Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Sabra » 12 mar 2016 19:12

Ik zou per definitie geen Polo kopen en zeker geen die meer dan 200.000 km gereden heeft. Waarom koop je geen Yaris of Starlet?

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 12 mar 2016 19:50

heeft waarschijnlijk met budget te maken Sabra. Kilometerstand is wel ietwat hoog mss idd.

Dat wordt dus sowieso een 400 liter aan benzine wat daar nog aan kosten bijkomt.
40 liter zeker?
Een dealer uit Almere gaat akkoord met mijn bod van 1100 euro op deze Polo uit 1997.
hoi Harm, volgns mij als die in goede staat is wel redelijke prijs. Bij auto's ouder dan 15 jaar kan je dagwaarde niet meer berekenen op een site daarvoor. Maar als je verder kijkt op marktplaats zijn ze ongeveer even duur en deze lijkt er netjes uit te zien.
Maar ja, je kan niet onder de motorkap kijken he;) Soms een gok denk ik of je er een paar jaar D.V. mee vooruit kan.

een 1.4 is ook nog een optie om naar te kijken misschien voor je, i.p.v. 1.6.
Is iets goedkoper zag ik en ook in brandstofverbruik weer iets goedkoper als het goed is.
maar ik wil je niet aan het twijfelen brengen overigens.

Ik zou even navragen of er een onderhoudsboekje bij is (waarschijnlijk niet bij een auto van die leeftijd) of i.i.g. iets bekend is van het laatste onderhoud, olie verversing en wanneer de distributieriem vervangen is bijvoorbeeld...
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 mar 2016 20:34

Race406 schreef:Vind ik niet. Voor dat geld kun je hopelijk weer een paar jaar vooruit. Rij je veel kilometers per jaar?

Nee valt mee en ik hoef er niet een paar jaar mee vooruit hoor, ik kijk waarschijnlijk na een maand of drie weer om een andere. Denk dat het 'm dan maar wordt.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 mar 2016 20:35

Sabra schreef:Ik zou per definitie geen Polo kopen en zeker geen die meer dan 200.000 km gereden heeft. Waarom koop je geen Yaris of Starlet?

Omdat ik al een half jaar in een Japanse auto rijd en nu echt een keer voor een Volkswagen wil gaan. :)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 mar 2016 20:39

Johan100 schreef: hoi Harm, volgns mij als die in goede staat is wel redelijke prijs. Bij auto's ouder dan 15 jaar kan je dagwaarde niet meer berekenen op een site daarvoor. Maar als je verder kijkt op marktplaats zijn ze ongeveer even duur en deze lijkt er netjes uit te zien.
Maar ja, je kan niet onder de motorkap kijken he;) Soms een gok denk ik of je er een paar jaar D.V. mee vooruit kan.

een 1.4 is ook nog een optie om naar te kijken misschien voor je, i.p.v. 1.6.
Is iets goedkoper zag ik en ook in brandstofverbruik weer iets goedkoper als het goed is.
maar ik wil je niet aan het twijfelen brengen overigens.

Geef gerust je mening, ik post de vragen juist om meer informatie te krijgen en als ik begin te twijfelen is dat alleen maar reden om extra scherp te zijn. Of een 1.4 zuiniger is dan een 1.6 weet ik niet, ik rijd nu een Alto 1.0 en die is absoluut niet zuinig. Neemt moeiteloos 1 op de 9 en dat drinkt een 1.6 niet eens.
Johan100 schreef:Ik zou even navragen of er een onderhoudsboekje bij is (waarschijnlijk niet bij een auto van die leeftijd) of i.i.g. iets bekend is van het laatste onderhoud, olie verversing en wanneer de distributieriem vervangen is bijvoorbeeld...

Zal ik doen en waarschijnlijk neem ik de gok dan maar, op een of andere manier heb ik het gevoel dat de wereld er vanachter een Volkswagen stuur beter uitziet. :D

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 mar 2016 22:10

Heb een jongere Polo 1.6 gevonden uit '98 met anderhalve ton op de teller. De garage lees ik goeie reviews over. Ik denk dat dit 'm wordt.

