eo-jongerendag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 mar 2004 14:57

Markie schreef:Reageer dus maar niet meer op mij want ik post hier niet meer.

(blijf natuurlijk wél bij m'n mening :lol: )

Ja, tzal ook eens een keertje niet... :roll:

Maar ik ga me hier ook niet meer mee bemoeien... kzou hier 100 dingen over kunnen zeggen maar dat wordt me allemaal wat te vermoeiend...... :(

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 24 mar 2004 14:59

sweap schreef:
Boekenlezer schreef:Een beetje jammer dat iedereen nu tegelijk op Markie springt om hem te bestoken met al de eigen diepe en onnaspeurlijke wijsheden (:lol:), terwijl ik met hem aan het discussiëren was en een paar vragen voor hem had. Nou kan ik me voorstellen dat hij door al die bomen het bos niet meer ziet, dat het hier zo onrustig geworden is dat hij denkt "Help, wat is dit? Wegwezen!", en mijn vragen helemaal niet meer ziet staan. En dat allemaal omdat ik gisteravond even de deur uit moest.
:cry: :cry: :cry:

nou, ik denk dat ik je gerust kan stellen. Markie is over het algemeen niet zo snel over de rooie, en kan een paar extra postings makkelijk aan denk ik :mrgreen:

maarre Markie, ik schrik echt wel van jou posts... :roll:

Oeps niet doen Sweap :) Het is gewoon mijn mening.Ben geen extremist ofzo hoor.

Dit was echt de laatste.Ff om sweap gerust te stellen :D

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 24 mar 2004 19:17

sweap schreef:
Boekenlezer schreef:Een beetje jammer dat iedereen nu tegelijk op Markie springt om hem te bestoken met al de eigen diepe en onnaspeurlijke wijsheden (:lol:), terwijl ik met hem aan het discussiëren was en een paar vragen voor hem had. Nou kan ik me voorstellen dat hij door al die bomen het bos niet meer ziet, dat het hier zo onrustig geworden is dat hij denkt "Help, wat is dit? Wegwezen!", en mijn vragen helemaal niet meer ziet staan. En dat allemaal omdat ik gisteravond even de deur uit moest.
:cry: :cry: :cry:

nou, ik denk dat ik je gerust kan stellen. Markie is over het algemeen niet zo snel over de rooie, en kan een paar extra postings makkelijk aan denk ik :mrgreen:

maarre Markie, ik schrik echt wel van jou posts... :roll:

Toch lijkt er gebeurd te zijn waar ik een beetje bang voor was: hij heeft geen zin meer. En hij zegt het ook zelf, kijk maar:
Markie schreef:Reageer dus maar niet meer op mij want ik post hier niet meer.

Dat verwacht ik ook wel een beetje als iedereen heel frontaal op hem in gaat hakken. (Vooral Marnix vind ik er een voorbeeld van. Jammer... :cry: Sorry dat ik namen noem... :( ) Dan kan ik me wel voorstellen dat je niet zo'n trek meer hebt om je nog verder bloot te geven. Hij heeft gewoon een mening die nogal haaks staat op wat veel anderen denken. En ja, dan komen de tongen wel los. Da's op zich heel interessant, maar je moet er natuurlijk wel met tact mee omgaan. :(
Zelf was ik natuurlijk soms ook best wel heel direct en confronterend naar Markie toe, maar ik probeer tegelijkertijd ook een beetje met hem mee te denken, zijn denkspoor een beetje te volgen. Ik vind het namelijk ook wel interessant om met zo iemand te discussiëren. :)

Markie lijkt mij iemand uit de uiterst rechtse flank van de gereformeerde gezindte. Daar vindt je denkbeelden die nogal haaks staan op wat gebruikelijk is, en op wat populair is, en ik ben het er zelf ook niet helemaal mee eens. Maar ik vind het wel interessant om met die mensen in discussie te zijn. Het wekt namelijk ook een nieuwsgierigheid in mij op: 'hoe komen die mensen er toe om zo te denken?' Ik ken die manier van denken best wel. Misschien dat ik daardoor ook wat nuchterder en empathischer reageer dan veel anderen. (Of heb ik dat mis? Dat kan natuurlijk... :| ??)
Ik hoop eigenlijk dat er meer van dat soort mensen hier te voorschijn komen. Het maakt de discussies bepaald niet oninteressanter. En dan hoop ik dat anderen ook de tact en wijsheid op kunnen brengen om goed met ze om te gaan. Want als je zelf heel anders denkt dan gebruikelijk, maakt je dat natuurlijk ook wel kwetsbaar. :?

maarre Markie, ik schrik echt wel van jou posts...

