Refo vs. Evangelisch

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Yoshi

Re: Refo vs. Evangelisch

Berichtdoor Yoshi » 27 jan 2016 18:54

mona schreef:Dus je geloof verliezen heeft te maken met dat je je verstand niet gebruikt?

Dat zou kunnen ja. Zeer zeker, want vroeg of laat wordt je geconfronteerd met de droge realiteit.

MoesTuin
Generaal
Generaal

Berichtdoor MoesTuin » 28 jan 2016 10:34

Chaya schreef:Als het Woord recht verkondigd wordt, mag je niet weggaan en in het door jou genoemde voorbeeld, is dat niet het geval.

Dat weet ik nog niet zo net, en dit kan je denk ik niet zo defintief stellen.
We hebben allemaal te luisteren naar de Stem van God en de Weg te volgen die Hij ons op het hart legt door de werking van Zijn Heilige Geest.
Het kan je duidelijk ingegeven worden dat je op een andere plaats verwacht wordt.
Waarom zou enkel een dominee geroepen worden naar elders? Net zo goed kunnen gemeenteleden ook elders in dienst van Hem gesteld worden, binnen een andere gemeente of op een heel andere plek, (denk aan zendingswerkers naar een ander werelddeel, maar dit kan ook kleiner, binnen eigen land of stad of dorp waar juist jij hard nodig bent)
Allen zijn we één Gemeente in Christus, dat moet in het oog gehouden worden! Het gaat beslist niet alleen om die ene plaatselijke gemeente, waar we ons goed en thuis voelen rondom het geopende Woord wat in waarheid verkondigd wordt.
de gemeente van Christus strekt zich veel breder uit en juist daar ben jij ook onderdeel van (ook al wordt dit niet zo gezien, het is wel zo)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

leashier2
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor leashier2 » 14 apr 2016 15:05

naamloos schreef:Waar slaat dat nou weer op? Bij alle evangelische gemeentes die ik ken staat keurig op hun sites wat ze geloven.
Als jij gemeentes kent die dat niet hebben zou je ze het gewoon kunnen vragen natuurlijk, geen enkele reden om te generaliseren hoor!
Verder is het dikke prima natuurlijk dat we het gezellig met elkaar hebben, maar dat het enkel daar om draait zal je eigen projectie wel zijn.

Ok, ik zal een voorbeeld noemen: welke vertaling gebruikt een gemeente? Negen van de tien keer staat dat niet duidelijk op de site, maar weggemoffeld of je moet het uit Bijbelcitaten opmaken.

MoesTuin
Generaal
Generaal

Berichtdoor MoesTuin » 14 apr 2016 18:58

Als je dat belangrijk vindt, zou je de betreffende gemeentes daar attent op kunnen maken met een mailtje

De Heere Jezus zegt;

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 14 apr 2016 19:38

MoesTuin schreef:Als je dat belangrijk vindt, zou je de betreffende gemeentes daar attent op kunnen maken met een mailtje

Dat klopt zeker.
Maar waar hebben we het over.... Maken we er tegenwoordig al een halszaak van welke vertaling gebruikt wordt? Ik mag hopen van niet.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 apr 2016 22:31

Inderdaad. Ik vind het belangrijker om te lezen wat de visie van de gemeente is, de missie en de kern van wat men gelooft en belijdt dan welke vertaling ze gebruiken. Je kan een "goede vertaling" gebruiken terwijl de gemeente lauw is, of een slechte vertaling terwijl het toch een levende gemeente is.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 15 apr 2016 07:58

leashier2 schreef:Ok, ik zal een voorbeeld noemen: welke vertaling gebruikt een gemeente? Negen van de tien keer staat dat niet duidelijk op de site, maar weggemoffeld of je moet het uit Bijbelcitaten opmaken.
Bij ons gebruiken we meerdere vertalingen, meestal de N.B.V of de H.S. Ik neem nooit een bijbel mee want er wordt toch gebeamd.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

MoesTuin
Generaal
Generaal

Berichtdoor MoesTuin » 19 apr 2016 10:36

Yoshi schreef:Maar waar hebben we het over.... Maken we er tegenwoordig al een halszaak van welke vertaling gebruikt wordt? Ik mag hopen van niet.

Inderdaad, totaal onbelangrijk!
In alle vertalingen kun je gelukkig lezen van de Heere Jezus Christus, de enigste Weg tot behoud en Eeuwig Leven.
Daar gaat het om.....
En Gelukkig ze zijn er , de ware oprechte gelovigen in de Evangelische Kerken, in de Reformatorische Kerken, in de Rooms Katholieke kerken, waar dan ook en de Gelovigen in Christus zonder direct (zichtbare) Kerkelijke binding, maar in Christus verankerd met hun ziel.

De Heere Jezus zegt;

Terug naar “[Religie] - Open forum”