Afbeelding

Afbeelding

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 12 mar 2016 22:11

mohamed schreef:Omdat ik al een half jaar in een Japanse auto rijd en nu echt een keer voor een Volkswagen wil gaan. :)

Ze staan niet echt bekend om hun degelijkheid, zeker niet een Polo met meer dan 200.000 km. Je kunt dan je geld beter uitgeven aan een betrouwbaar model, zoals een van Toyota.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 13 mar 2016 00:10

mohamed schreef:Omdat ik al een half jaar in een Japanse auto rijd en nu echt een keer voor een Volkswagen wil gaan. :)

Sabra schreef:Ze staan niet echt bekend om hun degelijkheid, zeker niet een Polo met meer dan 200.000 km. Je kunt dan je geld beter uitgeven aan een betrouwbaar model, zoals een van Toyota.

Volkswagen Polo staat juist wel goed bekend en te boek als betrouwbaar, ik lees vooral positieve reviews en een maat van me die verstand heeft van auto's rijdt er ook in een. Echter ga ik wel voor een met wat minder kilometers, ik heb er nu een gevonden uit '98 met net over de 150.000 op de teller voor 1000 euro. Dat vind ik niet raar.

Toyota's heb ik wel voor rondgekeken, ik neigde naar een Yaris maar nee die auto's spreken me niet aan. Japanse auto's staan bekend om hun degelijkheid maar de ervaring leert mij anders met mijn lekkende Suzuki Alto en de Swift die ik hiervoor had was van onder helemaal doorgerot.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 13 mar 2016 21:43

Ben nog een leuke Volkswagen Polo 1.6 tegengekomen wat dichter bij huis. Het bouwjaar is '96 en hij heeft maar anderhalve ton op de teller.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik neig erg naar deze auto die 899 euro moet kosten. Het relatief lage aantal kilometers spreekt me wel aan en ik zie ook geen roest. Wat denken jullie?

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 mar 2016 08:23

Sabra schreef:Ze staan niet echt bekend om hun degelijkheid, zeker niet een Polo met meer dan 200.000 km. Je kunt dan je geld beter uitgeven aan een betrouwbaar model, zoals een van Toyota.

Pardon? De Polo staat bekend als een van de meest betrouwbare auto's uit zijn klasse...
Overigenz zijn Toyota's van voor 1998 ook betrouwbaar, maar ik zou toch voor de Polo gaan...

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 mar 2016 08:25

mohamed schreef:Ben nog een leuke Volkswagen Polo 1.6 tegengekomen wat dichter bij huis. Het bouwjaar is '96 en hij heeft maar anderhalve ton op de teller.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik neig erg naar deze auto die 899 euro moet kosten. Het relatief lage aantal kilometers spreekt me wel aan en ik zie ook geen roest. Wat denken jullie?

klinkt erg goed. Mooi model ook, heb dezelfde gehad (handgeschakeld).
5 jaar zonder enig probleem mee gereden! Weggedaan omdat er een dure reparatie aan de koppeling (die hier niet in zit) aan zat te komen, en omdat hij te klein werd.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 mar 2016 10:40

Als ik een reactie krijg van die kerel wordt dat 'm. :)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 14 mar 2016 15:46

mohamed schreef: Neemt moeiteloos 1 op de 9 en dat drinkt een 1.6 niet eens.
mohamed schreef: maar de ervaring leert mij anders met mijn lekkende Suzuki Alto

Niet vreemd als die lekt.
Normaal gesproken gemiddeld 1 op 18/19 volgens deze tabel. Zie onderaan.
http://www.autoweek.nl/verbruik/3234/su ... -plus-2010

Kilometerstand maakt niet zoveel uit denk ik, als het een auto voor drie maanden is, anders zou je nog naar de autopass kunnen vragen. (kilometerregistratie)
Maar als je een vriend hebt met verstand ervan, komt het vast goed.
(ik heb weinig met auto''s)
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 mar 2016 16:11

Johan100 schreef:[qu
Niet vreemd als die lekt.
Normaal gesproken gemiddeld 1 op 18/19 volgens deze tabel. Zie onderaan.
http://www.autoweek.nl/verbruik/3234/su ... -plus-2010

Hangt er nogal vanaf waar hij lekt...
en wat hij lekt...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 mar 2016 16:38

De lekkage heeft niks met het verbruik te maken, het is namelijk water. Normaal hoort een Suzuki Alto automaat 1 op de 13 te nemen, terwijl die van mij soms zelfs 1 op de 8 neemt. Ook vind ik 'm te klein voor mij en te licht voor de grotere wegen. Al met al ben ik wel toe aan wat anders, maar had de auto niet gelekt zou ik er mogelijk nog wel even in rondgereden hebben.

Terug naar “Algemene Zaken”