Ik vind het net zo goed wel 'shocking', maar ik zou zeggen: gooi dat nou niet met z'n allen tegelijk naar zo iemand toe. Het is veel leuker om met zo iemand echt te kunnen discussiëren. :wink:

egel
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor egel » 24 mar 2004 21:20

waarom is iemand die niet het zelfde denkt als hij meteen een uiters rechts persoon
en als hij van het rechtse uiterste is dan is hij niet haaks op wat bij hem gebruikelijk en populair is

p.s.
en als je nog meer zulke mensen zoekt dan heb je d'r hier nog een
k ben r helaas niet elke dag om te kijken dus moet je effe geduld hebben [/list][/code][/quote]

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 24 mar 2004 21:23

egel schreef:waarom is iemand die niet het zelfde denkt als hij meteen een uiters rechts persoon
en als hij van het rechtse uiterste is dan is hij niet haaks op wat bij hem gebruikelijk en populair is

p.s.
k ben r helaas niet elke dag om te kijken dus moet je effe geduld hebben [/list][/code]
[/quote]

Ik ben niet uiterst rechts.Sterker nog boekenlezer, ik kom niet eens in de kerk en ben óók nergens lid.Dus die mening rammelt aan alle kanten :wink:

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 24 mar 2004 22:53

Markie schreef:
egel schreef:waarom is iemand die niet het zelfde denkt als hij meteen een uiters rechts persoon

p.s.
k ben r helaas niet elke dag om te kijken dus moet je effe geduld hebben [/list][/code]

Ik ben niet uiterst rechts.Sterker nog boekenlezer, ik kom niet eens in de kerk en ben óók nergens lid.Dus die mening rammelt aan alle kanten :wink:

Oké oké, sorry! :o
Het was zo een vermoeden van me dat je uit de GGiN(bv?) of zo zou komen. Ik dacht dat ik die manier van denken in je herkende. Ik vond het behoorlijk overeen komen. Vandaar ook dat ik het over uiterst rechts had. :wink:

Dus egel, hier heb je de verklaring. Nee, iemand die anders denkt dan ik is zeker niet altijd uiterst rechts. Integendeel. Zo iemand kan ook evangelisch zijn bijvoorbeeld. Het is meer: ik herken bepaalde dingen, waardoor ik een idee krijg van de persoon. Net zoals jij het idee kunt krijgen dat wanneer iemand zegt dat je zelf voor Jezus moet kiezen en dat je dat zelf kan doen, dat je dan met een evangelische remonstrant van doen hebt. Kun je me volgen?

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 24 mar 2004 23:01

Markie schreef:Ik ben niet uiterst rechts.Sterker nog boekenlezer, ik kom niet eens in de kerk en ben óók nergens lid. Dus die mening rammelt aan alle kanten :wink:

Of is het dan zo dat alle kerken in je omgeving je te licht bevonden zijn, en dat je daarom nergens heen gaat? Zelfs de GGiN te licht?
Of is het meer kerkelijke onverschilligheid, en geen zin in godsdienstigheid? (Ja, ik ben best wel nieuwsgierig, zoals je merkt. :wink: )

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 24 mar 2004 23:06

Boekenlezer schreef:
Markie schreef:Ik ben niet uiterst rechts.Sterker nog boekenlezer, ik kom niet eens in de kerk en ben óók nergens lid. Dus die mening rammelt aan alle kanten :wink:

Of is het dan zo dat alle kerken in je omgeving je te licht bevonden zijn, en dat je daarom nergens heen gaat? Zelfs de GGiN te licht?
Of is het meer kerkelijke onverschilligheid, en geen zin in godsdienstigheid? (Ja, ik ben best wel nieuwsgierig, zoals je merkt. :wink: )

Haha, nee dat is het niet.Nieuwsgierig zijn mag ook wel.
Ik ben wel altijd naar een kerk gegaan ja, maar het is niet zo dat er geen kerk zwaar genoeg is ofzo, anders zou ik ook niet naar een cafe gaan ofzo :wink:

Onverschilligheid is het ook niet ws.Hou het er maar op dat ik een beetje op zoek ben naar een bepaalde richting, maar nog niet weet wát.

Je zal me iig niet op eo jongerendagen zien.Zover ben ik al gevorderd op deze zoektocht.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mar 2004 00:02

Markie schreef:

p.s.

Ik ben niet uiterst rechts.Sterker nog boekenlezer, ik kom niet eens in de kerk en ben óók nergens lid.Dus die mening rammelt aan alle kanten :wink:[/quote]

Valt wel mee hoor, met hoezeer die mening zou rammelen. Het enige is dat je niet daadwerkelijk naar zo'n kerk gaat, je denkbeelden zijn zeer rechts-kerkelijk georienteerd.

Ik begrijp echt niet dat je, als je zelf zegt zoekende te zijn, wel de eojd zo sterk kan afkeuren.

Ik denk dat de reden waarom wij niet meer zo empathisch met markie omgaan in dit soort discussies ook een beetje is dat we er een beetje moe van werden. (Ik in ieder geval wel) In het zelfmoord-topic moest ik zo ongelofelijk hard trekken om een zinnig argument tevoorschijn te krijgen en zo door alle beschuldigingen van zwakheid en alle omleidingen heen wroeten dat ik daar nu niet zoveel zin meer in heb.

Markie mag best z'n mening hebben, maar begrijpt nog niet helemaal dat het er ook vanaf hangt hoe je die formuleert.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 25 mar 2004 00:06

Aragorn schreef:
Markie schreef:

p.s.

