Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

drernie
Mineur
Mineur

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor drernie » 09 mar 2016 14:32

Sommige denken dat je homosexualiteit kan genezen als zijnde een ziekte.

hans0166
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor hans0166 » 09 mar 2016 14:47

Sommige denken dat je homosexualiteit kan genezen als zijnde een ziekte.

probleem in de overtuiging dat dit mogelijk zou zijn is alleen dat er nog nooit eentje genezen is..
de zogenaamd bewezen genezen medemens is biseksueel, en kan een volledig bevredigende relatie aangaan met het andere geslacht.

Voor alle andere is het een lijdensweg en gedoemd te mislukken, met grote onherstelbare persoonlijke schade.

drernie
Mineur
Mineur

Berichtdoor drernie » 09 mar 2016 15:10

En als je als man aan knappe mannen moet denken om een orgasme te krijgen.....

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 09 mar 2016 15:36

drernie schreef:En als je als man aan knappe mannen moet denken om een orgasme te krijgen.....

Wel een goed antwoord, op die vraag.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 10 mar 2016 14:58

hans0166 schreef:probleem in de overtuiging dat dit mogelijk zou zijn is alleen dat er nog nooit eentje genezen is..
de zogenaamd bewezen genezen medemens is biseksueel, en kan een volledig bevredigende relatie aangaan met het andere geslacht.

Voor alle andere is het een lijdensweg en gedoemd te mislukken, met grote onherstelbare persoonlijke schade.

Vervelende daarbij is wel dat de zogenaamd genezen homo zo overtuigd is van zijn genezing, dat diegene met veel overtuiging meewerkt aan propaganda voor dit soort praktijken.
Van de mensen die door dit soort praktijken op de rand van zelfmoord (of eroverheen) zijn komen te staan hoor je in dat soort verhalen nooit iets...

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 11 mar 2016 13:48

StillAwake schreef:
Vervelende daarbij is wel dat de zogenaamd genezen homo zo overtuigd is van zijn genezing, dat diegene met veel overtuiging meewerkt aan propaganda voor dit soort praktijken.

Ik praat niet uit persoonlijke ervaring verders maar ik begrijp niet echt wat je nu bedoelt hier zo.
Ondanks dat ik er persoonlijk niet mee te maken heb, heb ik me er wel wat in verdiept.
Er staan wel getuigenissen op internet van mensen die veranderd zijn van geaardheid, maar om ze nu van propaganda te betichten gaat erg ver.
Ondanks dat ik begrijp dat het moelijk kan zijn als je er mee te maken hebt, stond het 15 jaar terug geeneens ter discussie of het bijbels moet kunnen.Dat is echt iets van de laatste jaren vlgns mij.
De volgende link kwam ik tegen. file:///C:/Users/PC/Downloads/homoseksuele_relaties_-_philip_nunn.pdf
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 11 mar 2016 14:13

Johan100 schreef:Ik praat niet uit persoonlijke ervaring verders maar ik begrijp niet echt wat je nu bedoelt hier zo.
Ondanks dat ik er persoonlijk niet mee te maken heb, heb ik me er wel wat in verdiept.
Er staan wel getuigenissen op internet van mensen die veranderd zijn van geaardheid, maar om ze nu van propaganda te betichten gaat erg ver.
De volgende link kwam ik tegen. file:///C:/Users/PC/Downloads/homoseksuele_relaties_-_philip_nunn.pdf

Er zijn ook getuigenissen van mensen die geprobeerd hebben om van geaardheid te veranderen, maar die er meer schade dan baat van ondervonden:

Artikel in Trouw

Ik heb ooit Gerrit Glas horen zeggen: Mensen en organisaties die denken dat men van homoseksualiteit moet genezen, moeten bestreden worden. Omdat het schadelijk is.

hans0166
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor hans0166 » 11 mar 2016 15:07

@ Johan,
een link naar een file op jouw computer werkt niet zo goed.... je zal het online moeten zetten/ of linken waar je het vandaan hebt, of het geheel in je bericht zetten

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 11 mar 2016 15:17

oke dankje! Ik had al het getest. Als ik de link kopieer en in de adresbalk zet opent die gewoon hoor...je moet alleen even een paar seconden wachten..
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 11 mar 2016 15:31

Ja, omdat het bij jou op je pc staat. :D
Laatst gewijzigd door Tante Pollewop op 11 mar 2016 15:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 mar 2016 15:32

Johan100 schreef:Ondanks dat ik begrijp dat het moelijk kan zijn als je er mee te maken hebt, stond het 15 jaar terug geeneens ter discussie of het bijbels moet kunnen.Dat is echt iets van de laatste jaren vlgns mij.

Die link verwijst naar een bestand op je eigen harde schijf.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 11 mar 2016 15:46

Johan, bedoelde je dit document?

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 11 mar 2016 16:21

Oh ja tuurlijk! Bedankt mensen. Ja die link bedoelde ik :D

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 12 mar 2016 00:00

En wat wilde je er precies mee zeggen?

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 12 mar 2016 01:06

niks. ik wilde het gewoon delen. wat mensen ermee doen is niet aan mij.

Terug naar “RefoWeb”