sweap schreef:nou, ik denk dat ik je gerust kan stellen. Markie is over het algemeen niet zo snel over de rooie, en kan een paar extra postings makkelijk aan denk ik
maarre Markie, ik schrik echt wel van jou posts...

Toch lijkt er gebeurd te zijn waar ik een beetje bang voor was: hij heeft geen zin meer. En hij zegt het ook zelf, kijk maar:
Markie schreef:Reageer dus maar niet meer op mij want ik post hier niet meer.
Dat verwacht ik ook wel een beetje als iedereen heel frontaal op hem in gaat hakken. (Vooral Marnix vind ik er een voorbeeld van. Jammer...

Sorry dat ik namen noem...

) Dan kan ik me wel voorstellen dat je niet zo'n trek meer hebt om je nog verder bloot te geven. Hij heeft gewoon een mening die nogal haaks staat op wat veel anderen denken. En ja, dan komen de tongen wel los. Da's op zich heel interessant, maar je moet er natuurlijk wel met tact mee omgaan.
Zelf was ik natuurlijk soms ook best wel heel direct en confronterend naar Markie toe, maar ik probeer tegelijkertijd ook een beetje met hem mee te denken, zijn denkspoor een beetje te volgen. Ik vind het namelijk ook wel interessant om met zo iemand te discussiëren.
Markie lijkt mij iemand uit de uiterst rechtse flank van de gereformeerde gezindte. Daar vindt je denkbeelden die nogal haaks staan op wat gebruikelijk is, en op wat populair is, en ik ben het er zelf ook niet helemaal mee eens. Maar ik vind het wel interessant om met die mensen in discussie te zijn. Het wekt namelijk ook een nieuwsgierigheid in mij op: 'hoe komen die mensen er toe om zo te denken?' Ik ken die manier van denken best wel. Misschien dat ik daardoor ook wat nuchterder en empathischer reageer dan veel anderen. (Of heb ik dat mis? Dat kan natuurlijk...

??)
Ik hoop eigenlijk dat er meer van dat soort mensen hier te voorschijn komen. Het maakt de discussies bepaald niet oninteressanter. En dan hoop ik dat anderen ook de tact en wijsheid op kunnen brengen om goed met ze om te gaan. Want als je zelf heel anders denkt dan gebruikelijk, maakt je dat natuurlijk ook wel kwetsbaar.
maarre Markie, ik schrik echt wel van jou posts...
Ik vind het net zo goed wel 'shocking', maar ik zou zeggen: gooi dat nou niet met z'n allen tegelijk naar zo iemand toe. Het is veel leuker om met zo iemand echt te kunnen discussiëren.