Valt wel mee hoor, met hoezeer die mening zou rammelen. Het enige is dat je niet daadwerkelijk naar zo'n kerk gaat, je denkbeelden zijn zeer rechts-kerkelijk georienteerd.

Ik begrijp echt niet dat je, als je zelf zegt zoekende te zijn, wel de eojd zo sterk kan afkeuren.

Ik denk dat de reden waarom wij niet meer zo empathisch met markie omgaan in dit soort discussies ook een beetje is dat we er een beetje moe van werden. (Ik in ieder geval wel) In het zelfmoord-topic moest ik zo ongelofelijk hard trekken om een zinnig argument tevoorschijn te krijgen en zo door alle beschuldigingen van zwakheid en alle omleidingen heen wroeten dat ik daar nu niet zoveel zin meer in heb.

Markie mag best z'n mening hebben, maar begrijpt nog niet helemaal dat het er ook vanaf hangt hoe je die formuleert.[/quote]

En hoe je die opvat :wink:

Ik ben geen filosoof die alles draait zoals ie wil :mrgreen:

Poolrev
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Poolrev » 25 mar 2004 05:59

Equilibrist schreef:Voordat ik christen werd luisterde ik alleen naar hard-rock en metal. Moest er niet aan denken dat ik, wanneer ik christen zou worden, ineens harp-muziek of orgel-muziek moest gaan luisteren. :? Vind ik nog steeds niet mijn smaak, maar goed. Het was een opluchting dat er ook rockbands waren die muziek maakten tot eer van God. 8)
In Flames, Opeth, Morphia, Anti Demon, Slechtvalk :P
Link voor FAQ: http://www.metalforjesus.org/faq.html en ook nog een Link met uitleg over Christelijke Rock: http://www.metalforjesus.org/friorfoe.html , 7 Reasons Why It's OK To ROCK FOR JESUS!

Dus jij bent christen geworden en je kon niet eens de dingen van de wereld los laten? Vind ik een beetje zwakke redenering. Neej, k kan daar niet echt bij, dat je met hard-rock & metal tot Gods eer muziek kan maken. Vind het eigenlijk nog oneerbiediger dan de deze stijl van de wereld, waarin niet tot 'Gods eer' wordt 'gezongen'.
Earth has no sorrow that
Heaven cannot heal

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 25 mar 2004 08:50

Dus jij bent christen geworden en je kon niet eens de dingen van de wereld los laten?

Ja, equilibrist is een zwak en miezerig christentje....

Love is in the air,

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 25 mar 2004 10:56

Poolrev schreef:
Equilibrist schreef:Voordat ik christen werd luisterde ik alleen naar hard-rock en metal. Moest er niet aan denken dat ik, wanneer ik christen zou worden, ineens harp-muziek of orgel-muziek moest gaan luisteren. :? Vind ik nog steeds niet mijn smaak, maar goed. Het was een opluchting dat er ook rockbands waren die muziek maakten tot eer van God. 8)
Link voor FAQ: http://www.metalforjesus.org/faq.html en ook nog een Link met uitleg over Christelijke Rock: http://www.metalforjesus.org/friorfoe.html , 7 Reasons Why It's OK To ROCK FOR JESUS!

Dus jij bent christen geworden en je kon niet eens de dingen van de wereld los laten? Vind ik een beetje zwakke redenering. Neej, k kan daar niet echt bij, dat je met hard-rock & metal tot Gods eer muziek kan maken. Vind het eigenlijk nog oneerbiediger dan de deze stijl van de wereld, waarin niet tot 'Gods eer' wordt 'gezongen'.
Eet jij aan een tafel en rij je in een auto? Ben je zo werelds dat je dát niet eens los kunt laten? Nogal flauw hoor. tot 100 of 200 jaar geleden was de wereldse muziek en de kerkelijke altijd gewoon dezelfde stijl.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 mar 2004 11:31

Poolrev schreef:

Tja dat zit dan bij jou... Zo te zien heeft Equilibrist juist wel dat van de wereld (de slechte teksten) losgelaten... en luistert nu naar muziek met betere teksten :) Muziek is neutraal, of muziek goed is of niet hangt niet van de muziek maar van de teksten af. Orgelmuziek is net zo goed een stijl van de wereld als dat rockmuziek dat is... alleen is nieuwer... en daarom veroordeel je het... Nogmaals, gelukkig denkt God niet zo als jij en is Hij van alle tijden....

Waarom veroordeel je wat nu modern is terwijl wat 200 jaar geleden modern was opeens wel goed zou zijn? Waarom geven mensen een invulling aan hoe God is op basis van hun persoonlijke smaak en tradities?

Waarom (en dit moet ik helaas voor de zoveelste keer zeggen) staan er in psalm 150 allemaal instrumenten die in die tijd modern waren? Dat kun je rustig emt de pop-muziek van nu vergelijken.

Waarom zou God wel van orgel houden... maar niet van een electrische gitaar? Omdat jij er niet van houdt.... dus zal God er ook vast niet van houden? Stop toch es met God te willen aanpassen aan jezelf.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mar 2004 12:41

:roll: :roll: :roll: :shock:

wat een discussie weer zeg...

Terug naar “Archief”