Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 19 mei 2016 11:04

Yoshi schreef:Het is een misdaad tegen de menselijkheid en het moedwillig ontwrichten van de samenleving. Dit doet niet onder voor een oorlogshandeling en kan als dusdanig verstaan worden. Kei en keihard optreden tegen dit uitschot.

Je moet er niet aan denken als in Duitsland een nieuwe hitler- of trump-figuur opstaat, die de boel wel even rigoureus gaat schoonvegen. :?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 20 mei 2016 17:47

Chaya schreef:Je moet er niet aan denken als in Duitsland een nieuwe hitler- of trump-figuur opstaat, die de boel wel even rigoureus gaat schoonvegen. :?

Of Trump zo erg is moet maar blijken.
Voor wat betreft een nieuwe Hitler-figuur, daar moet je zeker niet aan denken, maar de kans wordt steeds groter door het complete falen van de huidige politiek en de bijbehorende struisvogelpolitiek.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 27 mei 2016 11:05

Ik las hier dat de gemeente Smallingerland een jaar geen zaken meer doet met het bedrijf van de reformatorische directeur die geen homo als stagiair wilde.

Ik heb hier dubbele gevoelens bij. Ik begrijp dat de gemeente een signaal wil afgeven, maar het bedrijf is al veroordeeld door zowel de Commissie Gelijke Behandeling als door de rechter. Om dan nog eens als gemeente een consequentie eraan te verbinden vind ik dubbel. We hebben toch niet voor niets rechters in dit land, die doen uitspraak en leggen straffen op.

Ik denk ook niet dat het signaal dat nu afgegeven wordt een sikkepitje helpt. Wat wel helpt is onjuiste informatie over homo's bestrijden en in gesprek blijven. Dat is lastig, maar het werkt beter dan wat er nu gebeurt.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 27 mei 2016 11:20

Tante Pollewop schreef:Ik las hier dat de gemeente Smallingerland een jaar geen zaken meer doet met het bedrijf van de reformatorische directeur die geen homo als stagiair wilde.

Ik heb hier dubbele gevoelens bij. Ik begrijp dat de gemeente een signaal wil afgeven, maar het bedrijf is al veroordeeld door zowel de Commissie Gelijke Behandeling als door de rechter. Om dan nog eens als gemeente een consequentie eraan te verbinden vind ik dubbel. We hebben toch niet voor niets rechters in dit land, die doen uitspraak en leggen straffen op.

Ik vind dit echt niet kunnen, wat jij zegt is juist.
Tante Pollewop schreef:Ik denk ook niet dat het signaal dat nu afgegeven wordt een sikkepitje helpt.

Een gemeente behoort geen signaal af te geven op deze manier, sterker nog, het zal zijn doel voorbij schieten.
Als ik inwoner van Smallingerland zou zijn, zou ik de gemeente aanspreken hierover.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 27 mei 2016 17:39

Christenhaat heerst in Duitse azc’s

Vooral dit vind ik onthutsend:
    Christenen worden uitgescholden, in elkaar geslagen en verkracht. ...

Het bewakingspersoneel heeft geen vat op de situatie in de asielzoekerscentra, aldus een christelijke bewoner tegenover Die Welt. „De leiding heeft geen gezag. Islamitische veiligheidsmensen beheersen het centrum.”
En dat 'mag' dus blijkbaar allemaal maar.
Alleen al dat je de vraag kunt stellen: hoe heeft dit zo kunnen ontstaan? Blijkbaar komen er veel te veel mohammedanen onze landen binnen. Wat moeten die hier? Als die zo rabiaat zijn, waarom gaan ze dan niet lekker in de Islamitische Staat wonen? Daar zijn ze als vissen in het water. Wat moeten ze dan hier?
Ten tweede is vrouwen schenden onbeschaafd, als ik het erg zacht uitdruk. Ik vind dat dermate ernstig, dat daar de doodstraf op hoort te staan.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 27 mei 2016 17:51

Boekenlezer schreef:Christenhaat heerst in Duitse azc’s

Vooral dit vind ik onthutsend:
    Christenen worden uitgescholden, in elkaar geslagen en verkracht. ...

