Er valt gewoon niet op te reageren soms.

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Chaya schreef:Het is niet zo vreemd dat topics hier verzanden in het niets.
Chaya schreef:Het is niet zo vreemd dat topics hier verzanden in het niets.
Nina schreef:
Mee eens Chaya. Het sarcasme, het de ander afbranden, het respectloze gedrag enz ontneemt de lust om te reageren momenteel.
Ik bedenk net dat ondanks dat wij soms erg verschillen qua standpunt, ik de aangenaamste gesprekken heb gehad met jou. Laat ik dat maar eens benoemen, dan wordt er behalve gehakketak ook nog eens iets aardigs gezegd.
Chaya schreef:Bedoel je christendom wereldwijd?
rotterdam schreef:Uiteraard of wil je Nederland tot norm maken voor het christendom ?
Chaya schreef:ZIEKENZALVING BINNEN DE REFORMATORISCHE KERKEN EN GEMEENTEN.
Helemaal mee eens.MoesTuin schreef:Om met de laatste zin van Chaya te beginnen, De reformatorische christenen geloven in de kracht van het gebed.
Dat is 1 ding wat klip en klaar de waarheid is en daar valt niet over te twijfelen wat mij betreft.
Het is niet mijn wil geschiede, maar zo de Heere wilt en wij leven, wat U doet dat is goed!
Daar wordt de laatste tijd meer over nagedacht en het wordt ook in mijn eigen gemeente (een GB gemeente) toegepast als ernstig zieke gemeenteleden daarom vragen. Over het algemeen wordt dit in besloten kring gedaan, op de manier zoals de apostel Jakobus erover spreekt:MoesTuin schreef:Dan het onderwerp van dit topic: Ziekenzalving.
Hoe wordt er binnen de (reformatorische) kerken / gemeenten gedacht rondom dit onderwerp Ziekenzalving?
Is het zo dat er geen vraag naar ziekenzalving is en het daarom niet aangeboden wordt?
Wat leert de bijbel ons hierover rondom Ziekenzalving?
Wat is u / jou ervaring / bekendheid rondom ziekenzalving? Komt het voor binnen u / jou gemeente, of is het totaal iets nieuws en onbekend.
Chaya schreef:Beweer ik dat dan?
Kijk nu eens naar de openingsvraag!
ZIEKENZALVING BINNEN DE REFORMATORISCHE KERKEN EN GEMEENTEN.
Als we de situatie wereldwijd moeten gaan bespreken, noem het topic dan anders.
ZIEKENZALVING WERELDWIJD bijvoorbeeld.
Chaya schreef:
ik zat net te dubben of ik ook maar eens een tijdje afstand moet nemen.
De azijnlucht wordt me af en toe teveel.
elbert schreef:Daar wordt de laatste tijd meer over nagedacht en het wordt ook in mijn eigen gemeente (een GB gemeente) toegepast als ernstig zieke gemeenteleden daarom vragen. Over het algemeen wordt dit in besloten kring gedaan, op de manier zoals de apostel Jakobus erover spreekt:
Jak. 5:13 Is iemand onder u in lijden? Laat hij bidden. Heeft iemand goede moed? Laat hij lofzingen.
14 Is iemand onder u ziek? Laat hij dan de ouderlingen van de gemeente bij zich roepen en laten die voor hem bidden en hem met olie zalven in de Naam van de Heere.
15 En het gelovig gebed zal de zieke behouden en de Heere zal hem weer oprichten. En als hij zonden gedaan heeft, zal hem dat vergeven worden.
Dus als iemand ziek is, kan hij/zij de kerkenraad verzoeken om bij hem/haar thuis (of in het ziekenhuis) te komen om te bidden en hem of haar met olie te zalven. De reden waarom dit gedaan wordt, kan dus divers zijn: om te bidden om genezing, om vergeving, of om kracht van God te vragen in de weg die iemand gaat. Daarin gaat het er inderdaad om dat we bidden dat Zijn wil geschiede.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten