gravo schreef:Weet je, van al dat hijgerige gedoe over de antichrist en van al die keiharde oordelen over moslims en/of joden (sic) word ik van de weeromstuit alleen maar héél oecumenisch.
Wie zijn wij om God in te kapselen in onze eigen kring, in onze eigen gedachten en in onze eigen vertrouwde wereld?
Welke rechtvaardiging hebben wij om God de pas af te snijden, door zeker te weten waar Hij wel en waar Hij niet werkt?
Waarom voelen wij ons altijd zo tevreden met onszelf en waarom kapittelen wij iedereen die een andere geloofsopvoeding heeft gehad zo makkelijk met termen als antichrist?
Weet je, van dat hijgerige gedoe van jou als het over de eindtijd gaat vraag ik me af uit welke geest dát komt.
Wie ben jij om anderen in te kapselen in je eigen interpretatie van de Bijbel, of anders worden hen allerlei onheilige motieven toegedichtl
God kunnen wij echt niet beperken hoor, welke interpretatie je er ook op na houd.
Jij interpreteert de Bijbel anders dan ik, dikke prima. Ik zal je daarom geen enkel kwaad motief in je schoenen schuiven.
gravo schreef:Hoe stellen wij ons de belofte van God eigenlijk voor als we lezen dat de kennis van de Heer de hele aarde zal vervullen?
Effe geduld hebben. Als Jezus terug komt om de 1000 jaren te regeren, dán zal de kenneis van de Heer de hele aarde vervullen.
gravo schreef:Als ik al die afbrand-verhalen hoor over andere gelovigen, dan wordt die Bijbelse belofte tot een lachertje gemaakt. Tot een loze belofte.
Kennelijk kan God in de ogen van de antichrist-obsessievelingen niet tegen Zijn tegenstander op.
Vol ontzag kijken wij op tegen de almachtige Antichrist die alles zal vermalen en vermorzelen.
En intussen neemt ons vertrouwen in God daarmee natuurlijk af.
"Het gaat mis jongens, helemaal mis".
Is dat ons geloof?
Brengen wij God de lof en eer, wanneer we zo in de weer zijn met de duivel en zijn trawanten?
Wie is onze Meester eigenlijk, als onze mond daar zo van over loopt?
Waar is ons hart vol van?
Tja knul, dat is precies wat jij doet. Andere gelovigen afbranden omdat ze een aantal dingen uit de Bijbel anders begrijpen dan jij.
gravo schreef:Keep the faith (i.p.v. al die interessantdoenerij over dood, hel of antichrist, waar wij dan van onder de indruk zouden moeten raken).
Liever oecumenisch (al dan niet abrahamitisch) dan in het apocalyptische spokenhuis geraken van de huilerige, huiverige ongelovige, angstvallige en daarmee afvallige christenen. Broekpissers.
Wel, als het interessant genoeg is om in de Bijbel te worden opgenomen dan is het voor mij ook interessant genoeg om het serieus te nemen.
En volgens mij is er maar één die het leuk vind als het niet serieus genomen wordt: de duvel.
En al die bijvoeglijke naamwoorden ... kerelkerel, wie denk je wel dat je bent? Ga eens rap van Gods stoel af.
gravo schreef:Ik laat het maar aan God over. Dan wordt het vast beter dan wat deze scheldpartij op moslims en joden oplevert.
Sowieso...de antichrist, dáár gaan we ons toch niet over opwinden?
Deed je dat maar.
Eigenlijk zie ik alleen jou maar schelden en je opwinden.
Hoe het allemaal werkelijk zal gaan, wel de tijd zal het leren. Intussen hou ik het bij mijn eigen interpretatie, en jij bij de jouwe.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)