Het bewakingspersoneel heeft geen vat op de situatie in de asielzoekerscentra, aldus een christelijke bewoner tegenover Die Welt. „De leiding heeft geen gezag. Islamitische veiligheidsmensen beheersen het centrum.”
En dat 'mag' dus blijkbaar allemaal maar.
Alleen al dat je de vraag kunt stellen: hoe heeft dit zo kunnen ontstaan? Blijkbaar komen er veel te veel mohammedanen onze landen binnen. Wat moeten die hier? Als die zo rabiaat zijn, waarom gaan ze dan niet lekker in de Islamitische Staat wonen? Daar zijn ze als vissen in het water. Wat moeten ze dan hier?
Ten tweede is vrouwen schenden onbeschaafd, als ik het erg zacht uitdruk. Ik vind dat dermate ernstig, dat daar de doodstraf op hoort te staan.

In Nederland exact hetzelfde

Uit "de Gelderlander".

Onbekenden staan Paulus Akman, pastor van de Syrisch-orthodoxe kerk St. Jacob van Sarugh in Enschede naar het leven. Sinds 2014 hebben zich bij zijn woning aan de Heidevlinder in Glanerbrug negen incidenten voorgedaan, onder meer met explosieven.

Ik weet het niet. Ik ben de politie dankbaar dat ze extra controleert
Hij is al negen keer belaagd in zijn woning aan de Heidevlinder. De laatste keer, op woensdag 3 februari, is er een explosief naar binnen gegooid. Hetzelfde gebeurde op maandag 18 januari.Akman en zijn familie zeggen geen idee te hebben wie er achter de aanslagen zit. De politie heeft de zaak in onderzoek, maar een woordvoerder kon gisteren geen nadere reactie op de gebeurtenissen geven. Tot aanhoudingen heeft het onderzoek in elk geval nog niet geleid.

Inmiddels heeft Akman diverse veiligheidsmaatregelen bij zijn woning genomen. Het duurt even voor pastor Akman zijn met steigerplanken dichtgetimmerde voordeur open doet. Hij is op zijn hoede.Rond de voordeur - extra beveiligd met steigerplanken - hangen drie camera’s, binnen zijn op een scherm de beelden te zien. ’s Avonds gaan rolluiken voor de ramen, aangebracht nadat de incidenten in november 2014 begonnen. De politie heeft de zaak in onderzoek, maar tot aanhoudingen heeft dat nog niet geleid.

Akman, op het oog de rust zelve, is al bijna 35 jaar pastor. maar de spanning is voelbaar.Hij woonde 21 jaar in de Enschedese wijk Transburg. „Geen problemen”, zegt hij met zachte stem.Daarna woonde hij tien jaar in Gronau. Ook ‘geen problemen’. Sinds drie jaar woont hij aan de Heidevlinder, in een nieuwbouwwijk in Glanerbrug, samen met zijn vrouw en twee van hun vier kinderen.

Brandplekken aan de muur
De eerste anderhalf jaar was er niets aan de hand. Daar begonnen de problemen eind 2014. Steeds in de nachtelijke uren. En het stopte niet.Op 18 januari en 3 februari vlogen er explosieven door de voordeur. Brandplekken op de binnenmuur zijn de stille getuigen. De brandplekken zitten nog aan de binnenmuur. "De laatste keer was de politie er binnen acht minuten, vertelt Akman. „Ze surveilleren extra, houden toezicht, maar dat heeft nog niks opgeleverd.”

Hij zegt dat hij geen enkel idee heeft.„Ik denk niet dat de daders uit de buurt komen”, zegt Akman. „Ik heb nooit problemen gehad. Het begon toen ik terugkwam uit Duitsland, dus misschien komen ze daar vandaan. Ik weet het niet. Ik ben de politie dankbaar dat ze extra controleert. Ik heb goed contact met ze, maar ze kunnen hier niet 24 uur per dag voor de deur staan.”

