Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Bastian schreef:Natuurlijk probeerde ik zoveel mogelijk bijbel passages aan te halen,
maar ze leken op alles wel een (bijbels)weerwoord te hebben.
Mortlach schreef:Bastian schreef:Natuurlijk probeerde ik zoveel mogelijk bijbel passages aan te halen,
Dat is meestal met dit soort lui. Het meest effectief wat je kan zeggen is "Nee, bedankt. Prettige dag verder" en dan gewoon weglopen.
Bastian schreef:Het was meer dat ik écht overrompeld was van de gedachte van deze groep.
Eenmaal thuis heb ik bevonden dat het een sekte is...
Hoe kán het zijn dat deze mensen zo denken!?
schelpje3 schreef:Heeft idd weinig zin om de discussie aan te gaan. Ik behandel die mensen gewoon met het normale respect, maar houd de boot af
Evenals met gasten die aan de deur komen, J.G. en zo.
Het blaadje pak ik ook niet aan.
Mortlach schreef:schelpje3 schreef:Heeft idd weinig zin om de discussie aan te gaan. Ik behandel die mensen gewoon met het normale respect, maar houd de boot af
Evenals met gasten die aan de deur komen, J.G. en zo.
Het blaadje pak ik ook niet aan.
O, ik wel hoor, het is over het algemeen behoorlijk amusant wat er in dat soort blaadjes staat.
Wat trouwens ook erg leuk is bij dat soort lui, maar ook "gewone" christenen die in een winkelstraat aan het evangeliseren zijn, is dat het zo ontzettend duidelijk is dat ze alleen standaardantwoorden op standaardreacties hebben.
Als je een antwoord geeft dat niet standaard is - ik zeg altijd "Ik ben Boeddhist" - dan moet je ze eens zien stamelen. En dan wil ik nog best wel eens wat tijd uittrekken voor een dialoog, al is het alleen maar om ze vreselijk te zien spartelen met een denkkader dat hen volledig vreemd is.
Bastian schreef:Graag wil ik hierbij een waarschuwing doen uitgaan (indien niet bekend) voor de Revival Fellowship gemeente.
Deze mensen staan vaak op donderdagavond in het centrum van Dordrecht te flyeren en spreken je aan,
niet of je al gered bent, maar of je wel niet in tongen kunt spreken.
Deze sekte, althans, daar komen we zo op, gelooft niet dat het offer van Jezus Christus genoeg is
om rechtvaardig te staan voor God. Nee, je MOET de geloofsdoop ondergaan zijn (helemaal ondergedompeld)
en je MOET in tongen kunnen spreken.
Er gaat vrijwel geen liefde uit van deze mensen tegenover andere Christenen.
Ik beleed dat ik geloofde in het offer van Christus en daarom behouden was,
maar ze stonden glashard te vertellen dat ik 'verdoemd' was omdat ik niet in tongen sprak.
Ik was lichtelijk geschokt.
Natuurlijk probeerde ik zoveel mogelijk bijbel passages aan te halen,
Zelf heb ik Romeinen 3/4 aangehaald, maar dat leek ze weinig te doen.
link
Hier lezen we dat het een "new religious movement" is. Een modern woord voor sekte.
Eenmaal erin? Moeilijk eruit! Zij zijn de ware weg en alle andere Christenen zijn (nog steeds) verdoemd.
Hierbij enkele informatieve links:
Voorganger spoort aan om 'afvalligen' af te stoten:
link
Sektarische trekken:
link
Website kerkgenootschap:
link
Wat moet er gebeuren om gered te worden:
link
NU DAN, artikelen waarom alleen het kruis van Jezus de echte weg is:
Romeinen 3:22-28
22 God schenkt vrijspraak aan allen die in Jezus Christus geloven. En er is geen onderscheid.
23 Iedereen heeft gezondigd en ontbeert de nabijheid van God;
24 en iedereen wordt uit genade, die niets kost, door God als een rechtvaardige aangenomen omdat hij ons door Christus Jezus heeft verlost.
25-26 Hij is door God aangewezen om door zijn dood het middel tot verzoening te zijn voor wie gelooft. Hiermee bewijst God dat hij rechtvaardig is, want in zijn verdraagzaamheid gaat hij voorbij aan de zonden die in het verleden zijn begaan. Hij wil ons nu, in deze tijd, zijn gerechtigheid bewijzen: hij laat ons zien dat hij rechtvaardig is door iedereen vrij te spreken die in Jezus gelooft.
27 Kunnen wij ons dan nog ergens op laten voorstaan? Dat is uitgesloten. En door welke wet komt dat? Door de wet die eist dat u hem naleeft? Nee, door de wet die eist dat u gelooft.
28 Ik heb u er immers op gewezen dat een mens wordt vrijgesproken door te geloven, en niet door de wet na te leven.
Romeinen 4:3-5
3 want wat zegt de Schrift? ?Abraham vertrouwde op God, en dat werd hem als een daad van gerechtigheid toegerekend. 4 Iemand die zijn loon verdient, krijgt het niet als een gunst maar als een recht.
5 Maar iemand zonder verdienste, die echter vertrouwt op hem die de schuldige vrijspreekt, wordt vanwege zijn vertrouwen rechtvaardig verklaard.
Links kruis Jezus genoeg:
link
link
link
37ghostrider37 schreef:Het ontvangen van de Heilige Geest gaat ALTIJD gepaard met het losbarsten in vreemde talen(tongentaal, geestentaal). Anders zou iedereen zo lukraak kunnen zeggen van: ik heb de Heilige Geest zonder bewijs.
37ghostrider37 schreef:Anders zou iedereen zo lukraak kunnen zeggen van: ik heb de Heilige Geest zonder bewijs. Tevens bid je in je verdere leven(als je in de Heer blijft/gehoorzaam blijft) ook dagelijks nog in diezelfde taal.
Lock&Stock schreef:Ja want lukraak onzin uitkramen en claimen dat het praten in tongen is doet natuurlijk helemaal niemand........
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten