Interessante tijden. In Nederland gaan er stemmen op om ook een referendum te houden maar dat lijkt mij op dit moment zeer onverstandig. Laten we eerst afwachten hoe dit gaat uitpakken.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 26 jun 2016 06:00

Yoshi schreef:De mogelijkheid is dus aanwezig dat het VK er zo snel mogelijk uitgekieperd word.

Dat "snel" gaat nooit lukken. Toen IJsland erbij kwam hebben ze alleen over de visquota 3 jaar onderhandeld.
Ik denk dat het hele verhaal niet doorgaat.

hans0166
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor hans0166 » 26 jun 2016 09:35

Yoshi schreef:De mogelijkheid is dus aanwezig dat het VK er zo snel mogelijk uitgekieperd word.

en de kans is nog altijd aanwezig dat het parlement de uitslag naast zich neerlegt ...

Terug naar “Actualiteit & Politiek”