Gevolgen voor gezin
Onderwijl lijdt Akmans gezin onder de voortdurende druk. „Je wordt er angstig van, want het kan zo weer gebeuren. Mijn vrouw heeft er heel veel last van. En mijn zoon ook. Zijn studieprestaties lijden eronder. Ik kan er helaas niet veel aan doen. De buren helpen me waar ze kunnen. Als ze wat zien of horen, whatsappen we met elkaar. Ik hoop dat hier snel een einde aan komt.”

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 27 mei 2016 17:57

Hier zal geen einde aan komen, niet voordat de bom in Nederland barst. Helaas.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 28 mei 2016 15:26

“Islamitische Staat heeft EK voetbal in vizier”
Wat nu, gaan ze meedoen met voetballen? Ik zie ze al rennen, 'Allah akhbar' roepend over het veld, zwart gekleed en met donkere baarden. O nee, het is voor aanslagen. Dat is natuurlijk zo: die sukkels kunnen helemaal niet voetballen. Die kunnen alleen maar destructieve dingen doen, zoals aanslagen plegen en 'Allah Akhbar' roepen. #-o ](*,)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 30 mei 2016 16:07

Uit een artikel, Erdogan meent weer iets te moeten vinden:
Hij noemde de Koerdische opstandelingen „ongelovigen” en „zoroastriërs”, aanhangers van de mythische profeet Zarathustra.

Ja, en? De Turken zijn aanhanger van de profeet Mohammed. Ook een valse profeet. Dat is toch lood om oud ijzer?

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 30 mei 2016 16:11

Je begrijpt natuurlijk wel dat een moslim dat niet zo zal zien en daar geheel anders in staat dan jou.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 30 mei 2016 20:06

Dat begrijp ik. Maar ik mag er natuurlijk een uitspraak over doen. Als Erdogan zich die vrijheid permitteert, waarom zou ik dat dan niet doen?

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 30 mei 2016 21:28

Boekenlezer schreef:Dat begrijp ik. Maar ik mag er natuurlijk een uitspraak over doen. Als Erdogan zich die vrijheid permitteert, waarom zou ik dat dan niet doen?

Maar natuurlijk, en misschien wel juist als het deze enge dictator betreft.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 31 mei 2016 15:41

Tante Pollewop schreef:Ik las hier dat de gemeente Smallingerland een jaar geen zaken meer doet met het bedrijf van de reformatorische directeur die geen homo als stagiair wilde.

Ik denk ook niet dat het signaal dat nu afgegeven wordt een sikkepitje helpt. Wat wel helpt is onjuiste informatie over homo's bestrijden en in gesprek blijven. Dat is lastig, maar het werkt beter dan wat er nu gebeurt.

Ik lees nu net op RD.nl:

De gemeenteraad van Smallingerland belegt donderdagavond een spoeddebat naar aanleiding van het collegebesluit om een jaar lang geen zaken meer te doen met groothandel A. Th. de Boer uit Drachten. Dat bedrijf weigerde eerder een homoseksuele stagiair.

Het CDA is ontstemd over het besluit van het college en heeft daarom het spoeddebat aangevraagd. Het verzoek van de partij werd gesteund door de VVD en lokale partij ELP..

Het muisje krijgt dus - terecht - nog een staartje. Het recht moet zn beloop hebben, maar daar mag dan geen onrecht tegenover staan.

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 31 mei 2016 16:01

Chaya schreef:De gemeenteraad van Smallingerland belegt donderdagavond een spoeddebat naar aanleiding van het collegebesluit om een jaar lang geen zaken meer te doen met groothandel A. Th. de Boer uit Drachten. Dat bedrijf weigerde eerder een homoseksuele stagiair.

Ik ga onze collegaboeren oproepen om (sommige van) hun agrarische aankopen een jaar lang bij dit bedrijf te doen, mocht de boycot doorgaan.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 31 mei 2016 16:03

Ik las dat de (CU-) wethouder van Smallingerland het inkoopbeleid van de gemeente aanhaalde. Daarin staat dat zij zaken willen doen met integere bedrijven. In dat licht begrijp ik wel dat ervoor gekozen is.

Ik las ook over een open brief van dominees aan de gemeente. Dat vond ik een beetje raar. Je hoort ze niet als de homo-stagiair onheus bejegend wordt, maar nu is Drachten te klein.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”